Македонија
(Видео) Манчев: Автопатот Скопје – Тетово не е црна точка

Ристо Манчев од Републичкиот совет за безбедност во сообраќајот за „Макфакс“ изјави дека автопатот Скопје – Тетово не се смета за црна точка во сообраќајот, односно дека на овој пат се многу ретки сообраќајните незгоди.
„Во теоријата нема термин кој дава дефиниција за она што е црна точка, но сите знаеме дека тоа е критично место на патот каде што обично се случуваат голем број незгоди. Според тоа, местото на тешката автобуска несреќа не спаѓа во ризични патишта“, вели Манчев.
Понатаму, како што кажа тој, оваа сообраќајна незгода покажува во каква состојба е сообраќајниот систем во земјата и дали таа има капацитети да се справи, да превенира сообраќајни незгоди.
„Треба да се направи темелна анализа и да се увидат капацитетите на надлежните, дали може да превенираат и да се справат со последиците од ваквите незгоди. Во 2018 година 129 лица го загубиле животот во сообраќајни незгоди, а 6.700 биле повредени. Според број на загинати на 100000 жители, Македонија не е во листата на земји со голем број жртви во регионот. Но, на европско ниво, бројката е висока“, вели Манчев од РСБСП.
Според него, заштитниот појас е една превентивните мерки кои може да спречат несреќа. Во земјите во ЕУ, меѓуградските автобуси треба да имаат фабрички градени појаси на сите седишта, но Манчев рече дека кај нас не е така.
„Според правилникот за техничка исправност на автобуси од типот Ц3, односно кои сообраќаат меѓуградски, во државата појас треба да има вградено на седиштата кај возачот, совозачот и патниците на предните седишта и патникот е должен да го врзе. Во земјите од ЕУ со директива, фабрички треба сите седишта да имаат појаси. Македонија како аспирант за влез во ЕУ, ќе треба да го направи тоа. Во моментот во државата речиси нема автобус кој има безбедносни појаси на сите седишта“, рече Манчев.
Професионален возач не смее да вози повеќе од 8 часа во период од 24 часа. Во конкретниот случај, дали возачот на автобусот возел предолго, односно дали една од причините бил заморот, треба да покаже истрагата, вели Манчев. Професионалните возачи спаѓаат во групата на ризични учесници во сообраќајот, но, сепак, бројот на несреќи е многу мал каде возачи биле тие, покажуваат податоците со кои располага РСБСП.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Тридневна акција за собирање на кабаст отпад во Куманово

Во согласност со насоките од Министерството за животна средина и просторно планирање, Општина Куманово во соработка со ЈП „Чистота и зеленило“ организира тридневна акција за собирање на кабаст отпад.
Акцијата ќе се спроведе во период од 12.09. до 14.09.2025 година (петок, сабота и недела).
Големи корпи за кабаст отпад ќе бидат поставени на следниве локации:
– населба Гоце Делчев (поранешен „Шипад“)
– населба Бабин Дол (кај последната трафостаница)
– населба Тоде Мендол (место викано Бараки).
Се апелира до сите граѓани кабастиот отпад (стар мебел, електрични уреди, големи предмети и сл.) да го одложуваат исклучиво на наведените локации во предвидениот период, со цел сите заедно да придонесеме за почиста и поуредна животна средина.
Македонија
Со лаги власта ја сведува катастрофата од Дрисла и Вардариште на „визуелна“ грешка, велат од ДОМ

Зелената партија ДОМ најостро ја осудува, според нив, неодговорната и срамна изјава на премиерот Христијан Мицкоски дека загадениот воздух „само изгледа алармантно“. ДОМ предупредува: кога градот е прекриен од чад и два дена смрди на изгорена гума, таквите лаги не се само некомпетентни, туку претставуваат крајно нехумано однесување кон сопствените граѓани. ДОМ бара итен крај на ова, како што го нарекуваат, политичко манипулирање.
„Доколку Мицкоски навистина мисли дека „визуелниот“ чад го заменува ѕвоното на алармот, тогаш нека одржи презентација на 7-метарските гласачки ливчиња (кои патем кажано, тој бомбастично ги „најави“) наместо за мерењата на загаденост. Граѓаните не се без чувство за мирис во однос на отровните честички што ги уништуваат нивните бели дробови – тие знаат кога некој се труди да ги измами со политички предизборни трикови.
Овој колосален неуспех на Владата е за жал суштинска мисија за самоуништување: нема ниту еден официјален совет како да се заштитат ранливите групи, нема ниту една предупредувачка порака, ниту мерки за итна дистрибуција на чиста вода и заштитни маски. Дури ниту Институтот за јавно здравје не добил податоци за загаденоста, што сведочи за парализата на сите надлежни служби“.
Граѓаните, додаваат од ДОМ, веќе го покажаа својот револт, блокади, протести и барање одговорност. ДОМ ја повикува и опозициската СДСМ да престанат да бидат сопартијци во оваа нивна коалиција на неодговорни.
„Имаат пратеничка група во Собранието и преку иницијативи и јавни расправи за овој скандал можат да помогнат да го осудат овој чин на необјективност и неодговорност на Владата“.
ДОМ бара итни конкретни чекори: веднаш гаснење на пожарите на депониите „Вардариште“ и „Дрисла“, секојдневни извештаи од мерните станици, активирање на итни здравствени протоколи за заштита на ранливите категории и старт на стратешки план за модерно управување со отпадот во Скопје. Не смееме да дозволиме во никој случај политичка манипулација над здравјето на граѓаните.
Македонија
Дождот не помогна многу – чадот од Дрисла и утрово не стивнува, затрупувањето продолжува

Дождот засега не помогна многу во гаснењето на пожарот во депонијата Дрисла, што се чувствува во воздухот во Скопје.
Директорот на Дирекцијата за заштита и спасување, Стојанче Ангелов, изјави дека секојдневно се истурале тони вода, но чадењето продолжувало. Вчера властите прибегнаа и кон затрупување на опожарените делови, но депонијата продолжи да гори и утрово.
Ангелов најави дека во 12.00 часот ќе одржи прес конференција на која детално ќе информира за сите активности кои се превземаат на депониите Дрисла и Вардариште.
Жителите на Ново Лисиче, Аеродром, Центар, Драчево и Кисела Вода, синоќа на социјалните мрежи реагираа дека надвор не се дише и мириса на изгорено. Ангелов кажа дека ветрот го сменил правецот и чадот од депонијата се упатил кон Скопје.