Македонија
Нашинци 10 години бараат азил во САД

Брачен пар од Македонија повеќе од 10 години бара азил во Соединетите Американски држави, пишува Чикаго Њуз Кооператив (Chicago news cooperative).
Брачен пар од Македонија повеќе од 10 години бара азил во Соединетите Американски држави, пишува Чикаго Њуз Кооператив (Chicago news cooperative).
Случајот на Иванка Станојкова и нејзиниот сопруг Ѓорги Наумов почнува за време на конфликтот во 2001-ва година, кога Наумов одбива да биде регрутиран во полициската единица „Лавови“.
„Неколку месеци по закажаниот датум за пријавување, поточно на 2 јули 2002, тројца мажи, членови на полициската единица „лавови“ влегле во неговиот дом, ги собориле родителите со хемиски спреј, го удриле Наумов со оружје по главата и и’ го скинале горниот дел од пижамата на неговата бремена сопруга за да и ги помилуваат градите. Тие ги нарекле „предавници на Македонија“ и им ги зеле парите и семејниот накит“, пишува весникот.
По ова брачниот пар пребегнува во САД. Карлос Куевас, судија за имиграција од судот во Чикаго одлучува тие да бидат вратени во Македонија, по што таквата одлука е потврдена од страна на одбор за жалби. Но, случајот подоцна доаѓа во рацете на трочлена комисија во Седмиот окружен суд, кој ја отфрла претходната одлука, со став дека брачниот пар не смее да биде прогонет. Случајот се уште се води како отворен од страна на американското судство.
Весникот од Чикаго пишува дека ова е само еден од случаите што ги илустрира недоразбирањата меѓу судовите и имиграционите власти.
“Одлуката на судот во Чикаго ги оживува повремено актуелизираните тензии помеѓу државните апелациони судови и помалку престижните судии за имиграција кои работат под постојан притисок, како и Бордот за жалби по прашања од имиграцијата во Фолс Чрч, Вирџинија. И не повикува подлабоко да го разгледаме прашањето“, пишува Чикаго Њуз Кооператив.
„Седмиот окружен суд смета дека логиката на долниот суд е погрешна и се потсмева на неговата проценка за македонската историја и улогата на Лавовите, велејќи дека судијата „се потпрел на чудна логика која го изобличува мислењето на судиите за имиграција и членовите на Одборот за имиграциони жалби.“, пишува весникот.
„Границата помеѓу малтретирање и гонење,“ тој напишал, „е граница помеѓу ужас и варварство, или пак помеѓу тоа да посакуваш да живееш во друга држава и да бидеш дотолку очаен што мора да побегнеш без никаква гаранција како бегалец во било која друга земја.“, го пренесува весникот ставот на судијата Ричард А. Поснер, дел од Седмиот окружен суд.
Од македонското Министерство за надворешни работи за „Макфакс“ велат дека, согласно меѓународните договори и дипломатските правила, САД не се обврзани да ја известат Република Македонија се додека случајот се води како отворен, ниту пак нашите власти имаат механизам да бараат информации за истиот.
„Според правилата, ниту една земја не известува друга земја доколку нејзини државјани побараат азил се додека трае постапката за негово одобрување“, велат од МНР.
Од таму објаснуваат дека воениот конфликт во 2001-ва година бил искористен од многумина да побараат азил во повеќе земји од светот. Дел од нив биле одобрени, а останатиот дел одбиени. /крај/chicagonewscooperative/мнр/ач
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Мицкоски: Завршен првиот дел од санацијата на хидросистемот Ѓавато, кој повеќе од 4 години беше со пробиени цевки

Заврши првата фаза на санирање на хидросистемот Ѓавато. Бунарскиот дел е комплетно завршен, пуштена е водата и нема никаде протекување, објави премиерот, Христијан Мицкоски.
Тој додаде дека останува уште една интервенција на цевката за испуст и со тоа ќе бидат дуплирани количините вода кои ќе се влеваат во Дојранското езеро.
„Каква беше состојбата пред интервенцијата? Повеќе од четири години пробиени цевки на двата функционални бунари. Потрошени повеќе од половина милион евра за електрична енерија, а ефектот минимален или никаков. Два функционални од десет направени бунари. Негрижа и срам. Во втората фаза ќе обезбедиме најмалку уште две бунарски пумпи за зголемен капацитет и побрзо полнење на Дојранското езеро. Владата во втората фаза ќе го задолжи ФОД при ЕСМ (поранешно ЕЛЕМ) да ги репарира постојните потисни пумпи. Конечно во последната трета фаза ќе инсталираме сончеви панели со батерии за акумулирање на електричната енергија и сопствено производство на електрична енергија. Нема трошење милиони евра од буџетот за електрична енергија“, напиша Мицкоски.
Македонија
СДСМ ги објави имињата на уште 11 кандидати за градоначалници

Попладнево се одржа седница на Извршниот одбор на СДСМ. Членовите донесоа одлука со која е дадена согласност за кандидатури за градоначалници во уште 11 општини низ државата:
1. Бутел – Оливера Ливриниќ
2. Велес – Маја Хеско
3. Гевгелија – Миле Атанасов
4. Делчево – Дејан Глинџарски
5. Демир Капија – Лазар Петров
6. Конче – Благој Илиев
7. Кратово – Влатко Спировски
8. Кривогаштани – Игор Каравиловски
9. Македонски брод – Ивица Стојковски
10. Ранковце – Даниел Крстевски
11. Старо Нагоричане – Далибор Трајковски
„СДСМ јасно ја потврдува својата подготвеност да понуди силни, чесни, квалитетни и докажани кандидати за претстојните локални избори кои ќе работат во интерес на граѓаните и напредок на општините’“, соопштија од партијата.
Македонија
Гужва на границите: на Богородица и Табановце се чека по 40 минути

Интензитетот на сообраќај на патните правци надвор од градските средини е зголемен, поради летните одмори се бележи зголемена фрекфенција на возила, информира АМСМ.
На ГП Богородица времето на чекање за влез е околу 40 минути, на ГП Дојран времето на чекање за влез е околу 20 минути, на ГП Табановце времето на чекање за излез е околу 30 минути, додека пак на останатите граничните премини од македонска страна нема подолги задржувања за влез и излез од државата.
Од денеска од 05:00 часот регионалниот пат Р-1106 Нова Брезница – Македонски Брод преку националниот парк Јасен ќе биде пуштен за сообраќај во термините од министерство за внатрешни работи. Се препорачува внимателно возење, почитување на сигнализацијата и прилагодување на брзината поради можни одрони на патот.