Македонија
Првата детска амбасада во светот „Меѓаши“ ја почнува кампањата против врсничко насилство „Следна станица“
Првата детска амбасада во светот „Меѓаши“, во рамките на проектот „Промоција на безбедна училишна средина“, ја почнува тригодишната кампања „Следна станица“, која им цел да го поттикне практикувањето на позитивните вредности кај младите и со тоа да ја превенира појавата на насилство во училиштата.
Кампањата се спроведува со финансиска поддршка од Детската фондација „Песталоци“, во партнерство со Коалицијата на младински организации – СЕГА, Лабораторијата за социјални иновации – „Смарт АП“ и Македонскиот центар за граѓанско образование – МЦГО. Изработените видеоматeријали, постери и објави на креативен начин, ќе им ги претстават на учениците сите позитивни работи што ги овозможува пријателството и ќе им ја укаже важноста од меѓусебното прифаќање, разбирање и почит.
Во рамките на кампањата ќе бидат спроведени низа активности, кои во континуитет ќе вклучуваат ученици од неколку основни и средни училишта. Главни канали на комуникација ќе бидат социјалните медиуми „Инстаграм“, „Фејсбук“, „Тик-ток“ и „Јутјуб“, со цел да се допре до учениците од основните и средните училишта. Традиционалните медиуми ќе се користат за да биде информирана и пошироката јавност.
„Преку кампањата ‘Следна станица’ сакаме да го објасниме нашето патување кон безбедна училишна средина и на тој начин да ги презентираме позитивните вредности најмногу насочени кон учениците. Како и сè во животот, така и конфликтите имаат некаков пат, насока поради која тие се продлабочуваат или прекинуваат. Ние ги презентираме можностите за секој млад човек, ученик, дека крајната дестинација може да биде онаква како што посакува. Не секогаш сè зависи од нас, но преку нашите постапки им даваме пример на другите и со тоа влијаеме кон резултатот. Дополнително, сакаме да ги разбудиме заспаните набљудувачи, да ги освестиме среќните сеирџии, да ги охрабриме уплашените пријатели и другари и сето тоа да го направиме ненасилно меѓутоа активно, смислено со цел и секако заеднички“, Жарко Змијанац, проектен менаџер на ПДАС „Меѓаши“.
Тој посочи дека кампањата „Следна станица“ ќе содржи многу потстаници, како: станица разбирање, станица почит, станица храброст, станица поддршка, станица љубов, станица пријателство и многу други, додавајќи дека преку симболичната презентација на секоја од станиците, со карактеристичните позитивни вредности наброени претходно, ќе се даде правец кон безбедната училишна средина.
„Секој ученик следејќи и негувајќи ги позитивните вредности, односно патувајќи низ нашите станици, дава придонес кон креирањето на една таква безбедна средина. Морам да напоменам дека главните креатори на кампањата се самите ученици, и тоа од повеќе градови и училишта од Македонија, кои заеднички на тридневна работилница ги утврдија главните вредности станици и го снимија и почетниот видеоматеријал со кој почнува кампањата“, посочи Змијанац.
Преку времето што го поминавме со учениците заклучивме дека не само што младите може сами да се изборат за својата безбедна училишна средина туку може и на возрасните да им покажат како треба да постапуваат.
Засега е предвидено кампањата главно да е насочена кон јакнење на свеста кај младите за превенција на меѓуврсничкото насилство, но бидејќи ќе трае во период од речиси три години сигурно ќе бидат опфатени и други блиски теми, наведе Жарко Змијанац.
Комуникациската асистентка Делфина Саздовска потенцира дека главната цел на оваа кампања е промената што може да се постигне со само една одлука, која носи кон позитивно однесување на учениците во насилството.
„Кампањата не се однесува само на содржината, станува збор за поврзување со децата, децата кои се жртви, децата кои се насилници, па и оние што се пасивни учесници. Веруваме дека секој ученик има право да учи и да расте во средина без малтретирање, злоупотреба и дискриминација. Со поттикнување на чувството за заедница, емпатија и разбирање, имаме цел да создадеме позитивен ефект што ја надминува дигиталната област и продира во училишната клупа“, посочи Саздовска.
Таа ги повика учениците од сите основни и средни училишта во земјава колку што е можно поактивно да се вклучат во кампањата и да дадат свој личен придонес во креирањето безбедна училишна средина.
Слоганот на кампањата „Следна станица“ носи силна порака дека треба да се премине од моментнта состојба кон нешто ново, односно кон нова средина, во која сите ученици ќе бидат среќни, ќе другаруваат и ќе се чувствуваат безбедно.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
(Видео) Прокисна инвестицијата од 350 милиони евра, со кофи се собира дождовница во трговскиот центар„Дајмонд“
Со кофи вечерва се собираше вода дождовница на последниот кат од трговскиот центар „Дајмонд“„
Центарот чија проектна вредност како што беше најавено при неговото отворање достигнува 350 милиони евра и нуди вработувања за над илјада лица од разни сектори попушти по вечерашниот дожд кој во попладневните часови го зафати главниот град.
Одговорните своевремено преку него најавија инвестиција од која ќе живне економијата и ќе се отворат нови работни места.
Македонија
Мицкоски од Србија: Овa е доказ за моќта на соработката, Македонија станува водечки извозник на вино во регионот според бројот на литри по глава на жител
Премиерот Христијан Мицкоски од саемот „Винска визија на Отворен Балкан“ во Србија, истакна дека настанот е доказ за моќта на соработката, визијата и посветеноста што земјите ја имаат кон унапредувањето на економските врски, културната размена и туристичката промоција.
Регионалната иницијатива, според него, создава можности што го поврзуваат регионот со светот и токму оваа платформа е пример како традицијата и иновацијата можат да одат рака под рака.
„Горд сум што денеска, овде во Белград, можеме да ги претставиме достигнувањата на македонската винска индустрија, која без сомнение се вбројува помеѓу најразвиените во регионот. Македонија има повеќе од 28.000 хектари лозови насади, а годишно произведуваме околу 100 милиони литри вино, од кои речиси 70 проценти се извезуваат во над 40 земји низ светот. Нашите лозја, кои се простираат низ региони како Тиквеш, Повардарие и Пелагонија, се меѓу најсончевите во Европа, со над 270 сончеви денови годишно, што придонесува за квалитетот на грозјето. Особено сме горди на нашите автохтони сорти, како што се вранец и станушина, кои стануваат препознатливи брендови на меѓународната сцена. Во споредба со соседните земји, Македонија се издвојува по балансот, меѓу количината и квалитетот на произведеното вино. Според податоците, 50 проценти од произведеното македонско вино е со ознака за географско потекло, што ја истакнува нашата посветеност на врвниот квалитет. Дополнително, секторот за вино придонесува со три проценти од вкупниот БДП на земјата, обезбедувајќи работа за над 20.000 луѓе, од лозарите до винарите и извозниците. Со ова, Македонија станува водечки извозник на вино во регионот според бројот на литри по глава на жител“, нагласи Мицкоски.
Изрази уверување дека настанот нема само да ја зајакне нашата винска индустрија, туку дека ќе отвори нови пазари и можности за сите учесници.
Саемот „Винска визија на Отворен Балкан“ не е само место за изложување и дегустација, туку и форум за дискусија, образование и соработка што ќе донесе долгорочни придобивки. Дозволете ми да се заблагодарам на домаќините и организаторите, кои вложија голем труд за да го направат овој настан успешен и да го промовираат Балканот како регион на квалитет, креативност и потенцијал. Сигурен сум дека заедничкиот успех што ќе го споделиме овде ќе биде само почеток на уште поголеми достигнувања во иднина“, кажа Мицкоски.
Македонија
Магла на патот с.Лисец – Попова Шапка, сообраќајот се одвива по влажни коловози
Сообраќајот на државните патишта се одвива непречено, по влажни коловози. Намалена видливост поради појава на магла од 40 – 50м. има на патниот правец с.Лисец – Попова Шапка.
Интензитетот на сообраќај на патните правци надвор од градските средини е умерен. На граничните премини од македонска страна нема подолги задржувања за влез и излез од државата.
Од 15.11.2024 година започнува законската обврска за задолжително поседување на зимска опрема во возилата, без оглед на моменталната временска состојба. Оваа обврска ќе трае до 15.03.2025 година.
АМСМ препорачува прилагодена брзина на движење, почитување на поставената сообраќајна сигнализација и внимателно управување со возилата, особено на патиштата низ котлините, речните долини и клисурите, каде има можност од појава на одрони. Ова посебно се однесува за делниците Катланово – Велес, Маврово – Дебар – Струга, Виница – Берово и Кочани – Делчево.