Македонија
Маричиќ: Прашањето со Бугарија да се решава европски , а не со „кој е посилен“ или кој не е членка на ЕУ

Вицепремиерот за европски прашања Бојан Маричиќ во интервјуто за грчки „То понтики“ рече дека имаме недвосмислен сигнал за проширување на ЕУ до 2030 година и дека мора да ја искористиме таа можност и да не дозволиме да се блокираме, чекајќи подобри времиња.
– Новата ера во односите меѓу Западен Балкан и Европската Унија е доказ за заемната посветеност на заедничката иднина. Тоа е поглавје дефинирано со верувањето дека со заедничка работа, можеме да изградиме попросперитетна, стабилна и обединета Европа. Западен Балкан не е само на прагот на ЕУ, туку е составен дел на визијата на ЕУ за силен и обединет континент.
Според Маричиќ комуницирањето на 2030 година како временска рамка е сериозна пресвртница во политиката за проширување на ЕУ и дека тоа е добар план, нагласувајќи дека на тој начин, нашата стратегија за брз влез во ЕУ добива уште поголема сила, и ни докажува дека чекањето не е стратегија.
– Ова е доволен сигнал дека работите во ЕУ се менуваат на подобро, поповолни за нас и мислам дека штом ќе ги завршиме нашите обврски, ќе се најдеме во групата на следните членки на ЕУ, додаде Маричиќ.
За односите на Западен Балкан со Европската Унија, Маричиќ рече дека постои нова ера во односите меѓу ЕУ и земјите од Западен Балкан, посочувајќи дека политичката волја за членство во ЕУ, како и за проширување на ЕУ е клучна за обединување и понатамошен развој и затоа треба да се сфати многу сериозно.
– Потребна ни е временска рамка и јасен план и мислам дека 2030 година е реален датум за завршување на реформите и на ЕУ и на земјите кандидати кои се во процес. Во спротивно, ако остане како што ветија во Солун, тогаш ќе имаме големо разочарување, рече Маричиќ.
На неодамнешната средба со грчкиот премиер Мицотакис и со лидерите на Западен Балкан вицепремиерот Маричиќ изјави дека била реафирмирана заложбата за отворање на врата кон ЕУ за Западен Балкан и за нашиот успешен и решителен пристап да успееме на тој пат, бидејќи како што вели тој ова е стратегијата на која сите земји кандидати во регионот вредно работат подолго време.
– Стратегијата на ЕУ не само што е реална, туку е и суштинска за конечно решавање на геополитичката динамика во Европа и регионот, со оглед на настаните во изминатата година и половина. Сегашната атмосфера, диспозиција и намерите на европските претставници да ја забрзаат интеграцијата на Западен Балкан во Унијата претставуваат исклучителна можност за сите нас, истакнува Маричиќ.
На прашањето кои се следните чекори што треба Северна Македонија да ги преземи на европскиот пат, вицепремиерот Маричиќ рече дека во оваа фаза, целта е со вредна и одговорна работа во нашите сопствени граници, да ги исполниме критериумите и стандардите на ЕУ, но и да ги надминеме.
– Целосно сме посветени на оваа важна мисија. Примарниот фокус сега е да се создаде политички консензус меѓу сите засегнати страни. Ние разбираме дека надминувањето на предизвиците на овој пат бара единство и заедничка посветеност. Нашите политички лидери, без оглед на нивната припадност, имаат клучна улога во обликувањето на иднината кон која сите се стремиме, вели Маричиќ.
Тој нагласи дека прашањето со Бугарија мора да се решава низ дијалог заснован на европските вредности и принципи, а не врз основа на „кој е посилен“ или кој е член на Унијата, а кој не, укажувајќи дека постои подготвеност да разговараат за отворените прашања со Бугарија во текот на преговорите со ЕУ, но дека во никој случај не се подготвени да се откажат од македонскиот јазик и идентитет.
Понатаму, според Маричиќ мораме да се посветиме на навремено и ефикасно извршување на задачите што претстојат, како дел од евроинтегративниот процес, со што како што вели тој би ја покажале нашата вистинска намера да бидеме вредна членка на Европската Унија.
– На крајот на краиштата, нашата цел со пристапувањето во ЕУ е да ја подобриме благосостојбата на нашите граѓани, да промовираме економски раст и да ги зајакнеме нашите врски со нашите европски соседи. Ние сме целосно посветени на ова патување, а овие следни чекори се доказ за нашата одлучност и решителност. Заедно, градиме посветла и попросперитетна иднина за Северна Македонија во рамките на Европската Унија, рече Маричиќ.
За односите на двете земји пет години после Договорот од Преспа, Маричиќ рече дека Грција и Северна Македонија имаат нова фаза на соработка и помирување, која се карактеризира со целосна трансформација во нивните односи, пријателство, доверба и заедничка посветеност на заеднички напредок.
-Наместо недоверба и конфронтации Договорот од Преспа ни помогна во градењето мостови и зајакнување на врските. Договорот од Преспа, кој го реши долгогодишниот спор за името, делуваше како врска меѓу Северна Македонија и Грција. Тоа не само што го расчисти патот за членство на Северна Македонија во НАТО и ЕУ, туку и поттикна атмосфера на добра волја и соработка, нагласи Маричиќ.
Во таа насока рече дека Договорот од Преспа се гледа како модел за успешна дипломатија и инспирација за решавање на билатералните прашања во регионот и пошироко, но и како поттикнувач за интеракција меѓу двете држави и народи.
По Преспа имаме широко отворени врати за културна размена и интеракции меѓу луѓето. Тоа го поттикна туризмот, при што граѓаните од двете нации го истражуваат богатото културно наследство и природните убавини. Оваа културна размена го продлабочи разбирањето и пријателствата. Заедничките вложувања создаваат можности за работа и поттикнуваат економски раст од двете страни на границата, заклучи Маричиќ во изјавата за грчкиот медиум „То понтики“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Се’ уште гори кај Јасен, активни пожари на четири локации низ Македонија

Денес до 18 часот се регистрирани вкупно 10 пожари на отворен простор. Од нив, четири се активни и моментално се гаснат, додека шест се целосно изгаснати.
Активните пожари се лоцирани во различни делови на земјата. Еден од нив е во Националниот Парк Јасен во општина Македонски Брод, каде што гори мешана шума. Друг пожар е пријавен во село Теарце, општина Теарце, каде што се гори ниска вегетација. Во општина Сарај, во село Радуша, исто така се активни пожари кои зафаќаат сува трева и мешана шума. Четвртиот активен пожар е во општина Кичево, на потегот помеѓу селата Челопејци и Миокази, каде исто така гори мешана шума, соопшти Центарот за управување со кризи.
Надлежните служби постојано апелираат до граѓаните да ги почитуваат сите препораки и забрани за палење оган на отворен простор, со цел да се спречи ширење на пожарите и да се заштитат природните ресурси.
Македонија
Најмногу туристи ни дојдоа од Турција во јуни

Според податоците од Државниот завод за статистика, во јуни годинава во земјата биле регистрирани вкупно 126.415 туристи, од кои 20,1 отсто се домашни, а 79,9 проценти странски туристи.
Од странските туристи кои ја посетиле земјата во јуни 2025 година, најмногу дошле од Турција – вкупно 34.366 лица, следат Србија со 8.897, Германија со 8.011 и Холандија со 3.604 туристи.
Во периодот јануари – јуни 2025 година, во однос на истиот период од претходната година, вкупниот број на туристите е зголемен за 13,5%, со намалување од 2,5% кај домашните туристи и зголемување од 19,7% кај странските туристи. Вкупниот број на ноќевања во првото полугодие се зголемил за 8,5%, при што кај домашните има мало намалување од 1,1%, а кај странските зголемување од 13,3%.
Македонија
Забрана за нови вработувања, поткуп, користење државен имот за кампања – ДКСК потсетува на забраните од денот на распишувањето на изборите

Државната комисија за спречување на корупцијата (ДКСК) информира дека во периодот од распишувањето на локалните избори во 2025 година до конституирањето на советите на општините и Градот Скопје важат специфични забрани и мерки.
Нови инвестиции и вонредни исплати од буџетот не смее да почнат или се извршат, освен ако претходно се обезбедени средства во согласност со законот.
Забрането е почнување постапки за нови вработувања или престанок на работен однос во државните и во јавните институции, освен во итни случаи.
Политичките партии и кандидатите не смее да користат противправни или анонимни извори на финансирање.
Државниот имот и буџетските средства не смее да се користат за изборна кампања или финансирање политички активности.
Поткупот на избирачи и давањето или ветувањето подарок за гласање е строго забрането.
Во периодот од 20 дена пред изборната кампања до нејзиното завршување не смее да се одржуваат јавни настани поврзани со изградба или пуштање во употреба објекти со државни средства.
Министерството за финансии е задолжено да ги објавува сите буџетски исплати во изборниот период, освен редовни плати, пензии и комунални трошоци.
Јавните фондови, претпријатијата и другите субјекти со државен капитал треба да достават податоци за моторните возила до ДКСК во рок од десет дена од распишувањето на изборите.
Користењето службени простории, опрема и возила за изборни активности е забрането.
Забранети се притисокот и заплашувањето гласачи и нивните блиски лица.
ДКСК ќе ја следи законитоста на изборниот процес и ќе презема мерки при сомневање за прекршување на законите.
Во изборниот период Комисијата нема надлежност да дава мислења по барања поврзани со постапките на државните и на локалните органи.
ДКСК ги повикува медиумите, здруженијата на граѓани и јавноста да пријавуваат прекршувања на забраните предвидени во законот.