Македонија
Спречување на секаков вид насилство меѓу учениците, еден од приоритетите на министерот Адеми
Министерот за образование и наука, Арбер Адеми денеска оствари средба со в.д. шефот на Мисијата на ОБСЕ во Скопје, Џеф Голдстајн на која се разговараше за актуелните состојби во областа на образованието во Република Македонија и приоритетите кон кои ќе биде насочена работата на министерството во периодот што следи.
Освен за содржината на Стратегијата за развој на образованието и за тековните реформи кои се реализираат во областа на основното и средното образование, Адеми информираше дека особено важна и континуирана е заложбата за градењето на безбедна и хармонична училишна средина, а поддршката која во тој дел ја обезбедува ОБСЕ е исклучително голема и придонесува за остварување на планираните активности и достигнување на очекувањата.
Потенцираше дека развојот на интегрираното образование, односно градењето на соживот во училиштата и спроведувањето на превентивни активности со цел спречување на секаков вид насилство помеѓу учениците ќе биде еден од приоритетите за време на неговиот мандат, бидејќи тоа е особено важно во мултиетнички и мултикултурни општества како нашето.
Честитајќи му на министерот Адеми за именувањето на функцијата, в.д. шефот на Мисијата на ОБСЕ во Скопје, Џеф Голдстајн истакна дека организацијата која ја претставува и натаму останува стратешки партнер на државата, не само во процесите за унапредување на интегрираното образование, туку и на сите останати образовни сегменти и сфери.
Инаку, со поддршка на ОБСЕ во Македонија се реализирани бројни проекти со кои се стимулира меѓуетничката толеранција, интеракција и разбирање, како проектот „Градиме мостови“ и „Безбедни училишта – Хармонична средина“, како и активности за унапредување на образовната инфраструктура.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Магла на патните правци Страцин–Куманово и Дебар–Струга, сообраќајот се одвива во зимски услови
Сообраќајот на патниот правец Р 2138 од средно Водно до св. Пантелејмон од 11.00ч. е нормализиран.
Сообраќајот на државните патишта се одвива во зимски услови, по наместа влажни коловози. Намалена видливост поради појава на магла до 50 метри има на патните правци Страцин – Куманово и Дебар – Струга.
Од 15.11.2024 година започна законската обврска за задолжително поседување на зимска опрема во возилата, без оглед на моменталната временска состојба. Оваа обврска ќе трае до 15.03.2025 година.
Интензитетот на сообраќај на патните правци надвор од градските средини е умерен. На граничните премини од македонска страна нема подолги задржувања за влез и излез од државата.
АМСМ препорачува прилагодена брзина на движење, почитување на поставената сообраќајна сигнализација и внимателно управување со возилата, особено на патиштата низ котлините, речните долини и клисурите, каде има можност од појава на одрони. Ова посебно се однесува за делниците Катланово – Велес, Маврово – Дебар – Струга, Виница – Берово и Кочани – Делчево.
Македонија
Без парно греење останаа повеќе делови од Скопје
Ново Лисиче, Аеродром, Кисела Вода, Капиштец утрово се без парно греење.
Од ЕСМ Снабдување со топлина информираа дека поради зголемени загуби на вода во топлификациската мрежа е намалена испораката на топлинска енергија.
„Екипите на Дистрибуција на топлина се на терен и активно работат на изолирање на проблемот, со цел воспоставување стабилен хидрауличен режим во системот и нормализација на снабдувањето со топлинска енергија. Се користат сите расположливи ресурси, а екипите преземаат засилени мерки и вложуваат максимални напори за што побрзо воспоставување на редовно снабдување со топлина до потрошувачите“, информираат од ЕСМ.
Македонија
Партијата Левица предложи ограничување на патните трошоци на пратениците
Левица предлага конечно ограничување на патните трошоци на пратениците – ова го истакна на денешната прес-конференција пратеникот и портпарол на пртијат Левица, Амар Мециновиќ.
– Како анти-естаблишмент партија, бараме кратење на овие функционерски привилегии, почнувајќи со ограничување на сумите за патни трошоци на пратениците. Ние не земаме, ниту ќе земаме патни трошоци и сметаме дека е неопходно мнозинството да усвои рационален закон за нивно ограничување. Имено, познато е дека патните трошоци се злоупотребуваат од страна на функционерите, што создава неверојатна фрустрација кај народот. Нашиот предлог е патните трошоци да се пресметуваат спрема пазарната цена на 6,5 литри гориво на секои 100 километри изминати. Сметаме дека ова е далеку пореално и рационално решение, кое ќе биде прифатливо за целиот парламент, а ќе стави крај на астрономските суми кои пратениците ги земаат од државниот буџет – појасни Мециновиќ на прес-конференцијата.
Тој додаде дека за Левица одговара и нивното целосно укинување, но за да биде прифатливо за мнозинството, го предлагаат во оваа форма. Во услови кога животот на граѓаните е сè полош, а Македонија една од најсиромашните држави во Европа, неодговорното однесување на функционерите и нивното привилегирање во недоглед е недозволиво.
– Само Левица се бори за интересите на народот и против самоволието и привилегирањето на функционерите. Ние ќе продолжиме да бидеме гласот на оние кои се вон институциите, а да го прекинеме самоволието на функционерите – потенцираше тој.
Мециновиќ истакна дека Левица продолжува да се бори за праведност, еднаквост и прераспределба и дека ова е само една од многуте чекори во нашата борба за правичен систем кој ќе работи за доброто на сите граѓани, а не само за малкумина.
– Пратениците од другите партии сега земаат пари за амортизација, за патарини, земаат пари како да возат на керозин, а не на бензин. Ние не земаме патни трошоци, не затоа што сме будали, туку затоа што сметаме дека платите на функционерите се доволно големи за да ги покријат овие трошоци, а знаеме дека мнозинството нема да го прифати, доколку ја предложиме измената којашто ја предложивме во минатиот мандат, кога баравме надоместокот да го изедначиме со една автобуска карта. Но бидејќи знаеме дека мнозинството повторно нема да го прифати тој предлог, ние нудиме рационално и прифатливо решение – рече Мециновиќ.
– Во овој момент многу пратеници креативно и вешто постапуваат, па пола година земаат патни трошоци, а пола година земаат кирија. Зошто? За, всушност, кога ќе дојдат пресметките за патни трошоци да не се најдат во оние топ пет – топ десет функционери со наплатени патни трошоци, така што овој закон не се однесува на кириите, туку на патните трошоци – образложи портпаролот Мециновиќ, одговарајќи на новинарско прашање.
– Од пратеничката група на Левица никој не користи надоместоци за патни трошоци, ниту пак за кирии, иако имаме пратеници и од Гевгелија и од Струга, коишто се на екстремите на Македонија, од каде, всушност, пратениците земаат и по 800.000 денари за патни трошоци. Нашите пратеници си плаќаат сами кирија во Скопје, од својата пратеничка плата – дополни Мециновиќ.
– Нашите колеги пратеници повеќе се вреѓаат кога ги напаѓаме за патни трошоци, отколку кога ќе им кажеме дека се слуги на олигархијата. Со нив не комуницираме директно, комуницираме преку јавноста, бидејќи на овие функционери им треба јавен притисок, а не некое рационално молење со нив. Само преку јавен притисок и артикулирање на оваа тема, може да се постигне некој ефект – поентираше Мециновиќ од Левица.