Македонија
Институциите корумпирани, мерките на Владата ефикасни
Мерките што ги презема Владата во Македонија во борбата против корупцијата се ефикасни, сметаат граѓаните, но исто така повеќе од 60 отсто велат дека има висок степен на корупција во институциите
Веројатно ваквото спротивставено мислење се должи на интензивната кампања што ја спроведе Владата во последниот период, смета Слаѓана Тасева, директорка на Траспарентност Нулта корупција, која на денешната прес-конференција ги презентираше резултатите од глобалното истражување на јавното мислење за корупцијата.“Можеби може да се смета за чудно или за апсурдно, дека граѓаните искажале од една страна недоверба кон институциите. Прашање е колку граѓаните ги поистоветуваат. Затоа што, ние имаме судство и имаме собрание и политичари и имаме Влада. Од друга страна, Владата направи голема кампања, преземаше многу активности за да ја презентира својата борба против корупцијата и можеби тоа е резултат и на тоа“, рече Тасева.За разлика од Македонија, Глобалниот корупциски барометар покажува дека генерално заложбите на Владите низ светот кои се борат против корупцијата не се сметаат за ефективни, дури 56 отсто од испитаниците го потврдиле овој заклучок. Македонците сметаат дека најкорумпирано е судството, дури 51 отсто од испитаниците рекле дека судството е екстремно корумпирано, а високо котираат и собранието, јавната администрација и приватниот сектор. На глобално ниво, политичките партии се гледаат како најкорумпирани, а следат парламентите, приватниот сектор, каде има и тренд на зголемување на процентот на корупција, па медиумите и судството. Македонија е во групата земји кои судството го сметаат за најкорумпирано заедно со Ерменија, Бугарија, Камбоџа, Хрватска, Грузија, Косово, Монголија, Перу, Сенегал и Уганда. Граѓаните од новите независни држави сведочат дека во најголем број се нашле во ситуација да им биде побаран поткуп, а следат оние од Африка, Латинска Америка, Азија, па земјите од ЕУ, Западен Балкан со Турција и последна е Северна Америка. Во земјите од Западен Балкан, каде спаѓа и Македонија, забележано е опаѓање на процентот на барање поткуп, споредено со испитувањето од пред две години. Во светот, полицијата е најчестата јавна институција која бара поткуп, а следат судството, катастарот, образованието, здравството, даночните институции и други установи.Граѓаните кои имаат помали примања, со други зборови сиромашните, се тие кои мора да плаќаат поткуп, за разлика од богатите кои имаат други начини и врски да стигнат до тоа што им треба. Покрај тоа што 30 отсто од испитаниците посведочиле дека им е побаран поткуп во некој институција во Македонија, сепак дури 80 отсто од испитаниците на глобално ниво не пријавуваат и не поднесуваат жалба. Најчеста причина за тоа е што не веруваат дека тоа нешто ќе смени, сметаат дека ќе изгубат многу време, а на трето место е стравот од притисок. Мал процент не знаат која е процедурата или пробале, но не можеле да пријават.Глобалното истражување на јавното мислење за корупција е спроведено на барање на Transparency International, на 73.132 испитаници во 69 држави, меѓу кои 27-те членки на ЕУ, Западен Балкан, нови независни земји, како Грузија, Ерменија, Азербејџан, Блискиот Исток и Северна Африка, латинска Америка, Азија и Пацифик и Северна Америка. Глобалниот барометар на корупција се спроведува на секои две години, а ги презентира секојдневните искуства со поткупот, ставовите на граѓаните за корупцијата во приватниот сектор и нивото на корупцијата во шест институции, како политички партии, јавни служби, парламент, бизнис, судство и медиуми.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Магла на патните правци Страцин–Куманово и Дебар–Струга, сообраќајот се одвива во зимски услови
Сообраќајот на патниот правец Р 2138 од средно Водно до св. Пантелејмон од 11.00ч. е нормализиран.
Сообраќајот на државните патишта се одвива во зимски услови, по наместа влажни коловози. Намалена видливост поради појава на магла до 50 метри има на патните правци Страцин – Куманово и Дебар – Струга.
Од 15.11.2024 година започна законската обврска за задолжително поседување на зимска опрема во возилата, без оглед на моменталната временска состојба. Оваа обврска ќе трае до 15.03.2025 година.
Интензитетот на сообраќај на патните правци надвор од градските средини е умерен. На граничните премини од македонска страна нема подолги задржувања за влез и излез од државата.
АМСМ препорачува прилагодена брзина на движење, почитување на поставената сообраќајна сигнализација и внимателно управување со возилата, особено на патиштата низ котлините, речните долини и клисурите, каде има можност од појава на одрони. Ова посебно се однесува за делниците Катланово – Велес, Маврово – Дебар – Струга, Виница – Берово и Кочани – Делчево.
Македонија
Без парно греење останаа повеќе делови од Скопје
Ново Лисиче, Аеродром, Кисела Вода, Капиштец утрово се без парно греење.
Од ЕСМ Снабдување со топлина информираа дека поради зголемени загуби на вода во топлификациската мрежа е намалена испораката на топлинска енергија.
„Екипите на Дистрибуција на топлина се на терен и активно работат на изолирање на проблемот, со цел воспоставување стабилен хидрауличен режим во системот и нормализација на снабдувањето со топлинска енергија. Се користат сите расположливи ресурси, а екипите преземаат засилени мерки и вложуваат максимални напори за што побрзо воспоставување на редовно снабдување со топлина до потрошувачите“, информираат од ЕСМ.
Македонија
Партијата Левица предложи ограничување на патните трошоци на пратениците
Левица предлага конечно ограничување на патните трошоци на пратениците – ова го истакна на денешната прес-конференција пратеникот и портпарол на пртијат Левица, Амар Мециновиќ.
– Како анти-естаблишмент партија, бараме кратење на овие функционерски привилегии, почнувајќи со ограничување на сумите за патни трошоци на пратениците. Ние не земаме, ниту ќе земаме патни трошоци и сметаме дека е неопходно мнозинството да усвои рационален закон за нивно ограничување. Имено, познато е дека патните трошоци се злоупотребуваат од страна на функционерите, што создава неверојатна фрустрација кај народот. Нашиот предлог е патните трошоци да се пресметуваат спрема пазарната цена на 6,5 литри гориво на секои 100 километри изминати. Сметаме дека ова е далеку пореално и рационално решение, кое ќе биде прифатливо за целиот парламент, а ќе стави крај на астрономските суми кои пратениците ги земаат од државниот буџет – појасни Мециновиќ на прес-конференцијата.
Тој додаде дека за Левица одговара и нивното целосно укинување, но за да биде прифатливо за мнозинството, го предлагаат во оваа форма. Во услови кога животот на граѓаните е сè полош, а Македонија една од најсиромашните држави во Европа, неодговорното однесување на функционерите и нивното привилегирање во недоглед е недозволиво.
– Само Левица се бори за интересите на народот и против самоволието и привилегирањето на функционерите. Ние ќе продолжиме да бидеме гласот на оние кои се вон институциите, а да го прекинеме самоволието на функционерите – потенцираше тој.
Мециновиќ истакна дека Левица продолжува да се бори за праведност, еднаквост и прераспределба и дека ова е само една од многуте чекори во нашата борба за правичен систем кој ќе работи за доброто на сите граѓани, а не само за малкумина.
– Пратениците од другите партии сега земаат пари за амортизација, за патарини, земаат пари како да возат на керозин, а не на бензин. Ние не земаме патни трошоци, не затоа што сме будали, туку затоа што сметаме дека платите на функционерите се доволно големи за да ги покријат овие трошоци, а знаеме дека мнозинството нема да го прифати, доколку ја предложиме измената којашто ја предложивме во минатиот мандат, кога баравме надоместокот да го изедначиме со една автобуска карта. Но бидејќи знаеме дека мнозинството повторно нема да го прифати тој предлог, ние нудиме рационално и прифатливо решение – рече Мециновиќ.
– Во овој момент многу пратеници креативно и вешто постапуваат, па пола година земаат патни трошоци, а пола година земаат кирија. Зошто? За, всушност, кога ќе дојдат пресметките за патни трошоци да не се најдат во оние топ пет – топ десет функционери со наплатени патни трошоци, така што овој закон не се однесува на кириите, туку на патните трошоци – образложи портпаролот Мециновиќ, одговарајќи на новинарско прашање.
– Од пратеничката група на Левица никој не користи надоместоци за патни трошоци, ниту пак за кирии, иако имаме пратеници и од Гевгелија и од Струга, коишто се на екстремите на Македонија, од каде, всушност, пратениците земаат и по 800.000 денари за патни трошоци. Нашите пратеници си плаќаат сами кирија во Скопје, од својата пратеничка плата – дополни Мециновиќ.
– Нашите колеги пратеници повеќе се вреѓаат кога ги напаѓаме за патни трошоци, отколку кога ќе им кажеме дека се слуги на олигархијата. Со нив не комуницираме директно, комуницираме преку јавноста, бидејќи на овие функционери им треба јавен притисок, а не некое рационално молење со нив. Само преку јавен притисок и артикулирање на оваа тема, може да се постигне некој ефект – поентираше Мециновиќ од Левица.