Македонија
Резултати од работењето на четири скопски општини
Резултати од транспарентно, ефикасно и отчетно работење на четири скопски општини, Гази Баба, Петровец, Чучер-Сандево и Арачиново меѓусебно се разликуваат според нивото на развој, искуство и успех во процесот на децентрализација.
Резултати од транспарентно, ефикасно и отчетно работење на четири скопски општини, Гази Баба, Петровец, Чучер-Сандево и Арачиново меѓусебно се разликуваат според нивото на развој, искуство и успех во процесот на децентрализација. Истражувањето беше спроведено во април годинава со анкетирање на граѓаните, бизнисмените и невладините организации за тоа колку се информирани за работењето на општините, колку се задоволни од отчетноста на општината, од учеството во донесувањето одлуки и дали можат да поднесат приговор за непрофесионално работењето на некои од општините.„Врз основа на резултатите од истражувањата изработуваме за секоја општина препораки каде и што треба да се подобри. Обучуваме дел од луѓето во општината како да ги спроведат тие препораки и нудиме експертиза комплетно за спроведување на препораките. Станува збор за вметнување инструменти и елементи за поголема транспарентност и отчетност“ изјави Герман Филков од центар за граѓански комуникации. Тој додаде дека резултатите се за сите општини, бидејќи се различни одговорите на граѓаните. „Има мешаница од резултати, некои се подобри, а некои послаби. Такашто поединечни резултати немаме. Секаде недостигаат некои пишани правила на редовно секојдневно информирање на граѓаните“ вели Филков. Филков рече дека од сумираните резултатите доминантен дел од граѓаните 93 проценти велат дека општината не ги вклучува при составувањето на буџетот. Дури 41 процент од граѓаните немаат можност да му ги кажат на својот градоначалник своите проблеми, предлози или сугестии итн. „Донесен е правилник за работата на колегиумот на општина Гази Баба и сметаме дека важен предуслов за квалитетно остварување на власта во единиците на локалната самоуправа е токму учеството на граѓаните “ изјави помошник раководител на сектор во Гази Баба Тодор Петров.Тој додаде дека досега општина Гази Баба најмногу средства има обезбедено во патната инфраструктура, доопремувањето на основните училишта, детските градинки.„Сеуште имаме централизирани јавни финансии, тоа е најголема болка на сите единици на локалната самоуправа. Буџетот на општина Гази Баба ги обезбедува основните функции и некои развојни компоненти“ изјави Петров. Проектот на УСАИД за транспарентно владеење опфаќа период од септември 2009 до август 2012 година и досега е спроведен во Источна Македонија и во скопскиот регион. Се очекува на есен да биде спроведен во Западна Македонија. Проектот има за цел со истражување да ги подобри условите на работа за транспарентно, ефикасно и отчетно работење во сите општини во Македонија. /крај/макфакс/пк
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Јанев се обрати пред Генералното собрание на ИНТЕРПОЛ, Лукас Филип избран за нов претседател
По четири дена интензивни, продуктивни и содржајни дискусии за клучните прашања од меѓународната полициска соработка, денес во Маракеш, Мароко, заврши 93. сесија на Генералното собрание на ИНТЕРПОЛ. На овој највисок форум на Организацијата беа избрани нови членови на Извршниот комитет, меѓу кои и францускиот претставник Лукас Филип, кој ја презема функцијата претседател на ИНТЕРПОЛ, соопшти МВР.
„Директорот на БЈБ, Александар Јанев, се обрати пред Генералното собрание, со што уште еднаш се потврди силната позиција на македонската полиција во рамките на глобалната безбедносна соработка – како стабилен, доверлив и активен партнер на сите 196 земји членки во справувањето со транснационалниот криминал и современите безбедносни предизвици“, се наведува во соопштението.
Во рамки на сесијата беа усвоени повеќе значајни резолуции, меѓу кои и оние поврзани со промовирањето на ратификацијата на Конвенцијата на ООН за борба против сајбер-криминалот, зајакнувањето на регионалното присуство и оперативниот капацитет на ИНТЕРПОЛ, заедничкиот одговор за сузбивање на центрите за онлајн измами, финансискиот извештај за 2026 година, како и стратешката рамка и програмата за активности за периодот 2026–2030.
Македонија
(Фото) Свлечиште во Шипковица, во опасност четири куќи
Поради обилните врнежи на дожд кои го зафатија западниот регион, преку единствениот број за итни повици 112 е добиена пријава за настанато свлечиште во селото Шипковица.
Од Центарот за управување со кризи информираат дека свлечиштето е во населено место кое претставува опасност за жителите, каде што директно се загрозени четири куќи.
Активиран е Кризниот штаб на Општина Тетово, а на терен се излезени лица од ЦУК, СВР Тетово и Градежен инспекторат од Општина Тетово.
„Во моментот се превземаат мерки и се дадени насоки на месното население да го напуштат живеалиштето поради опасност од појавување на нови свлечишта“, информира ЦУК.
Исто така, на територијата на Општина Штип евидентирани се одрони на камења на патниот правец Делчево – Истибања каде што екипи на ЈП Македонија пат редовно интервенираат и нема застои во сообраќајот.
Одроните на патот кон с.Моштица во Општина Македонска Каменица, од страна на екипи на ЈП Камена река е извршено чистење на одронот и сообраќајот на тој патен правец се одвива редовно.
Македонија
Битиќи: На крај на годината во буџетската каса фалат една милијарда евра
На денешната седница за пратенички прашања, пратеникот од Социјалдемократскиот сојуз на Македонија, Фатмир Битиќи, предупреди дека фискалните показатели објавени на 25 ноември откриваат сериозен јаз во приходната реализација на Буџетот.
Наместо планираната динамика, рече тој, државата досега наплатила близу 299 милијарди денари, што е само 82,32% од годишниот план, оставајќи дупка од над 64 милијарди денари или 1,04 милијарди евра, средства кои треба да се обезбедат до 31 декември годинава.
Во прашањето уaптено до заменик министерот за финансии, Николче Јанкуловски , пратеникот Битиќи праша по кои ставки, во кои износи и од кои извори ќе се обезбедат приближно 64,07 милијарди денари (околу 1,04 милијарди евра) за целосна приходна реализација до 31.12.2025 година, дали со дополнително задолжување и на кои финансиски пазари, дали со вонредни и еднократни приходи и дали може јавно да се гарантира дека заради „буџетско затворање“ на годината нема да се доцни со поврат на ДДВ, нема да се создаваат нови доспеани, а неплатени обврски кон фирмите и нема дополнително да се кратат капиталните расходи.
„Евидентно е дека приходната страна на Буџетот не ја следи сопствената проекција и од ден во ден, како се приближува крајот на годината, расте ризикот или потребата од ново задолжување, одложување на финансиски обврски кон стопанството и граѓаните, селективни доцнења на поврат на ДДВ. Заклучно со 31.10.2025 даночните приходи и придонесите се реализирани со 78,61% од планираното (од 250,922 милијарди денари), што значи дека во последните два месеци од годината треба да се „надомести“ повеќе од една петтина од целата годишна наплата, амбиција која историски ретко е остварлива без вонредни мерки. Подсекторскиот пресек е уште поалармантен. Оваа приходна конфигурација на Буџетот зборува за тоа дека е производ на преценета наплата, потценети ризици и затворен процес на планирање кој ја оддалечува фискалната политика од развојните цели“, образложи Битиќи.

