Македонија
Николоски: Со измените на Законот за урбанистичкото планирање се предвидува училишта, градинки, амбуланти, болници и катни гаражи да се градат по поедноставена процедура и побргу да бидат реализирани

Министерот за транспорт Александар Николоски на денешната собраниска Комисија за транспорт, дигитална трансформација, животна средина и просторно планирање истакна дека измените кои ги предлагаат на законот за урбанистичко планирање не се обемни нити големи и се насочени кон три цели.
„Првата цел е реализација на стратешката определба на Владата која беше една од носечките ветувања на изборите на кои убедливо оваа Влада освои мнозинство вкупно во Собранието скоро 2/3 мнозинство имаме како Влада што е јасно изразување на волјата на народот и на огромното мнозинство на народот. Значи ова не е Влада која има 61 или 62 пратеници како претходните влади туку ова е Влада која во моментов ја поддржуваат скоро 2/3 од пратениците во Собранието. Едно од основните ветувања на владата беше дека ќе се зајакне процесот на децентрализација со конечно завршување во овој четири годишен мандат на сите прашања кои се поврзани со инфраструктурното уредување на општините. Целата јавност е свесна дека со исклучок на десетина урбани општини во Македонија кои имаат и свои проблеми остатокот од државата се бори за тоа да добие канализационен систем, водоводен систем, асфалтирани патишта, пристојни училишта, по некоја градинка итн., и затоа решивме да ги децентрализираме средствата кои се однесуваат на капитални расходи и секоја година 33% од капиталните расходи да слегуваат во општините, ако проценета вредност на капитални расходи во буџетот е некаде 750 милиони евра тогаш нашата заложба која ја реализираме е веќе од следната година по 250 милиони евра да се спуштаат во општините со цел веќе после 4 години веќе да не зборуваме за тоа дека има неасфалтирана улица, дека има место кое нема канализационен или водоводен систем, дека има село или населба која останала без училиште, градинка, амбуланта, болница“, истакна Николоски.
Министерот за транспорт Николоски истакна дека основната измена на законот се однесува да целосно финансираните проекти од буџетот на Република Македонија бидат во поедноставена процедура и побрзо реализирани.
„Основата на измената на законот се однесува на тоа да можат училишта, градинки, амбуланти, болници и катни гаражи кои се целосно финансирани од буџетот на Република Македонија или од буџетот на општините и се во целосна општинска или државна сопственост и целосно финансирани од буџетот, значи не се работи за приватни болници, градинки, училишта, напротив за исклучиво државни објекти да можат да се градат во поедноставена процедура, која ќе значи истите побрзо да бидат реализирани односно побрзо да се направат проектите кои овие објекти ќе можат да се реализираат. Тоа не значи дека воопшто ќе нема процедура, туку таа процедура ќе е многу поедноставена“, вели Николоски.
Министерот за транспорт Николоски продолжи и ја образложи втората измена која се планира.
„Втората измена која ја планираме за која претпоставувам ќе има и несогласување но јас ќе го кажам мојот став а тоа е во однос на претходните измени на законот за урбанистичко планирање во кој е ставен рок од 4 години со кои треба да се завршат веќе почнатите постапки за донесување на ДУП-ови а доколку истите не се завршат да се вратат од почеток. Оваа одредба е оспорена пред Уставниот суд и прашање на време е кога Уставниот суд ќе ја прифати затоа што не може со закон да креирате правна несигурност, а креираната правна несигурност овде е во три насоки. Прво како е определен рокот од 4 години зашто не е 3, 5, 6 или 2 години. Второ кој вели дека планот мора да се донесе и трето во моментов преку 600-тини планови се заглавени и не се ни напред ни назад, нити јас како министер можам да ги прифатам нити можам да ги одбијам, нити министерството може да даде позитивно мислење нити негативно мислење“, рече Николоски.
Министерот за транспорт Николоски укажа дека се предлага и укинување на правилото молчење од 20 дена кое значи одобрување на ДУП.
„Третата работа заради претходно дивеење на одредени општини ја зајакнуваме улогата на министерството за транспорт со бришење на правилото молчењето е одобрување. Веќе нема да може да се прават манипулации и финти кои се правеле во минатото да се користи оној рок од 20 дена досега законот велеше дека во рок од 20 дена доколку министерството за транспорт не се произнесе по однос на ДУП истиот се смета дека добил позитивно мислење од министерството. Таква работа веќе нема да има и нема да може да се манипулира“, потенцираше Николоски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
(Видео) Со „ауди“ се движеше по велосипедска патека во скопски Бутел: полицијата го пронајде и казни возачот

МВР соопшти дека го пронашле и го казниле возачот кој со автомобил се движеше по велосипедска патека во скопската населба Бутел.
Од таму велат дека во врска со објавеното видео во дел од медиумите на кое се гледа како патничко возило “Ауди” со скопски регистарски ознаки се движи по велосипедска патека на ул. “Бутелска” дека настанот се случил на 23.04.2025 околу 16.30 часот“.
„Веднаш од страна на Одделението за безбедност на патниот сообраќај при СВР Скопје се преземени соодветни мерки и активности при што е пронајден возачот на возилото З.С.(43) и на истиот му е изречена законски предвидената глоба“, соопшти полицијата.
Македонија
Меџити: ЕУ останува главен донатор во секторот за животна средина

Првиот потпретседател на Владата и министер за животна средина и просторно планирање Изет Меџити денеска беше домаќин на работна средба со Мајкл О’Флаерти, комесар за човекови права при Советот на Европа, кој престојува во неколкудневна посета на Македонија.
За време на средбата, Меџити ја изрази определбата на Македонија да ги интензивира напорите за целосно усогласување на законодавството и државните системи со законите и политиките на Европската Унија во областа на животната средина и климата.
„Овие напори јасно се рефлектираат во секторските стратегии и политики кои вклучуваат силни законодавни мерки, зајакнување на националните капацитети за имплементација на правото на ЕУ, како и значителни инвестиции во инфраструктурата и новите технологии“, рече Меџити на средбата, додавајќи дека во процесот на хармонизација со европското законодавство, Македонија може да бара транзициски периоди, особено за Поглавјето 27, како едно од најпредизвикувачките и најскапите за земјите што преговараат со ЕУ.
Ова поглавје е дел од Кластерот 4, кој вклучува области како што се патната инфраструктура, дигитализацијата, обновливите извори на енергија и заштитата на природните ресурси.
Во овој контекст, Меџити изрази благодарност за континуираната поддршка на Европската Унија, која останува главен донатор во секторот за животна средина во Македонија, која вклучува инвестиции во обновливи извори на енергија, како соларни и ветерни паркови, преминот од јаглен, проекти за поврзување на гасниот систем со Косово и Србија, како и проекти за управување со отпад и отпадни води.
Меѓу главните проекти поддржани од ЕУ се затворањето на дивите депонии, изградбата на регионални системи за управување со отпад во пет региони и изградбата на пречистителна станица за отпадни води во Скопје.
За Македонија, најголемите предизвици за Поглавјето 27 остануваат во областа на управувањето со води и отпад. Акцискиот план за имплементација на Директивите за отпадни води и вода за пиење предвидува вкупен трошок од околу 1,2 милијарди евра и рок за имплементација до 2041 година.
Со овие средства е предвидена изградба на 87 пречистителни станици, од кои 16 ќе имаат напредно терциерно пречистување, додека за системот за управување со отпад се потребни околу 300 милиони евра.
Македонија
Осомничени уште три лица во предметот „Адитив“: меѓу нив и претседателката на Антикорупциска

Во рамките на постапката што се води за предметот Адитив, како резултат на екстрахираните електронски докази обезбедени во досегашната постапка, предметните обвинители донесоа наредба за спроведување на истражна постапка против три лица, соопшти обвинителството.
До денес обезбедените докази укажуваат дека првоосомничениот бил член на групата што имала за цел вршење на кривични дела Злоупотреба на постапката за јавен повик, доделување на договор за јавна набавка или јавно – приватно партнерство, Злоупотреба на службена положба и овластување и Перење пари и други приноси од казниво дело. Како вработен во едно од обвинетите правни лица, од месец јули 2022 до октомври 2024, со умисла извршил две или повеќе временски поврзани дејствија што претставуваат повеќекратно остварување на исто дело. Искористувајќи ист траен однос и исти прилики и околности, на управителките на обвинетите правни лица им ставил на располагање средства и ги отстранил пречките за кривичното дело, со што им помогнал свесно да ги повредат прописите и да ги изиграат постапките за доделување на договори за јавни набавки. Во периодот од месец декември 2023 до ноември 2024 година од правното лице во коешто бил вработен во 84 наврати примил парични средства на име трошоци за службени патувања од значителен износ, средства кои правното лице ги прибавило со сторување на кривичното дело Злоупотреба на постапка за јавен повик, доделување на договор за јавна набавка или јавно приватно партнерство. Овие средства со цел да го прикрие понатамошниот нивен тек, ги пуштил во оптег и ги подигнувал во готово.
Второосомничената во септември 2024 година, како службено лице вработено во Подружница ТЕЦ Неготино АД ЕСМ Скопје на неповикано лице обвинето во предметот Адитив, на друг начин му сторила достапни податоци што во согласност со чл. 289 од ЗКП претставуваат службена тајна. Имено, откако од Одделот за криминалистичка полиција кој постапувал по наредба на ОЈОГОКК, било доставено Барање за доставување на документацијата која се однесува на спроведена постапка за набавка на мазут за периодот од 2021-2023 година, таа преку апликација WhatsApp на телефонски број на обвинетиот му испратила фотографија од Известувањето.
Третоосомничената со умисла извршила две или повеќе временски поврзани дејствија што претставуваат повеќекратно остварување на исто дело искористувајќи ист траен однос, исти прилики и други слични околности. Како службено лице, претседател на ДКСК од месец мај до месец декември 2024 година на неповикано лице обвинето во предметот Адитив на друг начин му сторила достапни податоци кои согласно чл. 25 и чл. 50 од Законот за спречување на корупција и судир на интереси, како и чл. 289 од ЗКП претставуваат службена тајна. Таа преку својот службен телефон и апликациите Viber и WhatsApp му давала податоци на обвинетиот за поведени постапки, за отворање на предмети против сега обвинетите правни и физички лица во предметот Адитив и одлуки по истите, како и податоци за проверка на имот и неговото семејство. Со своите дејствија таа открила податоци што согласно закон се сметаат за службена тајна и чие откривање може да има штетни последици како за службата, така и за постапките што се водат пред ОЈОГОКК.
Со опишаните дејствија во диспозитивот од Наредбата и до денес прибраните докази, на првоосомничениот, како што појаснуваат надлежните, му се става на товар дека сторил кривично дело Злосторничко здружување, како помагач сторил продолжено кривично дело Злоупотреба на постапка за јавен повик, доделување на договор за јавна набавка или јавно приватно партнерство и кривично дело Перење пари и други приноси од казниво дело. Останатите две осомничени сториле кривично дело Одавање службена тајна.
Според соопштението, обвинителството од денес обезбедените докази во корелација со другите прибрани докази ја продолжува постапката во насока на утврдување и на евентуални други кривични дела и сторители.