Соопштенија
Заштита или естетика – што е на прво место при изборот на фасада?
Првиот впечаток на секоја куќа, дури и за обични минувачи, е фасадата. Таа е лицето на секоја куќа. Но, покрај убавината, фасадата игра клучна функционална улога при заштита на објектот од секакви надворешни влијанија. Доколку дојдовте до ставката поставување фасада на вашата новоградба или планирате реставрација на постојната фасада, во продолжение какви фасадни системи и какви материјали постојат на пазарот, кој се нивните карактеристики, за да можете да го направите вистинскиот избор.
Фасадата е надворешниот елемент на куќата што во голема мера влијае на нејзиниот целокупен изглед. Го заштитува градежниот објект од неповолни временски влијанија како температурни промени, силен ветер, снег, дожд, град. Покрај тоа, нејзината улога е термички да го заштити објектот и да обезбеди соодветна звучна изолација.
Најпопуларен тип на фасада е контактна или демит фасада
Контактната фасада или демит фасадата е најпопуларниот избор кај нас. Демит или контактна фасада, се состои од неколку елементи, од кои еден е термо изолациски панел.
Кај овој вид на фасада изолацијата, која во главно е стиропор, се лепи директно на надворешниот ѕид. Така поставените плочи од стиропор потоа се фиксираат со специјални клинови. Следува заштитната мрежа за армирање и зајакнување на површината на фасадата. Вака обложените надворешни ѕидови се глетуваат за завршен слој, а потоа следи естетскиот дел – бојадисување на фасадата со избраната боја.
Наместо стиропор може да се користи и камена волна, која, благодарение на карактеристиките, е подобро решение. Таа, пред сè, паропропустлива и им овозможува на ѕидовите да „дишат“, обезбедува поефикасна звучна изолација бидејќи густата структура на камената волна ефикасно ја апсорбира бучавата, погодна е за тешко достапни места, т.е. места на кои стиропорот не е соодветен. Тука е и еколошкиот фактор: бидејќи се добива од природен камен, камената волна е природен материјал, додека стиропорот се добива од преработка на нафта.
Фасади со изолација изработени од стиропор се поевтина опција и овозможуваат побрза работа. Доколку како термо изолационен материјал се користи минерална волна, цената на фасадниот систем се зголемува за околу 40%.
Контактните фасади ја подобруваат енергетската ефикасност на зградата, со што се заштедуваат трошоците за греење и климатизација. Траат повеќе од 30 години и овозможуваат брзо враќање на инвестицијата.
По не популарни, но исклучително енергетски ефикасни решенија се вентилациони фасади. Тие постигнуваат заштеда на енергија потребна за греење и ладење за околу 30%.
Клучот е во постоењето вентилација или воздушен слој со дебелина од 2 до 5 цм. Овој слој се наоѓа помеѓу ѕидот на зградата и надворешната фасадна обвивка. Обезбедува непречен проток на воздух, што овозможува ефикасно отстранување на влагата. На овој начин се спречува развојот на мувла и плесна Во текот на летото воздушниот слој ја задржува топлината, па не навлегува во внатрешноста, што ја намалува потребата за климатизација. Во зима, тоа придонесува за топлинска изолација на зградата. Вентилираната фасада има одлична звучна изолација и долг работен век кој надминува 50 години.
За разлика од демит фасадата, кај вентилираната фасада, изолациониот слој не се поставува директно на надворешните ѕидови, туку на скелетот, т.е. на потпорната под конструкција, која механички се прицврстува. Потоа се поставува топлинска изолација помеѓу скелетот, односно хоризонталните и вертикалните профили, за да нема празнини помеѓу нив.
Потоа следи вградување на паропропустлива-водопропустлива фолија, која го спречува навлегувањето на влага во изолациониот слој, а истовремено обезбедува непречен проток на водената пареа од внатрешноста кон воздушниот слој. Потоа, следува воздушен слој со вентилациони отвори кои служат за влез и излез на воздух, најчесто поставени на врвот и на дното на фасадата. Надворешната фасадна обвивка доаѓа на крајот и може да биде изработена од разни материјали – камен, метал, стакло, дрво…
Вентилираната фасада има и значителни недостатоци во однос на демит фасадата – таа е двојно поскапа и зафаќа повеќе простор, односно подебела е.
За кој тип на фасада и да се одлучите, најважно е вашиот мајстор за фасада правилно да ја изведе. Само доколку професионално се постават сите фасадни слоеви, ќе се спречи појавата на топлински мостови и ќе се обезбеди долг животен век на фасадата.
Материјали за фасади
Спомнавме кои изолациони материјали може да се користат при изведба на фасади. Сепак, важно е да се споменат и некои други материјали како стакло, дрво…
Стаклени фасади се најчест избор за модерни згради, особено деловни простории. Тоа е само носечка, целосно застаклена фасадна конструкција. Кај стаклена фасада, хоризонталните и вертикалните алуминиумски профили кои ги раздвојуваат стаклените панели можат да бидат видливи (континуирана стаклена фасада), или невидливи однадвор (структурна стаклена фасада). Алуминиумските профили можат да бидат видливи само со минимална ширина по рабовите на елементите, а тогаш зборуваме за полу структурна стаклена фасада. Стаклените фасади може да бидат вентилирани, односно да имаат воздушен простор помеѓу два слоја стакло. Станува збор за дупли стаклени фасади.
Метални фасади се направени од сендвич панели со термичко полнење. Нивните облоги обично се направени од челични или алуминиумски плочи.
Дрвени фасади се традиционален избор и најчесто може да се видат во планинските предели. Кај нив се употребуваат профилирани даски или дрвени плочи. Тие се еден вид вентилирани фасади. Дрвените фасади имаат повисока цена од металните фасади.
Совети за избор на боја на фасада
Се препорачува при изборот на бојата за фасадата да не се водите исклучиво од актуелните трендови, туку да се земе предвид бојата на покривот, бојата на надворешната столарија и оградата на дворот. Имајте ги на ум околните куќи, за вашата да не „штрчи“ премногу, но и количината на светлина на која е изложена вашата куќа.
ПР текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Соопштенија
Инвестирајте како гејмер: 5 P2P стратегии позајмени од светот на стратегиските игри
Ако знаете како да изградите совршен build во League of Legends, да издржите долг raid во World of Warcraft или да победите во StarCraft со паметна стратегија – честитки, веќе имате предност во светот на P2P инвестирањето. Да, сериозно. Во суштина, и игрите и P2P инвестициите бараат исто нешто: тактика, анализа, трпение и добри P2P стратегии.
Финансискиот пазар е како една голема, сложена стратегиска игра: добивате ресурси (вашите пари), мора да ги распределите (инвестирате) и, што е најважно, да ги избегнувате опасностите (ризикот).
Разликата е само што наместо XP, тука заработувате реален пасивен приход. Ако сакате да ја пренесете вашата “in-game” интелигенција во реалниот свет, време е да го откриете финанскиот “playbook” што го користат паметните инвеститори.
Од гејминг до инвестирање – иста логика, различна арена со вистинските P2P стратегии
Многу често најнеочекуваните светови се среќаваат во средината, а кога станува збор за игрите и инвестирањето – стратегијата е таа заедничка точка. Стратегијата е клучна за успех било да сте гејмер или инвеститор. Еве ги 5-те P2P стратегии што звучат како од светот на гејмерите – но функционираат совршено и во светот на P2P инвестирањето.
1. Диверзификацијата е вашиот „Heal Potion“
Во секоја добра стратегиска игра, никогаш не одите во битка без вашиот Heal Potion. Тоа е вашата “back-up” линија, начинот да се вратите во игра кога сте под најголем напад. Истото важи и за инвестирањето – диверзификацијата е вашиот штит против неочекувани загуби.
Во P2P светот, тоа значи: не вложувајте сè во еден заем. Наместо тоа, поделете го вашиот капитал на повеќе мали инвестиции во различни заеми, категории и оригинатори. На тој начин, ако некој заем не се отплати во целост, останатите продолжуваат да ви носат добивка.
Pro Tip: Како искусен RPG играч, секогаш ги делите вашите Skill Points на повеќе статистики (сила, интелигенција, одбрана). Така, поделете го вашиот капитал на повеќе заеми – за да бидете силни во сите области!
2. Реинвестирањето е вашиот „XP Grinding Loop“
Секој гејмер знае дека вистинскиот напредок не доаѓа од еден quest, туку и од постојано фармање XP. Во P2P светот, тоа се вика реинвестирање. Кога добивате месечни исплати од заемите, наместо да ги повлечете, повторно инвестирајте ги во нови заеми.
Така создавате loop на раст – каде што секоја добивка ви носи уште поголема добивка. Ова е вашата верзија на level up – само што наместо нов меч или spell, добивате поголемо портфолио и стабилен пасивен приход.
Pro Tip: Ако сте играч што сака да има контрола врз build-от, можете рачно да избирате заеми. Но ако сакате да го играте „финансискиот sandbox“ на полесен начин – вклучете ја функцијата Auto Invest, внесете ги подесувањата за автоматско инвестирање и гледајте како профитот расте.
3. Деталите на заемот се вашиот „Item Stats Screen”
Секој искусен гејмер знае – пред да го екипирате новиот меч, штит или оклоп, мора да го отворите Item Stats Screen-от. Не е доволно само да гледате дека мечот изгледа убаво – мора да ги проверите статистиките: attack power, durability, speed, special bonuses. Еден предмет може да изгледа моќно, но да не одговара на вашиот play style. Истото важи и за P2P инвестициите.
Пред да кликнете „Купи кредит”, проверете ги сите детали на заемот – тоа е вашиот финансиски Item Stats Screen. На P2P.mk, секој заем има јасно прикажани клучни информации:
· Шифра на кредит – Уникатен ID за следење (како item code во инвентарот)
· Финансиско друштво (Оригинатор) – Кој издава заем (вашиот “vendor” или “guild”)
· Годишна каматна стапка – Колку заработувате годишно (вашата “damage stat”)
· Рок на отплата (месеци) – Колку долго траат исплатите (вашата “cooldown time”)
· Износ на кредит – Вкупна сума на заемот
· Месечен прилив – Колку добивате секој месец (вашиот recurring income)
· Вкупен прилив – Што добивате на крај (total reward за мисијата)
Не вложувајте во заем само затоа што има висока каматна стапка – проверете ги сите детали! Може заемот да има одличен „attack stat” (14% камата), но долг рок што не одговара на вашата стратегија. Или можеби износот е премногу голем за вашиот капитал за диверзификација.
Pro Tip: Како што анализирате дали новата опрема одговара на вашиот build пред да ја купите, така анализирајте дали заемот одговара на вашето портфолио. Проверете ги сите stats, споредете ги со другите достапни заеми, и одлучете дали е вистинскиот “item” за вашата стратегија. Паметните инвеститори не кликаат импулсивно – тие проучуваат, споредуваат, и избираат стратешки.
4. Гаранцијата за Откуп е вашиот „Checkpoint“ (Точка на Спас)
Во секоја тешка Campaign, Checkpoint-от е клучниот елемент што ви овозможува да преживеете. Тоа е точка на спасување; ако изгубите, не почнувате од самиот почеток. Гаранцијата за откуп (BuyBack Guarantee) е вашиот финансиски Checkpoint.
Вие можете да се фокусирате на стратегијата за раст, а не на мониторинг на поединечни заемопримачи. Со оваа заштита, вашите инвестирани средства се чувствуваат речиси исто толку сигурно како и во банка, но со потенцијал за далеку повисок принос.
Pro Tip: Паметните играчи секогаш имаат backup план.
5. Фокусирајте се на вашиот „End-Game“ (Крајна Цел)
Во секоја игра, вистинските шампиони не се оние што трчаат најбрзо – туку оние што играат паметно на долг рок. Истото важи и за P2P инвестирањето.
Немојте да очекувате “instant wins” или “cheat codes” за брзо богатство. Наместо тоа, размислувајте како стратег што планира неколку потези однапред. Колку подолго останете во играта со паметна стратегија, толку повеќе можете да акумулирате. Вашата трпеливост и дисциплина се вашето најсилно оружје – тоа е вашата „ultimate ability”.
Pro Tip: Поставете си реална цел на 6, 12 или 24 месеци. Гледајте на секој месец како нова рунда – и оставете вашите пари да работат за вас. Но имајте реални очекувања: P2P не е магија, туку алатка за диверзификација на вашето инвестициско портфолио.
Оптимизирајте ги вашите инвестиции со вистинските P2P стратегии
P2P инвестирањето не е брзо збогатување (no quick cheat codes). Тоа е долгорочна, одмерена стратегија која константно генерира приход. Тоа е како да ја градите вашата base – малку по малку, но стабилно и со растечка моќ.
Време е да ги извадиме тие вештини од виртуелниот свет и да ги примениме таму каде што навистина се важни: во градењето на вашиот финансиски раст. Со P2P.mk, првата македонска peer-to-peer платформа, инвестирањето станува едноставно и забавно. Започнете да инвестирате со вашите P2P стратегии денес на P2P.mk.
(ПР)
Соопштенија
Wolt+ и во Македонија: нула денари достава со месечна претплата
Wolt ја активира претплатничката услуга Wolt+ во Македонија, наменета за корисници кои нарачуваат храна, намирници и производи од локалните продавници присутни на платформата. Со Wolt+, сите нарачки од партнерите обележани со W+ во апликацијата се испорачуваат со нула денари надомест за достава. Месечната претплата изнесува 199 денари, со можност за годишен пакет по намалена цена, а новите корисници можат да го пробаат сервисот бесплатно во период од два месеци.
Нула надомест за достава кај W+ партнерите кои се квалификуваат, транспарентни минимални износи, двомесечен бесплатен пробен период и можност за откажување во секое време директно во апликацијата.
![]()
За корисниците кои почесто нарачуваат, Wolt+ се „исплатува“ со околу 2–3 нарачки месечно, според вообичаените трошоци за достава. Платформата со W+ ги обележува рестораните и продавниците кои се наоѓаат на растојание до 5км од корисникот на апликацијата, а минимален износ во кошничката е 350 денари за ресторани, 350 денари за продавници и 700 денари за намирници. По активирање на претплатата, корисникот во апликацијата веднаш може да види кои партнери се означени со W+. Апликацијата овозможува претплатата да се откаже во секое време преку корисничкиот профил. Wolt+ се обновува автоматски, а со членството можете да го управувате или да го откажете во секое време од табот Wolt+ во вашиот профил.
Wolt+ е осмислен со јасна корист за потрошувачите, како намалување на вкупните трошоци за достава за оние кои нарачуваат почесто, со едноставни правила видливи во апликацијата и транспарентни услови за откажување.
Но, бенефитот од платформата го чувствуваат и партнерите – рестораните и продавниците кои немаат потреба да инвестираат во сопствена онлајн продавница, а стигаат до многу поголем број потрошувачи. Платформата ја зголемува видливоста на малите бизниси, а со тоа и бројот на нивни потрошувачи. Сега со обележувањето на рестораните, маркетите и специјализираните продавници со W+ значка се зголемуваат и можностите за ексклузивни понуди за потрошувачите. Со приклучување на Wolt+, корисниците откриваат повеќе омилени места што се во околината, што за партнерите значи почести посети од потрошувачи и повисока фреквенција на нарачки.
![]()
„Со Wolt+ сакавме преку намалување на трошоците за достава на корисниците на платформата Wolt да им овозможиме уште поудобно и подостапно искуство при нарачување. Најголеми придобивки имаат оние што користат почесто, но и повремените корисници остваруваат значајни заштеди. Во повеќето случаи, членството се исплатува по само две до три нарачки месечно. Бенефитот не е само за потрошувачите, рестораните и продавниците добиваат поголема видливост и повисока побарувачка. Нашите партнери се задоволни и веќе забележуваат значителен пораст на нарачките,“ изјави Ѓорѓе Давидовиќ, генерален менаџер за Србија и Wolt Македонија.
Претплата важи само за државата каде е купена претплатата, а правилата, минималните износи и опсезите може да се ажурираат во секое време. Сите детали важечките услови се достапни во апликацијата и на веб-страницата на Wolt.
Wolt е технолошка компанија со седиште во Хелсинки, со мисија да донесе радост, едноставност и заработка во соседствата ширум светот. Wolt развива платформа за развој на локалната економија која ги поврзува луѓето што сакаат да нарачаат храна, намирници и други производи со луѓе заинтересирани да ги продаваат и испорачуваат. Wolt е основан во 2014 година и во 2022 се здружи со DoorDash, кој во 2025 година ја заврши аквизицијата на Deliveroo. Денес, Wolt е дел од DoorDash семејството и работи во повеќе од 30 земји.
(ПР)
Соопштенија
Освоена ЏОКЕР-премија со 6 погодоци во вредност од 3.152.640 денари
87. коло од Лото 7 израдува еден среќен добитник, кој ја освои премијата од играта на среќа Џокер, во вредност од 3.152.640 денари. Уплатата е извршена во продажното место „Димпо“ во Битола. Иако добитникот не се согласи за јавно објавување на неговите податоци, тој сподели со нас дека за него оваа добивка претставува уште една потврда дека секогаш треба да се верува во среќата.
Продажното место „Димпо“ во Битола е познато по среќните добивки од игрите на среќа на Државна лотарија. Таму е „изгребана“ и најголемата премија од инстант лотаријата – 10.000.000 денари од инстант лозот „Мега Милионер“.
Од почетокот на приредувањето на играта на среќа Џокер во 2010 година, во рамките на Ново Лото 7/34, освоени се вкупно 17 Џокер премии, а ова е 11-та освоена Џокер премија од почетокот на приредувањето на Лото 7 во 2019 година.
Уплата на еден Џокер број чини 30 денари, а може да донесе вредна добивка. Џокерот се избира по компјутерски пат, а бидејќи среќата знае да изненади, не треба да се пропушта шансата со одиграна лото-комбинација да се уплати и еден Џокер број.
Во Делчево се освоени две Џокер премии, по една Џокер премија е освоена во Струмица, Берово, Кавадарци, Свети Николе, Струга, Крушево, Пехчево и Битола и седум во Скопје. Првата премија од играта на среќа Џокер беше постигната во Делчево.
Среќата е насекаде со Државна лотарија!
(ПР)

