Македонија
Иванов: Законот за безбедносните служби е во полза на државата и граѓаните
Решенијата ќе бидат резултат на заемните ставови што ги изградува државниот врв и ќе биде донесена одлука со консензус, така што, се што е во корист на државата, во корист на демократијата, и во полза на граѓаните и на Македонија, ќе добијатмоја поддршка, рече претседателот Иванов
Ова го изјави во понеделник Претседателот на Република Македонија Ѓорге Иванов, за Предлог законот за безбедносните служби кој се уште е во подготовка. Со работната верзија на законот се предвидува спојување на Дирекцијата за безбедност и контраразузнавање, Агенцијата за разузнавање и Военото разузнавање.Иванов додаде дека моделот на безбедносниот систем треба да биде функционален и кооридиниран, а особено во полза на државата и сите нејзини граѓани.„Ќе изградиме модел според нашите специфичности, кој ќе има систем со многу поголема координација и соработка, кој ќе биде интегриран систем. Државниот врв посветува сериозно внимание на функционирањето на целиот безбедносен систем зашто искуствата ни покажуваат дека досега немавме добра координација и добра размена на информации, затоа ги користиме сите позитивни искуства од Европа, добрите практики. Бидејќи нема единствен модел во цела Европа, настојуваме да имаме модел кој ќе биде функционален и кооридиниран. Така што решенијата кои ќе дојдат ќе бидат резултат на заемните ставови што ги изградува државниот врв и тоа ќе биде одлука донесена со консензус. Се што е во корист на државата, во корист на демократијата и во корист на граѓаните на Македонија ќе биде поддржано од мене,Тој изјави дека државниот врв посветува сериозно внимание на функционирањето на целиот безбедносен систем бидејќи досегашните искуства говореле дека до сега немало добра координација и добра размена на информации.„Затоа ги користиме сите позитивни искуства од Европа и добрите практики, бидејќи нема единствен модел за цела Европа и затоа нас ни треба модел кој ќе биде функционален и координиран,“ рече Иванов и додаде дека ќе биде одбран оној модел кој најмногу одговара за Македонија.На новинарско прашање за тоа дали би му пречело тоа што во нацрт законот за тајните служби кој е во игра, Претседателот како функција останува без ингеренции, Иванов одговори дека моделот кој ќе се избере ќе биде поинтегриран.„Не. Постојат решенија кои се земени од некои земји во Европа, меѓутоа ние ќе изградиме модел кој ќе биде специфичен за нас и нашите специфичности, систем кој ќе има многу поголема координација, многу поголема взаемна соработка и кој ќе биде навистина интегриран систем,“ рече Иванов.Претседателот информираше дека и од Евроамбасадорот Ерван Фуере биле побарани предлози за најдобрите европски практики во носењето на вакви закони.„Ние побаравме од него да ни дадат кои се најдобрите европски практики, каде тоа е применливо и што од тоа може да искористиме, но се уште е во фаза на разработка и на ниво на идеја сето тоа,“ изјави Иванов.Како што претходно соопшти Министерката за внатрешни работи, Гордана Јанкулоска, Предлог законот за безбедносните служби предвидува постоење на две безбедносни служби. Овој нацрт–закон предвидува постоење на цивилна и воена разузнавачка служба. Според овој концепт, цивилните служби, односно Агенцијата за разузнавање и УБК ќе се спојат во една служба, а военото разузнавање и понатаму останува во ингеренции на министерството за одбрана. Новата служба, која ќе се нарекува, Управа за државна безбедност ќе биде под раководство на координативно тело со кое ќе раководи Министерот за внатрешни работи. Претседателот на државата ќе има свој претставник во координативното тело кое ќе управува со споената безбедносна служба.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Јанчев од Левица по сообраќајната несреќа: Веднаш пружив помош, но бев мета на политичка хајка
Пратеникот и лидер на Левица, Саше Јанчев, денеска се огласи по повод сообраќајната несреќа во која бил учесник, истакнувајќи дека во настанот се погодени најмалку три семејства и бројни блиски лица, поради што досега, како што вели, свесно молчел. Јанчев нагласува дека не сака да навлегува во детали од несреќата, но чувствувал потреба јавно да се произнесе поради, како што тврди, политичката злоупотреба на случајот.
Тој изрази жалење за сè што се случило таа вечер и посочи дека веднаш по несреќата пружил помош и повикал итни служби. Притоа, Јанчев укажа дека брзата помош, според неговите наводи, пристигнала по цели 50 минути.
Во изјавата потенцира дека бил единствениот легален учесник во сообраќајот во конкретната несреќа и отфрли тврдења дека управувал возило под дејство на алкохол или дрога, како и дека возел со непрописна брзина, оценувајќи ги ваквите информации како целосно неточни.
Јанчев реагира и на објавите во дел од медиумите дека управувал „бесен џип“, наведувајќи дека неговото возило е старо 20 години и дека станува збор за намерно креиран наратив. Според него, уште истиот ден по несреќата, владејачките партии започнале, како што рече, координирани политички напади против него.
Тој обвини дека бил јавно осуден преку партиски прес-конференции и медиумски настапи, без, како што посочи, да се постави прашањето за одговорноста на министерот за внатрешни работи и министерот за здравство. Јанчев наведе и дека од страна на власта му биле упатени закани поврзани со работата на Анкетната комисија за Кочани.
Во однос на прашањето за пратеничкиот имунитет, Јанчев истакна дека никогаш не се повикал на него и дека имунитетот, како што нагласи, не ја исклучува кривичната одговорност.
„Сето ова се прави без чувство дека во приказната не сум само јас, туку и луѓе кои се настрадани и длабоко потресени“, наведе Јанчев, повторувајќи дека искрено жали за сè што се случило и дека не знае зошто морало да дојде до таков трагичен настан.
Македонија
ТАВ Македонија: Меѓународниот Аеродром Скопје е отворен
Поради густата магла која ја зафати скопската котлина, а која предизвика намалена видливост, на Меѓународниот Аеродром Скопје, денеска од 00:00 часот до 18 часот, има 16 откажани и 11 пренасочени летови. Три авиони слетаа и три авиони полетаа после пладне, кога се подобрија временските услови. Слетаа авионите од Дортмунд, Истанбул и Париз, а полетаа за Истанбул, Осло и Баден-Баден, информираат од ТАВ Македонија.
Бидејќи временските услови се менуваат постојано, од ТАВ Македонија апелираат до сите патници да ги следат информациите и насоките за нивните летови кои ги добиваат од авиокомпанијата со која летаат
-Согласно временската прогноза која ни стигнува од Метео-службата на М-НАВ, намалена видливост се очекува и во текот на ноќта. За патниците и јавноста би сакале да појасниме дека Меѓународниот Аеродром Скопје не е затворен. Аеродромот е постојано отворен, без разлика на временските прилики, а нашиот персонал е подготвен да ги прифати, услужи и испрати и авионите и патниците, се вели во соопштението од ТАВ Македонија.
Сите промени во редовниот распоред на летање се ажурираат во реално време на веб-страницата на Меѓународниот Аеродром Скопје https://skp.airports.com.mk/, а патниците може да се информираат за статусот на нивните летови и на пултот за информации кој работи 24/7 со персонал кој е присутен на аеродромот и на телефонскиот број 02 3148 333.
Македонија
Сонце само над Водно – градот втор најзагаден во Европа
Скопје денеска осамна покриено со густа магла, која целосно го проголта градот и го сокри сонцето од погледот на скопјани. Додека во низините видливоста беше значително намалена, единственото место каде што сонцето се пробиваше низ облаците беше Водно, поточно околу Милениумскиот крст.
Од височините на Водно можеше јасно да се забележи контрастот меѓу сончевото небо и густата магла што се задржа над градот, создавајќи слика на Скопје „заробено“ под сив покрив.
Покрај неповолните временски услови, денес Скопје е рангирано како втор најзагаден град во Европа, што дополнително ја влошува состојбата со квалитетот на воздухот и претставува сериозен ризик за здравјето на граѓаните.
Граѓаните повторно апелираат за итни мерки и долгорочни решенија за справување со аерозагадувањето, кое со години останува еден од најголемите проблеми во главниот град.

