Македонија
Ѓуровски, Десковска, Прешова дел од тимот за изработка на Законот за воена и вонредна состојба

Министерството за правда формираше работна група за изготвување на Закон за воена и вонредна состојба во која се наоѓаат универзитетските професори Рената Треневска Дескоска од Правниот Факултет-Скопје, Марјан Ѓуровски од Факултетот за безбедност-Скопје, Денис Прешова од Правниот факултет, Александар Спасов како претставник од Кабинетот на Претседателот на државата и други претставници од надлежните министерства и агенции кои треба со свои предлози, анализи, препораки од научно-истражувачки проекти и компаративни искуства да земат учество во пишувањето на новото законско решение.
„Идниот закон за воена и вонредна состојба треба да биде продукт на јавната дебата од експертите, и воедно да биде донесен со општ консензус. Верувам дека ќе се донесе квалитетно законско решение кое ќе го одразува нашето единство, а не поделбите околу клучните прашања поврзани со опстанокот на нашата држава и нејзината иднина“, нагласи претседателот Пендаровски кој е иницијатор на јавната дебата.
Министерот за правда Бојан Маричиќ додаде дека начинот на прогласување на вонредна состојба, улогата на Собранието, времетраењето, правното дејство и карактерот на уредбите, како и координацијата на институциите треба да бидат регулирани во новиот закон за вонредна и воена состојба.
„Врз основа на научените лекции се очекува да се создаде законска рамка за пополнување на правната празнина и создавање на функционален систем кој ќе одговори на потребите и барањата во воена или вонредна состојба„, нагласи
Универзитетскиот професор Марјан Ѓуровски на денешната конференција посочи дека врз основа на научените лекции очекувано е да се создаде законска рамка за пополнување на правната празнина.
Според Ѓуровски, кој е член на работната група за изработка на новиот закон, заедничко на вонредната и кризна состојба е нефункционалноста, неефикасноста, немањето на соодветни ресурси и дека ги надминува способностите на безбедносниот систем.
Во Законот за вонредна и воена состојба според универзитетскиот професор треба да се предвиди посебна одредба за функционирање на Главен штаб при владата за управување во услови на воена и вонредна состојба за да се обезбеди координација на безбедносните институции.
„Треба да се разгледа можноста преку посебен Заменик Претседател на Владата да се координира работата на безбедносните институции, агенции и др. Воедно потребно е разгледување на местото и улогата на Советот за национална безбедност на РСМ и улогата и надлежност на Претседателот на државата во донесувањето на Уредбата на Владата, дали пред нивно објавување на уредбите може да бидат потпишувани од Претседателот на државата“, нагласи Ѓуровски.
Според него, системот за управување со кризи и заштита и спасување се наоѓа на респиратори за дишење и се одржува во живот, поради што е потребна негова реформа.
„Да се пристапи кон анализа на функционирањето на ЦУК и ДЗС во редовни услови, како и во услови на кризна така сега во вонредна и воена состојба и да се изнајде модел кој ќе одговара на потребите и реалните можности на државата на функционирање на целокупниот систем за управување со кризи во услови на вонредна и воена состојба. Формирање на посебни сили за цивилна заштита на РСМ на државно, регионално и локално ниво координирани од страна на Владата на РСМ. Создавање на законски механизам за градење на систем за прием на странска помош во услови на вонредна и воена состојба и нејзино правно прецизирање. Да се регулира местото и улогата на Бирото за јавна безбедност, особено од аспект на функционалноста и раководењето на полицијата, како и спроведувањето на политиките на Главниот штаб и на Владата во целина. Потреба од нормативно уредување на односите, постапките и дејствија на соработка на Армијата и Полицијата во услови на вонредна и воена состојба, посебна субординација меѓу АРМ и МВР во услови на кризна и вонредна состојба и воспоставување на систем на функционална заедничка команда и размена на информации. Законско дорегулирање на работата на Агенцијата за национална безбедност во услови на кризна и вонредна состојба и јасно определување на начинот на нивната партиципација. Создавање на целосна цивилна и демократска контрола на следењето на комуникации во вонредна и воена состојба, преоценка на искуствата од функционирањето во услови на криза и вонредна состојба. Во предлог Законот за вонредна состојба да се регулира местото и улогата на локалната самоуправа, особено од аспект на врската со централната власт и надлежните министерства и агенции, како и рационално располагање и насочување на ресурсите на локалните штабови. Формално правно регулирање на полицискиот час. Треба да се регулира местото и улогата на приватното обезбедување, особено од аспект на утврдување на потребата и начинот на нивно ангажирање во услови на вонредна и воена состојба. Треба да се анализираат и афирмираат позитивните искуства, на работата на медиумите, посебно во справувањето со дезинформациите (лажните вести), како и да се оцени улогата и дејствувањето на Агенцијата за аудио-визуелни медиуми во услови на криза и кризна состојба“, се дел од потребите и елементите кои според Ѓуровски треба да ги опфати новиот закон за воена и вонредна состојба изнесени на денешната дебата под покровителство на претседателот на држвата Стево Пендаровски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
СДСМ: Мицкоски пак манипулира, со инфлација од 4,8%, реалниот раст на БДП е -1,4%

Со инфлација од 4,8% повисока од растот на БДП, реалната економија оди надолу од -1.4%, а граѓаните тонат во сиромаштија, велат од СДСМ.
„Македонија е далеку од 4-та економија во Европа како што сака Мицкоски да прикаже. Неговите фалби немаат врска со реалноста. Граѓаните не живеат од статистички бројки туку од сопствениот џеб. А таму реалноста е сурова: повисоки цени, пониски приходи и намален квалитет на живот. Македонскиот БДП по жител, според куповната моќ, е само 42% од просекот на ЕУ, повисок просек од нашите граѓани има дури и земјите во регионот, Србија со 51%, Црна Гора со 53%“, се наведува во соопштението.
Од СДСМ велат дека странските инвестиции се преполовени на 221 милиони евра, од 573 милиони евра минатата година.
Македонија
Сиљановска-Давкова: Хидробиолошкиот завод е првата линија на одбрана во борбата против климатските промени

Претседателката Гордана Сиљановска-Давкова денеска се обрати на свечената академија по повод 90-годишнината од основањето на Хидробиолошкиот завод – Охрид, најстарата македонска научно-истражувачка институција, формирана во 1935 година од академикот Синиша Станковиќ.
Таа ја истакна незаменливата улога на Заводот во проучувањето, заштитата и афирмацијата на Охридското Езеро, како и во зачувувањето на биолошката разновидност на Преспанското и Дојранското Езеро.
За неа, Хидробиолошкиот завод е жив сведок на човечката упорност и стремеж да се проникне во тајните на природата, обезбедувајќи генерациска мисија за зачувување на езерските екосистеми и истовремено создавајќи научна мисла со меѓународен углед.
Според неа, наш императив мора да биде да го сочуваме и да го одржуваме овој непроценлив животен ресурс. Нашите водени бисери: Охридското Езеро, Преспанското Езеро и Дојранското Езеро, се наше и светско наследство.
Таа укажа на неопходноста од зголемување на поддршката за Заводот, преку дополнителни инвестиции во опрема и кадровско доекипирање, бидејќи човечките ресурси се најсилниот капитал на институцијата.
Претседателката упати честитки до генерациите научници и вработени во Хидробиолошкиот завод за нивната пожртвуваност и посветеност, истакнувајќи дека нивната работа претставува најдобар пример за хармонија меѓу човекот и природата.
„Посакувам пастрмката да опстане во Охридското Езеро, Преспа да продолжи да биде дом на ретките птици, Дојран да го сочува рибарскиот дух, а вашиот Хидробиолошки завод да слави и по следните 90 години,“ порача претседателката.
Македонија
„Ќе изумреме како диносаурусите aко не се справиме заедно“ – Марковски и Белчева најавуваат решение за депонијата Вардариште

Во близина на депонијата Вардариште во Скопје, кандидатот за градоначалник проф. Д-р Горан Марковски и носителката на кандидатската листа за советници Јана Белчева Андреевска од граѓанската платформа „Независни заедно“ одржаа прес-конференција, откако граѓаните протестираа поради повторното горење на депонијата.
„Ќе изумреме како диносаурусите, ако не се справиме со загадувањето“, изјави Марковски, додавајќи дека досегашниот проблем со Вардариште е резултат на недостиг на политичка волја, иако постојат стручни студии и акциски планови. Тој потенцира дека решението мора да биде стручно, вклучувајќи методи за собирање и користење на метанот од депонијата за производство на електрична енергија.
Белчева Андреевска нагласи дека реализацијата на усвоените стручни планови, како чистење на дивите депонии, рекултивација на Вардариште, модернизација на системите за гас и исцедок и зајакнување на селекцијата и рециклирањето, ќе донесе видливи резултати. Таа додаде дека планот треба да вклучува затворање на дивите депонии, 24/7 периметарска контрола со видео-аналитики, термални камери и дронови за откривање на нови истурања и жаришта, со интегрирани податоци и јавна отчетност.
„Нам сојузници во овие напори мора да ни бидат граѓаните кои се будни, свесни и бараат промени и ќе го дадат гласот за оние кои веќе биле активни, и ќе продолжат да работат за јавниот интерес – а тоа е чист воздух и здрава животна средина“, рече Белчева Андреевска.
Платформата „Независни заедно“ ги обединува независните советници и локални иницијативи од неколку општини во Скопје и има за цел враќање на локалната власт во рацете на граѓаните преку чесен, стручен и транспарентен пристап кон управувањето со јавниот интерес.