Македонија
Конвенција на ВМРО-ДПМНЕ: Претседателот има клучна улога во креирањето одбранбени политики, но изминатите пет години Македонија немаше врховен командант

Претседателот ја извршува својата функција врз основа на Уставот и пред се, во делот на одбраната врз основа на Законот за одбрана, значи позитивното право, важечкото право, меѓутоа ја извршува и врз основа на одредени обичајни норми, обичајни правила кои што се создавани во текот на времето како пракса, вели пратеникот и член на ИК на ВМРО-ДПМНЕ, Драган Ковачки на денешната панел дискусија на тема „Претседател кој се грижи за одбраната и стратешките интереси на државата“ на Конвенцијата на ВМРО-ДПМНЕ за избор на кандидат за претседател на Република Македонија, која се одржува во Македонска Филхармонија.
Ковачки посочи дека тој не се согласно со тврдењата дека претседателот има само церемонијална улога, затоа што мисли дека во делот на одбраната и во надворешните работи претседателот и тоа како има своја надлежност.
Тој посочи дека во делот на креирањето на одбранбените политики, во делот на професионалните стандарди за армијата, претседателот ја има клучната улога, а ние изминатите пет години ние немавме татко на нацијата, но немавме ниту врховен командант.
„Човекот кој што моментално ја окупира позицијата на водно е залутан на таа позиција и воопшто не си ја познава својата должност. Пет години, така речено, ги преспа на таа позиција. Затоа што за да водите одбранбена политика, треба да ја базирате својата политика на одредени документи, тие документи стратешки се престари, значи толку се застарени што, еве ќе направам една споредба, Концепцијата за национална безбедност и за одбрана е донесена 2003 година од владата, додека стратегијата за одбрана е донесена 2019 година пред нашето зачленување во НАТО. Значи ние веќе сме членка на НАТО пет години, а имаме стара стратегија во која што пишува дека сакаме да се придружиме на НАТО. И сега, ако го земете овој дво децениски период во кој што од 2003 до 2024 година колку работи се случија, имаме промена на состојби, имаме промена на закани, а имаме стара концепција“, истакна, меѓу другото, Ковачки.
Претседателот на државата не може да биде успешен ако нема успешни дипломати, амбасадори кои се главната алка во дипломатската мрежа. За жал ние во овој изминат период видовме сериозни грешки кои беа направени на штета на Република Македонија, а актуелниот претседател пасивно набљудуваше или некои и ги одобри, изјави пратеникот и член на ИК на ВМРО-ДПМНЕ, Антонијо Милошоски.
Милошоски посочи дека од земја која пред десетина години имаше претседател на 62 Генерално собрание на ОН во Њујорк што беше голем дипломатски успех и признание од другите членки дека Македонија може да се носи со тој предизвик, денес паднавме на толку ниско ниво да Македонија во ОН во Њујорк ја претставува амбасадор кој е непожелна личност да биде амбасадор на Македонија во Вашингтон и тоа е голем неуспех.
Пендаровски дозволи Македонија во Вашингтон 4 години да нема воопшто амбасадор и тоа се пропуштени шанси, информации, пропуштена можност за претставување, за размена на безбедносни и класифицирани информации важни и за сигурноста Македонија и НАТО, пропуштена можност за економска и билатерална соработка. Тоа се случи затоа што СДС и ДУИ се надмудруваа кој треба или не треба, односно кој на кого му е најблизок, па откако не успеаја со Фрчковски, се одлучија на втора варијанта на задна врата го испратија во ОН, организација која има седиште на територија на САД и тоа е понижувачки за Македонија, изјави Милошоски.
Милошоски истакна дека идниот претседател професорката Гордана Силјановска Давкова заедно со влада ќе треба да направи брзи консултации за ревизија на дипломатската мрежа и една од првите одлуки треба да биде отповикување на амбасадорот Фрчковски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Се’ уште гори кај Јасен, активни пожари на четири локации низ Македонија

Денес до 18 часот се регистрирани вкупно 10 пожари на отворен простор. Од нив, четири се активни и моментално се гаснат, додека шест се целосно изгаснати.
Активните пожари се лоцирани во различни делови на земјата. Еден од нив е во Националниот Парк Јасен во општина Македонски Брод, каде што гори мешана шума. Друг пожар е пријавен во село Теарце, општина Теарце, каде што се гори ниска вегетација. Во општина Сарај, во село Радуша, исто така се активни пожари кои зафаќаат сува трева и мешана шума. Четвртиот активен пожар е во општина Кичево, на потегот помеѓу селата Челопејци и Миокази, каде исто така гори мешана шума, соопшти Центарот за управување со кризи.
Надлежните служби постојано апелираат до граѓаните да ги почитуваат сите препораки и забрани за палење оган на отворен простор, со цел да се спречи ширење на пожарите и да се заштитат природните ресурси.
Македонија
Најмногу туристи ни дојдоа од Турција во јуни

Според податоците од Државниот завод за статистика, во јуни годинава во земјата биле регистрирани вкупно 126.415 туристи, од кои 20,1 отсто се домашни, а 79,9 проценти странски туристи.
Од странските туристи кои ја посетиле земјата во јуни 2025 година, најмногу дошле од Турција – вкупно 34.366 лица, следат Србија со 8.897, Германија со 8.011 и Холандија со 3.604 туристи.
Во периодот јануари – јуни 2025 година, во однос на истиот период од претходната година, вкупниот број на туристите е зголемен за 13,5%, со намалување од 2,5% кај домашните туристи и зголемување од 19,7% кај странските туристи. Вкупниот број на ноќевања во првото полугодие се зголемил за 8,5%, при што кај домашните има мало намалување од 1,1%, а кај странските зголемување од 13,3%.
Македонија
Забрана за нови вработувања, поткуп, користење државен имот за кампања – ДКСК потсетува на забраните од денот на распишувањето на изборите

Државната комисија за спречување на корупцијата (ДКСК) информира дека во периодот од распишувањето на локалните избори во 2025 година до конституирањето на советите на општините и Градот Скопје важат специфични забрани и мерки.
Нови инвестиции и вонредни исплати од буџетот не смее да почнат или се извршат, освен ако претходно се обезбедени средства во согласност со законот.
Забрането е почнување постапки за нови вработувања или престанок на работен однос во државните и во јавните институции, освен во итни случаи.
Политичките партии и кандидатите не смее да користат противправни или анонимни извори на финансирање.
Државниот имот и буџетските средства не смее да се користат за изборна кампања или финансирање политички активности.
Поткупот на избирачи и давањето или ветувањето подарок за гласање е строго забрането.
Во периодот од 20 дена пред изборната кампања до нејзиното завршување не смее да се одржуваат јавни настани поврзани со изградба или пуштање во употреба објекти со државни средства.
Министерството за финансии е задолжено да ги објавува сите буџетски исплати во изборниот период, освен редовни плати, пензии и комунални трошоци.
Јавните фондови, претпријатијата и другите субјекти со државен капитал треба да достават податоци за моторните возила до ДКСК во рок од десет дена од распишувањето на изборите.
Користењето службени простории, опрема и возила за изборни активности е забрането.
Забранети се притисокот и заплашувањето гласачи и нивните блиски лица.
ДКСК ќе ја следи законитоста на изборниот процес и ќе презема мерки при сомневање за прекршување на законите.
Во изборниот период Комисијата нема надлежност да дава мислења по барања поврзани со постапките на државните и на локалните органи.
ДКСК ги повикува медиумите, здруженијата на граѓани и јавноста да пријавуваат прекршувања на забраните предвидени во законот.