Македонија
Обвинителот се жали за казната за сообраќајната несреќа кај „Сити мол“
Надлежниот јавен обвинител од скопското Јавно обвинителство, незадоволен од висината на изречената кривична санкција, денеска вложи жалба за сообраќајната несреќа, која се случи на 20 јануари кај „Сити мол“, кога животот го загуби едно лице.
Имено, со пресудата врз основа на признание на вина, на 11 април Основниот кривичен суд го огласи за виновен обвинетиот Ј. Ѓ. за кривичното дело – тешки дела против безбедноста на луѓето и имотот во сообраќајот. Притоа судот го осуди на казна затвор од три години, во која се засметува и времето поминато во притвор и му изрече казна – забрана за управување со моторно возило од Б-категорија во траење од три години од денот на правосилност на пресудата.
Обвинетиот беше огласен за виновен за наведеното кривично дело бидејќи на 20 јануари, како учесник во сообраќајот на јавните патишта, управувал со патничко моторно возило „ситроен Ц4“ на булеварот Партизански одреди. Кога дошол до крстосницата со улиците Московска и Љубљанска, каде што светлосните сообраќајни знаци – семафорите во тој момент биле исклучени од програма и работеле со трепкаво жолто светло, тој постапил спротивно на член 19 од Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата, односно иако бил должен, не обрнал внимание на пешаците на коловозот.
Спротивно и на членот 35 од Законот, приоѓајќи кон обележан пешачки премин, обвинетиот управувал со автомобилот со брзина од 67,3 километри на час, што е за 17,3 километри на час поголема од максимално дозволената, со што бил оневозможен навремено да го запре возилото во случај на потреба.
Со предниот дел од возилото удрил во двајца пешаци, кои поминувале по обележаниот пешачки премин. Еден од пешаците, девојка на возраст од 24 години, притоа добила тешки телесни повреди и починала на самото место, а другиот пешак бил повреден и пренесен во болница.
При одредувањето на казната судот како олеснителни околности ги ценел признанието вина од страна на обвинетиот, изразеното каење и свест за противправноста на стореното, како и фактот дека станува збор за млада личност, која претходно не била во судир со законот. Сепак, надлежниот јавен обвинител цени дека во конкретниот предмет првостепениот суд во поголема мера ги ценел олеснителните околности на сметка на отежителните – начинот на сторување на делото, зачестеноста на овој вид кривични дела и особено фактот дека во несреќата е изгубен млад човечки живот. Дополнително, јавниот обвинител наведува дека оштетените со ништо не придонеле за да се случи сообраќајната несреќа и прописно ја поминувале улицата на обележан пешачки премин.
„Анализирајќи ја обжалената пресуда, сметам дека судот не ја одмерил адекватно казната бидејќи ги применил одредбите за ублажување на казната, иако не постоеле законски услови за тоа“, наведува надлежниот обвинител во образложението на жалбата до Апелациониот суд во Скопје.
Јавниот обвинител смета дека со висината на изречената казна од првостепениот суд нема да се постигнат целите на казнувањето на планот на генералната и на специјалната превенција на овој вид кривични дела.
Исто така, во жалбата се наведува дека и висината на изречената споредна казна – забрана за управување со моторно возило од Б-категорија исто така е незадоволителна. Имајќи ги предвид околностите под кои е сторено делото и тешките последици, таа забрана треба да трае 5 години, колку што максимално дозволува материјалниот закон.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
(Фото) Утре масовни протести за смртта на Фросина, точно на пладне во Кавадарци, во 17 часот пред Универзална во Скопје
Утре точно на пладне се организира протестен собир во Кавадарци за да се оддаде почит нa Фросина Кулакова од Неготино, која беше прегазена додека поминуваше пешачки премин на булеварот „Партизански одреди“ во близина на Универзалната сала во Скопје.
Граѓаните во голем број веќе се организираат на социјалните мрежи.
За утре во 17 часот, пак, е најавен голем собир и во Скопје.
„Ве известуваме дека на ден недела, 02.02.2025, во 17:00 часот ќе се одржи протест на булевар Партизански Одреди, кај Универзална сала. Случајот со Фросина Кулакова не е изолиран, се повторуваат истите случаи на неконтролирано возење со години, се повторува неказнувањето и недолжното згаснување на животи. Фрустрирани од состојбите што не се менуваат, повикуваме на изразување на граѓански револт.
Системот ги отфрла децата и младите кои поради недоволна грижа го избираат погрешниот пат. Институциите не се координирани и тоа доведува до млади кои не ја добиваат потребната поддршка за да бидат активни чинители во општеството. Тој недостиг на поддршка резултира до сѐ почести фатални последици.
Протестот има за цел да адресира три главни проблеми:
1. Нефункционалност на системот за заштита на децата и младите кои се во судир со законот
2. Недоволна безбедност во градовите
3. Глорификација на девијантно однесување
Алките во системот за работа со деца и млади во судир со законот не функционираат.
Институциите не настапуваат координирано за идентификување на едата и младите во судир со законите, а тие кои веќе се идентификувани не ја добиваат функционалната грижа за да се изградат во корисни и чесни граѓани на општеството. Дополнително, урбаната инфраструктура не ја осигурува потребната безбедност.
Неопходно е градовите да можат да гарантираат безбедни услови за живот. За крај, од
исклучителна важност е да се поттикне јавната свест кон гласно осудување на глорификацијата на девијантното однесување. Круцијално е да се информираат граѓаните за последиците од возвишувањето на неказнивоста и заобиколувањето на правилата“, стои во најавата од иницијативата #КојЕСледен?
22-годишната девојка пред три дена беше прегазена од дваесетгодишниот Васил Јованов од Скопје, кој возел пијан, без возачка дозвола и минал на црвено светло, додека таа минувала на пешачки премин.
На 20-годишниот скопјанец осомничен за смртта на Фросина му беше определена мерка притвор од 30 дена, а за него и претходно имало кривични пријави за друга сообраќајна незгода и за недозволена употреба на дрога.
Стотици граѓаните и вчера на мирен собир запалија свеќи и положија цвеќе пред фотографијата на Фросина, а потоа маршираа до скопскиот кривичен суд каде со извалкани раце од црвена боја извикуваа „Убијци!“.
Преку написите како „Врските не враќаат човечки живот“ и „Не е несреќа, туку убиство“ тие побараа одговорност од институциите за Фросина и за сите жртви во сообраќајни незгоди.
Македонија
(Фото) Симулациска вежба за проверка на функционалноста на системот за безбедност
Денеска на автопатот Петровец – Скопје, кај клучката Кадино, во организација на Министерството за внатрешни работи беше изведена голема симулациска вежба со подготвено сценарио за прикажување на одговор на настаната ситуација од сообраќајна несреќа. Беше прикажана сообраќајна несреќа помеѓу комбе, во кое се превезуваат мигранти, и патнички автобус, а во која има поголем број на повредени лица и жртви.
Целта на вежбата беше да се проверат капацитетите, можностите и подготвеноста на припадниците на институциите како Министерството за внатрешни работи, Министерството за здравство, Бригадата за противпожарна заштита при град Скопје, Службата за итна медицинска помош и Црвениот крст, во еден координиран пристап за одговор при вакви и слични состојби и декларирање на нови можности за унапредување на меѓуресорската и меѓуинституционалната соработка на сите релевантни чинители.
Директорот на Бирото за јавна безбедност при МВР, Александар Јанев го истакна своето задоволство што полицијата и сите други институции одговорија професионлно и правилно на сценариото кое за нив било реалност бидејќи сите тимови кои одговараа на лице место мислеле дека одговараат на вистински настан.
„Морам да изразам задоволство за одговорот на полицијата, каде што практично за неполни 7 минути бевме први на лице место. Затворањето и регулирањето на сообраќајот и првата помош се случија за околу 14 минути што реално е добар одговор, и истото се однесува и на Противпожарната бригата и Црвениот крст. Во принцип сите институции одговорија добро на вежбата, на сценариото кое беше реално. Тимовите кои одговараа на лице место практично не знаеја дека одговараат на замислена вежба туку на реално и вистински настан. После вежбата ќе имаме сите институции заедничка анализа на резултатите и ќе понудиме системски подобрувања онаму кадешто е потребно. Планираме и во иднина низ вакви симулациски и практични вежби да се подигне севкупната подготвеност на институциите во системот со цел зголемување на безбедноста на граѓаните бидејќи навремените и правилни реакции од сите вклучени во системот значи намалување на штети и спасување на животи во вакви ситуации. Полицијата и за добро и за лошо секогаш е прва на лице место на настанот и ќе продолжиме да работиме, да се унапредуваме со цел да ги штитиме граѓаните и нивната безбедност.“, потенцираше директорот Јанев.
Вежбата започна со движење на комби кое превезува десетина мигранти по надвозникот кај клучката Кадино, кое е следено од полициско возило и кое не застанува на дадените сигнали. Тоа со цел да и избега на полициската патрола, ја зголемува брзината на движење и се движи по обратната насока кон патарината Петровец, каде наидува патнички автобус и предизвикува директен судар со автобусот, при што има поголем број на повредени и жртви.
Во текот на вежбата, припадниците на Противпожарната бригада го гаснеа пожарот предизвикан од судирот и со сечење на одредени делови на возилата извлекуваа повредени лица. На лице место од страна на Итната медицинска помош и Црвениот крст се укажуваше помош на повредените лица на лице место – тријажа и транспортирање со хеликоптер и амбулантни возила до болничките установи. Припадниците на МВР го обезбедуваа местото на настанот, го пренасочуваа сообраќајот, преземаа мерки за обезбедување на сите лица во сообраќајната несреќа, утврдуваа идентитет, како и фаќање на криумчарите на мигранти, а најтешките пациенти беа пренесувани со хеликоптер за медицински транспорт на МВР. Медицинските установи со своите капацитети и расположливи средства и човечки ресурси укажуваа медицинска помош на повредените.
Вежбата се одвиваше на повеќе локации како Центарот за известување и координација на МВР, болниците, Итната медицинска помош и Бригадата за противпожарна заштита.
Ваквите активности треба да придонесат во унапредување на координацијата на институциите при одговор и решавање на кризни ситуации од поголем обем, со цел градење квалитетен систем на менаџирање со кризи кој ќе го штити животот и имотот на граѓаните.
Македонија
Јанев: Мапирани се црните точки низ државата, нѝ требаат системски решенија за безбедноста во сообраќајот
Директорот на Бирото за јавна безбедност, Александар Јанев, изјави дека се направени детални анализи на сообраќајната ситуација во државата, при што биле мапирани критичните точки со најголем ризик за сообраќајни несреќи.
„Проблемот со сообраќајот е согледан и анализиран. Мапирани се критичните точки низ целата држава, не само во Скопје. Започнуваме со системски пристап за зголемување на безбедноста, во соработка со Републичкиот совет за безбедност на сообраќајот и сите релевантни чинители“, истакна Јанев.
Тој кажа дека прекршувањето на сообраќајните правила може да има фатални последици и повика на поголема свест кај граѓаните.
„Не може ако знакот е 60, некој да вози 100. Ако е 100, да вози 200. Работиме на законски измени, со кои мерките ќе бидат порестриктивни, а казните повисоки. Но најважно е да ја промениме свеста – доколку не го почитуваме ограничувањето и возиме со несоодветна брзина, ние стануваме потенцијални убијци на патот“, предупреди Јанев.
Дополнително, директорот изрази загриженост за учеството на малолетници во сообраќајот и апелираше до родителите да не дозволуваат нивните деца да управуваат возила без соодветни дозволи.
„Како родител и како предводник на институција, сметам дека мора да ја подигнеме нашата лична свест. Не треба да им овозможуваме на малолетници пристап до моторцикли и други возила без возачка дозвола. Тоа претставува огромен ризик за нивниот живот и за безбедноста во сообраќајот“, додаде Јанев и најави дека ќе следуваат системски мерки за подобрување на безбедноста, со фокус на технологијата и елиминација на човечкиот фактор во одредени сегменти, со цел поголема ефикасност во контрола на сообраќајот.