Македонија
Николоски: Поради криминалот на власта, никој не ја притиска Бугарија да не се изживува со Македонија на патот кон ЕУ

Два дела сакам да споменам, прво, во однос на планот за раст, апсолутно мислам дека е добар механизам што ЕУ го предлага за сите земји од Западен Балкан затоа што основните две причини зошто луѓето сакаат од регионот да се зачленат или да се приближат до ЕУ се владеењето на правото и економскиот раст, односно подобриот животен стандард, вели Александар Николоски, потпретседател на ВМРО-ДПМНЕ.
„И тука мислам дека треба да сме паметни како држава и како општество да ги искористиме овие средства со цел да поттикнеме раст во рамките на државата, мислам дека ова ниво на раст во државата нѐ држи далеку од она што би се нарекло европски стандард, мора да работиме поинтензивно на подобрување на инфраструктурата, и патната и железничката, мора да работиме поинтензивно на подобрување на комуникациите на дигитализација, но исто така и на давање шанса на приватниот сектор, ние сме мала држава, извозот мора да е основа на развојот на приватниот сектор, без разлика дали се работи на производство или за интелектуални услуги, мора да работиме на поттикнување на извозот доколку сакаме да имаме цврсто и стабилно стопанство во Македонија. Сега сето ова е поврзано со владеењето на правото и за тоа, нели, има исто така патоказ за реформи, туку мислам дека Македонија нема со што да се пофали, за жал, во државата со години корупцијата цвета, економијата тоне, тоа е константа што можеме да ја видиме и јас останувам на она што го зборувам со години, а го зборувам и во овој период дека основна причина зошто Македонија не почнува преговори за членство со ЕУ е високото ниво на криминал и корупција“, вели Николоски и додава:
„Односно, државата има слабо досие, има досие со кое не може да се пофали пред голем број земји членки на ЕУ, тие не вршат притисок врз Бугарија и таа буквално се изживува врз Македонија наметнувајќи бескрајни услови, кои гледаме дека од ден на ден се зголемуваат во зависност од тоа какви политички потреби има во Бугарија. Но, тоа го прават така затоа што никој не им врши притисок да не го прават обратното, а гледаме дека доколку се направи политички притисок, тоа го видовме и на последниот состанок на Европскиот совет, апсолутно може да се променат овие работи и, како што често велам, ние немаме проблем со најсилната земја членка на ЕУ, ние имаме проблем со најслабата или втората најслаба земја членка на ЕУ, многу повеќе ЕУ ѝ треба на Бугарија отколку што Бугарија ѝ треба на ЕУ и има соодветни механизми со кои и самата ЕУ, но и земјите членки може да направат притисок врз Бугарија доколку се убедени дека Македонија заслужува почеток на преговорите, но, за жал, неколку големи земји членки не се убедени дека Македонија заслужува почеток на преговорите, пред сѐ, и поради високото ниво на криминал и корупција и немањето функционален систем на владеење на правото“, додава тој.
Николоски не гледа капацитет во оваа Влада на заминување и, како што вели, ќе треба многу сериозно да се работи на оваа задача по парламентарните избори.
„Убеден сум дека Македонија има и добро поставени институции и добро законодавство, ниту мислам дека ни требаат нови закони ниту мислам дека ни требаат нови институции, треба професионалците во институциите да се остават да работат. 10-15 проценти во институциите се супер корумпирани, другите се чесни луѓе, кои сакаат да си ја работат работата и доколку им се даде шанса да си ја работат својата работа, јас сум убеден дека првите резултати ќе се видат за само шест-девет месеци. Ова е нешто со што некои од моите политички опоненти знаат и да се потсмеваат, но јас сум убеден дека за 6-9 месеци работите може да се средат или да почнат да се средуваат во Македонија во делот на борбата со организираниот криминал и корупцијата и воспоставувањето функционален систем на владеење на правото“, заврши Николоски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Почина Панчо Минов, поранешен пратеник и градоначалник на Кавадарци

На 67-годишна возраст денеска почина Панчо Минов, поранешен градоначалник на Кавадарци и поранешен пратеник во Собранието.
Панчо Минов беше дипломиран правник и политичка фигура со повеќедецениско искуство. Тој два пати беше избран за градоначалник на Општина Кавадарци – прво како кандидат на Либералната партија (2000–2005), а потоа како независен кандидат (2005–2009).
Минов имаше и пратеничка кариера, учествувајќи во повеќе состави на Собранието.
Првпат беше избран во првиот повеќепартиски состав (1990–1998), а подоцна повторно стана пратеник преку ГРОМ (2016–2020) и СДСМ (2020–2024).
Македонија
Уште колку луѓе треба да настрадаат за Панче Тошковски да почувствува одговорност, прашуваат од СДСМ

Министерот Панче Тошковски без око да му трепне јавно соопшти дека не чувствува никаква одговороност за колапсот на безбедносниот систем и фактот што на улиците се пука како да сме Див Запад, велат од СДСМ.
Според нив, последиците од партизацијата на полицијата и претоварењето во партиски сервис на ДПМНЕ скапо ги чини граѓаните.
„До кога мисли Тошковски да се криe зад политички реторики додека улиците стануваат небезбедни за граѓаните?
Не е само последното пукање во Куманово, непрекинатиот раст на вооружените и насилни инциденти во различни градови е сигнал за целосно системско потфрлање на безбедниот апарат, нема ниту превенција ниту соодветна реакција.
За тоа мора да има одговорност“, додаваат од оваа партија.
Македонија
Парични казни за три градинки и едно училиште по спроведени инспекциски контроли во кујните

Инспекциските служби на Агенција за храна и ветеринарство (АХВ), во септември годинава спроведоа инспекциски контроли во училишните и кујните во градинките на територијата на цела држава. Спроведени беа 91 контрола во градинки и 23 вонредни надзори во училишта.
За утврдените недоследности, издадени се 9 решенија со наредби за нивно отстранување. Во две градинки, хигиената не била задоволителна во кујните, а една градинка немала спроведено задолжителен здравствен преглед на вработениот персонал во кујните. Парични казни изречени се за 3 градинки, и поради несоодветно чување, уништени се 24 килограми храна.
Од спроведените контроли во училиштата, незадоволителни услови констатирани се само во една училишна кујна. Отстапки во однос на добрата производствена и добра хигиенска пракса утврдени се во две кујни. Поради погрешно декларирање, уништени се 59 килограми храна.
Инспекциските служби на АХВ за утврдените недоследности со контролите во училишните кујни изрекле 1 парична казна и донеле 5 решенија со наредба за нивно отстранување.