Македонија
ДИК да ги поништува изборните резултати заради финансирањето на кампањите
Државната изборна комисија да може да ги поништи изборните резултати доколку се појават нерегуларности во финансирањето на изборните кампањи на политичките субјекти за да се сфатат изборите како државна придобивка, бараат политичките експерти
Да се отстрани психичкиот притисок во изборниот процес во Македонија, да се ажурираат избирачките списоци, да се регулира финансирањето на кампањите на политичките субјекти, учесници во изборите и да се обучи администрацијата се дел од препораките на експертите за подобрување на изборниот процесСамо 40 отсто од постапките против нарушителите на изборниот процес од 2008 година се завршени, а по завршувањето на главните претреси надлежните основни судови за 23 лица донеле осудителни пресуди, а ослободени од обвинение се 2 лица, заклучиле набљудувачите на Коалицијата Сите за правично судење. Професорката Тања Каракамишева, која соработувала со Коалицијата во изработка на Извештајот за институционалниот одговор против изборните нерегуларности 2008-2009 година смета дека финансирањето на изборните кампањи се уште е еден од поголемите проблеми во изборните процеси во Македонија. Незадоволна од начинот на кој партиите и политичките субјекти ги доставуваат финансиските извештаи до Државниот завод за ревизија предлага да се направи образец што ќе го поплнат сите подеднакво. “Државниот завод за ревизија потполно ја промарши работата. Или тој треба да добие јаки законски решенија и регулативи или да се најмат странски или домашни агенции што ќе бидат задолжени за обработка на финансиските извештаи“, рече Тања Каракамишева на денешната презентација на Финалниот извештај. Според неа, треба да се поднесуваат финансиски извештаи најмалку три пати, при распишувањето избори, на средина на процесот и по завршување на изборите, а на крај да може да се споредат потрошените средства со пријавените. Исто така, Каракамишева предлага еден отсто од Буџетските средства наменети за изборите да се поделат на сите политички субјекти подеднакво за кампања, со што би се избегнало и политизирање на медиумите. Каракамишева забележува дека за последните претседателски и локални избори, без разлика што во Извештајот на Антикорупциска за постоење дискрепанца во однос на финансирањето на кампањите со препорака јавен обвинител да покрене постапка против политичките субјекти, тоа не е направени и никој не го проследува. Како крајна мерка, Каракамишева предлага Државната изборна комисија да може да ги поништи изборните резултати врз основа на несоодветствување на финансиските извештаи и потрошените пари, затоа што само на тој начин ќе се смени практиката на наштите поилитичари, кои на досегашниот начин знаат дека ќе поминат неказнето, па продолжуваат по старо. Според неа и фактот што членовите на ДИК се од политички паритии доведува до тоа многу извештаи на ОИК за нерегуларности да не стигнат до јавниот обвинител како докази по кои може да се постапува. Проблемите со избирачкиот список може да се надминат доколку се ажурира стариот список, а како препорака во Извештајот се наведува да се создаде друг список, посебен, за граѓаните на Македонија, кои подолго време живеат во странство. Исто така, Каракамишева вели дека без разлика што на последните избори во Македонија немаше оружено насилство, сепак присутно беше психичкото насилство, кога групи луѓе гласаа под притисок за одредена политичка опција, а особено тоа е присутно во руралните средини и во помалите изборни единици. Како четврт проблем е забележана неспремноста на изборната администрација, која како што препорачува Извештајот, треба многу порано да почне со обуки, а не неколку месеци пред избори. ДИК да биде столб на изборниот процес со подготвени упатства за пониските органи, за да не се дојде до ситуација како што годинава се случи со членот 7 од Изборниот законик кога различно се толкуваше дали може човек осуден на казна затвор од 6 месеци да биде кандидат или не. За Александар Чочоровски, кој исто така работел на Извештајот незамисливо е што полицијата била директен учесник во неколку нерегуларности на изборите, а казнети се само директните учесници, 12 полициски слиужбеници, но никој од повисоките полициски инстанци не сноси никаква одговорност.Извештајот е изработен по специјална методологија со следење на судски процеси и собирање информации од релевантни институции, ДИК, Врховен и Управен суд, Антикорупциска, Државниот завод за ревизија, Советот за радиодифузија и други. Коалицијата Сите за правично судење Финалниот извештај го спрведе со финансиска поддршка на Мисијата на ОБСЕ и фондавијата ФИООМ.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Северна Македонија има проблем со Брисел, а не со Софија, вели министерот на бугарското МНР
Шефот на бугарската дипломатија дециден дека секоја земја мора да ги почитува критериумите и да се придржува до нив.
„Францускиот предлог ќе биде строго следен. Нема билатерален проблем меѓу Софија и Скопје, туку меѓу Брисел и Северна Македонија“, ова за БГНЕС го изјавил шефот на бугарската дипломатија Георг Георгиев.
„Бугарија останува исклучително доследна во однос на политиката кон Западен Балкан и европската интеграција на сите земји од регионот. Во 2022 година беше постигнат европски консензус (францускиот предлог), кој строго ќе се следи. Секоја земја мора да ги почитува критериумите, да се придржува до нив. Членството во ЕУ се заснова на сопствените заслуги“, вели тој, пренесува медиумот.
Георгиев истакнува дека „Бугарија и Владата остануваат апсолутно непоколебливи и посветени на овој пристап“.
„За нас безбедноста и европската интеграција на Западен Балкан е исклучително важна. Ова е инвестиција во стабилноста на цела Европа и ја препознаваме како земја која во 2018 година го започна, го охрабри и катализираше овој процес. Ги знаеме и ги чуваме нашите национални интереси и интересите на целата Европска унија“.
Македонија
Меџити во Вашингтон: Вербата и пријателството меѓу народите се мостовите што нѐ поврзуваат и врз кои треба да ја градиме иднината
Првиот заменик-претседател на Владата на Северна Македонија, Изет Меџити, денешниот ден во Вашингтон го започна со учество на „Молитвениот појадок“, традиционален и значаен настан кој обединува политички лидери и влијателни личности од целиот свет.
На овој настан, Меџити ја истакна важноста на дијалогот и рефлексијата, како и клучната улога на стратешкото партнерство со Соединетите Американски Држави. Тој нагласи дека за време на неговата посета на Вашингтон е посветен на зајакнување на врските на Северна Македонија со демократскиот свет, промовирајќи заеднички вредности и пријателство меѓу народите.
„Вербата, вредностите и пријателството меѓу народите се мостовите што нѐ поврзуваат и врз кои треба да ја градиме инклузивната иднина,“ изјави Меџити.
За време на неговиот престој во САД, Меџити оствари низа значајни средби, потврдувајќи ја посветеноста на Северна Македонија за продлабочување на меѓународната соработка и зајакнување на стратешките партнерства
Македонија
Сиљановска-Давкова со тим од Државниот завод за ревизија: укажано на потребата од домаќинско управување со јавните добра и санкционирање на незаконските постапки
Претседателката Гордана Сиљановска-Давкова денеска го прими раководниот тим на Државниот завод за ревизија, предводен од Главниот државен ревизор, Максим Ацевски.
На средбата претседателката беше детално информирана за тековната работа и клучните алармантни наоди од Годишниот извештај за извршените ревизии.
Раководниот тим укажа на најризичните состојби и нужноста од нивно брзо и ефикасно надминување. Исто така, главниот државен ревизор ги презентираше тековните, како и планираните активности, согласно Годишната програма за работа.
Претседателката Сиљановска-Давкова изрази импресионираност од темелниот, стручен и професионален однос на ДЗР во вршењето на надлежностите, што ја вбројува во најпочитуваните државни органи дома, но и од надвор. Таа изрази особена поддршка за системскиот и транспарентен пристап кон работатата, укажувајќи на потребата од законско и домаќинско управување со јавните добра и средства, како и санкционирање на незаконските постапки.
Таа посочи дека почитувањето на наодите и препораките на ДЗР е суштинско за унапредување на отчетноста и транспарентноста во јавниот сектор.
Професионалноста и независноста на ревизорите беа истакнати како основни причини за високиот углед, рејтинг и доверба во Државниот завод за ревизија.
Се отвори прашањето за новиот Закон за државна ревизија, како и за потребата од гарантирање уставен статус на ДЗР, како гаранција за независност.