Македонија
Mалите парламентарни партии: Да се донесе законското решение за една изборна единица

Малите парламентарни партии, кои со години се залагаат за промена на изборниот модел од шест во една изборна единица, сметаат дека постигнатиот договор помеѓу лидерите на СДСМ и ВМРО-ДПМНЕ е гаранција дека, конечно, ќе се донесат долгоочекуваните измени на Изборниот законик.
Пратеникот на Демократскиот сојуз, Павле Трајанов, порача дека власта и опозицијата не смеат да бараат изговори ниту, пак, одговорноста да ја префрлаат на други партии, туку што побргу да завршат работните средби и да се изгласа законското решение.
„Знаете дека ние во Собранието веќе поднесовме законско решение за промена на изборниот модел, при што бараме Македонија да биде една изборна единица и притоа бараме да нема изборен праг. Се надеваме дека работните групи во Собранието ќе постигнат договор, кој е прифатлив за нас, а предлагаме и ограничување на амандманската расправа на најмногу 10 дена за да може побргу да се донесе законот. Доколку носењето на измените се развлече, ќе сметаме дека не се конзистентни на договореното. Инсистираме на носење на измените во најбрз можен рок бидејќи постои можност и за вонредни парламентарни избори, кои би се организирале во една изборна единица“, вели пратеникот Трајанов.
Поддршка на иницијативата за една изборна единица има од повеќе од 30 пратеници од малите парламентарни партии, кои се дел и од коалицијата на СДСМ и ВМРО-ДПМНЕ. Од партијата ДОМ, која во неколку наврати го иницира предлогот за една изборна единица, стравуваат дека постои опасност од нова амандманска блокада во матичните комисии затоа што нема поддршка од ДУИ.
„Позитивно сме изненадени што лидерите постигнаа договор за една изборна единица, но сепак постои сомнеж дека може да ни се повтори сценариото од минатиот пат, да се соочиме со блокада од илјадници амандмани, овој пат од партијата ДУИ, во која не се расположени да го прифатат предлогот за една изборна единица. Не сакаме да веруваме дека и овој пат ќе бидеме изиграни и дека законот ќе биде предмет на политички пазарења и уцени. Добро е да биде донесен со консензус и сите партии да дадат поддршка. Ние имаме уште едно барање, а тоа е еднаква застапеност на мажите и жените на листите. Нашето барање ќе го преточиме во амандман за да биде дел од измените на Изборниот законик“, изјави Мирослав Богдановски, пратеник од ДОМ.
За малите партии, не е спорно дали ќе се разгледува постојниот закон, кој веќе е поднесен, или ќе има нов предлог сеедно дали од страна на група пратеници или предлагач ќе биде Министерството за правда. Велат не е проблем да го повлечат својот предлог и да му дадат поддршка на новиот затоа што суштината е иста.
Инаку, со договорот помеѓу Заев и Мицкоски работните групи на партиите СДСМ и ВМРО-ДПМНЕ во Собранието треба да постигнат договор за измените на изборниот модел во една изборна единица од досегашните шест, за отворени листи за советници на следните локални избори, избор на градоначалник во прв круг со одѕив од 30 отсто од вкупниот број запишани избирачи во општината и гласањето на дијаспората надвор од дипломатско-конзуларните претставништва.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Реакција од затвор „Скопје“: Филип Андов раководи со институција–затвор, а не со логор

„Казнено-поправната установа „Скопје“ реагира на изнесените лаги и невистини, како и манипулации од страна на одредени политички партии во изминатиот период, а по повод, како што велат, бегства на затвореници“ соопштуваат од затвор „Скопје“.
„Најпрво укажуваме дека директорот Филип Андов, раководи со институција – затвор, а не со логор. Тоа би значело дека сите права кои им следуваат на затворениците мора и им се овозможени, согласно законите и правилниците на затворот, а донесени од законодавецот (Собранието) односно Министерството за правда. Оттука, директорот и Управата единствено можат да ги почитуваат и постапуваат по тие одредби и правила. Затворот „Скопје“ е институција од која треба и извира ресоцијализација на затворениците. Тоа подразбира, почитување на нивните права кои им следуваат, а за сметка на тоа – тие да го подобрат/променат нивното однесување. Од друга страна, затворот е од полу-отворен односно отворен тип. Тоа значи – ниту еден затвореник не е ставен во четири ѕида, туку може слободно да се движи и да обавува работни обврски. Сите осуденици кои судот ги упатил на издржување затворска казна во затворот „Скопје“ не се како што велат одредени политички партии „тешки криминалци“ туку затвореници кои се осудени до три години затвор“ се вели во соопштението од затворот.
Оттаму велат дека „во конкретниот случај со затвореникот А.А. кој се оддалечил од затворот, важно е да потенцираме дека тој не прескокнувал ѕидови, кршел врати или дека некој го пуштил да излезе. Станува збор за осуденик кој претходно користел слободни викенди и се враќал, лице кое имал примарно однесување и треба да издржи уште 5 месеци казна затвор. Тој обавувал работни обврски во рамките на затворот. Командирот на смена забележал дека го нема при пребројувањето – по што веднаш ја алармирал полицијата и по него се трага“.
„Од страна на затворот е постапено согласно законските рамки. Откако не се појавил во затворот, известена е полицијата која трага по затвореникот. По неговото пронаоѓање, тој ќе биде сместен во друг дел на затворот, бидејќи Правилникот налага, само во случаи кога одреден затвореник ќе ги прекрши правилата – тогаш да му бидат ускратени привилегии/права. КПУ Затвор Скопје е установа од полуотворен вид каде затвор издржуваат примарни осудени лица со казна затвор од 3 години односно повтореници до 1 година. Во тој контекст сите осудени лица користат бројни погодности како што се домашно отсуство, годишни одмори и слободно движење надвор од установата, а се во насока за почести контакти со семејствата, како и други органи како што се Агенција за вработување, Центар за социјални работи“ се вели во соопштението.
Од затвор „Скопје“ „ги замолуваме во иднина политичките партии да се воздржат од вакви квалификации од причина што се создава искривена перцепција во јавноста, а сето тоа е на штета на самите осудени лица, на установата, како и целиот систем“.
Македонија
Тренчевска: Раст на плати и пензии, поддршка за најранливите и оддржливи социјални услуги во 2022 година

Во рамки на дводневната конференција организирана од страна на Владата на Република Северна Македонија, „Година на нови можности“ се оддржа и панел сесијата „Социјални и здравствени политики во време на криза“ на која се дебатирише за ефектите од антикризните мерки, воведувањето на новите методологии за раст на минимална плата и пензиите, воспоставување на социјалните услуги и сервиси и обезбедување на нивна одржливост.
Министерката за труд и социјална политика, Јованка Тренчевска се осврна на она што ја одбележа 2022 година, кои се плановите за 2023 година и кои се клучните промени од кои директна придобивка имаат граѓаните. Таа зборуваше за имплементацијата на законското решение недела-ден на неделен одмор, кое ги унапредува работничките права, измените во законот за минимална плата, со кое минималната плата се дефинираше на 18.000 денари и новата методологија за усогласување на минималната плата, со која се обезбедува нејзин постојан раст.
„Ја усвоивме и новата методологија за усогласување на пензиите. Со цел да креираме системско решение кое ќе дава резултати на долг рок, два пати во годината во месеците септември и март пензиите ги усогласуваме со 50% трошоци на живот и 50% просечна плата. Изминатава 2022 година пензиите пораснаа за речиси 10 %. Во месец март очекуваме ново зголемување на пензиите. За една календарска година, растот на пензиите ќе биде околу 16%, “ истакна министерката Тренчевска.
Пензионерите како една од ранливите категории, беа вклучени и во финансиската поддршка во време на економско- енергетска криза. Покрај паричната помош од 3000 денари, за околу 330.000 пензионери, пензионерите со пониски пензии од 14.000 денари се дел од последниот пакет антикризни мерки.
„Ги мапиравме најранливите категории на граѓани во моментот. Со Законот за финансиска поддршка ги опфативме корисниците на права од социјална и детска заштита односно корисници на право на социјална сигурност на стари лица, на посебен додаток, на правото на надоместок заради попреченост, со попреченост и трајни промени во здравствената состојба, кои користат надоместок за помош и нега од друго лице, а не користат право на надоместок заради попреченост, без потреба од контролен преглед, самохрани родители кои се евидентирани корисници на гарантирана минимална помош, корисници на право на надоместок за телесно оштетување и стечајните работници. Оваа помош е предвидена за четири месеци,“ посочи Тренчевска.
Македонија
СДСМ: Расипничка локална власт на ВМРО-ДПМНE, милионски задолжувања и во Гази Баба

„Локалната власт на ВМРО-ДПМНЕ наместо да ги решава проблемите на граѓаните, расипнички ги троши народните пари и ги задолжува општините. Градоначалникот на општина Гази Баба Бобан Стефковски ја задолжува една од најбогатите општини во државата за цели 5 милиони евра“ соопштија од СДСМ.
Од партијата велат „иако пред 15 месеци наследи полна општинска каса со 3,2 милиони евра сега ја задолжи општината со предлог, во кој не е наведено дали има подготвено проекти и проектна документација“.
„Градоначалникот на Гази Баба не кажа ниту колкав ќе биде периодот на отплата, колкава е каматната стапка, ни дали потенцијалните купувачи можат да дојдат во спрега со инвестициските проекти. Стефковски ги изигра и потцени граѓаните на општина Гази Баба. Тој никаде во предизборната кампања не им вети на граѓаните вакво задолжување. Стефковски наместо за граѓаните, работи за лични и за интересите на неговиот шеф Христијан Мицкоски, Гази Баба од општина со полна буџетска каса, од општина со план за развој, благодарение на Стефковски за помалку од година и половина, стана задолжена општина, потоната во безидејност и стагнација“ стои во партиското соопштение.