Соопштенија
Заштита или естетика – што е на прво место при изборот на фасада?
Првиот впечаток на секоја куќа, дури и за обични минувачи, е фасадата. Таа е лицето на секоја куќа. Но, покрај убавината, фасадата игра клучна функционална улога при заштита на објектот од секакви надворешни влијанија. Доколку дојдовте до ставката поставување фасада на вашата новоградба или планирате реставрација на постојната фасада, во продолжение какви фасадни системи и какви материјали постојат на пазарот, кој се нивните карактеристики, за да можете да го направите вистинскиот избор.
Фасадата е надворешниот елемент на куќата што во голема мера влијае на нејзиниот целокупен изглед. Го заштитува градежниот објект од неповолни временски влијанија како температурни промени, силен ветер, снег, дожд, град. Покрај тоа, нејзината улога е термички да го заштити објектот и да обезбеди соодветна звучна изолација.
Најпопуларен тип на фасада е контактна или демит фасада
Контактната фасада или демит фасадата е најпопуларниот избор кај нас. Демит или контактна фасада, се состои од неколку елементи, од кои еден е термо изолациски панел.
Кај овој вид на фасада изолацијата, која во главно е стиропор, се лепи директно на надворешниот ѕид. Така поставените плочи од стиропор потоа се фиксираат со специјални клинови. Следува заштитната мрежа за армирање и зајакнување на површината на фасадата. Вака обложените надворешни ѕидови се глетуваат за завршен слој, а потоа следи естетскиот дел – бојадисување на фасадата со избраната боја.
Наместо стиропор може да се користи и камена волна, која, благодарение на карактеристиките, е подобро решение. Таа, пред сè, паропропустлива и им овозможува на ѕидовите да „дишат“, обезбедува поефикасна звучна изолација бидејќи густата структура на камената волна ефикасно ја апсорбира бучавата, погодна е за тешко достапни места, т.е. места на кои стиропорот не е соодветен. Тука е и еколошкиот фактор: бидејќи се добива од природен камен, камената волна е природен материјал, додека стиропорот се добива од преработка на нафта.
Фасади со изолација изработени од стиропор се поевтина опција и овозможуваат побрза работа. Доколку како термо изолационен материјал се користи минерална волна, цената на фасадниот систем се зголемува за околу 40%.
Контактните фасади ја подобруваат енергетската ефикасност на зградата, со што се заштедуваат трошоците за греење и климатизација. Траат повеќе од 30 години и овозможуваат брзо враќање на инвестицијата.
По не популарни, но исклучително енергетски ефикасни решенија се вентилациони фасади. Тие постигнуваат заштеда на енергија потребна за греење и ладење за околу 30%.
Клучот е во постоењето вентилација или воздушен слој со дебелина од 2 до 5 цм. Овој слој се наоѓа помеѓу ѕидот на зградата и надворешната фасадна обвивка. Обезбедува непречен проток на воздух, што овозможува ефикасно отстранување на влагата. На овој начин се спречува развојот на мувла и плесна Во текот на летото воздушниот слој ја задржува топлината, па не навлегува во внатрешноста, што ја намалува потребата за климатизација. Во зима, тоа придонесува за топлинска изолација на зградата. Вентилираната фасада има одлична звучна изолација и долг работен век кој надминува 50 години.
За разлика од демит фасадата, кај вентилираната фасада, изолациониот слој не се поставува директно на надворешните ѕидови, туку на скелетот, т.е. на потпорната под конструкција, која механички се прицврстува. Потоа се поставува топлинска изолација помеѓу скелетот, односно хоризонталните и вертикалните профили, за да нема празнини помеѓу нив.
Потоа следи вградување на паропропустлива-водопропустлива фолија, која го спречува навлегувањето на влага во изолациониот слој, а истовремено обезбедува непречен проток на водената пареа од внатрешноста кон воздушниот слој. Потоа, следува воздушен слој со вентилациони отвори кои служат за влез и излез на воздух, најчесто поставени на врвот и на дното на фасадата. Надворешната фасадна обвивка доаѓа на крајот и може да биде изработена од разни материјали – камен, метал, стакло, дрво…
Вентилираната фасада има и значителни недостатоци во однос на демит фасадата – таа е двојно поскапа и зафаќа повеќе простор, односно подебела е.
За кој тип на фасада и да се одлучите, најважно е вашиот мајстор за фасада правилно да ја изведе. Само доколку професионално се постават сите фасадни слоеви, ќе се спречи појавата на топлински мостови и ќе се обезбеди долг животен век на фасадата.
Материјали за фасади
Спомнавме кои изолациони материјали може да се користат при изведба на фасади. Сепак, важно е да се споменат и некои други материјали како стакло, дрво…
Стаклени фасади се најчест избор за модерни згради, особено деловни простории. Тоа е само носечка, целосно застаклена фасадна конструкција. Кај стаклена фасада, хоризонталните и вертикалните алуминиумски профили кои ги раздвојуваат стаклените панели можат да бидат видливи (континуирана стаклена фасада), или невидливи однадвор (структурна стаклена фасада). Алуминиумските профили можат да бидат видливи само со минимална ширина по рабовите на елементите, а тогаш зборуваме за полу структурна стаклена фасада. Стаклените фасади може да бидат вентилирани, односно да имаат воздушен простор помеѓу два слоја стакло. Станува збор за дупли стаклени фасади.
Метални фасади се направени од сендвич панели со термичко полнење. Нивните облоги обично се направени од челични или алуминиумски плочи.
Дрвени фасади се традиционален избор и најчесто може да се видат во планинските предели. Кај нив се употребуваат профилирани даски или дрвени плочи. Тие се еден вид вентилирани фасади. Дрвените фасади имаат повисока цена од металните фасади.
Совети за избор на боја на фасада
Се препорачува при изборот на бојата за фасадата да не се водите исклучиво од актуелните трендови, туку да се земе предвид бојата на покривот, бојата на надворешната столарија и оградата на дворот. Имајте ги на ум околните куќи, за вашата да не „штрчи“ премногу, но и количината на светлина на која е изложена вашата куќа.
ПР текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Соопштенија
Презентација на Panamera Exclusive Manufaktur во Porsche Center Skopje
Porsche Center Skopje претставува специјално дизајнирана Panamera Exclusive Manufaktur, истакнувајќи го највисокото ниво на персонализација и изработка достапно од Porsche. Изложено во салонот за ограничено време, возилото демонстрира како перформансите, луксузот и индивидуалноста се спојуваат преку програмата Exclusive Manufaktur.


Презентирана Panamera се одликува со внимателно одбрани материјали, комбинации на бои и рафинирани детали за ентериерот, сите изработени според личната визија на клиентот. Од ексклузивни кожни завршни обработки и декоративни елементи во карбон, до препознатливи надворешни акценти, секој елемент ја одразува посветеноста на Porsche на прецизност и индивидуалност.

Со оваа презентација, Porsche Center Skopje ја нагласува својата посветеност да им понуди на клиентите не само исклучителни возила, туку и високо персонализирани искуства од Porsche. Посетителите беа поканети да ги истражат можностите на Exclusive Manufaktur и да откријат како Panamera може да се прилагоди за да ја одрази нивната сопствена интерпретација на модерен луксуз и перформанси.


Со претставувањето на оваа верзија на Panamera, експертите од Porsche Center Skopje детално ги водеа клиентите низ широкиот спектар на опции кој ги нуди програмата Exclusive Manufactur.
(ПР)
Соопштенија
Халки картичка за деца – прва платежна картичка за деца на македонскиот пазар
Халкбанк воведува уште еден иновативен производ – прва банкарска картичка наменета за деца на возраст од 9 до 15 години. Овој производ е креиран за специфичните потреби на децата, кој ним ќе им помогне да стекнат корисни финансиски навики, а на родителите да имаат поголема контрола врз тоа каде и колку трошат нивните деца.
Станува збор за Mastercard Junior дебитна картичка, која е прва во земјава наменета за деца и тинејџери на возраст до 15 години. Картичката се поврзува со сметка на детето, но за сета документација, следење на трошењето и поставување ограничување на сумите за плаќање е одговорен родителот или старателот.
„Нашата цел е на децата да им овозможиме сопствена картичка, преку која ќе стекнат чувство дека располагаат со реална сума пари. На тој начин ќе учат како одговорно да го менаџираат својот џепарлак, да вршат сигурни и безбедни плаќања и постепено да развиваат навики за штедење. Родителите, пак, имаат целосна контрола врз користењето на картичката од страна на своите деца и добиваат СМС известување за секоја нивна трансакција. Веруваме дека ова претставува иновативен и веќе нужен пристап за поттикнување финансиска писменост и одговорност кај најмладите“, вели Маја Наумовска Савеска, директор на корпоративни и маркетинг комуникации во Халкбанк.
Халки картичката нуди низа поволности – повлекување готовина без надоместок од сите банкомати во Македонија и во странство, бесплатен трансфер на средства од сметката на родителот или старателот на сметката на детето и можност за дигитализирање на картичката на Google Pay или Apple Pay.
„Со ваквиот пристап, децата се навикнуваат, изучуваат и се подготвуваат за користење на бенефициите што ги овозможува дигиталниот свет. Ова е особено важно имајќи предвид дека токму децата кои сега се на оваа возраст, се очекува да бидат идни двигатели во забрзувањето на дигитализацијата на општеството“, изјави Атила Селим, директор на Дирекцијата за дигитално банкарство во Халкбанк.
Сите заинтересирани за новата Халки картичка, може да аплицираат во која било филијала на Халкбанк. Корисниците на првите 60 издадени Mastercard Junior дебитни картички, на подарок ќе добијат и детска алка за дигитално плаќање. Отворањето и водењето платежна сметка за малолетни лица е бесплатно, додека сите што ќе аплицираат за Халки картичка до крајот на март 2026 година, ќе бидат ослободени и од трошоците за издавање на картичката.
Повеќе светски истражувања укажуваат дека основните знаења за парите децата ги стекнуваат до 7-годишна возраст, додека од 8 до 15 години веќе треба да научат како да управуваат со мали суми и да штедат за да можат да остварат некои цели кои бараат повеќе финансиски средства.
Халкбанк преку повеќе различни активности работи на финансиска едукација на децата и младите. Банката го издаде првиот Буквар за финансиска писменост за деца, а организира и повеќе креативни работилници преку кои децата учат за придобивките од штедењето.
(ПР)
Соопштенија
CHERY стана официјален спонзор на Ракометната федерација на Македонија
CHERY, еден од најбрзо растечките автомобилски брендови во Европа и во светот, официјално стана спонзор на Ракометната федерација на Македонија. Соработката беше промовирана на прес-конференција одржана во новоотворениот CHERY салон на Grand Auto, официјалниот увозник на брендот во Македонија.

„CHERY е бренд кој со забрзано темпо ја обликува иднината на автомобилската индустрија преку напредна технологија, современ дизајн и висок квалитет. Со поддршката на Ракометната федерација на Македонија, инвестираме не само во спортот, туку и во иднината – во младите таленти, новото раководство и позитивните промени, Чест ни е што денеска со нас се и претставници на ракометската елита на Македонија – претседателот на Ракометната федерација на Македонија, Александар Стефанов, селекторот на македонската репрезентација, Кирил Лазаров, како и дел од нашите репрезентативци. Вашето присуство дополнително ја потврдува важноста и силата на ова партнерство.


„Силните брендови не се градат само преку прозводи, туку преку поврзаноста со луѓето, заедницата и страста кон возилата. Токму затоа сме тука денеска да го објавиме официјалното спонзорство на Chery кон Ракометната федерација на Македонија. Ракометот е емоција, традиција и денес е симбол на нов почеток. РФМ влегува во нова фаза со ново раководство и со јасна визија и млади таленти кои ја претставуваат иднината на македонскиот ракомет. Тоа целосно се совпаѓа со филозофијата на Chery – инвестирање во напредок, иновации и долгорочен развој. Chery носи нова енергија во автомобилската индустрија во Македонија и во светот, а македонскиот ракомет носи нова енергија и нови страсти во спортот во Македонија. Ова е чекор напред, заедно со РФМ и Chery. Веруваме дека оваа соработка ќе придонесе не само за спортски успеси, туку и за инспирација на младите деца, промоција на тимски дух, дисциплина, амбиција – вредности кои ги делат Chery и нашите репрезентативци и стручниот штаб, кои верувам дека ќе направат големи успеси во Данска. Упатувам благодарност до РФМ за довербата во име на Chery и Grand Auto – заедно до големи успеси“, изјави г-нот Дритон Заири-генерален директор на Grand Auto.



„Благодарност до г-нот Дритон Заири, кој целиот живот е посветен на ракометот. Денеска нашата соработка се продлабочува и преминува во партнерски договор за спонзорство на Ракометната федерација на Македонија. Се надевам дека оваа соработка ќе носи нови успеси и нови победи, ќе се радуваме заедно и ќе славиме. Ние како федерација сме секогаш отворени за нови соработки, работиме напорно и вредно, и се надевам дека низ сето тоа што го даваме и вложуваме, трудот на крај ќе излезе на виделина. Честитки за новиот салон на Chery и Grand Auto , и во иднина да се гледаме само за убави работи“, изјави г-нот Александар Стефанов -Претседател на Ракометна федерација на Македонија.


Спонзорството е дел од пошироката стратегија на CHERY за раст на европските пазари и претставува јасен сигнал за долгорочна посветеност кон луѓето во Македонија.
Новото партнерство има за цел да го поддржи развојот на македонскиот ракомет, да ги мотивира младите генерации и да промовира вредности како што се тимската работа, дисциплината и стремежот кон успех.
Со оваа соработка, CHERY и Ракометната федерација на Македонија испраќаат заедничка порака за напредок, доверба и нова енергија – и во спортот и во автомобилската индустрија.
(ПР)

