Македонија
(Видео) Ќе отпаднат ли бомбите на СЈО поради истрагите за Али Ахмети и Бујар Османи?
Иднината на специјалното јавно обвинителство зависи од волјата на мнозинството, но и на осумте пратеници, кои треба со нивните гласови да овозможат да биде изгласан законот за јавното обвинителство во Собранието.
Овој закон се однесува и на иднината на специјалното јавно обвинителство. Станува збор за двотретински закон, за чие изгласување власта треба да обезбеди поддршка од 80 пратеници во законодавниот дом.
Министерката за правда, Рената Дескоска-Треневска, на денешниот брифинг со новинарите рече дека има два предлог-закони на ЕНЕР за специјалното јавно обвинителство. Едниот што го предлага СЈО, а другиот што го предлага работната група.
Во неформалниот дел од средбата посочи дека има и трет предлог од политички партии за мандатот на СЈО и надлежноста за бомбите за тековните истраги. Меѓу другото, станува збор и за прашањето за надлежноста на бомбите и за прашањето дали прислушуваните материјали може да бидат користени како доказ или индиција во истражните постапки по рокот за поднесување на обвиненијата.
Дел од истрагите за кои СЈО за кои сè уште нема поднесено обвинение се: „Табла“, „Империја“, „Поштенска банка“, „Подарок“, „Пропаганда“, „Дизајн“, „Хармонија“, „Базни станици“, „Пациент“, „Попис“, „Моќник“, „Актор“, „Странски служби“, „Друмарина“, „Продуцент“, „Лидери“, „Тарифа 2“, „Транспортер 2“.
Дел од истрагите на СЈО се за предмети преземени од редовните обвинителства и за нив СЈО може да поднесе обвининие со рок од 18 месеци по преземање на предметот, а останатите истраги ќе зависат од законското решение и волјата на пратениците.
Во дел од тековните истраги на СЈО се вклучени и функционери на ДУИ. Лидерот на партијата, Али Ахмети, е осомничен во истрагата „Попис“, а Бујар Османи во истрагата „Пациент“. Оттука, неизвесно е која форма на закон за статусот на СЈО, ќе ја поддржат пратениците на ДУИ.
Неизвесно е дали пратеничката Елизабета Канческа-Милевска би била сведок или осомничена во некоја од новите истраги на СЈО. За Законот за СЈО треба да се изјаснат и пратеникот Зеќир Рамчиловиќ од Здружението за културно обединување на Бошњаците од Македонија „
Министерката Дескоска рече дека се водат дебати и се разгледуваат опции околу дефинирањето на надлежноста на специјалното јавно обвинителство за прислушуваните материјали и разграничувањето на нивната надлежност со онаа на Обвинителството за гонење организиран криминал и корупција.
Се разгледува и опција околу тоа дали би можела да се врзе надлежноста на обвинителството, не само за круг на луѓе, туку и за висина на штета и корист, за да има подобро разграничување во оние случаи каде што се вклучени и носители на јавни функции и други лица.
Министерката е децидно против амнестија на кривични дела за отворени истраги. „Оние постапки кои е во фаза на обвинение, за мене нема дилема дека треба да продолжат. Во делот со истрагите мислам дека е вложен труд од СЈО и тука не треба да се дозволи да има амнестирање за кривични дела со изменување закон. Во тој дел ќе мора да водиме сметка, да се направи прецизна одредба која ќе даде можност истрагата за делата кои се направни да продолжи“, рече Дескоска.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Мециновиќ: Додека претседателката зборува за топење на глечери, граѓаните се гушат од загаден воздух
Пратеникот од Левица, Амар Мециновиќ, на денешната прес-конференција по годишното обраќање на претседателката Гордана Сиљановска-Давкова оцени дека во нејзиниот говор изостана визија за реалната состојба во државата. Тој истакна дека наместо анализа на проблемите со кои секојдневно се соочуваат граѓаните, обраќањето беше сведено на флоскули и претставување на владината агенда на ДПМНЕ, а не на политичка слика што ги опфаќа сите граѓани во Република Македонија.
Мециновиќ нагласи дека во говорот на Давкова сосема изостана осврт кон уништувањето на реките, загадувањето на воздухот и системското разорување на животната средина, што претставува политичка порака дека загадувањето, зголемените заболувања, доминацијата на интересите на крупниот капитал над здравјето на граѓаните се прифатливи и нормализирани.
Тој сублимираше дека ова претставува морална мапа за ургентните прашања, и дека сведочиме на апстрактни говори за стабилност и глобални климатски промени, преку кои всушност се избегнува соочување со конкретните причинители и одговорности кај нас. Таквиот пристап, како што велат од партијата, ја штити нерегулираната индустрија и интересите на крупниот капитал, а штетата по граѓаните се третира како колатерална и неизбежна.
Додаваат дека, иронично, зад говорите за енергетска независност истовремено застана реалноста на поскапена струја и продлабочена енергетска сиромаштија, што повторно покажува отсуство на приоритети насочени кон граѓаните. Затоа, пратеникот од Левица најави и итна законска интервенција како одговор на енергетската криза во која државата веќе се наоѓа.
Од Кабинетот на претседателката посочија дека во нејзиниот говор воопшто не се спомнати глечери, како што наведува Мециновиќ, и дека говорот содржеше повеќе теми поврзани со екологијата.
Македонија
СДСМ: Кризна состојба за покривање на криминалните тендери
Криминални политики со тендери и неспособност во енергетиката се двете единствени причини поради која сите граѓани на Македонија ќе плаќаат поскапа струја и поради што се воведува кризна состојба, велат од СДСМ преку соопштение.
„За само година и половина владата на Мицкоски ја доведе најголемата државна енергетска компанија ЕСМ до финансиски и производствен колапс.
Оваа година има историски најниско производство на домашна струја, нема ниту 3.000 GWh од планирани 5.100 GWh. Катастрофално лошо.
За да се надминат овие загуби власта купува скапа струја од увоз, за многу повисоки цени отколку што би било ЕСМ да ја произведува дома.
Колку тоа ги чини граѓаните? 77 милиони евра е официјална загуба за само првите два квартали од 2025 години, со проекција од над 100 милиони евра загуба до крајот на 2025 година.
Дополнително, над 110 милиони евра ЕСМ има земено нови кредити за само 18 месеци. Тоа се над 200 милиони евра!
Дали сега е јасно?
Ова не е „надворешна криза“ и нема врска со протестите во Грција.
Ова е внатрешно предизвикана катастрофа, резултат на криминални тендери, скап увоз на струја и неспособност на власта на Мицкоски.
КЛУЧНОТО ПРАШАЊЕ Е: ЗОШТО НАВРЕМЕ НЕ СЕ ОБЕЗБЕДЕНИ ЕНЕРГЕНСИ?
Зошто во сред зима нема најмалку 300.000 тони јаглен на депонија, како основен услов за сигурно зимско производство? Зошто мазутот не е набавен навреме, туку сега панично се бара решение? Прашуваме: Дали постои веќе избрана фирма за снабдување со мазут?
Затоа се прогласува кризна состојба и затоа власта удри по џебот на граѓаните. Нема пари, има буџетска дупка од 1 милијарда евра, но не се откажува од криминалните тендери и скапот увоз на струја, а сега и на мазут.
Сметката за ова на крај ја плаќа народот, сите граѓани на Македонија!“, се додава во партиското соопштение.
Македонија
Разгледан клучниот План за праведна транзиција за 2026: Фокус на имплементација и координација
Денеска се одржа состанок на Советот за праведна транзиција, на кој беше разгледан Годишниот план за имплементација на праведната транзиција за 2026 година.
На состанокот беше нагласено дека Планот за 2026 е клучен документ за насочување на активностите во процесот на праведна транзиција и за исполнување на обврските на државата во рамки на Реформската агенда и Планот за раст, при што Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини го координира неговото финализирање.
Фокусот на дискусијата беше ставен на тоа Планот да биде оперативен и имплементациски, со јасно дефинирани активности и проекти, одговорни институции, временска рамка, потребни ресурси и механизам за следење на напредокот.
Министерката Божиновска истакна дека “успешната имплементација во 2026 година бара силна меѓуинституционална координација, јасни улоги и активна вклученост на сите релевантни институции, со редовно известување за напредокот преку Советот и работните групи”.
По денешната дискусија и усогласување, Планот ќе биде подготвен за понатамошно формално усвојување, со цел државата да влезе во 2026 година со јасна насока, приоритети и засилен фокус на спроведување и резултати во рамките на зелената транзиција.

