Македонија
Измени на Законот за превоз – таксистите ќе учат англиски, учениците ќе се возат поквалитетно
Поквалитетен превоз за учениците и другите патници, како и задолжително познавање основен англиски јазик за таксистите, се дел од предложените измени и дополнувања на Законот за превоз во патниот сообраќај што во среда ги соопшти министерот за транспорт и врски Миле Јанакиески.
Со измените се предлага и воспоставување поголем ред во такси превозот, како и категоризација на автобусите во меѓународниот превоз со еколошки стандарди за да не плаќаат високи патарини.
„Со цел воспоставување поголем ред во такси-превозот, што е едно од постoјаните барања на граѓаните и на Град Скопје, при вршење на авто-такси превоз превозникот да може да стои исклучиво на авто-такси стојалиште определено од општините или од Градот Скопје“, рече на прес-конференција Јанакиески.
Тој додаде дека доколку превозникот биде казнет двапати за непочитување на таа одредба ќе се донесе решение за трајно одземање на лиценцата за вршење такси-дејност. Ако се утврди дека не стои на такси-стојалиштето првиот пат глобата е 500 евра, а по повторување на прекршокот ќе следи уште една глоба од 500 евра и трајно одземање на лиценцата.
Според Јанакиески, објавените информации во дел од медиумите за новата одредба за таксистите не се точни.
Такси-возилото, појасни, може да дојде на повик пред зградата или пред местото каде живее патникот или на кое друго било место каде се наоѓа патникот и да го земе, што значи дека патникот не треба да оди до најблиското такси-стојалиште. Исто така, може да се качи во такси-возило на кое било место каде е такси-возилото и да се симне на кое било место што го определил како крајна дестинација. Такси-возилото треба да стои на стојалиштето само во случај кога е празно, односно без да има патници и без да има најавен повик дека треба да земе патник од некаде“, наведе Јанакиески.
Трошоците за учењето основен англиски јазик на таксистите, според Јанакиески, ќе ги покријат Министерството за транспорт и врски и општините. До 1 јануари 2017 година за секој такси-превозник ќе биде задолжително познавање основен англиски јазик за што ќе добие лиценца, а од 2019 година познавање еден степен повеќе.
„Таксистите ќе имаат период од три години за прилагодување на оваа новина. Министерството за транспорт во соработка со единиците на локална самоуправа во наредниот период ќе спроведат голем број обуки со цел да се понуди поквалитетен такси-превоз, пред сè во туристичките центри како Скопје, Охрид, Струга… , наведе министерот за транспорт.
Измените на Законот опфаќаат и дорегулирање на посебниот линиски превоз со кој превозниците или конзорциумот од превозници со кој ќе се склучи договор ќе го вршат превозот исклучиво со возилата со категорија што ги навеле при склучување на договорот. Проблеми досега се јавувале при превозот на ученици, кога превозниците на јавниот повик навеле дека ќе ги превезуваат со автобуси со ЕУРО4 или ЕУРО5 стандарди, но користеле автобуси со ЕУРО1 стандард.
Јанакиески најави и категоризација на автобусите за еколошки стандарди. При технички преглед и регистрирање на автобусите техничките станици ќе даваат и потврда за еколошки стандарди на возилото.
„Досега при сообраќање на автобусите низ Европа кога се плаќаше патарина во определени земји, бидејќи нашите автобуси не се категоризирани, секогаш се земаше предвид најниската категорија и плаќаа највисоки патарини. Сега се овозможува согласно еколошките стандарди автобусите да се категоризираат и реално да се плаќаат патарините во европските земји“, рече министерот Јанакиески.
Категоризацијата, појасни, е барање на Здружението на превозници „Исток“, и со неа доколку автобусот е со категорија ЕУРО5 ќе се плаќа минимална патарина, а доколку е во пониските категории ќе се плаќа повисок износ.
Целта на измените на Законот е намалување на нелегалниот превоз и нелојалната конкуренција во овој сектор. Во последните 10 дена трајно се одземени 16 возила на превозници кои вршеле нелегален превоз, а од почетокот на годинава вкупно 98 возила. Со тоа, според ресорното Министерство, автоматски се зголемил бројот на продадени билети во автобуските станици, како и бројот на патници во железничкиот сообраќај. /крај/со/мф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Приватните превозници задоволни од предлогот за зголемување на цената по километар, се очекува од понеделник да се вратат во сообраќај
Советниците од ВМРО-ДПМНЕ во Град Скопје и приватните превозници се договорија за повисока цена за изминат километар.
Координаторот на советничката група на ВМРО-ДПМНЕ во Советот на Град Скопје, Мартин Стојановски, објави дека предложиле цената по километар од 70 да се зголеми на 100 денари, од први декември до мај следната година. Напомена и дека зголемувањето нема да значи зголемување на цената на билет што ја плаќаат граѓаните.
Стојановски очекува утре или задутре да се одржи вонредната седница и заедно со останатите советници да го изгласаат предлогот.
Претставникот на приватните превозници Јовица Зафировски по средбата изрази надеж дека од понеделник, наместо блокади, тие ќе возат на скопските улици.
„Треба да видиме дали ќе ни се исплатат средствата, да видиме што ќе каже Градот во однос на ова и кога ќе ја направиме консултацијата, ќе донесеме одлука од кога ќе почнеме да возиме. Се надевам дека од понеделик наместо блокади, ние ќе бидеме на скопските улици и ќе бидеме на сервис на градот Скопје“, додаде Зафировски.
Предлогот на советниците на ВМРО-ДПМНЕ, за Зафировски е одлична времена мерка, а очекува во иднина да се изгласа трајно решение.
Приватните превозници вчера и денес не сообраќаа во знак на револт откако на седницата на Град Скопје не беше разгледно нивното барање за зголемување на таксата по километар.
Македонија
Министерката Божиновска на средба со британскиот комесар за трговија за Европа, Крис Бартон, и амбасадорот Метју Лосон
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, денес оствари средба со британскиот комесар за трговија за Европа, г. Крис Бартон, како и со британскиот амбасадор во Северна Македонија, г. Метју Лосон.
На средбата се разговараше за можностите за зголемена соработка, особено во енергетскиот сектор, со акцент на исполнување на заедничките цели за енергетска стабилност, независност и зелена енергетска транзиција.
Министерката Божиновска го истакна значењето на британската поддршка и посочи дека нашите цели се модернизацијата на енергетската мрежа, подобрувањето на капацитетите за складирање електрична енергија и унапредувањето на обновливите извори на енергија. Од британска страна беше потенцирана подготвеноста за вложувања и поддршка на реформите во енергетиката, како дел од заедничките заложби за намалување на емисиите на штетни гасови и обезбедување на одржлива енергија.
Бартон, кој ја посети Македонија по трет пат, ја нагласи важноста на партнерството меѓу двете земји, додека амбасадорот Лосон истакна дека Велика Британија и Македонија веќе успешно соработуваат во неколку клучни области, а енергетиката е стратешки приоритет за понатамошно продлабочување на односите.
Оваа средба претставува значаен чекор кон отворање нови можности за инвестиции и зајакнување на билатералните односи меѓу Македонија и Велика Британија, со цел градење стабилна, независна и зелена енергетска иднина.
Македонија
Битиќи: Владата ја занемарува правичноста во зголемувањето на платите
Владата да обезбеди правичност и системски пристап во зголемувањето на платите на работниците, порача пратеникот од СДСМ, Фатмир Битиќи, поставувајќи пратеничко прашање до министерката за финансии, Гордана Димитриеска-Кочоска.
Посочувајќи на контрадикциите во предложениот Буџет за 2025 година, Битиќи истакна дека бруто платите за 359 вработени во Владата се предвидени да се зголемат за речиси 54%, од 90.488 денари на 137.226 денари, со нето просечни плати кои ќе достигнат 90.000 денари. За вработените во новоформираното Министерство за енергетика, се предвидува просечна нето плата од 105.000 денари.
„СДСМ и идеолошки а и принципиелно секогаш е за зголемување на платите и го поздравува секое унапредување на правата на работниците и работничките – но не’ зачудува тоа што за вработените во Собранието е предвидено е намалување на платите, што дополнително отвора прашања за принципите на правичност и усогласеност при планирањето на буџетот“, рече Битиќи.
Битиќи истакна дека за јавноста е клучно да разбере како Владата ги дефинира приоритетите при планирањето на буџетот и кој е принципот што води до овие големи разлики во пристапот кон различни категории на вработени. Притоа тој потсети дека Владата го отфрли предлогот на СДСМ за зголемување на минималната плата на 450 евра, што ќе овозможеше подобрување на животниот стандард на над 22.000 работници.
„Кои се принципите што ги следите во распределбата на јавните средства и планирањето на платите? Како се осигурува правичноста и транспарентноста при дефинирањето на приоритетите, особено кога гледаме големи разлики помеѓу различните сектори? Како Владата планира да обезбеди системски мерки кои ќе го подобрат стандардот на сите граѓани, а не само на одредени категории во јавниот сектор?
И чуму ваков, ад-хок пристап на зголемување на платите на неколку институции, наместо изнаоѓање на системско решение“, праша пратеникот Битиќи и појасни дека како пример треба да се земе Општиот колективен договор за јавниот сектор, во кој минатата година заедно со Сојузот на синдикатите на Македонија се поставија основите за просечната плата да биде „коефициентот 1“ за платите во јавниот сектор од јануари 2025-та година.