Македонија
Кривична за злоупотреба на службената положба против поранешни раководни лица од АД за изградба и стопанисување со станбен и деловен простор
Денеска, Единицата за финансиски криминал при Секторот за криминалистички истраги во Одделот за сузбивање организиран и сериозен криминал поднесе кривична пријава против десет лица, и тоа Ц. Г. (57), поранешен генерален директор во Акционерското друштво за изградба и стопанисување со станбен простор и деловен простор, С. В. (63), С. С. (66), Ц. И. (70), Л. М. (51), А. Ќ. И. (53), З. Н. (57), А. Т. (40) и Е. С. (43), сите со место на живеење во Скопје, вработени во Акционерското друштво за изградба и стопанисување со станбен простор и деловен простор, како и лицето А. К. (39), со место на живеење во Кичево, исто така вработен во акционерското друштво, поради постоење основано сомнение за сторено кривично дело злоупотреба на службената положба и овластувањето од член 353 став 5 од КЗ.
Пријавените, во својство на службени лица (претседатели и членови на комисија за спроведување јавни набавки), во периодот од 2012 до 2016 година, искористувајќи ја својата службена положба и овластувањето, постапиле спротивно на одредбите на Законот за јавните набавки и на тој начин овозможиле правен субјект од Вевчани да стекне противправна имотна корист во износ од 44.606.548 денари.
Имено, пријавените, злоупотребувајќи ја својата службена положба и овластувањето, со неизвршување на својата службена должност постапиле спротивно на одредбите на Законот за јавните набавки и покрај тоа што знаеле дека понудата на економскиот оператор од Вевчани за најголемиот дел од услугите што се барале во спецификација содржела невообичаени ниски цени, од него не побарале писмено објаснување за понудените цени, предвидено во чл. 163 од Законот за јавните набавки и спровеле постапка за јавна набавка за изведба на градежни, градежно-занаетчиски, инсталатерски и други работи за тековно и инвестиционо одржување на станбениот и деловниот простор и други објекти со кои стопанисува акционерското друштво и изготвиле извештај во кој е даден предлог за најповолна понуда да се избере понудата на правниот субјект од Вевчани, потоа било постапено и спротивно на одредбите на Законот за јавните набавки, чл. 169 и наместо да се увиди дека постапката не е спроведена во согласност со Законот за јавните набавки, донесена е одлука за избор на најповолен понудувач и во име на АДИССПДП со правното лице од Вевчани е склучен договор за тековно и инвестиционо одржување на објектите со кои стопанисува акционерското друштво и обврски во гарантен рок со предмет на договорот изведување градежни, градежно-занаетчиски работи за тековно и инвестициско одржување на објектите со кои стопанисува акционерското друштво за Регион 1, Регион 2 и Регион 3.
Притоа на горенаведениот начин во текот на 2012 година С. В. во својство на претседател на комисија за спроведување јавна набавка, С. С. и Ц. И., членови на комисија за спроведување јавна набавка, Л. М., претставник од Одделението за јавни набавки, комисија за спроведување јавна набавка, како и Ц. Г. во својство на генерален директор на АДИССПДП, му овозможиле на правниот субјект од Вевчани да стекне противправна имотна корист во износ од 16.992.519 денари.
Потоа, во текот на 2014 година на истиот начин од страна на А. Ќ. И., во својство на претседател на комисија за спроведување на јавна набавка, З.Н. и А.Т., во својство на членови на комисија за спроведување јавна набавка, и Е. С., претставник од Одделението за јавни набавки, како и Ц. Г. во својство на генерален директор на АДИССПДП, овозможено е правниот субјект од Вевчани да стекне противправна имотна корист во износ од 24.001.526,00 денари.
Исто така, во текот на 2016 година од страна на А. Ќ. И., во својство на претседател на комисија за спроведување јавна набавка, А. Т. и А. К., членови на комисијата, Е. С., претставник од Одделението за јавни набавки, како и Ц. Г. во својство на генерален директор на АДИССПДП, овозможено е правниот субјект од Вевчани да стекне противправна имотна корист во износ од 3.612.503 денари.
Постапувајќи спротивно на своите службени овластувања, пријавените го сториле кривичното дело злоупотреба на службената положба и овластувањето по чл. 353 ст. 5 од КЗ.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Појава на магла и намалена видливост во околината на Дебар
АМСМ информира дека во околината на Дебар има појава на магла и намалена видливост до 50 метри.
Сообраќајот на државните патишта се одвива непречено, по претежно суви коловози.
Од 15.11.2025 година започна законската обврска за задолжително поседување на зимска опрема во возилата, без оглед на моменталната временска состојба. Оваа обврска ќе трае до 15.03.2026 година. Повеќе информации може да прочитате на овој линк.
Интензитетот на сообраќај на патните правци надвор од градските средини е умерен. На граничните премини од македонска страна, нема подолги задржувања за влез и излез од државата.
АМСМ препорачува прилагодена брзина на движење, почитување на поставената сообраќајна сигнализација и внимателно управување со возилата, особено на патиштата низ котлините, речните долини и клисурите, каде има можност од појава на одрони. Ова посебно се однесува за делниците Катланово – Велес, Маврово – Дебар – Струга, Виница – Берово и Кочани – Делчево.
Фото: депозитфотос
Македонија
(Видео) Мециновиќ: Владата води историски најопасна надворешна политика по државните интереси
На денешната седница за пратенички прашања, пратеникот од Левица Амар Мециновиќ даде критички осврт на надворешната политика која ја води владата на ВМРО-ДПМНЕ. Мециновиќ на почетокот се осврна на тоа зошто министерот Муцунски не е присутен на пратеничките прашања и праша дали можеби неговото отсуство е поврзано со градењето на новиот објект на покривот на Министерството за надворешни работи.
„Јас и претходно реагирав за едно многу контроверзно гласање во Генералното собрание на Обединетите Нации. Тоа е гласањето против обидот за носење на резолуција за прекин на огнот во Газа. Тогаш вие гласавте против, надвор од очекувањата на македонското општество и надвор од традицијата дипломатска која Македонија ја има”, истакна Мециновиќ.
Пратеникот од Левица дополни дека ова е првиот владин кабинет за надворешна политика кој гласал против кревањето на ембаргото на Куба. Ваквиот чекор според Мециновиќ претставува најгруб дисконтинуитет во традицијата на македонската дипломатија.
Тој се осврна и на односите со Кина, безвизниот режим и прашањето за Тајван, како и на поширокиот геополитички контекст на продлабочена криза во трансатлантските односи. Ја обвини Владата дека во момент кога САД стануваат сè понепредвидлив партнер, таа ја врзува Македонија исклучиво за американската линија, занемарувајќи ја европската траекторија.
„Албанија воведе безвизен режим со Кина и се приближува кон Европската Унија. Вие не воведувате безвизен режим и се оддалечувате од Европската унија. Моето пратеничко прашање е: каде оди овој брод?” – праша пратеникот од Левица.
Македонија
Министерство за правда: Собранието ја изгласа потребата од носење на Предлог законот за Судски совет
Со мнозинство гласови пратениците ја изгласаа потребата од носење на Предлог законот за Судски совет. Законот се проследува на второ читање, информираат од Министерството за правда.
Министерот за правда Игор Филков во своето обраќање рече дека со овој закон во министерството е започната нова ера на работа и функционирање, во којашто секој битен и суштински закон за граѓаните на Република Македонија ќе се изготвува низ отворен, јавен и транспарентен процес.
,, Клучни новини кои се предвидени со Законот се:
Јавност во постапката за разрешување на претседател на Судскиот совет,
За прв пат прецизирање на критериумите за избор на „истакнат правник“.
Воведување јавна расправа при избор на кандидатите за не-судски членови со цел поголема транспарентност и одговорност,
Зајакнување на критериумите за избор, одговорност и разрешување на членови на Советот од редот на судиите,
Јасно прецизирање на постапката за дисциплинска одговорност на судиите, но и на членовите на судскиот совет,
Воспоставување обврска Судскиот совет да ги прецизира, индивидуализира и образложи одлуките за избор и утврдување одговорност на судиите,
Утврдување на рокови за преземање дејствија за дисциплинска одговорност на судиите, како и прецизирање на основите и постапката за жалба против одлуката на Судскиот совет, како и
бројни други решенија за унапредување на целокупната правна рамка согласно препораките на ЕУ”, рече Филков.
Тој изрази жалење што дел од опозицијата не беше присутна на седницата за носење на, како што оценува, исклучително важен закон кој е дел од Реформската агенда.

