Македонија
Милошоски: МНР наместо да ја рекламира Македонија надвор во светот, го рекламира Османи во Македонија

Користењето на институцијата МНР и нејзиниот углед за евтини реклами од страна на министерот Османи, преставува злоупотреба на институцијата. Она кое законски го има надлежност министерството да ја промовира државата надвор од своите граници во економска, политичка, трговска и културна област, сега МНР е претворено во институција којашто го рекламира министерот дома во рамките на државата, а најмногу во Чаир каде има добиено партиска задача да помирува фракции во неговата матична партија, изјави пратеникот од ВМРО-ДПМНЕ, Антонијо Милошоски на денешната панел дискусија на тема „Алармантните состојби во македонската дипломатија“.
Милошоски како таква евтина реклама го наведе примерот кога Османи се пофали пред медиуми со набавени тротинети, нешто што го смета за крајно несериозно и злоупотребено од министерот за сопствена кампања.
„Имам забележано несериозно однесување од министерот за надворешни работи и бев запрепастен на колку евтина ЕПП програма е сведено МНР. Тоа беше во јули 2021 година кога беа повикани медиуми пред министерството за да им биде кажано дека набавиле 5 електрични тротинети и 6 кациги. И тоа беше настан на денот со изјава на министерот и дека министерството влегува во еколошка дипломатија и дека ќе бидат користени од дипломатите за одење по други институции. Ваква несериозна евтина ЕПП програма немаат направено ни градоначалници на Охрид и Крушево кои се туристички градови и би можело да се вклопи некако една ваква кампања“, истакна Милошоски.
Милошоски посочи дека друг пример за дневни кампањи без реални резултати се најавените економски оператори кои отидоа само во 4 земји и од кои немам никаков фидбек што сработиле, колку инвеститори донеле, како и дека несериозно е што нема во најважните стратешки партнери од каде треба да се привлекуваат инвестиции.
„Министерот за надворешни работ излезе на прес-конференција сериозен максимално, спремен за фотографирање и за пред камери и кажа дека МНР започнува нова фаза во развојот и работата а тоа е промоција на економската дипломатија, воведување на економски советници со анализа и проценка која ќе ги покрие сите географски области и земји каде Македонија има интерес. На крајот се тресеше гората, а се случија 2-3 прес конференции и се испратија 4 советници, во Варшава, Минхен, Истанбул и Абу Даби. И нема никаков фидбек колку Македонија привлекла инвестиции од Полска, колку од арапскиот свет? Зошто нема такви економски советници во скандинавските земји, зошто нема во Србија, Италија, Хрватска, Бугарија, Грција, Словенија, Америка, Канада, земји од каде што претходната влада привлекла сериозен број на инвестиции и би можела ако се следи тој пример да доведеме уште неколку позначајни инвестиции“, нагласи Милошоски.
Тој потенцира дека МНР наместо да ја рекламира Македонија надвор од светот, го рекламира министерот во Македонија, а на стопански план МНР е најслабата алка, како и дека е оценето како министерство со најмала транспарентност што значи дека или нема кадар или раководството има податоци кои не сака да ги сподели.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Јаневска: Со квалитетни идеи и повеќе партнери на образовните установи, дополнително ја стимулираме еколошката одговорност кај младите

„Образовниот систем ги насочува младите да се грижат за средината во која живеат. Наставните програми во сите одделенија содржат елементи кои ја подигнуваат свеста за ризиците од загадувањето и поттикнуваат превентивно делување. Но, со повеќе партнери на институциите и на образовните установи, и добри иницијативи што лесно се препознаваат, еколошката едукација може постојано да се унапредува“.
Ова го истакна министерката за образование и наука проф. д-р Весна Јаневска на отпочнувањето на годишната национална кампања за собирање отпад „Генералка викенд 2025“ на Скопскиот аквадукт, организирана од Мен Енд Маунтен во соработка со повеќе партнерски компании и граѓански здруженија, а која е поддржана и од Министерството за образование и наука.
„Задоволство ми е што како министерство, неодамна со Мен Енд Маунтен потпишавме меморандум за соработка за да ја поддржиме оваа масовна еколошка акција и во комуникација со училиштата да вклучиме што поголем број основци и средношколци. Ова е придонес кон градење на еколошки одговорни генерации“, рече Јаневска.
Додаде дека младите се иднината на државата и мораме од најмала возраст да ги поттикнуваме на одговорност кон околината, за како што рече, да им ги намалиме можните предизвици и ризици со кои во иднина би се соочувале, а тоа е загадениот воздух, загадената почва, вода и слично, кои влијаат на човечкото здравје.
На означувањето на стартот на еколошката акција присуствуваше и претседателката на Македонија, проф. д-р Гордана Сиљановска Давкова, вицепремиерот и министер за животна средина и просторно планирање, Изет Меџити, претседателот на ЗЕЛС и градоначалник на општина Кисела Вода, Орце Ѓорѓиевски, градоначалникот на општина Чаир, Висар Ганиу, амбасадори и претставници на повеќе компании и здруженија кои ја поддржуваат акцијата.
Македонија
Во Битола одбележан 9 мај – Денот на Европа и Денот на победа над фашизмот

Во Битола денес се одбележува значаен историски датум со две големи значења – Денот на победата над фашизмот, како победа над разидувањето на народите и Денот на Европа, како симбол на здружување на народите.
По тој повод, градоначалникот на општина Битола Тони Коњановски, делегација од Советот на општина Битола предводена од претседателката Габриела Илиевска, претставници на Сојузот на борци и претставници на политичките партии ВМРО-ДПМНЕ, СДСМ, Левица и ЗНАМ, положија свежо цвеќе на споменикот на НОАВМ на плоштадот „Гоце Делчев”.
Градоначалникот Коњановски, уште еднаш го истакна значењето на овој голем ден како незаборав за минатото, но и како видлива европска иднина на нашата држава.
9 Мај во Битола се одбележува со повеќе културни и историски настани.
Македонија
Време е да сфатиме дека „Генералка викенд“ треба да прерасне во генералка 365 дена, вели претседателката Сиљановска-Давкова

Просторот околу скопскиот Аквадукт, кој со децении е депонија, треба да прерасне во парк, заклучија утрово претседателката Гордана Сиљановска-Давкова, министерот за животна средина Изет Меџити, министерката за образование Весна Јаневска неколкумина скопски градоначалници како и многумина еко-активисти на почетокот на тридневната национална акција за чистење „Генералка викенд“. Претседателката Сиљановска-Давкова рече дека е неопходен договор меѓу луѓето и природата во кој луѓето ќе гарантираат дека ќе ја штитат природата.
„Ние во правото велиме дека оној кој што е постар има посилни или поголеми права ама ај да се потсетиме на тоа, први настанале билките, па животните па луѓето. Луѓето се однесуваат како натрапници во рајот. Тоа е факт. Ако не се смириме со природата ќе се самоубиеме, тоа е факт. Можеби е добро што почнувате од овде, ова е еден прекрасен Аквадукт, замислете од пред 2000 години. Ова траба да биде парк. Ние треба да си ја заштитиме природата оти штитејќи ја неа се штитиме себеси. Време е да сфатиме дека ‘Генералка викенд’ треба да прерасне во генералка 365 дена, претседателката Сиљановска-Давкова и предложи следниот пат акцијата за чистење да почне од дворот на Собранието.
И министерот за животна средина и просторно планирање Изет Меџити кажа дека акциите како „Генералка викенд“ треба да станат секојдневие, а посебна грижа заслужуваат културните споменици како Аквадуктот.
Акцијата и годинава ја поддржа австриската амбасада. Амбасадорот Мартин Памер со неколкумина колеги се вклучи во чистењето кај Аквадуктот.
„Мора да бидеме свесни дека ова е многу важно за нас, за вас како луѓе кои живеат овде, но и за имиџот на земјата и туризмот“, рече австрискиот амбасадор во земјава, Памер.
На 29 локации во земјава на кои се спроведува акцијата „Генерлака викенд“ волонтери од Црвениот крст се грижат за безбедноста на сите кои се вклучени во чистењето.
Акцијата за чистење „Генералка викенд“ ја организира „Мен енд Маунтен“ во соработка со „Пивара Скопје“, „Пакомак“, „Нула отпад“, „Шпаркасе банка“, ЕВН Македонија, „Макстил“, „Бучим Боров Дол“ и германската компанија „Костал“, а ја поддржаа локалните самоуправи и Министерството за животна средина.