Македонија
Мартин Протоѓер се спаси од кривичен прогон за „Талир“

Поранешниот шеф на кабинетот на експремиерот Никола Груевски, и ексгенерален секретар на ВМРО-ДПМНЕ, Мартин Протоѓер, се спаси од кривичен прогон во предметот „Талир“, дознава „Макфакс“ од обвинението кое е доставено до кривичниот суд во Скопје. За него кривичното дело има апсолутна застареност и не може кривично да се гони.
Протоѓер во периодот од 2009 до 2012 година, како овластен потписник на редовната жиро-сметка на партијата, иако не смеел, пуштал во натамошен оптек пари кои биле уплаќани од фалш ПП10 уплатници, како донации и членарини.
„Мартин Протоѓер, за кого гонењето е застарено, иако бил должен и можел да знае дека парите потекнуваат од кривично дело, како овластен потписник на редовната жиро-сметка на обвинетото правно лице – политичката партија ВМРО-ДПМНЕ со потпишување на налози, паричните средства кои потекнувале од кривично дело во вкупен износ од 20.550.000 денари ги пуштил во натамошен оптек“, пишува во дел од обвинението.
Протоѓер е обвинет во предметот „Титаник“ за злосторничко здружување, злоупотреба на средствата за финансирање на изборната кампања и повреда на слободата на определување на избирачите.
Груевски пред да избега за Унгарија избегнувал да го прими известувањето за завршена истрага
Експремиерот Никола Груевски, пред да избега за Унгарија одбегнувал да го прими известувањето на специјалното јавно обвинителство за предметот „Талир“ дека истрагата е завршена, пишува во обвинителниот акт испратен до кривичниот суд.
Во предлогот на обвинението со кој СЈО побара притвор за Груевски пишува: „Иако обвинетиот Никола Груевски се јави на поканата на ова Јавно обвинителство и даде своја одбрана, сепак одбегнуваше да го прими известувањето за завршена истрага. Ова произлегува од доставниците во кои се констатирани обидите да му биде врачено известувањето, како и од неговата пасивност во однос на подигање на известувањето, за што исто така беше уредно известен“.
Кирил Божиновски во Владата ги притискал газдите на фирмите да дадат кеш за партијата
Во едниот обвинителен акт за предметот „Талир“, пишува дека Груевски во име на политичката партија ВМРО-ДПМНЕ прибирал финансиски средства во готовина од анонимни извори и од правни лица кои по пат на договор вршеле јавни услуги за државни органи, за јавни установи или претпријатија и кои согласно членот 20 од Законот за финансирање на политички партии не можеле да бидат финансиери на политичка партија.
„На состаноците Кирил Божиновски како тогашен генерален секретар на Владата, во неговите работни канцеларии ги повикувал претставниците на правните лица кои по пат на договор вршеле јавни услуги за државни органи, за единици на локална самоуправа или за јавни установи или претпријатија, на дел од кои состаноци во текот на 2013 година бил присутен и обвинетиот Миле Јанакиески и на кои состаноци на претставниците на фирмите им вршеле притисок да дадат пари во кеш како противуслуга за добиените договори за јавни набавки и реализиран профит“, пишува во обвинението.
Парите во готовина кои потекнувале од анонимни извори, Никола Груевски не ги уплатил во Буџетот на РМ, а паричните средства во готовина кои потекнувале од правни лица, кои по пат на договор вршеле јавни услуги за државни органи, за единици на локална самоуправа или за јавни установи или претпријатија како противправен извор на финансирање на политичките партии, не ги вратил на лицата од кои ги добивал, како што имал законска обврска да постапи.
Во обвинението пишува дека Груевски овозможил користење и располагање со готовината која потекнувала од анонимните и противправни извори на финансирање со што прибавил незаконски средства за финансирање на обвинетото правно лице – политичката партија ВМРО-ДПМНЕ во значителен износ од најмалку 283.432.656 денари или приближно 4,6 милиони евра.
Обвинетите Миле Јанакиески и Елизабета Чингаровска организирале во генералниот секретаријат и во месните организации на ВМРО-ДПМНЕ да бидат изготвувани фалсификувани исправи ПП10 уплатници, кои содржеле невистинити податоци, како да станува збор за лични донации или членарини на лицата наведени во ПП10 уплатниците, по што парите биле уплаќани на редовната жиро-сметка на ВМРО-ДПМНЕ како да се донации и членарини и како уплатата да ја вршат лицата наведени во уплатниците.
Досега во кривичниот суд за „Талир“ од адвокатите на обвинетите стигнале 5 приговори за двете обвиненија. СЈО само за едниот предмет има над 350 страници доказен материјал. Штом помине законскиот рок од 8 дена откако сите обвинети ќе добијат доставница дека примиле обвинение, тројца судии од скопска единица ќе треба да го оценат обвинението, по што треба да биде закажано првото судско рочиште.
СЈО поднесе две обвиненија за случајот „Талир“. Едното обвинение е за нелегално финансирање на ВМРО-ДПМНЕ, а другото за незаконската изградба на седиштето на партијата. Според истражувањето на „Макфакс“, од сите 69 имотни листови, кои сега се под мраз, партијата располага со делови од 90 куќи, 21 дуќан, 26 стана, 17 градежни земјишта, 15 деловни простории, 36 земјишта под зграда, 7 дворови, една нива, односно над 30 илјади квадратни метри имот во 28 града во земјата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
(Видео) Во угостителски објект во Прилеп фрлена бомба, СДСМ бара разрешување на началникот и командирот

Вчеравечер во угостителски објект во нашиот град беше фрлена бомба која, за среќа, не експлодирала. Точно 16 месеци одговорноста за безбедноста во државата е во рацете на ДПМНЕ и министерот Панче Тошковски, изјави Петра Лукароска, претседателка на ОО СДСМ Прилеп.
„Во тој период во дневните полициски билтени беа регистрирани два инцидента со експлозивни направи, триесетина запалени автомобили, еден опожарен ноќен клуб и недефиниран број на оружени пресметки и насилства во угостителските објекти и градските улици. Прилеп наликува на Дивиот Запад од неговите најславни времиња“, рече таа.
Според неа, официјалните бројки на регистрирани инциденти само го потврдуваат фактот дека власта на ДПМНЕ го направи Прилеп опасно и небезбедно место за живеење.
„Граѓаните се оправдано загрижени за личната безбедност и безбедноста на своите најблиски. Како одговорна политичка партија, СДСМ уште еднаш алармира за сериозноста на проблемот кој и локалната и централната власт упорно го игнорираат. Во таа насока е и нашиот апел до министерот Тошковски, но и до Советот на општина Прилеп: разрешувањето на началникот на ОВР Прилеп, Марјан Станоески и командирот на Полициската станица од општа надлежност, Горан Колонџоски, ќе биде првиот чекор во создавањето услови за нормализирање на безбедносната состојба’, изјави Лукароска.
Македонија
(Видео) Калевска-Ванчева: Реформските закони за правосудството ги нема, Филков да не ги опструира работните групи

После речиси една година од владеењето на ВМРО-ДПМНЕ и коалицијата, Македонија е далеку од правна држава. Ниту има правда, ниту правна држава. Партизирани институции, селективна правда, отсуство на владеење на правото. Ова, почитувани е вистинското лице на Владата на ВМРО ДПМНЕ, која создава систем само по нивна мерка и нема однос спрема реалните општествени потреби, истакна Снежана Калевска-Ванчева, претседателка на Комисијата за правда на СДСМ.
Владата на ДПМНЕ, појасни таа, за речиси една година не исполни апсолутно ништо од ветувањата за системски решенија. Не исполни ништо, како што додаде, за нивната таканаречена трансформација на правосудните органи во независни, транспарентни и ефикасни субјекти.
Власта, оценува Калевска-Ванчева и понатаму се обидува да има главна улога и влијание во правосудството и да го држи во партиски стеги.
„За тоа сведочи фактот дека упорно и свесно се доцни со спроведувањето на активностите од реформската агенда и секторската развојна стратегија за правосудство (2024-2027), каде што се предвидени јасни чекори, прецизни рокови и конкретни пари од ЕУ преку Планот за раст.
Особен проблем е однесувањето на министерот за правда, Игор Филков, кој се чини дека тенденциозно го минира процесот.
Од предвидените реформски закони, Министерството за правда, стави само 4 на ЕНЕР, а тие допрва треба да ги усвои Владата, па да достават и до Собранието.
Зошто министерот Филков толку го одолговлекува реформскиот процес, иако рокот е до јуни“, праша таа.
Додаде дека и покрај свесното пролонгирање на реформскиот процес, и покрај фактот дека не ги проследува наводно изготвените законски решенија, тие остануваат максимално конструктивни.
„И затоа денеска ги поднесовме и архивиравме нашите коментари на единствените закони кои тој ги ставил на ЕНЕР. Ние за нив имаме сериозни забелешки но и конкретни предлози за нивно подобрување.
Апелираме до министерот Филков, ако вистински се грижи за реформската агенда и тврди дека работи на ургентните законски решенија, да престане да го минира процесот и да ги достави решенијата, за кои, ја убедува јавноста дека ги изготвил.
Остануваме целосно посветени на напредокот на државата. Ќе продолжиме да се бориме против сите обиди за партиски упад во правосудството и конечно, ќе ги нудиме нашите конструктивни предлози и решенија“, кажа Калевска-Ванчева.
Македонија
Муртезани со претставници на Европската агенција за дроги: нагласена потребата од зајакнување на капацитетите на националните институции

Министерот за европски прашања, Орхан Муртезани, денеска имаше средба со претставници на Европската агенција за дроги (EUDA), на која што се разговараше за продлабочување на институционалната соработка и усогласување со европските стандарди во борбата против трговијата со дрога.
На средбата се разговараше за значењето на навремената размена на информации преку европскиот систем за рано предупредување, како и за улогата на земјите кандидатки за членство во ЕУ во заедничките напори за заштита на јавното здравје и јакнење на безбедноста во регионот и пошироко во Унијата.
Соговорниците ја нагласија потребата од зајакнување на капацитетите на националните институции, како и на важноста од постоење на функционален систем за рано предупредување и мониторинг, согласно европските практики. Тие ја реафирмираа заедничка посветеност кон европските вредности, при што беше изразена подготвеност за натамошно продлабочување на техничката и експертската соработка помеѓу Северна Македонија и EUDA, како дел од поширокиот процес на евроинтегрирање.