Македонија
Отворена Првата Конференција за патна инфраструктура која денеска и утре се оддржува во Охрид

Денеска и утре во Охрид се оддржува Првата конференција за патна инфраструктура, во организација на Здружението на градежништвото, индустријата на градежни материјали и неметалите, на која активно учество земаат претставници на Владата на Република Северна Македонија, претставници на Стопанската Комора на Македонија, универзитетски професори, како и претставници од стручната фела од делот на градежништвото и инфраструктурата.
Со свои поздравни обраќања пред присутните Конференцијата официјално ја отворија претседателот на Владата на Република Северна Македонија, Димитар Ковачевски, првиот вицепремиер на Владата, Артан Груби, министерот за транспорт и врски, Благој Бочварски, директорот на Јавното претпријатие за државни патишта, Ејуп Рустеми, како и претседателот на Здружението на градежништвото, индустријата на градежни материјали и неметалите при Стопанската комора, Андреа Серафимовски.
Фокусот на Конференцијата е преку јавна дебата и дискусија да се отворат најзначајните прашања поврзани со патната инфраструктура во земјата и јавноста од блиску да биде запознаена со сите детали во делот на изградбата на државните патишта.
Премиерот Ковачевски во своето обраќање пред присутните истакна дека Владата се наоѓа во голем инвестициски циклус, каде примарен фокус е изградбата и модернизацијата на патната инфраструктура низ целата држава.
„Со развојот на патната инфраструктура создаваме можности за поврзување и за подобар и поквалитетен живот на граѓаните. Како претседател на Владата, уште на почетокот од мојот мандат со министрите, директорите, раководителите на јавните претпријатија, на сите вклучени институции во процесите, кога ги разгледувавме можностите и проектите, барав без разлика дали станува за локален, регионален, магистрален пат, без разлика дали патот поврзува две населени места, два града, региони, секое метро нов асфалт да го гледаме преку очите на граѓаните, само така ќе ја осознаеме вистинската вредност на патиштата за животот на граѓаните, на стопанството. Владата и покрај сите предизвици кои се исправија пред нас – здравствената, економската и енергетската криза, не се откажа од развојот на патната инфраструктура во Северна Македонија. Оваа Влада започна еден огромен инфраструктурен проект, најголема капитална инвестиција во историјата на нашата земја Коридорот 8 и Коридорот 10-д. Со овие паневропски коридори Северна Македонија станува вистинска крстосница на Балканот, ја позиционира државата на економската и инфраструктурната мапа на Европа. Мораме да продолжиме да овозможувфаме забрзан развој на Северна Македонија, бидејќи граѓаните го очекуваат тоа, тие заслужуваат да живеат во европска земја со повисок животен стандард“, изјави премиерот Ковачевски.
Првиот вицепремиер на Владата, Груби, изјави дека Владата направила комплетна револуција во изградбата на патната инфраструктура во земјата во изминатите години.
„Оваа екипа тука од Владата направивме револуција во проектирањето, во изведбата, комплетно во изградбата на инфраструктурните проекти во државата. Дојдов искрено тука денеска за да се пофалам за сите работи кои ги сработивме. Но, сакам едно нешто да кажам. Џабе збориме дека сме го завршиле патот Скопје – Блаце, стариот или џабе денеска сечевме лента на Подмоље – Ќафасан, џабе е се доколку не го изградиме автопатот Кичево – Охрид. Граѓаните ги интересира кога се започнати, а кога се завршени проектите и колку чинат тие. Сето она што започнавме револуционерно да го работиме, џабе е ако не го завршиме овој автопат кој е започнат во 2013 година. Повикувам на одговорност, пред сите вас тука, сметам дека крајно време е Владата и Собранието да го разгледаат тој договор и да видиме што ќе правиме понатаму“, изјави првиот вицепремиер Груби.
Министерот за транспорт и врски, Благој Бочварски, потенцираше дека градежништвото и градежната индустрија се едни од носечките гранки во домашната економија и дека секој денар вложен во изградба на патиштата, желеницата, гасоводите е влог за идните геренации, за економски развој и просперитет на Репубика Северна Македонија.
„Добрата инфраструктура е основа за економски раст и развој, за подобра конкурентност на стопанството, како и за побрз транспорт на товар и на патници. Инвестициите во инфраструктурата имаат и дополнителна додатна вредност за развојот на домашните компании, за продуцирање на нови квалитетни кадри и тоа што сметам дека во иднина треба да работиме е синергијата меѓу образовниот процес и градежната дејност. Оваа 2023 година бележиме најобемни инвестици токму во делот на модернизација на патна инфраструктура и нашите очекувања се дека заедно со ЈП за државни патишта ќе реализираме повеќе од 400 милиони евра. Ова за нас како ресорно министерство е од исклучително значење во спроведувањето на транспортните политики“, изјави министерот за транспорт и врски, Бочварски.
Директорот на ЈП за државни патишта, Рустеми, изјави дека Првата конференција за патна инфраструктура се случува во идеално време од причина што во државата се реализираат низа капитални проекти во патната инфраструктура.
„На оваа Конференција за патната инфраструктура ќе разговараме за иднината, за перспективите кои модерната патна инфраструктура ги овозможува, ќе зборуваме за развој на економијата, за безбедност на сообраќајот како и за сите бенефити кои со себе ги носи модерната патната мрежа. Сметам дека со размена на искуства многу полесно ќе се справиме со предизвиците на терен, ќе размениме мислења за употребата на новите технологии при изградба на патишта и ќе имплементираме нови модели за планирање и изградба на патната инфраструктура“, изјави директорот на ЈП за државни патишта, Рустеми.
Претседателот на Здружението на градежништвото, индустријата на градежни материјали и неметалите, Андреа Серафимовски, во своето обраќање истакна дека огромна е честа да се биде дел од една ваква конференција која на едно место и во ваков формат ги обединува клучните лица за развојот на македонското градежништво.
„Како претседател на Здружението, јас лично го сметам овој настан и вашето присуство тука за признание на нашето досегашно коморско работење и потврда дека нашите заложби за промоција и развој на градежништвото се препознаени од страна на Владата, стручната фела и јавноста. Потребата да се слушнеме едни со други и да делуваме како партнери никогаш не била поголема. Иако ставовите по одделни прашања нè разединуваат, многу поголеми се заедничките цели кои нè обединуваат. Развојот на инфраструктурата е предуслов за зголемување на конкурентноста на економијата, за зајакнување на меѓународните релации и за подобрување на квалитетот на животот на граѓаните. Оттука, несомнено ќе се согласиме дека развојот на инфраструктурата е заедничка цел и на државата и на бизнис заедницата. Овие два дена нè очекуваат сериозни панел дискусии кои искрено се надевам дека преку споделување и учење од досегашните искуства ќе не одведат до заклучокот како да ги искористиме можностите кои стојат пред нас и да придонесеме за долгорочен и одржлив развој“, изјави Андреа Серафимовски, претседател на Здружението на градежништвото, индустријата на градежни материјали и неметалите.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
(Видео) Мишиќ: Итни и конкретни чекори за безбедни улици сега, не утре

Претседателката на Либерално-демократската младина (ЛиДеМ) и член на Извршниот одбор на ЛДП, Јелена Мишиќ, вели дека улиците стануваат бојно поле, а младите животи секојдевно згаснуваат.
„Последните трагедии низ Скопје ја покажаа суровата реалност – несоодветната инфраструктура, отсутната контрола и негрижата на институциите кои чинат живот. Ова не е статистика, ова е нечија судбина! Либерално-демократската партија бара итни и конкретни чекори! Пешачките премини не смеат да бидат избледени и невидливи, улиците мора да бидат јасно обележани, а хоризонталната и вертикалната сигнализација редовно обновувана. Несфатливо е во 21 век да бараме пешачки премин „на среќа“ или да газиме по избледени линии“, посочува Мишиќ во својата изјава.
Според Мишиќ, локалните власти мора веднаш да формираат Совети за безбедност во сообраќајот таму каде што ги нема, а во оние општини каде што постојат, да се ангажираат вистински професионалци кои ќе предложат одржливи решенија, затоа што без стручни луѓе, секоја мерка е само празен збор.
„Бараме да се воведат ‘платоа за забавување на сообраќајот’ пред училиштата и градинките, а брзината во централните подрачја да се ограничи на 30 км/ч. Ова не е популизам – ова спасува животи. Сообраќајниот хаос мора да се реши и преку паметно организирање на паркинзите, за тие да не претставуваат пречка, туку дел од решението“, порачува Мишиќ.
ЛДП, додава Мишиќ, нема да дозволи оваа тема да биде заборавена по неколку дена. Улиците мора да бидат безбедни за сите – сега, не утре!
Македонија
Ѓорѓиевски на средба со италијански експерт за сообраќајни решенија, Џовани Ботини

По повод конференцијата на тема „Нееднаквости: италијанскиот дизајн за подобар живот“, организирана од Амбасадата на Република Италија и ITA – Italian Trade Agency Skopje, во рамките на Italian Design Day, претседателот на ЗЕЛС и градоначалник на општина Кисела Вода, Орце Ѓорѓиевски, одржа состанок со дел од учесниците на настанот, кои ги претставија своите врвни достигнувања на светско ниво.
На продуктивниот работен состанок во просториите на Општина Кисела Вода присуствуваше Џовани Ботини, извршен директор на италијанската компанија „SYSTEMATICA”, како и професорите од Архитектонскиот факултет при Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје, проф. д-р Огнен Марина и проф. д-р Ана Тромбева Гаврилоска, заедно со советникот на градоначалникот за урбанистички прашања, Славе Трпески. Главната тема на дискусијата беше идентификувањето на сообраќајните предизвици и пронаоѓањето на иновативни решенија за нивно надминување, со посебен фокус на Општина Кисела Вода и поширокото подрачје на Скопје.
Кога станува збор за решавање на урбаните сообраќајни проблеми, малку компании можат да се пофалат со искуство како “SYSTEMATICA”. Оваа италијанска фирма стои зад некои од најуспешните проекти за транспортно планирање во светот – од Милано, Рим и Торино до Лос Анџелес и Дубаи. Нивниот пристап се базира на детална анализа на сите можни транспортни решенија, со цел креирање долгорочни, одржливи стратегии кои ја подобруваат функционалноста на градовите.
Градоначалникот Ѓорѓиевски ја нагласи важноста на ваквата експертиза во контекст на се’ поголемите предизвици со кои се соочуваат македонските градови.
– Урбаните средини се менуваат, бројот на возила расте, а со тоа и потребата од добро осмислени решенија. Само преку стратешко планирање и соработка со докажани експерти како “SYSTEMATICA” можеме да изградиме функционален, ефикасен и модерен транспортен систем. Нашата обврска е да донесеме решенија што ќе обезбедат подобар квалитет на живот за сите граѓани, истакна Ѓорѓиевски.
Во рамки на средбата се дискутираше и за големиот успех на Меѓународниот конкурс за Расадник што го реализираше Општина Кисела Вода, првиот ваков конкурс во Македонија после 1965 година. Проектот привлече огромно внимание, не само во домашната јавност, туку и во светските стручни кругови. Жирито беше составено од меѓународни експерти, вклучително и реномиран професор од Италија, а поддршка стигна и од домашните релевантни институции – Архитектонскиот факултет во Скопје, Комората на овластени архитекти и инженери и Асоцијацијата на архитекти на Македонија.
Заклучокот од средбата беше јасен – само преку силна соработка меѓу локалните власти, академската заедница и меѓународните партнери можеме да создадеме одржливи, паметни и ефикасни решенија кои ќе ја дефинираат иднината на македонските градови.
Italian Design Day е проект на италијанското Министерство за надворешни работи со кој се промовира дизајнот како универзална експресија на „Made in Italy”. Овој ден се одбележува со богата програма од настани организирани од италијанските амбасади низ целиот свет.
Македонија
Истрага против дилер на марихуана во Тетово

Основното јавно обвинителство Тетово донесе Наредба за спроведување истражна постапка против едно лице за кривично дело- Неовластено производство и пуштање во промет наркотични дроги, психотропни супстанции и прекурсори од член 215 став 1 од Кривичниот законик.
При претрес во домот на осомничениот, во рамките на оперативна полициска акција, пронајдени се 126,95 грама марихуана во поделена во 85 зипер ќесички подготвени и наменети за натамошна недозволена продажба. Исто така, од осомничениот 37-годишен тетовец се одземени и парични средства во вкупен износ од 71.700 денари за кои постои сомнение дека потекнуваат од илегална продажба на дрога.
Бидејќи постои опасност од бегство, можност за влијание врз сведоци и ризик дека осомничениот би можел да го повторува делото, јавниот обвинител до судијата на претходна постапка достави предлог за определување мерка притвор.