Македонија
РСБСП: Да возиш пијан, значи дека не го почитуваш човечкиот живот

Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата вели дека возачот не смее да управува со возило во сообраќај на пат, ниту да започне да управува со возило ако е под дејство на алкохол, велат од Републичкиот совет за безбедност на сообраќајот на патиштата и додаваат дека толеранцијата на алкохол за возач почетник е приближно еднаква на нула.
Казнените санкции, во зависност од количината на алкохол во крвта, изнесуваат до 375 евра во денарска противвредност, односно до 60 негативни бода во возачката книшка, од максимум 100 и забрана за управување возило до 12 месеци, потсетуваа од РСБСП, велат законот е прецизен и јасен.
„Некои сметаат дека казните се високи и нереални. Други дека треба да бидат уште повисоки. Анкетното истражување на РСБСП покажува дека 85 % од возачите барем еднаш во животот возеле под дејство на алкохол. Реалноста е сурова и загрижувачка: секојдневно голем број сообраќајни незгоди се предизвикани од пијани возачи.
Зошто е тоа така? Затоа што возачите не ја сфаќаат сериозноста на проблемот и постојано бараат изговори како да го оправдат своето неразумно и непромислено однесување во сообраќајот и со тоа да ја помираат својата совест.
Управувањето со моторно возило под дејство на алкохол е чин што нема никаква смисла и логика за оправдување. Да се вози под дејство на алкохол не само што значи непочитување на Законот, туку и непочитување на основните хумани и цивилизациски вредности. Да возиш пијан значи дека не го почитуваш сопствениот живот, дека не ги почитуваш животот и здравјето на твоите најблиски, дека не го почитуваш човечкиот живот, без разлика за кој човек станува збор.
Судејќи според последиците, можеме да кажеме дека возењето пијан е исто како да насочиш оружје кон недолжен случаен минувач“, велат РСБСП.
Оттаму додаваат дека речиси нема возач кој не е свесен за штетното влијание на алкохолот врз способноста за управување со моторно возило.
„Истражувањата на РСБСП покажуваат дека дури 85% од возачите во Република Македонија барем еднаш управувале моторно возило под дејство на алкохол.
Па така, во обид да се помират самите со себе и делумно да ја помират својата совест, неодговорните возачи честопати наоѓаат изговори. Еден вели: „Сум возел и друг пат малку пијан, па ништо не ми се случи.“ Друг вели: „Мене алкохолот не ми влијае, можам да возам и пијан.“ Трет вели: „Од две-три пијачки не си пијан, можеш да возиш без никој да те забележи.“ Четврт вели: „Еднаш ако возиш пијан, не значи дека веднаш ќе направиш сообраќајна незгода.“ Вакви изговори, такви изговори и на крај 85 % од возачите барем еднаш управувале моторно возило под дејство на алкохол“, стои во соопштението на Републичкиот совет за безбедност на сообраќајот на патиштата.
Сообраќајните незгоди се случуваат секому, секогаш и секаде и тоа кога најмалку очекувате, посочува РСБСП и додава дека ниеден настрадан во сообраќајна незгода не ни сонувал дека баш него може да му се случи тоа.
Истражувањата покажуваат дека најголем број од сообраќајните незгоди во кои учествуваат пијани возачи завршуваат со сериозни и фатални последици. Најголем број од возачите кои возеле под дејство на алкохол патувале на кратко растојание до 20 километри. Впрочем, сигурно дека никој под дејство на алкохол нема да тргне на пат од 1 000 километри, велат од РСБСП во нивното соопштение.
Изговорите велат едно, статистиката покажува друго, додаваат оттаму, истакнувајќи го ставот на РСБСП: „Само една грешка, само еднаш, ама последиците се за секогаш, тие не прават разлика. Тие се фатални, трајни ненадоместливи, без можност за поправка, без можност за оправдување. Затоа, без изговори и без оправдувања. Пијан зад воланот, апсолутно никогаш“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Постои сомнеж дека пожарот во Дрисла е подметнат

Скопската противпожарна бригада со сити сили се обидува да го локализира пожарот во депонијата Дрисла. Направен е противпожарен појас за да не се дозволи на огнот да тргне кон блиската трева, грмушки и шума од горната страна на депонијата., информира директорот на Дирекцијата за заштита и спасување, Стојанче Ангелов.
Како што додаде, постојат сомненија дека пожарот бил предизвикан намерно.
„Ќе потсетам само дека летово имавме рекордно високи температури но Дрисла не се самозапали“, рече Ангелов.
Противпожарните возила и дополнителните цистерни од „Комунална хигиена“ интервенираат на терен, а пожарот сè уште не е целосно локализиран.
Командантот на Територијалната противпожарна бригада на Град Скопје, Звонко Томевски посочи дека станува збор за посериозен пожар од поголеми размери, при што постоела опасност огнот да се прошири.
Македонија
Филипче од Париз: Потребен е проактивен пристап и политички консензус за напредок кон ЕУ

Претседателот на Социјалдемократскиот сојуз на Македонија, Венко Филипче, во рамки на еднодневната работна посета оствари повеќе средби со високи француски политички претставници, на кои во фокусот на разговорите беа реформската агенда и предлог Резолуцијата на СДСМ, како гаранција за заштита на националните интереси и решение за деблокирање на преговите со ЕУ.
Филипче одржа работна средба со пратеничката и потпретседателка на групата за пријателство Франција – Северна Македонија во француското Собрание, Лилиана Танги, со шефот на Канцеларијата за соседство, проширување и одбрана при Генералниот секретаријат за европски прашања, Жозеф Жустиниани, како и со директорот за Континентална Европа при Министерството за Европа и надворешни работи, Брис Рокфеј и со специјалниот претставник за Балканот, Рене Троказ.
На состаноците беше истакната поддршката од Франција во процесот на евроинтеграција, но и потребата од брзи резултати во исполнување на обврските и работа на реформите.
Филипче ги презентираше позициите на СДСМ и истакна дека партијата има проактивен пристап и работи на решенија за деблокирање на евроинтеграцискиот процес. Тој нагласи дека во завршна фаза е подготовката на Резолуцијата, со која ќе се потврдат националните црвени линии – македонскиот јазик, култура и идентитет, како и механизми за справување со евентуални непринципиелни барања што излегуваат надвор од Преговарачката рамка.
Во разговорите беше потенцирано дека во Европската Унија постои јасен консензус за проширувањето, и дека тоа е можност која Македонија мора да ја искористи. Француските претставници пренесоа очекувања дека нашата земја треба да направи напредок во евроинтеграцискиот процес, како што тоа веќе го прават државите од регионот, особено Албанија и Црна Гора.
Македонија
Пожар на депонијата Дрисла, Ангелов смирува дека не е алармантно, но е сложено поради хемиските процеси

Пожар избувна на депонијата Дрисла.
Директорот на Дирекцијата за заштита и спасување, Стојанче Ангелов, рече дека пожарот не е алармантен, а скопската противпожарна бригада работи на негово гаснење.
Сепак, како што објаснува Ангелов, гаснењето на било која депонија е сложен процес поради хемиските и биолошките процеси кои се одвиваат во внатрешноста на депонијата како резултат на кои се создаваат запаливи гасови.
(Фото: илустрација, архива)