Македонија
Неприлагодената брзина причина за трагичната несреќа кај Катланово

Возилото “опел калибра“ во кое вчера загинаа пет лица, меѓу кои една жена со своите две деца и уште двајца мажи, најверојатно се движело со голема брзина.
Возилото “опел калибра“ во кое вчера загинаа пет лица, меѓу кои една жена со своите две деца и уште двајца мажи, најверојатно се движело со голема брзина. “Речиси е сигурно дека се работи за брзина, која што не била прилагодена на условите на патот. Впрочем на лице место се гледаат трагите на излетувањето на возилото, што покажува дека најверојатно се работело за голема брзина, изјави министерката за внатрешни работи Гордана Јанкуловска, која денеска го посети местото на вчерашната трагедија. Делницата кај Катланово на автопатот Скопје – Велес, важи за кобно место на кое што, често се случуваат сообраќајни несреќи со жртви. Директорката на Агенцијата за патишта, Наташа Волкановска признава дека во инфраструктурата не е инвестирано околу 30 -тина години. “Во моментов најнеопходната сигнализација е веќе поставена. Имаме знаци за прилагодување на брзината и поставена е заштитна ограда, изјави Волкановска. Според неа од идната година ќе стартува проектот за сигнализација кој би требало да ја подобри безбедноста. Статистиката покажува дека бројот на сообраќајните несреќи со жртви во земјава, во трите месеци од годинава е двојно зголемен во споредба со истиот период од лани. Минатата година се случиле 18 сообраќајни несреќи со 19 жртви, а годинава 33 сообраќајќи во кои загинале 43 луѓе. Инаку, вчера на автопатот кај скопско Катланово се случи тешка сообраќајна несреќа во која животот го загубија пет лица. Возачот на “опел калибра“ што возел кон Скопје, пред Катлановски мост не успеал да ја фати кривината на автопатот удрил и ја пробил заштитната ограда и излетал долу во амбисот кај реката Пчиња. /крај/фф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Судир за српскиот капитал: ВЛЕН и ДУИ меѓусебно се обвинуваат

ВЛЕН и ДУИ, двете водечки политички субјекти од албанскиот блок во Македонија, се препукуваат поради наводно продирање на српски капитал и влијание во земјата.
Според соопштението на ВЛЕН, ДУИ одамна престанала да ги штити интересите на Албанците, откако, како што тврдат, дозволила влез на српски и црногорски компании во клучни економски сектори, вклучително и мобилната индустрија и казината.
„ДУИ го донесе ‘српскиот свет’ во срцето на земјата, го воведоа МТЕЛ, дозволија пенетрација на српските подземни структури и преку Бујар Османи работеа за Белград и против Косово“, се наведува во соопштението. ВЛЕН најавува дека ќе продолжи да ги брани евроатлантските вредности и националните интереси на Албанците.
ДУИ, пак, одговара дека ВЛЕН во изборната програма за 2024 година ветила основање на Албанска банка со доминантен албански капитал, како гаранција за економско зајакнување на Албанците и рамномерен регионален развој. ДУИ повторно нагласува дека државата не смее и не треба да дозволи банкарскиот сектор и стратешките институции да бидат преземени од дестабилизирачките интереси на Белград.
И двете партии со денови се обвинуваат една со друга за предавство на интересите на Албанците и за поддршка на т.н. „Српскиот свет“ во Македонија. Со оглед на предизборието, се очекува дека оваа тема ќе се најде во политичката дебата.
Македонија
ВМРО-ДПМНЕ: Целосна реконструкција и модернизација на пругата од Скопје до Кичево

Владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ ги започна подготвителните активностите за целосна реконструкција на пругата, односно железничката линија од Скопје до Кичево, која е дел од Коридорот 8, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
Покрај целосната реконструкција на постојната пруга, која сега е во многу лоша состојба, додаваат од партијата, работните активности опфаќаат целосна модернизација и нејзина електрификација.
„Во прва фаза, преку Европската Унија ќе се обезбеди грант од 5,3 милиони евра за физибилити студија, а носечка институција ќе биде Европската банка за обнова и развој (ЕБОР), која ќе избере консултант за изработка на студиите согласно највисоките европски стандарди.
По завршување и изработката на анализите, кои според највисоките европски стандарди траат 18 месеци, започнува втората фаза на изведување на работните активности на терен за целосна реконструкција, модернизација и електрификација на пругата.
Оваа инвестиција во железничката инфраструктура, освен економски придобивки за бизнисот ќе значи и подобро и поефикасно поврзување помеѓу главниот град Скопје и општините Јегуновце, Тетово, Гостивар и Кичево.
Овој проект уште еднаш ја потврдува посветеноста на Владата за унапредување на инфраструктурата и Македонија да ја направи центар на патни, енергетски и железнички коридори во регионот“, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
Македонија
Од шумскиот пат кон езерото, се води жестока битка за да се спречи ширењето на пожарот кај Јасен

Пожарот кај Јасен и натаму се заканува, откако во текот на ноќта започнал да се шири од шумскиот пат пред објектите на ловиштето кон ресторанот Козјак. Директорот на Дирекцијата за заштита и спасување, Стојанче Анеглов, изјави дека пред неколку дена патот бил внимателно исчистен од вегетација со блудожер и сега претставува појас кој спречува ширење на огнот.
„Се води жестока битка со огнот, но надлежните служби не дозволија пожарот да се префрли на спротивната страна. Денес продолжува оперативната акција, со чистење на гребенот до езерото за да се стопира ширењето на огнот. Истовремено се дејствува и од воздух“, изјави Ангелов.
Како што додаде, покрај овој пожар, има уште неколку, но тие се безопасни во споредба со она што се случува во Јасен. Ангелов најави повеќе информации околу 13 часот.