Македонија
Митева: Власта дозволила по влегувањето на Дестани да се врати концесијата за Иловица
Нема друг политички подмладок кој организира Саем на млади каде секој може да даде идеја, за која се обврзуваме како идна влада ја реализираме. Би била горда да можеше да се зборува за поубави работи, меѓутоа мора да сме свесни дека тоа е за жал нашата реалност која ја живееме, имаме две опции, едната да премолчиме, а другата е да се спротивставиме. ВМРО-ДПМНЕ е политичка партија која секогаш се спротивставува на погрешните политики со кои за жал СДС и ДУИ ја носат државата во лошо ниво, изјави Марија Митева, член на ИК и портпарол на ВМРО-ДПМНЕ, на денешната панел дискусија за Животна средина на Саем на проекти за млади од УМС на ВМРО-ДПМНЕ, „Иднина за сите во Македонија“.
Митева истакна дека темата поврзана со рудникот Иловица, е уште еден доказ дека оваа коалиција на СДС и ДУИ е ништо друго освен само бизнис зделка коалиција.
– Ниту е коалиција која се заснова на програмски цели, ниту врз основа на интереси за Македонија, напротив, се заснова на лични бизнис интереси и колку повеќе тие се богатат толку повеќе македонскиот граѓанин останува сиромашен. Откако сите се побунија и стана јасно дека владата дала одобрување за спојување на концесиите и надевајќи се дека тоа ќе помине далеку од очите на граѓаните, сепак се дозна, па веднаш владата се обиде прстот да го впери кон некој друг и да каже дека ВМРО-ДПМНЕ дала концесија. Моравме да ја објасниме вистината и дека таа концесија е дадена првично од владата на СДС и ДУИ од 2006 година еве 17 години потоа им стои желбата за оваа зделка, рече Митева.
Митева нагласи дека во моментов има човек кој важи за човек близок во ДУИ кој влегува со удел како концесионер и магично после само 15 дена од тоа, Управен суд носи одлука за поништување на одлуката за раскинување на концесијата.
– Само од овие две работи се гледа како било договорено предвреме за да се извлечат пари од буџетот. Гледаме дека владата е спремна да удри врз здравјето и живото на граѓаните од струмичкиот крај и да не се грижат дали оваа фирма има познавање во областа. Фирмата на Дестани е истата која се обврза да гради електрични коли, а ништо нема од таа фабрика. И овој човек добива дозвола од владата за која во моментот кажува дека била измамена од министер во истата влада, изјави таа.
Митева нагласи дека од владата додека носат одлука за рудник, покажувајќи се како борци против рудник се појавуваат на протестот организиран од граѓаните.
– Ова ги покажува страшните бизнис интереси на оваа влада и од сите небулози не слушнавме одговор, како биле доведени во заблуда, зошто дозволиле да има Дестани дозвола да влезе во сопственичкиот удел иако владата можела тоа да го спречи и уште едно прашање дали Дестани има поднесено студија за заштита на животната средина до надлежното министерство? Нашите информации говорат дека нема. Факт дека ќе направат се само да им поминат нивните бизнис зделки наспроти и на штета на граѓаните. Зошто дозволија да се спојат концесиите, и ако велеа дека нема рудник или пак да влезе Дестани па ако оди случајот на арбитража парите да одат во СДС и ДУИ, изјави Митева.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Студентите на протест поради јавниот превоз, бараат и набавка на нови автобуси и велосипедска инфраструктура
Универзитетското студентско сообрание (УСС-УКИМ) за утре, 22 ноември, најавува протест поради проблемите со јавниот превоз што ќе се случува од 14 часот пред Стара Пошта и ќе продолжи во 14.30 часот пред Град Скопје.
Организаторите ги повикаа сите да излезат на протестот и да го искажат незадоволството.
По спроведената анкета на која одговориле 3.568 студенти, 85 отсто од нив рекле дека во последните денови чекаат автобус повеќе од 15 минути, а 66,7 проценти од нив, чекаат автобус над 20 минути.
Дополнително, 93,6 отсто од студентите не се задоволни од квалитетот на јавен градски превоз во градот, а 66,7 проценти изјавиле дека од истите воопшто не се задоволни од истиот.
Дополнително, организаторите на протестот апелираат на воспоставување на нови и ефикасни транспортни решенија и конечно отпочнување на предвидените инфраструктурни проекти најавени во градоначалничката предизборна програма, но и од страна на претходните градоначалници.
Конкретно, барањата се следните: Продолжување и финализирање на проектот за Bus Rapid Transit; Воведување на градска железница со искористување на постоечките капацитети и изградба на пруга до Аеродромот Скопје; Отпочнување и финализирање на предвидените инфраструктурни проекти (Јужен Булевар, бул. Хрватска, бул. Србија, мостот кај Хотел Русија, продолжување на бул. Климент Охридски преку Вардар, под Кале до бул. Никола Карев, продолжување на бул. Илинден, Источна обиколница), Набавка на нови автобуси и отворање на нови автобуски линии; Надградба на велосипедската инфраструктура и промоција и поддршка на алтернативни видови на транспорт.
Македонија
Стојановски: Нафта утре ќе има, а јавната набавка за една недела ќе биде реализирана
Добро е што има кој да мисли на граѓаните, а тоа е Владата, која на денешната седница донесе и одлука не за некаква награда, туку апсолутно тоа е позајмување на гориво до Градот Скопје и ЈСП, изјави советникот во Советот на Град Скопје од ВМРО-ДПМНЕ, Мартин Стојановски.
Советничката група на Левица остро ја критикуваше градската власт. Нивната критика наиде на контрареакција од советникот Мартин Стојановски.
„Па сакам, ете, јавно да ја прашам советничката Катерина, зошто сеуште три директори од партијата Левица имаат во јавните установи на Градот Скопје и зошто, ако не се сложуваат со политиките на актуелната политичка градска власт, одамна не ги напуштија местата и не беа дел од градските институции? Сомнително е зошто толку се сменија 40 тина директори, а не се сменија токму тие 3 директори, не се пипнати од политичката партија Левица,“ рече Стојановски.
„Да не го политизираат ова, колешката Катерина од советничката група на Левица, мислам дека политички го одржа својот говор денеска на оваа седница“, истакна Стојановски.
И покрај владината интервенција, останува прашањето за долгорочната стабилност на јавниот превоз.
„Нафта утре ќе има, а јавната набавка за една недела ќе биде реализирана од страна на Градот Скопје и повторно автобусите би требало да возат, секако доколку тоа успеат службите од Градот Скопје да го менаџираат“, рече Стојановски.
Додаде дека за граѓаните, оваа состојба не е само технички проблем, туку и доказ за политичките игри што го доведоа ЈСП до колапс.
Македонија
Шутаров: За да може да функционира ЈСП бараме да се прецизира износот на 2,5 милијарди литри нафта
Советниците на СДСМ со предлог решенија сакаат да помогнат за да се надминат проблемите во градот Скопје. Затоа излеговме со три конкретни мерки кои бараме преку Заклучоци да ги усвои Советот, рече советникот на СДСМ, Гордан Шутаров на вонредната седница на Советот на Град Скопје.
-Предлог на СДСМ за финансиска инекција од државата, со Закон, е соодветно решение и досега се практикувало. Пример е 2018 година кога владата ги финансираше општините за да ги покријат долговите и за да може општините да функционираат. Со негова измена и дополнувања по скратена постапка, рече Шутаров.
Коректна е одлуката на Владата да доделу субвенции, тоа беше предлог и на СДСМ, но тука се јавуваат отворени прашања и нема наведно колкав износ.
-Затоа СДСМ бара заклучок, да го наведеме износот, од 2,5 милиони литри којшто би биле доволни за ЈСП да јз извршува функцијата до крајот на годината, кога веќе треба да стапи на сила и буџетот за следната година. Затоа бараме и за оваа ставка поддршка, рече советникот на СДСМ, Гордан Шутаров.
-Граѓаните со право реагираат со коментари од типот „леле што му се случува на Скопје“. Од тоа што го гледаат во Скопје како хаос и катаклизма, од тоа што го дозволивте како мнозинство во советот. Најреалниот одговор е дека Скопје не постои моментално само заради политика и инает. Скопје е блокиран Град, заглавен, нечист, без јавен превоз. Тоа е Скопје во 21 век, во којшто ништо не функционира освен политиката, рече Шутаров.