Македонија
Децентрализацијата бара уште реформи
На Македонија и’ се потребни големи реформи и треба да се надгради она што е постигнато во децентрализацијата, рече Ѓорѓоси Папастергиу, известувач за процесот на децентрализација во Македонија на денешниот Заеднички консултативен комитет меѓу Македонија и Комитетот на регионите на ЕУ
На Македонија и’ се потребни големи реформи и треба да се надгради она што е постигнато во децентрализацијата, рече Ѓорѓоси Папастергиу, известувач за процесот на децентрализација во Македонија на денешниот Заеднички консултативен комитет меѓу Македонија и Комитетот на регионите на ЕУ.
Според него, Македонија во процесот на децентрализација треба да го промовира дијалогот помеѓу локалните и регионалните власти помеѓу соседите, да создаде подобра координација помеѓу националната и локалната власт, да се спроведува кампања против трговијата со луѓе и илегалната имиграција, да се засили капацитетот на општините во врска со менаџирањето на данокот на јавните долгови и јавните финансии.
Во извештајот на Комитетот на регионите на ЕУ стои дека Македонија бележи подобрувања во однос на добрососедските односи и напорите за решавање на проблемот околу името. Позитивна страна во процесот на децентрализација е и ослободувањето од визи, реформите во јавната администрација и антикорупциската политика, правата на жените, меѓуетничките односи, борбата со корупцијата и спроведувањето на европските легислативи.
Според Зоран Алексов, градоначалник на Штип и копретседавач на конференцијата, Македонија стои добро во процесот на децентрализацијата и е на ниво кое што може да се очекува од земја-кандидат за членство во ЕУ. „Познато е дека повеќе од 75 проценти од легислативата во ЕУ се применува на локално ниво и ние треба да бидеме свесни дека многу е битно локалната самоуправа со своите начини на функционирање да се приближи кон начините на работење во самата ЕУ и многу е познато дека процесот на децентрализација е еден од најбитните процеси во процесот на демократизација и натамошна интеграција на Македонија во ЕУ“, рече Алексов на четвртата Конференција на Заедничкиот консултативен комитет меѓу Македонија и Комитетот на регионите на ЕУ.
ЗЕЛС и Град Скопје до крајот на годината ќе отворат канцеларија во Брисел, од каде ќе се црпат искуствата од европските локални и регионални власти и финансиската и институционалната помош. „Не сме задоволни од она што е досега постигнато од искористувањето на европските фондови. Оваа канцеларија ќе треба да ни придонесе многу. Еден од најголемите напредоци во искористувањето на европските фондови е дефинирањето на планските региони на Македонија, со што се дефинираа стратешките проекти на еден системски начин“, рече градоначалникот на Скопје и претседател на ЗЕЛС, Коце Трајановски
За претставниците на регионите на ЕУ, отворањето на оваа канцеларија ќе значи лобирање и вмрежување со канцелариите од другите земји.„Имаме 280 претставници на региони и стотици вакви канцеларии кои се, всушност, мали амбасади кои овозможуваат контакти на различни нивоа“, додаде Џон Чаберт, претставник на Комитетот на регионите на ЕУ.крај/к.с.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Од 15 ноември задолжително поседување зимска опрема
Министерството за внатрешни работи ги информира граѓаните дека од 15 ноември до 15 март, согласно одребите од „Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата“ и Законот за изменување на Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата, возилата кои учествуваат во јавен сообраќај на патиштата задолжително треба да поседуваат пропишана зимска опрема.
Согласно одребите од Правилникот за задолжителна опрема на возилата, за безбедно учество во сообраќајот на патиштата. (Службен весник бр. 31 од 2010 година), како зимска опрема на моторните возила се подразбира:
За моторни возила кои не надминува 3.500 кг.:
– зимски пневматици на сите четири тркала, со минимална длабочина на шарите на нагазниот слој по обем и широчина од четири милиметри;
– пневматици со летен профил на сите четири тркала со длабочина на нагазниот слој по обем и широчина, со минимум од најмалку 4 мм., ако возилото во приборот поседува синџири за снег со адекватна големина за погонските тркала или други соодветни помагала.
За моторни возила со погон на четири тркала (4×4):
– зимски пневматици на сите четири тркала, со минимална длабочина на шарите на нагазниот слој по обем и широчина од 6 мм;
– пневматици со летен профил на сите четири тркала со длабочина на нагазниот слој по обем и широчина со минимум од најмалку 4 мм., ако возилото во приборот поседува синџири за снег и во случај кога имаат постојан погон, синџири за снег треба да имаат најмалку за задната осовина, а во случај на преклоплив погон, синџири за снег треба да имаат најмалку на постојано вклучената осовина.
За моторни возила кои надминува 3.500 кг:
– зимски пневматици на погонските тркала со минимална длабочина на шарите на нагазниот слој по обем и широчина од 6 мм.
– пневматици со летен профил на сите четири тркала, со длабочина на шарите на нагазниот слој, по обем и широчина со минимум 4 мм, ако возилото во приборот има синџири за снег со адекватна големина за погонските тркала или други соодветни помагала;
– автобуси и товарни моторни возила кои поради технички причини не можат да постават синџири за снег на погонските тркала треба да имаат зимски пневматици на погонските тркала и прирачен алат – лопата.
Зимски пневматици се оние пневматици кои на својата бочна страна имаат ознака „MS”, “M+S”, “M & S” и знак на снегулка на стилизирана планина со три врва.
Согласно одредбите од Правилникот за задолжителна опрема на возилата, во патниот сообраќај на возилата е забрането поставување на пневматици со клинци, се наведува во соопштението на МВР.
„Апелираме до возачите да се придржуваат кон законската обврска за поседување на зимска опрема, бидејќи така овозможуваме непречено и безбедно одвивање на сообраќајот на патиштата во зимски услови“, додаваат од МВР.
Македонија
(Видео) Николоски: Засилено работиме на реконструкција на обиколицата Крива Паланка
Вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски на својот фејсбук профил објави видео од реконструкцијата на обиколницата во Крива Паланка.
„Рехабилитација на обиколницата Крива Паланка која води до соседна Бугарија. Многу значаен проект на Коридор 8 кој е продолжение на експресниот пат Страцин – Крива Паланка и патна врска со граничниот премин Деве Баир кој е главна врска со Бугарија.
Обиколница на Крива Паланка е проект со кој го поттикнуваме регионалниот развој и соработка, во истовреме обезбедуваме побрз транспорт и безбеден сообраќај” напиша вицепремиерот Николоски.
Македонија
Нормализиран сообраќајот на магистралниот пат Струмица – Дабиле
Од 04:20 часот сообраќајот на магистралниот пат Струмица – село Дабиле е нормализиран, извести АМСМ.
Сообраќајот на државните патишта се одвива непречено, по суви коловози.
Интензитетот на сообраќај на патните правци надвор од градските средини е умерен. На граничните премини од македонска страна, нема подолги задржувања за влез и излез од државата.

