Македонија
Се воведува авиолинија Скопје – Сараево

AEGEAN, грчкиот национален авиопревозник и член на STAR ALLIANCE, ќе воведе нова авиолинија од Меѓународниот аеродром „Скопје“ до Меѓународниот аеродром „Сараево“ од 2 октомври годинава, најавуваат од „ТАВ аеродроми“.
Како што се наведува, на оваа релација ќе има три лета неделно, односно секој понеделник, среда и петок.
„Возбудени сме што можеме да објавиме и да им честитаме на AEGEAN за одлуката да воведат лет од Скопје до Сараево од октомври оваа година и да овозможат одлична регионална поврзаност од Атина на југ преку Скопје до Сараево на северот на Балканот. Оваа авиоконекција во исто време претставува и значајно достигнување во нашата посветеност како аеродромски оператор за подобрување на опциите за авионски патувања за нашите ценети патници“, изјави Неџат Курт, генерален директор на „ТАВ Македонија“.
До крајот на летниот ред на летање за 2023 година, или до крајот на октомври, времето на поаѓање од скопскиот аеродром ќе биде во 19 часот, со време на пристигнување на аеродромот во Сараево во 20.10 часот, а времето на поаѓање од аеродромот во Сараево ќе биде во 20.50 часот со време на пристигнување на скопскиот аеродром во 21.50 часот.
Во текот на зимската сезона 2023/2024 времињата на пристигнување/заминување ќе бидат слични.
Резервација на авионски билети е достапна на веб-страницата на AEGEAN https://en.aegeanair.com/ и преку туристичките агенции.
„Задоволство ни е да го објавиме воведувањето на нашата нова авиолинија од Скопје до Сараево, која ќе почне да сообраќа во октомври 2023 година и подобрувањето на нашите операции меѓу Атина и Скопје преку зголемен капацитет и фреквенции бидејќи тоа ја одразува нашата посветеност да го прошириме присуството на Балканот и да го зајакнеме нашиот белег преку обезбедување зголемена поврзаност со висококвалитетните услуги на AEGEAN. Оваа авиолинија го означува и нашето враќање во Босна по предизвиците наметнати од ковид-пандемијата и пресреќни сме што повторно ќе се поврземе со нашите ценети патници во овој регион. Од октомври патниците од Скопје ќе имаат поголеми можности за поврзување преку Атина со мрежата на AEGEAN со речиси секојдневен лет, што ќе го прошири нашиот досег до дестинации во Грција, Европа и Блискиот Исток. Оваа новина нуди можности за патниците да истражуваат и да искусат разни дестинации со погодностите и сигурноста на високите стандарди по кои е позната авиокомпанијата AEGEAN“, изјави Роланд Јаги, главен комерцијален директор на AEGEAN.
„Среќни сме што по тринаесет години, Сараево повторно ќе се поврзе со главниот град на Северна Македонија – Скопје. Особено нѐ радува фактот што воведувањето на оваа авиолинија е резултат на заедничката и многу успешна соработка меѓу двата аеродрома – Меѓународниот аеродром ‘Скопје’ и Меѓународниот аеродром ‘Сараево’, и AEGEAN, грчкиот авиопревозник, кој ги препозна важноста и потенцијалот за воспоставување оваа авиолинија како одлична форма за подобрување на комуникацијата и зајакнување на соработката во областа на економијата и туризмот меѓу Северна Македонија и Босна и Херцеговина. Веруваме во одличната ефективност и ефикасност на оваа авиолинија и се радуваме на првиот лет на AEGEAN на релација Скопје – Сараево!“, изјави Алан Баиќ, директор на Меѓународниот аеродром „Сараево“.
Како што велат од „ТАВ аеродроми“, додавањето на оваа нова авиолинија на мрежата на рути и во портфолиото на Меѓународниот аеродром „Скопје“ ќе биде уште еден придонес за веќе силниот позитивен тренд на закрепнување на бројките во однос на авиосообраќајот, особено за првата половина на 2023 година.
За периодот јануари – јуни 2023 година, двата македонски аеродрома, Меѓународниот аеродром „Скопје“ и аеродромот „Св. апостол Павле“ во Охрид опслужиле вкупно 1,3 милион патници, што е годишен пораст од 41 % во однос на 2022 година, а во однос на 2019 година, референтна година во однос на патничкиот сообраќај пред ковид-кризата, зголемувањето е 15 % повеќе патници во првата половина од оваа година. Во однос на бројот на летови за истиот период, вкупно 10.299 лета се опслужени на двата аеродрома, што претставува годишен пораст од 23 отсто.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Градоначалникот Касами на самитот Б40 во Софија: Посветеност на економскиот и културниот развој на регионот

Градоначалникот на Општина Тетово, Биљал Касами, учествуваше на престижниот Самит на Градоначалниците Б40, одржан во Софија, каде што го претстави Тетово и ја сподели својата визија за локалниот, економски и културен развој.
За време на своето обраќање, Касами ја истакна важноста на локалната економска и културна соработка како одржлива алтернатива за долгорочен развој на регионот.
„Локалната економска и културна соработка е концепт кој вклучува ангажирање на локалните заедници, бизниси, институции и организации во заеднички развој на активности кои придонесуваат за зајакнување на економските, туристичките и културните врски меѓу различните групи во еден регион или град,“ истакна Касами за време на своето обраќање.
Тој ги нагласи позитивните промени кои се случуваат во Тетово, особено во областа на економијата и туризмот, каде што инвестициите во гастро-туризмот, културата и локалната трговија носат значителни трансформации.
Градоначалникот Касами го потенцираше клучното значење на културните врски во зајакнувањето на соработката меѓу земјите во регионот и ја изрази подготвеноста на општината за организирање на фестивали со мултикултурен и мултинационален карактер.
Исто така, Касами ги спомена подобрувањата во инфраструктурата, како што се изградбата на патишта, сместувачки капацитети и пешачки патеки, кои позитивно влијаат на зголемувањето на бројот на туристи кои го посетуваат Тетово за да ја доживеат природата и локалните традиции.
Во однос на регионалната трговија, Касами ја истакна важноста на олеснувањето на трговските и административните процедури, Општина Тетово ќе ги стави на располагање сите свои административни капацитети за поддршка на локалните бизниси и за зајакнување на трговската и туристичката размена.
„Тетово е подготвено да ги стави на располагање сите административни капацитети за да ги охрабри локалните бизниси да ја зајакнат трговската и туристичката размена. Во таа насока, бизнисите, локалните власти и невладините организации можат да соработуваат за развој на проекти кои поддржуваат одржлив економски раст и зачувување на културните вредности. Со инвестициите во инфраструктура кои ја олеснуваат економската и културна размена, како што се создавањето на културни центри, простори за трговија и туристички активности, како и подобрувањето на транспортот и комуникацијата, Тетово создаде доволно простор за сите засегнати страни,“ изјави Касами.
На крајот, Касами апелираше за интензивирање на регионалните промотивни кампањи и ефективно користење на маркетингот за привлекување на повеќе туристи и за промовирање на природните и културните богатства на нашите градови.
Македонија
Костовски: Меџити ги пречекорувал своите законски овластувања лично потпишувајќи ги сите предмети, без законска основа и без почитување на процедурата

„Денеска пред јавноста ги објавуваме доказите кои потврдуваат дека вицепремиерот Изет Меџити незаконски ги заобиколувал институционалните процедури, со цел лично да одлучува кои документи и предмети ќе бидат одобрени или стопирани. Документите кои до нас ги доставија свиркачи, а кои ги презентираме денес, покажуваат дека Меџити ги пречекорувал своите законски овластувања, лично потпишувајќи ги сите предмети, без законска основа и без почитување на процедурата за административно постапување. Со тоа, Изет Меџити не само што вршел злоупотреба на позицијата, туку се отвора и сериозно сомневање дали на овој начин сакал да воспостави контрола и да има простор за уцени кон фирмите и граѓаните“, вели Мартин Костовски – организациски секретар на СДСМ.
„Поради оваа груба злоупотреба, Државниот управен инспекторат со Решение Бр. 11-1653/2024 од 17.01.2025 година официјално ги одзел ингеренциите на Меџити во делот на потпишувањето на административни документи. Со ова решение јасно се потврдува дека незаконските постапки на Меџити биле детектирани и санкционирани. Ова не е прв скандал во кој Меџити е вмешан. Најпрво, јавноста беше сведок на неговите партиски вработувања, а сега гледаме дека истиот човек, спротивно на законот, создал сопствен систем за потпис и одлучување, што отвора сомнежи за корупција и мито. Јавно го прашуваме Христијан Мицкоски: до кога ќе го штити Изет Меџити? Дали Меџити ќе го доживее истото сценарио како Артан Груби, кој по бројните злоупотреби избега од правдата токму со аминување на ВМРО-ДПМНЕ?“, прашува Костовски.
Очекува Мицкоски јавно да им се извини на граѓаните за ваквите постапки на својот најблизок соработник и конечно да го разреши од функцијата.
„СДСМ ја повикува Државната комисија за спречување на корупција и Јавното обвинителство веднаш да отворат истрага и да постапат во согласност со законот. Зад наводниот патриотизам на Мицкоски и ДПМНЕ се крие груба корупција и манипулација со државните институции. Време е да се стави крај на оваа злоупотреба““, вели Костовски.
Македонија
Цената на патарините да се намали 50 отсто, предлага партијата Левица

Пратеникот од партијата Левица, Амар Мециновиќ на прес-конференција соопшти дека пратеничката група поднела предлог за измена и дополнување на Законот за јавните патишта со цел намалување на патарините за 50 отсто и сведување на оваа тема на законска материја:
„Со години македонските граѓани плаќаат високи цени за патарини, додека патиштата остануваат во катастрофална состојба. Дупки, свлечишта, незавршени делници и криминални тендери. Само во 2023 година државата наплатила 62 милиони евра од патарини, со што Македонија е меѓу земјите со најскапи патарини во регионот и на континентот. Со просечна цена од приближно 2,6 денари од изминат километар, со патничко возило од Б – категорија. За илустрација, еден штипјанец доколку работи во Скопје на годишно ниво плаќа 1.200 евра додека кај еден Австриец на годишно ниво плаќа 100 евра за користење на сите автопатишта во неговата држава” – истакна пратеникот Мециновиќ.
Првата измена што ја предлага партијата е патарините да се намалат за 50 отсто. Со овој Закон, износот што го плаќа народот за користење на патиштата ќе биде намален за половина, за сите категории на возила и втората клучна измена е тоа што висината на патарината и нивната наплата, за првпат ќе бидат регулирани со Закон, наместо со Правилник на Владата, затоа што сега, оваа материја се регулира со Правилник на Владата, а не со Закон.
„Сметаме дека ова ќе воведе транспарентност во носењето на одлуките поврзани со патарините, затоа што досега власта можеше кога ќе посака да ги зголемува патарините без никаква контрола. Зошто е ова важно? Додека Министерствата се преполни со криминални шеми на делење на милионски тендери, народот е оставен да плаќа за нивните глупости“, изјави Мециновиќ.
Партијата го повика Собранието веднаш да го усвои овој Закон, а од позиција на одлучување, Левицата би вовела вињета систем за нашите патарини.