Македонија
Колев: Има индиции за злоупотреби поврзани со автопатот Штип – Миладиновци

Повеќе од една година институциите не успеваат да се справат со пуштањето на автопатот Штип – Миладиновци, изјави претседателот на Граѓанско-демократска унија, Петар Колев.
Тој рече дека не само што граѓаните не може да користат нешто за што ќе плаќаат, туку никој не собрал смелост да пројави одговорност и да ни соопшти што е проблемот.
„Не е завршен проектот? Има ли пропусти кај изведувачите, подизведувачите или можеби контролата? Има ли некој одговорен за тоа? Колку ќе нè чини автопатот? Има ли луѓе од претходната и сегашната власт кои злоупотребиле средства предвидени за овој проект?
Некакви тендери наместени, провизии, проценти? И, најважно, ќе сноси ли некој одговорност за сето ова?“, праша Колев.
Тој побара од премиерот Зоран Заев да пројави одговорност пред граѓаните од истокот, да излезе и да каже јавно што е проблемот.
„Обелоденете сѐ што е поврзано со автопатот, а има индиции за злоупотреби. Ја разбравме неможноста на МВР и Спасовски да се справат со живи луѓе што може да се движат (го визирам економскиот гуру Груевски и неговиот патент во економијата како да станеш милијардер за 10 години?), но проектите, кредите и банкарските сметки, како и тендерите и друго, се на хартија, нема како да им избегаат. Во спротивно, длабоко во мене, но и во голем дел од граѓаните, останува чувството за политички пазар помеѓу СДСМ и ДПМНЕ, во кој новата власт ја заштитува старата од кривична одговорност во замена за полна власт и непречено решавање одредени прашања. Не би шпекулирал со урбани легенди, но злите јазици, како во земјата така и надвор, зборуваат за материјални репарации во замена за мир и слобода“, истакна Колев.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
(Видео) Се бара донација од пченка и јаболка оти мечки се доближуваат до селата околу Шар Планина

Националниот парк „Шар Планина“ повика на донации во форма на домашна пченка и јаболка, бидејќи се забележани повеќе случаи во кои мечки се доближуваат до планинските села во потрага по храна.
Од тука велат дека во последните две недели, сè почесто се забележуваат случаи на приближување на мечки кон населени места во регионот на Националниот парк. Овој феномен, како што се додава, е резултат на намалени природни извори на храна во подрачјата кои се нивно природно живеалиште.
„За да се намали ризикот од несакани средби со луѓе и да се помогне за здравјето и безбедноста на овие важни жители на нашата планина, започнуваме иницијатива за симболична прихрана на мечките, на оддалечени и безбедни локации, далеку од населени места и планинарски патеки. Бараме доброволни донации на јаболка и пченка од домашно потекло, со цел хранењето да биде што е можно послично на природната исхрана на мечката (Ursus arctos), која претежно е растително базирана“, велат од Националниот парк.
Се додава дека дистрибуцијата на храната ќе ја извршува нивната управа во соработка со волонтерска служба, во согласност со Програмата за заштита, одгледување и управување со дивечот (2023–2033), каде што се препорачува симболична прихрана како метод за следење и заштита на дивечот.
Македонија
Николоски: Договорот со Обединетото Кралство е од историско значење за Македонија и развојот на државата

Договорот меѓу Владата на Македонија и Владата на Обединетото Кралство на Велика Британија и Северна Ирска е од историско значење за развојот на државата, напиша вицепремиерот Николоски на својот фејсбук профил.
„Денес во Собранието е изгласан Законот за ратификација на договорот меѓу Владата на Македонија и Владата на Обединетото Кралство на Велика Британија и Северна Ирска. Овој договор е од историско значење за Македонија и развојот на државата. Со овој договор се потврдува партнерството помеѓу двете држави! Заеднички ќе направиме огромни проекти и ќе ја направиме Македонија многу подобро место за живеење!“, напиша вицепремиерот Николоски.
Македонија
Неопходно е да се додаде по уште една лента на експресниот пат Штип – Кочани, експертите ценат дека има и технички недостатоци

Денеска во Кочани претставници од Одделот за сообраќај на Министерството за внатрешни работи присуствуваа на експертскиот панел „Безбедносните ризици на експресниот пат Штип – Кочани“.
Панелот беше инициран од универзитетскиот професор Јован Шоповски со поддршка на општествено одговорната компанија „Амфенол Технолоџи Македонија“. На панелот учествуваа и претставници на Републичкиот совет за безбедност на сообраќајот на патиштата, експерти и професори од универзитетите во Скопје и Штип, сообраќајни инспектори во регионот и други учесници засегнати од проблемите на новоизградениот експресен пат.
Сообраќајните експерти се согласија за неопходноста од подигање на безбедносните услови на оваа делница при што се предложија одржливи решенија.
Еден од најприфатливите предлог решенија на експертите е концептот „два плус два“, односно додавање по една коловозна лента на постојните и нивно физичко разделување.
Во дискусиите беа потенцирани и неколку критични точки на кои се случиле најголемиот број од несреќите во кои имаше жртви, при што освен возењето со неприлагодена брзина и непочитувањето на сообраќајната сигнализација, беа наведени и некои технички недостатоци за кои консензусот беше дека мора да се отстранат во најбрз можен рок.