Македонија
Лисабонскиот самит на НАТО без изненадување за Македонија
Македонија од пред неколку години ги исполни обврските за членство во НАТО. И како на ланскиот самит, така и на годинашниот се очекува само да не пофалат дека сме ја завршиле домашната задача и дека ги исполнивме условите
„Република Македонија си ја изврши својата домашна задача и тоа најдобро од сите земји од регионот. Заедно со Албанија и со Хрватска во рамките на А3 групата Јадранската повелба, под патронат на некој начин на САД покажавме дека се движиме на патото кон евроинтеграциите и кон Нато. Имавме одредени работи кои требаше да си ги завршиме, но во последен момент за жал се јави според мене еден непринципиелен предлог или непринципиелен критериум во однос на непризнавањето на нашето уставно име од нашиот јужен сосед“ вели Зоран Коњановски министер за одбрана на Македонија.Во интевјуто за Гласот на Америка програма на македонски јазик вели дека буквално кажал дека ако уште долго време остане овој простор отворен на Балканот поради нерешавањето на прашањето на името, тогаш дека е добро да влеземе во НАТО под привремената референца.„Заради проблемите кои се наметнуваат, добар излез, едно добро излезно решение би било ако ние во НАТО Алијансата се зачлениме под името БЈРМ. Впрочем под таа референца ние имаме влезено во ОН, во Светската трговска организација и зошто тоа да не го направиме и во НАТО Алијансата“ прашува Коњановски.Министерот не смета дека Брисел го отфли тој предлог, туку мисли дека за Грција тоа е неприфатливо оти таа инсистира на решение со кое ќе се затвори тоа прашање. Прашавме дали намалениот буџет на министерството има влијание на секојдневните активности.„Нереално ќе биде ако јас кажам дека сум задоволен што тие средства се намалени. Но, јас сум реален. И некогаш мора да се соочиме со реалноста, некогаш ќе има повеќе средства, некогаш помалку, но со овие средства кои ги имаме со домаќинско работење, со влечење на приоритетите од страна на менаџерскиот тим на министерството за одбрана, мислам дека можеме да го поминеме овој период на светска економска криза“ вели министерот Коњановски.И проекциите за буџетот за 2011 г. се слични. Малку повеќе од ребалансираниот за оваа година.„Суштински проект и за земјите од рагионот, формирање на едно модерно, најдобро и најсофистицирано школо за пилоти, опремено со симулатори. Мислам дека ќе бидеме прва земја од Југоисточна Европа која што ќе го направи тоа“ вели тој.Тој верува дека со ова Македонија уште еднаш ќе покаже дека е лидер во регионот кога станува збор за НАТО.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Сиљановска-Давкова: Системските недостатоци во имплементацијата на Истанбулската конвенција, бараат системски пристап во нивото отстранување
Покрај формалната, нужна е реална заштита на жените од насилство, порача претседателката Гордана Сиљановска-Давкова на јавната расправа за имплементацијата на Истанбулската конвенција, што ја одржа собраниската Комисија за еднакви можности на жените и мажите.
Според неа, Извештајот на Државниот завод за ревизија дава прецизна дијагноза на реалните состојби и открива системски недостатоци во имплементацијата на Истанбулската конвенција.
Нејзини клучни препораки се: итно донесување на Националната стратегија 2026 – 2033; проширување на мрежата на засолништа; обезбедување долгорочна финансиска поддршка на жртвите; воведување стандарди во давањето на услугите од страна на социјалните центри; вработување на соодветен, стручен кадар и негова континуирана обука како и побрзо лиценцирање на СОС линиите. Според неа, програми за психосоцијален третман, треба да се спроведуваат не само со жртвите, туку и со сторителите.

Таа смета дека програмите за психосоцијален третман се потребни не само за жртвите, туку и за сторителите.
Претседателката укажа на потребата од јасни критериуми при распределбата на финансиите, врз основа на претходна анализа на трошоците.
Мора да се заостри казнената политика во однос на семејното насилство и фемицидот, истакна таа.
Сиљановска-Давкова предупреди дека жените остануваат незаштитени во критички момент како резултат на дисфункционалноста и некоординираноста на институциите. Заради тоа, фемицид расте, институционалната недоверба се продлабочува и се нарушува нашиот кредибилитет во исполнувањето на меѓународните обврски.

Укажувајќи на поразителната статистика на МВР за бројот на жртвите, учесниците во јавната расправа се заложија за системски промени насочени кон превенција на семејното насилство, како и соодветен одговор на кривичните дела врзани за насилството.
На седницата се обратија претседателката на Комисијата, Жаклина Пешевска, потпретседателката на Собранието, Весна Бендевска, заменик-министерот за социјална политика, демографија и млади, Ѓоко Велковски и помошничката на главниот државен ревизор, Катерина Чалоска Алексовска.
Во дискусијата учествуваа претставници од државните институции на национално и локално ниво, на граѓанскиот сектор и меѓународните организации.
Македонија
Освен во „Димо Хаџи Димов“, во друго училиште во Карпош не се најдени патогени бактерии
На 27.11.2025 АХВ заедно си службени лица од ИЈЗ направи вонредна контрола во 9 основни училишта во рамките на општина Карпош.
Од секое училиште беа земени мостри од храна како и брисеви од работни површини од кујните во училиштата.
По направените анализи во испитуваните примероци не се докажани патогени бактерии.
Освен во едно од училиштата каде на 2 површини е докажано присуство на ентеробактерии, што е индикатор на недоволна хигиена.
ИЈЗ ќе предложи иницијатива што ќе значи дополнителни промени во Националната годишна програма за јавно здравје, одредени правилници, законски и подзаконски акти, кои се во насока на подобра хигиена во училиштата, градинките, како и побезбедна храна, вода во истите што ќе значи унапредување на теми поврзани со јавното здравје.
Македонија
Муртезани во Брисел на средби во ГД РЕГИО и ГД ЕНЕСТ
Министерот за европски прашања, Орхан Муртезани, во рамки на првиот ден од работната посета на Брисел, имаше одвоени средби со генералната директорка на Генералниот директорат за регионална и урбана политика на Европската комисија (ГД РЕГИО), Темис Кристофиду и со директорката во Генералниот директорат за проширување и источно соседство (ГД ЕНЕСТ) при Европската комисија, Валентина Суперти. Разговорите беа фокусирани на унапредување на евроинтегративниот процес на Северна Македонија, спроведувањето на реформите и продлабочувањето на соработката со институциите на Европската Унија.

Во разговорот со генералната директорка Кристофиду, министерот Муртезани изрази благодарност за континуираната поддршка што Европската комисија ја обезбедува преку Генералниот директорат за регионална и урбана политика, особено во делот на територијалната и прекуграничната соработка. Тој се осврна на тековното претседавање на Северна Македонија со Стратегијата на Европската Унија за Јадранско-јонскиот регион (EUSAIR), нагласувајќи дека земјата, и покрај почетните предизвици, успешно ги реализира планираните активности во рамки на програмата на претседавањето. Министерот подвлече дека Владата останува целосно посветена на зајакнување на регионалната поврзаност, промовирање на одржлив развој и зголемување на видливоста на земјата во рамки на макрорегионалните иницијативи на Унијата. Двете страни се согласија за продолжување на тесната соработка во насока на финализација на претседателството и подготовка на годишниот форум на EUSAIR.

На средбата со директорката Суперти детално се разговараше за напредокот во спроведувањето на реформските активности во контекст на европската агенда, како и за приоритетите на Владата во периодот што следи. Министерот Муртезани ја нагласи подготвеноста на Северна Македонија за финализирање на патоказите за јавната администрација, владеењето на правото и странските инвестиции, како и активностите поврзани со Реформската агенда и Планот за раст. Во фокусот на разговорот беа и очекувањата за отворање на Кластер 1, како и прашања поврзани со Спогодбата за стабилизација и асоцијација и за мерките кои влијаат врз челичната индустрија во земјата. Министерот го потенцираше значењето на економската интеграција и рамноправниот пристап до европскиот пазар како клучни елементи за стабилност и развој, а беше изразена и подготвеност од страна на Европската комисија за понатамошна техничка поддршка и координација во спроведувањето на реформите.

