Македонија
Јанушев повика картичките за ЈСП да не се фрлаат туку да се надополнуваат
Граѓаните да не ги фрлаат неперсонализираните картички за возење со автобусите од јавниот и приватниот превоз во Скопје, туку да ги надополнуваат, апелираше директорот на ЈСП Скопје, Игор Јанушев, во петок, откако веќе неколку недели, граѓаните се жалеа дека не можат да си купат картички ниту на пунктовите за продажба, ниту во автобусите.
„Залиха на картички има и секојдневно се дистрибуираат по неколку пати во денот до сите продажни места“, рече Јанушев.
Тој потсети дека системот за автоматска локација на возилата и за електронска наплата во ЈСП Скопје и во автобусите на приватните превозници почна да се спроведува во август 2015 година. Од почетокот на 2016 година се пуштија првпат во употреба неперсонализираните картички.
„Во 2016 се продадоа нешто повеќе од 33.020 неперсонализирани картички. Врз основа на оваа продажба, се направија претпоставките и анализите колку картички треба да имаме подготвено за во 2017, каде ги вклучивме и приватните превозници. За таа цел беа подготвени повеќе од 150.000 картички. Од нив 30 илјади се продадоа само во првите три дена од јануари, а до крајот на првата недела од овој месец се продадоа 80 илјади картички. Заклучно со вчерашниот ден, имаме продадено околу 140.000 картички“, рече Јанушев.
„Ќе се отвори 31 ново продажно место, со што вкупната бројка на места на кои можат да се надополнат картичките ќе биде 56, не земајќи ги предвид седумте инфо центри каде можат да ги пријават изгубените пресонализирани картички, кои се блокираат и се плаќа надомест од 200 денари за нова картичка“, вели директорот на ЈСП.
„Ќе се отвори 31 ново продажно место, со што вкупната бројка на места на кои можат да се надополнат картичките ќе биде 56, не земајќи ги предвид седумте инфо центри каде можат да ги пријават изгубените пресонализирани картички, кои се блокираат и се плаќа надомест од 200 денари за нова картичка“, вели директорот на ЈСП.
Доколку се изгуби неперсонализираната картичка, потребно е со фискалната сметка граѓаните да пријават во инфо центрите за да немаат губење на средставата.
Двете главни промени кои ќе се воведат се со плаќањето преку мобилниот телефон, каде е забележана значителна бројка на неуспешни трансакции поради тоа што граѓаните не ја активираат услугата на уредот.
„Веќе имаме договор со фирмата за овој проблем ќе се реши со тоа што повеќе нема да има потреба за активирање на услугата, туку директно, со повикување на бројот 185, ќе се изврши трансакцијата, која воедно чини 40 денари“, изјави Јанушев.
Само овој месец, регистрирани биле 2.000 вакви трансакции. Досега, овој начин на плаќање можеше да се изврши само од корисниците на еден мобилен оператор.
„Од први март и корисниците на Оне.Вип ќе можат да плаќаат со нивните мобилни уреди“, одговори директорот.
Втората промена се уште не се знае кога ќе фунционира, но ЈСП планира да воведе електронски систем на надополнување и преглед на состојбата на картичките, услуга која се граѓаните ќе можат да ја искористат од нивните домови, а не да чекаат во редовите на продажните места и дистрибутерите.
„Сепак, билетот за десет возења може да се искористи во рок од две недели, поради тоа што граѓаните се привилегирани и едно возење чини 25 денари, односно вкупно чини 250 денари и затоа мора да има ограничување, а тие билети отсекогаш ги користеле оние луѓе кои секојдневно се возат јавниот превоз“, тврди Јанушев.
Граѓаните се уште имаат можност било кога да ги искористат петте возења ако купат билет до крајот на јануари, но за едно возење тие или ќе мораат да платат со нивниот мобилен уред или да купат картичка од 150 денари за две возења, а потоа да ја надополнуваат./крај/со/бб
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Студентите на протест поради јавниот превоз, бараат и набавка на нови автобуси и велосипедска инфраструктура
Универзитетското студентско сообрание (УСС-УКИМ) за утре, 22 ноември, најавува протест поради проблемите со јавниот превоз што ќе се случува од 14 часот пред Стара Пошта и ќе продолжи во 14.30 часот пред Град Скопје.
Организаторите ги повикаа сите да излезат на протестот и да го искажат незадоволството.
По спроведената анкета на која одговориле 3.568 студенти, 85 отсто од нив рекле дека во последните денови чекаат автобус повеќе од 15 минути, а 66,7 проценти од нив, чекаат автобус над 20 минути.
Дополнително, 93,6 отсто од студентите не се задоволни од квалитетот на јавен градски превоз во градот, а 66,7 проценти изјавиле дека од истите воопшто не се задоволни од истиот.
Дополнително, организаторите на протестот апелираат на воспоставување на нови и ефикасни транспортни решенија и конечно отпочнување на предвидените инфраструктурни проекти најавени во градоначалничката предизборна програма, но и од страна на претходните градоначалници.
Конкретно, барањата се следните: Продолжување и финализирање на проектот за Bus Rapid Transit; Воведување на градска железница со искористување на постоечките капацитети и изградба на пруга до Аеродромот Скопје; Отпочнување и финализирање на предвидените инфраструктурни проекти (Јужен Булевар, бул. Хрватска, бул. Србија, мостот кај Хотел Русија, продолжување на бул. Климент Охридски преку Вардар, под Кале до бул. Никола Карев, продолжување на бул. Илинден, Источна обиколница), Набавка на нови автобуси и отворање на нови автобуски линии; Надградба на велосипедската инфраструктура и промоција и поддршка на алтернативни видови на транспорт.
Македонија
Стојановски: Нафта утре ќе има, а јавната набавка за една недела ќе биде реализирана
Добро е што има кој да мисли на граѓаните, а тоа е Владата, која на денешната седница донесе и одлука не за некаква награда, туку апсолутно тоа е позајмување на гориво до Градот Скопје и ЈСП, изјави советникот во Советот на Град Скопје од ВМРО-ДПМНЕ, Мартин Стојановски.
Советничката група на Левица остро ја критикуваше градската власт. Нивната критика наиде на контрареакција од советникот Мартин Стојановски.
„Па сакам, ете, јавно да ја прашам советничката Катерина, зошто сеуште три директори од партијата Левица имаат во јавните установи на Градот Скопје и зошто, ако не се сложуваат со политиките на актуелната политичка градска власт, одамна не ги напуштија местата и не беа дел од градските институции? Сомнително е зошто толку се сменија 40 тина директори, а не се сменија токму тие 3 директори, не се пипнати од политичката партија Левица,“ рече Стојановски.
„Да не го политизираат ова, колешката Катерина од советничката група на Левица, мислам дека политички го одржа својот говор денеска на оваа седница“, истакна Стојановски.
И покрај владината интервенција, останува прашањето за долгорочната стабилност на јавниот превоз.
„Нафта утре ќе има, а јавната набавка за една недела ќе биде реализирана од страна на Градот Скопје и повторно автобусите би требало да возат, секако доколку тоа успеат службите од Градот Скопје да го менаџираат“, рече Стојановски.
Додаде дека за граѓаните, оваа состојба не е само технички проблем, туку и доказ за политичките игри што го доведоа ЈСП до колапс.
Македонија
Шутаров: За да може да функционира ЈСП бараме да се прецизира износот на 2,5 милијарди литри нафта
Советниците на СДСМ со предлог решенија сакаат да помогнат за да се надминат проблемите во градот Скопје. Затоа излеговме со три конкретни мерки кои бараме преку Заклучоци да ги усвои Советот, рече советникот на СДСМ, Гордан Шутаров на вонредната седница на Советот на Град Скопје.
-Предлог на СДСМ за финансиска инекција од државата, со Закон, е соодветно решение и досега се практикувало. Пример е 2018 година кога владата ги финансираше општините за да ги покријат долговите и за да може општините да функционираат. Со негова измена и дополнувања по скратена постапка, рече Шутаров.
Коректна е одлуката на Владата да доделу субвенции, тоа беше предлог и на СДСМ, но тука се јавуваат отворени прашања и нема наведно колкав износ.
-Затоа СДСМ бара заклучок, да го наведеме износот, од 2,5 милиони литри којшто би биле доволни за ЈСП да јз извршува функцијата до крајот на годината, кога веќе треба да стапи на сила и буџетот за следната година. Затоа бараме и за оваа ставка поддршка, рече советникот на СДСМ, Гордан Шутаров.
-Граѓаните со право реагираат со коментари од типот „леле што му се случува на Скопје“. Од тоа што го гледаат во Скопје како хаос и катаклизма, од тоа што го дозволивте како мнозинство во советот. Најреалниот одговор е дека Скопје не постои моментално само заради политика и инает. Скопје е блокиран Град, заглавен, нечист, без јавен превоз. Тоа е Скопје во 21 век, во којшто ништо не функционира освен политиката, рече Шутаров.