Македонија
Ѓуровски, Десковска, Прешова дел од тимот за изработка на Законот за воена и вонредна состојба

Министерството за правда формираше работна група за изготвување на Закон за воена и вонредна состојба во која се наоѓаат универзитетските професори Рената Треневска Дескоска од Правниот Факултет-Скопје, Марјан Ѓуровски од Факултетот за безбедност-Скопје, Денис Прешова од Правниот факултет, Александар Спасов како претставник од Кабинетот на Претседателот на државата и други претставници од надлежните министерства и агенции кои треба со свои предлози, анализи, препораки од научно-истражувачки проекти и компаративни искуства да земат учество во пишувањето на новото законско решение.
„Идниот закон за воена и вонредна состојба треба да биде продукт на јавната дебата од експертите, и воедно да биде донесен со општ консензус. Верувам дека ќе се донесе квалитетно законско решение кое ќе го одразува нашето единство, а не поделбите околу клучните прашања поврзани со опстанокот на нашата држава и нејзината иднина“, нагласи претседателот Пендаровски кој е иницијатор на јавната дебата.
Министерот за правда Бојан Маричиќ додаде дека начинот на прогласување на вонредна состојба, улогата на Собранието, времетраењето, правното дејство и карактерот на уредбите, како и координацијата на институциите треба да бидат регулирани во новиот закон за вонредна и воена состојба.
„Врз основа на научените лекции се очекува да се создаде законска рамка за пополнување на правната празнина и создавање на функционален систем кој ќе одговори на потребите и барањата во воена или вонредна состојба„, нагласи
Универзитетскиот професор Марјан Ѓуровски на денешната конференција посочи дека врз основа на научените лекции очекувано е да се создаде законска рамка за пополнување на правната празнина.
Според Ѓуровски, кој е член на работната група за изработка на новиот закон, заедничко на вонредната и кризна состојба е нефункционалноста, неефикасноста, немањето на соодветни ресурси и дека ги надминува способностите на безбедносниот систем.
Во Законот за вонредна и воена состојба според универзитетскиот професор треба да се предвиди посебна одредба за функционирање на Главен штаб при владата за управување во услови на воена и вонредна состојба за да се обезбеди координација на безбедносните институции.
„Треба да се разгледа можноста преку посебен Заменик Претседател на Владата да се координира работата на безбедносните институции, агенции и др. Воедно потребно е разгледување на местото и улогата на Советот за национална безбедност на РСМ и улогата и надлежност на Претседателот на државата во донесувањето на Уредбата на Владата, дали пред нивно објавување на уредбите може да бидат потпишувани од Претседателот на државата“, нагласи Ѓуровски.
Според него, системот за управување со кризи и заштита и спасување се наоѓа на респиратори за дишење и се одржува во живот, поради што е потребна негова реформа.
„Да се пристапи кон анализа на функционирањето на ЦУК и ДЗС во редовни услови, како и во услови на кризна така сега во вонредна и воена состојба и да се изнајде модел кој ќе одговара на потребите и реалните можности на државата на функционирање на целокупниот систем за управување со кризи во услови на вонредна и воена состојба. Формирање на посебни сили за цивилна заштита на РСМ на државно, регионално и локално ниво координирани од страна на Владата на РСМ. Создавање на законски механизам за градење на систем за прием на странска помош во услови на вонредна и воена состојба и нејзино правно прецизирање. Да се регулира местото и улогата на Бирото за јавна безбедност, особено од аспект на функционалноста и раководењето на полицијата, како и спроведувањето на политиките на Главниот штаб и на Владата во целина. Потреба од нормативно уредување на односите, постапките и дејствија на соработка на Армијата и Полицијата во услови на вонредна и воена состојба, посебна субординација меѓу АРМ и МВР во услови на кризна и вонредна состојба и воспоставување на систем на функционална заедничка команда и размена на информации. Законско дорегулирање на работата на Агенцијата за национална безбедност во услови на кризна и вонредна состојба и јасно определување на начинот на нивната партиципација. Создавање на целосна цивилна и демократска контрола на следењето на комуникации во вонредна и воена состојба, преоценка на искуствата од функционирањето во услови на криза и вонредна состојба. Во предлог Законот за вонредна состојба да се регулира местото и улогата на локалната самоуправа, особено од аспект на врската со централната власт и надлежните министерства и агенции, како и рационално располагање и насочување на ресурсите на локалните штабови. Формално правно регулирање на полицискиот час. Треба да се регулира местото и улогата на приватното обезбедување, особено од аспект на утврдување на потребата и начинот на нивно ангажирање во услови на вонредна и воена состојба. Треба да се анализираат и афирмираат позитивните искуства, на работата на медиумите, посебно во справувањето со дезинформациите (лажните вести), како и да се оцени улогата и дејствувањето на Агенцијата за аудио-визуелни медиуми во услови на криза и кризна состојба“, се дел од потребите и елементите кои според Ѓуровски треба да ги опфати новиот закон за воена и вонредна состојба изнесени на денешната дебата под покровителство на претседателот на држвата Стево Пендаровски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
„Владата на Мицкоски со своето неодговорно однесување се заканува долгорочно да ги загрози перспективите на земјава за членството во ЕУ“, велат од ДУИ

„Владата на Христијан Мицкоски, водејќи се од популистичкиот бран кој ВМРО ДПМНЕ го јавнаа уште кога беа опозиција, со своето неодговорно однесување, се заканува долгорочно да ги загрози перспективите на земјава за остварување на стратешката цел – членството во ЕУ“, велат од ДУИ.
„Иако го поставија како прв приоритет во рамките на новата Влада, Премиерот и неговиот најблизок круг целосно се откажаа од европското досие, и тоа веќе не го кријат во нивните настапи.
Не само со небулозното одбивање на Уставното дополнувања со неколку малцинства, туку Премиерот наоколу се фали дека новата Влада успеала да ја надмудри и Грција во изигрување на преспанскиот „Ерга омнес“ и се фали дека сѐ помасовно се изоставува делот „Северна“ од името на земјава.
Најавија дека ќе оформат иницијатива за создавање консензус по прашањето на европската перспектива на земјава, што е преставува добра интенција.
Но во јавноста секојдневно ги гледаме како внатре водат „лов на вештерки“ за тоа кој извршил поголемо предавство, кој кажал „Северна“, кој бара Уставни измени итн.; додека во исто време и надвор создаваат непријатели наоколу и меѓу соседите, и во Брисел и во останатите европски политички центри.
Денес Владата не само што нема консензус за европската перспектива, туку јавно се расфрлаат со некакви апстрактни гаранции, кои, парадоксално, ние ѝ ги наметнуваме на ЕУ како услов, небаре нам ни е местото да ставиме бенчмарк од наша страна, доколку Европската Унија сака да ги продолжи преговорите со нас.
Политичката перверзија оди дотаму што никој точно не знае какви гаранции всушност ние бараме. Има нејасни пораки од кого тие се бараат, кој треба да ги испорача, кој треба да ги ревидира, да потврди дека се исполнети, од кого имаме поддршка за тоа итн.
Владата свесно создава „нов спор за името“ кој треба да ја држи земјата надвор од интегративните процеси кои ќе значат извлекување на земјата од балканската кал.
Република Северна Македонија денес е меѓународно изолирана земја која ниту остварува, и која ниту има официјални билатерални посети од нашите сојузници и партнери.
Обратно, земјава влегува во разни контроверзни партнерства со автократи;обезбедува финансиски средства од сомнителни избори, под нејасни околности и услови; а и најавува влегување на сомнителни и контроверзни бизниси во земјава.
На земјава ѝ е потребна нова политичка платформа која ќе има јасна европска перспектива, преку зачувување на националното достоинство на сите граѓани и сите етнички заедници.
Оваа влада целосно го загуби легитимитетот за остварување на таква платформа и затоа се потребни предвремени парламентарни избори“, соопшти ДУИ.
Македонија
Дел од општините Карпош и Кисела Вода денеска без струја

Од ЕВН Македонија АД известуваат дека поради технички зафати во електродистрибутивната мрежа денеска без електрична енергија ќе останат:
· Во периодот од 09:00 – 12:00 часот улицата Иван Аговски зграда бр.10 влез1, општина Карпош;
· Во периодот од 09:00 – 15:00 часот улицата Јабланица, улицата Саса, населба Пинтија, општина Кисела Вода.
Македонија
Сончево време со температура до 24 степени

Времето денеска ќе биде сончево со мала до умерена облачност. Ќе дува слаб до умерен ветер претежно од северен правец. Минималната температура ќе биде во интервал од 2 до 9, а максималната ќе достигне од 16 до 24 степени, информира УХРМ
Во Скопје, сончево со мала до умерена облачност и со слаб до умерен ветер од северен правец. Минималната температура ќе се спушти до 7, а максималната ќе достигне до 24 степени.
Во четврток кон крајот на денот, во текот на ноќта и во петок под влијание на влажен бран ќе има врнежи од дожд, кои локално ќе бидат пообилни. Во деновите од викендот ќе се задржи променливо облачно време со повремен локален дожд. Температурите ќе бидат под просекот за овој период од годината.