Македонија
Иванов: Законот за безбедносните служби е во полза на државата и граѓаните
Решенијата ќе бидат резултат на заемните ставови што ги изградува државниот врв и ќе биде донесена одлука со консензус, така што, се што е во корист на државата, во корист на демократијата, и во полза на граѓаните и на Македонија, ќе добијатмоја поддршка, рече претседателот Иванов
Ова го изјави во понеделник Претседателот на Република Македонија Ѓорге Иванов, за Предлог законот за безбедносните служби кој се уште е во подготовка. Со работната верзија на законот се предвидува спојување на Дирекцијата за безбедност и контраразузнавање, Агенцијата за разузнавање и Военото разузнавање.Иванов додаде дека моделот на безбедносниот систем треба да биде функционален и кооридиниран, а особено во полза на државата и сите нејзини граѓани.„Ќе изградиме модел според нашите специфичности, кој ќе има систем со многу поголема координација и соработка, кој ќе биде интегриран систем. Државниот врв посветува сериозно внимание на функционирањето на целиот безбедносен систем зашто искуствата ни покажуваат дека досега немавме добра координација и добра размена на информации, затоа ги користиме сите позитивни искуства од Европа, добрите практики. Бидејќи нема единствен модел во цела Европа, настојуваме да имаме модел кој ќе биде функционален и кооридиниран. Така што решенијата кои ќе дојдат ќе бидат резултат на заемните ставови што ги изградува државниот врв и тоа ќе биде одлука донесена со консензус. Се што е во корист на државата, во корист на демократијата и во корист на граѓаните на Македонија ќе биде поддржано од мене,Тој изјави дека државниот врв посветува сериозно внимание на функционирањето на целиот безбедносен систем бидејќи досегашните искуства говореле дека до сега немало добра координација и добра размена на информации.„Затоа ги користиме сите позитивни искуства од Европа и добрите практики, бидејќи нема единствен модел за цела Европа и затоа нас ни треба модел кој ќе биде функционален и координиран,“ рече Иванов и додаде дека ќе биде одбран оној модел кој најмногу одговара за Македонија.На новинарско прашање за тоа дали би му пречело тоа што во нацрт законот за тајните служби кој е во игра, Претседателот како функција останува без ингеренции, Иванов одговори дека моделот кој ќе се избере ќе биде поинтегриран.„Не. Постојат решенија кои се земени од некои земји во Европа, меѓутоа ние ќе изградиме модел кој ќе биде специфичен за нас и нашите специфичности, систем кој ќе има многу поголема координација, многу поголема взаемна соработка и кој ќе биде навистина интегриран систем,“ рече Иванов.Претседателот информираше дека и од Евроамбасадорот Ерван Фуере биле побарани предлози за најдобрите европски практики во носењето на вакви закони.„Ние побаравме од него да ни дадат кои се најдобрите европски практики, каде тоа е применливо и што од тоа може да искористиме, но се уште е во фаза на разработка и на ниво на идеја сето тоа,“ изјави Иванов.Како што претходно соопшти Министерката за внатрешни работи, Гордана Јанкулоска, Предлог законот за безбедносните служби предвидува постоење на две безбедносни служби. Овој нацрт–закон предвидува постоење на цивилна и воена разузнавачка служба. Според овој концепт, цивилните служби, односно Агенцијата за разузнавање и УБК ќе се спојат во една служба, а военото разузнавање и понатаму останува во ингеренции на министерството за одбрана. Новата служба, која ќе се нарекува, Управа за државна безбедност ќе биде под раководство на координативно тело со кое ќе раководи Министерот за внатрешни работи. Претседателот на државата ќе има свој претставник во координативното тело кое ќе управува со споената безбедносна служба.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Муцунски во Белград: Регионалното поврзување е клучно за забрзување на европската интеграција
Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, вечерва во Белград учествуваше на работна средба со министрите за надворешни работи на земјите-членки на Централноевропската иницијатива (ЦЕИ).
Фокусот на разговорите беше ставен на проширувањето на Европската унија, актуелните геополитички околности и предизвиците што произлегуваат од нив, како и на регионалната безбедност и неопходноста од засилено регионално поврзување и соработка.
Министрите уште еднаш ја потврдија важноста на ЦЕИ како стабилна платформа за продлабочување на соработката во сите области од заемен интерес, унапредување на партнерствата и ефективно справување со регионалните предизвици.
Во своето обраќање министерот Муцунски ја нагласи улогата на регионалното поврзување и регионалните иницијативи како клучни алатки за забрзување на европската интеграција – најзначајниот процес за поддршка на мирот, безбедноста и економскиот развој на континентот. Тој ја потврди целосната посветеност на Република Северна Македонија на европскиот пат, нагласувајќи дека тоа е геостратешка неопходност за стабилен, сигурен и просперитетен регион.
Македонија
Сиљановска-Давкова: Фемицидот е еден од најтешките општествени проблеми со коишто сме соочени
Претседателката Гордана Сиљановска-Давкова денеска се обрати на панел-дискусијата насловена „Од пријавување на насилството до спречување на фемицид – системски одговор“, организирана од мисијата на ОБСЕ во Скопје.
Таа истакна дека и покрај бројните конвенции, закони, стратегии и проекти, рапидно расте родово-базираното насилство и бројот на убиените жени само затоа што биле жени. За неа, фемицидот е последица на насилство коешто се случувало во континуитет, а не било превенирано или санкционирано.
Според неа, борбата против фемицидот мора да започне дома, во градинка и во основното образование, да продолжи со правни акти и институционални механизми, вклучувајќи ги и јавно-обвинителските и судските.
Сиљановска-Давлова посочи дека ако фемицидот е системски предизвикан проблем, тогаш и неговото решавање мора да биде системско.
На првиот панел се обратија и амбасадорот Килиан Вал, шеф на мисијата на ОБСЕ во Скопје, Ѓоко Велковски, заменик-министер за социјална политика, демографија и млади и Муамет Реџепи, помошник на министерот за внатрешни работи, презентирајќи свои видувања, податоци и решенија за надминување на еден од најтешките општествени проблеми со коишто сме соочени.
Во вториот панел се обратија: Уранија Пировска од Хелсиншкиот комитет за човекови права, јавната обвинителка Фатиме Фетаи, судијката Габриела Гајдова, Светлана Цветковска од Mинистерството за социјална политика, демографија и млади и Елена Димушевска од Националната мрежа против насилство врз жени и семејно насилство.
Секоја од нив, во рамките на својата работа ги детектираше најголемите слабости во справувањето со насилството врз жените, вклучувајќиго и фемицидот, оценувајќи ја позитивно воспоставената соработка со надлежните институции, како гаранција за позитивен исчекор во оваа битка. Сите ја поздравија нововоспоставената платформа Femicide Watch.
Сите учесници беа согласни дека покрај 16 дена активизам, потребно е 349 денови ангажман на сите во справувањето со фемицидот.
Македонија
Левица: Власта повторно го одби амандманот за изградба на домови за стари лица
На денешната седница на Комисијата за финансирање и буџет, пратеникот и потпретседател на Левица, Реџеп Исмаил – Хактан, образложи амандман за грижата за старите лица.
Амандманот беше со цел да се наменат средства со што би можеле да се изградат најмалку три државни домови онаму каде што потребата е најголема.
Тој предупреди дека државата целосно го запоставила овој сегмент на социјалната заштита.
„Државните домови имаат само 600 сместувачки капацитети, додека приватните имаат двојно повеќе – 1.200. Луѓето практично немаат избор, освен да посегнат по приватните домови, а пензионерите тоа едноставно не можат да си го дозволат,“ рече пратеникот од Левица.
Листите на чекање се долги, а времето за чекање е од пет до седум години.
„За човек над 65 години, тоа не е малку. Во меѓувреме може и да почине пред воопшто да добие сместување,“ додаде тој.
Исмаил потсети и на европските стандарди, според кои треба да има 20–30 легла на 1.000 стари лица, додека Македонија е далеку под минимумот.
„Оваа јавна услуга постои само на хартија. Ако не почнеме да создаваме капацитети сега, со забрзаното стареење на населението ќе западнеме во уште полоша состојба, со уште подолги листи, уште подолго чекање и уште помалку достоинствена грижа,“ предупреди тој.
Иако проблемот е драматичен, власта сè уште не дава образложение зошто не го прифаќа овој амандманот.
„Доколку овој амандман не се прифати, очекувам барем објаснување од министерот,“ побара Хактан, нагласувајќи дека грижата за старите лица мора да биде во приоритетите, а не заборавена ставка во буџетот.

