Македонија
Маричиќ: Низ дијалог и соработка до квалитетен и инклузивен процес на преговори со ЕУ

Заменик претседателот на Владата задолжен за европски прашања Бојан Маричиќ на денешната собраниска седница на Комисијата за европски прашања рече дека тој и Владата се подготвени да се разговара и да се донесе Закон за преговори за членство во ЕУ, со којшто ќе ги решат сите прашања и со кој ќе се зајакни улога на Собранието.
„ Владата е надлежна и одговорна за преговорите со ЕУ, но тоа не значи дека процесот ќе го води сама. Од самиот почеток покажавме отвореност и политичка волја за соработка со сите општествени чинители. Подготвеност и политичка волја има, дајте во интерес на граѓаните да одиме побрзо процесот на преговори, рече вицепремиерот пред членовите на Комисијата за европски прашања.
На седницата на Комисијата за европски прашања беа присутни и претставниците на граѓанските организации за кои Маричиќ изрази задоволство од нивниот интерес за вклучување во преговарачкиот процес и истакна дека заклучно со 10 јануари 2023 година, на јавниот повик на Секретаријатот за европски прашања, во базата се регистрирани околу 180 граѓански организации.
„ Тоа е јасен сигнал дека ќе имаме квалитетен и инклузивен процес на преговори кој ќе го водиме низ дијалог и блиска соработка, но и под будното око на граѓанското општество, додаде Маричиќ, најавувајќи дека во тек е изработката на можните модалитети кои ќе се користат за консултација со граѓанските организации и нивно учество во процесот на преговори, а предлозите пред граѓанските организации ќе ги презентира на крајот на месец февруари.
Тој потенцираше дека процесот на преговори е тешка и сложена задача која бара вклученост на целото општество, за да може брзо и ефикасно да се заокружи најголемиот македонски проект, а како што вели вицепремиерот тоа е членството на Северна Македонија во ЕУ.
„ Покрај сите овие активности, пред нас е имаме задача да донесеме стратешка одлука со која ќе го одредиме правецот на државата за следните 10 години и со која ќе ја направиме стабилна европската перспектива на Северна Македонија. Од тоа ќе зависи дали 2023 година ќе биде година за паметење по јасна и сигурна европска перспектива или по нова блокада за државата и граѓаните, но овој пат од домашен политички фактор, рече вицепремиерот и главен преговарач со ЕУ, Маричиќ.
Маричиќ потенцирање дека е неопходна поголема синергија за да се забрзаат процесите до степен до кој тоа го очекуваат граѓаните и дека ќе биде потребно да се дефинира и соработката со Националниот совет за евроинтеграции и со Комисијата за европски прашања. Во тој контекст изрази и верување дека и Совет за соработка помеѓу Владата и граѓанските организации ќе заживее и заеднички ќе дадат значаен придонес во спроведувањето на реформите и напредокот кон членството во ЕУ.
„ 2023 треба и мора да биде година на успешно завршен скрининг процес, на реформи, придвижување на земјата напред, обединување и политички консензус за напредок во преговорите со ЕУ и отворање на Поглавјата, рече вицепремиерот, нагласувајќи дека со тоа Северна Македонија се става на европските шини за брза трансформација на македонското општество.
Главниот преговарач со ЕУ ги брифираше пратениците за текот на скринингот и за задачите и активностите кои треба да се завршат до крајот на годината изјавувајќи дека скринингот ни дава насока правилно да ја исцртаме реформската траекторија која треба да изодиме.
„ На крајот на тој пат Северна Македонија треба да изгледа поинаку и многу подобро, во секоја смисла. А тоа нема да може да го направиме со деконструктивност и импровизација. За тоа е потребен јасен план и искрена политичка волја од сите политички фактори, бидејќи овој процес го надминува мандатот на секоја влада, истакна Маричиќ.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Ахмети вели дека ако излезе на улица нема враќање назад, „Вреди“ со коментар дека улицата е на народот, а не на милионерите

Можно е симпатизерите на ДУИ да излезат на улица, вели Али Ахмети, поради случајот со ексминистерот, Крешник Бектеши, кој се гони за лиценцата за дискотеката „Пулс“ во Кочани каде изби смртоносниот пожар.
Според Ахмети, се работи за политички прогон, а рече дека нема да се повлечат додека не се обезбеди неселективна правда и предвремени парламентрни избори.
„Ако Али Ахмети излезе на улица, враќање нема. Тој процес може да заврши само со предвремени парламентарни избори“, рече Ахмети за ТВ24.
Попладнево стигна реакција од неговите почитички опоненти Вреди/Влен кои велат дека улицата е на народот, а не на милионерите што се плашат од правдата.
„Дваесет години на власт – никогаш на улица за народот, секогаш во тишина за правдата. Сега, кога системот што си го изгради за себе се руши, Али Ахмети плаче за „улицата“, оти му се лизга тронот од раце и лажицата од уста!“, велат од коалицијата.
Го прашуваат Али Ахмети, каде бил кога во времето на неговото владеење со Груевски, Албанците се гушеле по затвори, а на нивното име се лепела етикетата „терорист“. Каде бил кога се измислувал Монструм, кога Сопот бил обвинет за тероризам, кога во Бродец се пролеала албанска крв, кога во Диво Насеље биле искористени за валкани политички сценарија.
Се додава дека денес, ДУИ се обидува да се претстави како жртва – ама единственото нешто што навистина ги плаши е правдата и гласовите на народот.
Македонија
ССНМ: Падот на светскиот индекс за слобода на медиумите за 2024 е одраз на состојбите во Македонија

На Светскиот индекс за слобода на медиумите за 2024 година Македонија е рангирана на 42. место (од 180 земји) што претставува пад од шест позиции
Оценката на Репортери без граници во нивниот извештај за слободата на медиумите во Македонија е реален одраз на околината во која работат новинарите и медиумските работници во земјава. На Светскиот индекс за слобода на медиумите за 2024 година според Репортери без граници, земјава е рангирана на 42. место (од 180 земји) што претставува пад од шест позиции.
Токму главните параметри на кои постојано предупредува и Самостојниот синдикат на новинари и медиумски работници (ССНМ) придонеле за овој пад на индексот на слобода на медиумите.
Како најалармантно го сметаме финасирањето на медиумите, кое е нетранспарентно, недоволно и со одржливост која постојано се доведува во прашање, ги става новинарите и нивниот интегритет подложни на влијание од разни центри на моќ.
Според Репортери без граници, законодавството поврзано со медиумите мора итно да се реформира, односно да се усогласи со европските акти за слобода на медиумите, а потребни се и сериозни напори за заштита од таканаречените СЛАП тужби кои претставуваат механизам за заплашување на новинарите од страна на моќниците, а често доведуваат и до автоцензура.
Во однос на безбедноста нотирани се низа заплашувања и закани кон новинарите, особено оние кои истражуваат сериозни злоупотреби, корупција и криминал, како и дека и покрај напредокот со кревање на свесноста кај институциите околу безбедноста на новинарите потребни се дополнителни подобрувања.
Затоа, ССНМ потсетува на наодите и потребните напори за подобрување на околината за работа на новинарите и медиумските работници, кои беа дел од Декларацијата објавена на почетокот на април, а која произлезе од „Мисијата за скрининг и застапување за работнички и професионални права на новинарите и медиумските работници“, а која ја предводеше генералниот секретар на Меѓународната федерација на новинари, Ентони Беланжер.
Македонија
Кривична пријава против полициски службеници од сообраќајна патрола во Скопје за „попречување на правдата“

Одделот за внатрешна контрола, криминалистички истраги и професионални стандарди при МВР до надлежното Основно јавно обвинителство за гонење на организиран криминал и корупција – Специјализирано одделение за гонење на кривични дела сторени од лица со полициски овластувања и припадници на затворска полиција поднесе кривична пријава против Д.К. на работно место помлад полицаец и Б.Д. на работно место полицаец за безбедност на патниот сообраќај во Единицата за безбедност на патниот сообраќај при СВР Скопје.
Пријавените како службени лица – полициски службеници на 20.04.2025 година со намера да го спречат и отежнат докажувањето, прикривале и фалсификувале документи што може да послужат како доказ во постапка пред суд или друг орган надлежен за водење на постапка уредена со закон, на начин што првопријавениот издал прекршочен платен налог и записник за сторен сообраќаен прекршок на име на лице од Скопје за сторен прекршок, а потоа за да го прикрие прекршокот на лицето, ги преправил и фалсификувал прекршочниот платен налог и записникот за сторен сообраќаен прекршок на начин што на вториот примерок врз податоците нанесени со индиго од првиот примерок со пенкало ги внел податоците од друго лице од Скопје, иако ова лице воопшто наведениот ден не го контролирале ниту од нивна страна било запрено за сторен прекршок, а кое од претходно им било познато како чест извршител на сообраќајни прекршоци.
Второпријавениот, како одговорен на патролата иако знаел дека првопријавениот констатирал прекршок на лице од Скопје, а потоа на прекршочниот платен налог и записникот за сторен сообраќаен прекршок врз податоците на лицето сторител на сообраќајниот прекршок ги внел податоците на друго лице, му помогнал до го изврши кривичното дело, со тоа што во пополнувањето на прегледот на контролирани моторни возила и на извештајот од 20.04.2025 година за радар ги внеле податоците на сторителот на сообраќајниот прекршок, а потоа откако првопријавениот ги фалсификувал и преправил наведениот налог и записник, врз податоците на сторителот на прекршокот ги внеле податоците на друго лице и вака преправениoт преглед на контролирани моторни возила и извештај од 20.04.2025 година за радар, по завршувањето на работните задачи, ги приложиле заедно со наредбата за вршење дејност во Одделението за безбедност на патниот сообраќај Скопје.
Одделот за внатрешна контрола, криминалистички истраги и професионални стандарди против полициските службеници ќе поведе предлог за поведување на постапка за кршење на работниот ред и дисциплина и ќе изрече задолжителна мерка за отстранување од работно место – суспензија до завршување на дисциплинската постапка.