Македонија
Шапкар молчеше на првото рочиште за глисерската несреќа
На првото судско рочиште за глисерската несреќа, кое се одржа денес, обвинетиот Христијан Шапкар (31), одлучи да се брани со молчење, пренесува Охридњус.
На првото судско рочиште за глисерската несреќа, кое се одржа денес, обвинетиот Христијан Шапкар (31), одлучи да се брани со молчење, пренесува Охридњус.
Оваа несреќа, што се случи минатото лето во Охридското Езеро, беше кобна за скопјанката Ирина Романова – Муцунска (39), која загина на лице место.
„Обвинението го добив и прочитав, но не ми е јасно во целост. Ќе го искористам правото да се бранам со молчење. Нема да одговарам на прашањата, но доколку во текот на постапката се појави потреба ќе зборувам во својата одбрана“ рече Христијан Шапкар на прашањето на судијата Милчо Клишески, дали му е јасно обвинението за кое се товари.
Во почетокот на судскиот распит, сопругот на загинатата, Златко Муцунски рече дека нема што да додаде на Исказот кој го дал пред Истражниот судија и дека целосно стои зад сите изнесени детали и сведоштва за глисерската несреќа која што се случи на 22 август 2009 година.
„Навистина ми е многу жал што во текот на изминатите 10 месеци немаше ниту еден обид од страна на обвинетиот да испрати телеграма или да се обиде да стапи во контакт со мене и моето семејство, или барем да праша како се моите деца. Треба да напоменам дека едното од нив беше присутно на местото на несреќата. Во мое име и во името на моите две малолетни деца барам надоместок за претрпена нематеријална штета чиј износ дополнително ќе биде утврден“ рече Муцунски.
Тој многу јасно и прецизно одговори на сите прашања кои му беа поставени во текот на распитот и изнесе неколку детали за несреќата и објасни зошто неговата сопруга се возела сама во глисерот.
„Кога тргнавме од Радожда скутерот беше врзан за Глисерот, но во близина на манастирот Св. Јован Канео застанавме и јас и синот се префрливме на скутерот, а сопругата остана во глисерот и се раздвоивме. Тоа го направивме со цел да стигнеме пред неа во Каналот Студенчишта и да и помогнеме да се паркира. Бидејќи скутерот има два ретровизори гледав како мојата сопруга вози зад мене, ги гледав запалените светла на глисерот. Меѓутоа, на самиот влез од каналот кога погледнав во ретровизорот повеќе не можев да ги забележам светлата и се вратив назад да проверам што се случило“ сведочеше Муцунски.
Тој објасни дека нивниот глисер марка Регал бил целосно исправен и ги поседувал сите уреди за осветлување, така што можел да плови и ноќе.
„Пред да тргнеме од Радожда истиот ден кога се случи несреќата монтирав и едно дополнително бело светло на копје кое е задолжително за ноќна пловидба. Но, и да не го монтирав тоа светло глисерот ќе беше доволно осветлен затоа што поседуваше и црвени и зелени трепкачи“ рече Муцунски.
Второто рочиште против Христијан Шапкар, кој се товари за тешки дела против безбедноста на луѓето и имотот во сообраќајот, ќе се одржи на 7 септември 2010 година.
На рочиштето треба да сведочат и четворицата пријавени сведоци Ивана Шапкар, сопруга на Христијан, Ангела Белеска и Алан Кау, кои се возеле на глисерот со Шапкар и охриѓанецот Тодор Ролев. крај/охридњус/фф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Николоски со Караџов и Маринеску во Брисел: Македонија се фокусира на изградба на големи инфраструктурни проекти
Вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски во рамките на работната посета на Брисел оствари средба со вицепремиерот и министер за транспорт на Бугарија, Гроздан Караџов, Мариан-Жан Маринеску, европскиот Координатор за коридорот Западен Балкан – Источен Медитеран, како и Матеј Законшеќ, директор на Секретаријатот на Транспортната заедница.
На средбата се разговараше за регионалните инфраструктурни проекти кои го потикнуваат рагионалниот развој и економија.
Николоски информираше дека законот за ратификација на Договорот потпишан на 6 ноември 2025 година наскоро ќе биде ратификуван во Собранието.
Николоски ги запозна соговорниците и дека на техничко ниво директорите на двете железнички претпријатија заеднички почнуваат со подготовка за апликација за финансирање на проектот за тунелот.
Тој потенцира дека се очекува во месец декември или јануари да биде објавен тендерот за третата фаза од проектот за железничко поврзување со Бугарија.
Работната агенда на вицепремиерот Николоски продолжува и утре каде ќе учествува на Самитот на министри за транспорт на земјите од Западен Балкан и министри од Европската Унија.
Македонија
„16 дена активизам против насилство врз жените и девојките“: панелистите со заклучок дека е потребна координирана реакција од сите општествени чинители
Денес се одржа панел-дискусија „16 дена активизам против насилство врз жените и девојките“, во просториите на Централниот штаб на ВМРО-ДПМНЕ, во организација на Унија на млади сили на ВМРО-ДПМНЕ. На панелот учествуваа Марија Митева, член на ИК на ВМРО-ДПМНЕ, Луна Стефаноска, член на ГК на УМС на ВМРО-ДПМНЕ, како и Ѓоко Велковски, заменик министер во Министерството за социјална политика, демографија и млади. Панелистите се осврнаа на важноста за подигање на свеста на темава, одговорно информирање од страна медиумите, како и унапредување на системот за заштита. Сите панелисти се согласија дека темата мора да остане во фокусот за да се обезбеди поголема безбедност и поддршка за жените и девојките.
Митева се осврна на делот за улогата на медиумите, кои според неа, имаат огромно влијание. Како што вели таа, многу жени работат во медиумите, и ги пофали истите за внимателно изнесување на ваквите случаи, но сепак во вакво динамично време, каде секој еден е медиум, време полно со предизвици, невозможно е целосно да се спречат штетните вести. Затоа, според неа, од клучно значење е одговорно известување и свесност за последиците врз јавноста и самите жртви.
Велковски нагласи дека системот за заштита од насилство функционира и постојат шелтер центри, 24-часовни линии за пријава и брза реакција. Тој посочи дека иако постојните механизми работат, секогаш има простор за подобрување. Како што вели тој, Владата и Министерството за социјална политика, демографија и млади, активно размислуваат како системот да стане поефикасен и подобро организиран.
,,Навистина сериозно се разгледува и се размислува за целиот систем како да стане подобар. Истиот функционира, бидејќи постојат и шелтер центри постојат линии кои што се активни 24 часа, каде што може да се пријави токму ваков тип на насилство по однос на темата. Во рок од 12 часа се постапува, најдоцна во зависност од тоа каква е тежината на самиот пријавен проблем и достапноста. Така да системот моментално како што е поставен и законот како таков функционира. Дали треба да биде подобрен? Секако. секогаш треба да се стремиме и како министерство и како Влада, меѓутоа пред се како луѓе. Сето она кое што сме го наследиле и има недостатоци да ги коригираме истите за да направиме еден перфектен систем, никогаш можеби не постои меѓутоа да се стремиме кон перфекција“, истакна Велковски.
Стефаноска истакна дека и е драго што младите, или нејзини врсници, се заинтересирани за теми поврзани со насилството. Според неа, дигиталното насилство е многу реално, бидејќи младите голем дел од својот живот го споделуваат онлајн и овој вид насилство може сериозно да влијае на менталното здравје, но понекогаш и да ја загрози физичката безбедност.
Македонија
Магла на Ѓавато, Плетвар, Стража и Крушево
Сообраќајот на државните патишта се одвива непречено, по наместа влажни коловози.
Намалена видливост поради магла до 50 метри има на планинските превои Ѓавато, Плетвар, Стража и Крушево, соопшти АМСМ.
Од 15.11.2025 година започна законската обврска за задолжително поседување на зимска опрема во возилата, без оглед на моменталната временска состојба. Оваа обврска ќе трае до 15.03.2026 година. Повеќе информации може да прочитате на овој линк.
Интензитетот на сообраќај на патните правци надвор од градските средини е умерен. На граничните премини од македонска страна, нема подолги задржувања за влез и излез од државата.
АМСМ препорачува прилагодена брзина на движење, почитување на поставената сообраќајна сигнализација и внимателно управување со возилата, особено на патиштата низ котлините, речните долини и клисурите, каде има можност од појава на одрони. Ова посебно се однесува за делниците Катланово – Велес, Маврово – Дебар – Струга, Виница – Берово и Кочани – Делчево.

