Соопштенија
„Алкалоид“ со раст на консолидираниот извоз од 17 отсто, инвестиции од 28,3 милиони евра и 232 нови вработувања во земјата во периодот јануари – декември
Приходи од продажби
Продажби според региони
Консолидираните продажби остварени на домашниот пазар се зголемени за 13 %, а вкупниот консолидиран извоз на компанијата е зголемен за 17 %. Од вкупните консолидирани продажби 31 % се остварени на домашниот пазар, додека, пак, 69 % се остварени на странските пазари. Гледано според региони, во земјите од Југоисточна Европа се остварени 29 %, во земјите од Западна Европа (ЕУ и ЕФТА) се остварени 22 %, во земјите од Источна Европа (ЗНД, УКР…) се остварени 17 %, а на другите пазари е остварен 1 % од вкупните консолидирани продажби.
Најголем пораст кај поголемите извозни пазари, во споредба минатата година, бележат продажбите остварени во Канада, кои се зголемени за 62-пати; потоа во Италија, каде што се зголемени за 35-пати; во Јужна Африка за 5-пати; во Чиле повеќе од 4-пати, како и во Чешка и во Велика Британија, каде што се зголемени за повеќе од двапати. Потоа следуваат оние во Монголија (раст од 87 %), во Ерменија (раст од 69 %), Романија (раст од 66 %), Албанија (раст од 33 %), Украина (раст 26 %), во Бугарија (раст од 15 %), Хрватска (раст од 13 %), Босна и Херцеговина (раст од 11 %), во Србија (раст од 9 %) итн.
Продажби според групи производи
Гледано според групи производи, во структурата на вкупните консолидирани продажби најголемо учество заземаат производите од сегментот фармација, и тоа 90 %. Од нив поголем удел имаат антибиотиците со 27 %, препаратите ОТЦ со 19 %, невролошките препарати со 12 %, кардиолошките препарати со 12 % од вкупните консолидирани продажби итн. Сегментот хемија, козметика и билкарство учествува со 10 % во вкупните консолидирани продажби, поточно хемија учествува со 2 %, козметика со 7 %, а билкарство учествува со 1 %. Вкупните продажби бележат пораст кај профитните центри фармација и козметика во споредба со остварените во истиот период од 2022 година. Сегментот фармација бележи раст од 18 %, а козметика раст од 10 %.
Инвестиции
Вкупните инвестиции во основни средства во периодот јануари – декември 2023 година изнесуваат 1.741.561.257 денари и во споредба со остварените во истиот период од 2022 година бележат раст од 18 %. Ваквото зголемување на инвестициите се должи на најголемиот инвестициски проект на АЛКАЛОИД во последните 20 години – новото производствено одделение за производство на цврсти форми 2 – со кој се зголемуваат капацитетите за производство на цврсти форми за повеќе од двапати.
Резултати од работењето
Единечната добивка пред финансиските трошоци, даноците и пред амортизацијата (ЕБИТДА), која изнесува 2.572.485.548 денари, бележи зголемување од околу 8 %, додека, пак, единечната нето-добивка изнесува 1.520.546.813 денари и е зголемена исто така за 8 %.
Консолидираната добивка пред финансиските трошоци, даноците и пред амортизацијата (ЕБИТДА) достигна 2.750.020.561 денари и бележи раст од 8 %, додека, пак, консолидираната нето-добивка во износ од 1.576.864.006 денари е зголемена исто така за 8 %.
При извршувањето на оперативните активности АЛКАЛОИД АД Скопје ангажираше повеќе од 1.000 домашни добавувачи.
Вработени
Во периодот јануари – декември 2023 година во АЛКАЛОИД АД Скопје се реализирани 232 нови вработувања во РС Македонија. Со одлука на Управниот одбор на АЛКАЛОИД АД Скопје, во март 2023 година е одобрен и исплатен регрес за користење годишен одмор за вработените во компанијата, во висина на нето-износот од 36.500 денари. Во декември 2023 Управниот одбор по повод новогодишните и божиќни празници, одобри исплата на новогодишен надоместок за вработените во нето-износ од 34.000 денари. Групацијата АЛКАЛОИД брои 2.843 вработени, од кои 2.155 се во земјава, а 688 се вработени во капитално поврзаните друштва во странство.
Податоци за акциите
Акциите на АЛКАЛОИД АД Скопје котираат на официјалниот пазар на Македонската берза за хартии од вредност од 2002 година и важат за едни од најтргуваните и најликвидните акции на Берзата. Цената на акцијата во периодот јануари – декември 2023 година се движеше од 17.199,00 до 18.500,00 денари или просечно 17.781,93 денари за една акција. На 31.12.2023 година акциите на АЛКАЛОИД АД Скопје беа во сопственост на 5.487 акционери, физички и правни лица, a пазарната капитализација на компанијата изнесуваше речиси 26 милијарди денари.
На 3 април 2023 година, на Годишното собрание на акционерите, е одобрена пресметка и исплата на бруто-дивиденда за 2022 година, во износ од 701.363 илјади денари. Во согласност со дивидендниот календар, во мај 2023 година започна исплатата на дивидендата во износ од 490 денари бруто, односно 441 денар нето за една акција. Исплатената дивиденда по акција за 2022 година е поголема за 11,36% во однос на исплатената дивиденда по акција за 2021 година.
Бизнис-план за 2024 година
Бизнис-планот за 2024 година, донесен со одлука на Управниот одбор на АЛКАЛОИД АД Скопје, на Седницата одржана на 27.12.2023 година, предвидува инвестирање на околу 10% од консолидираните приходи од продажби во материјални и во нематеријални средства, раст од 10% на консолидираните продажби во однос на реализираните во 2023 година, како и раст од 7% на консолидираниот профит пред оданочување во однос на 2023 година.
Бизнис-планот за 2024 година е базиран на очекувањата, проекциите и на можностите на тековните и на новите пазари и производи, достапни за компанијата во моментот на изготвување на планот. Околностите и настаните во 2024 година, а со тоа и остварените резултати, може да варираат од прикажаните во Бизнис-планот.
Очекувања за претстојниот период
Трендот на работење во отежнати економски услови кои беа актуелни во изминатите неколку години сосема е извесно дека ќе продолжи и во 2024 година. Доминанти предизвици беа инфлацијата и порастот на каматните стапки кои сепак, според сите очекувања, би требало да влезат во зоната на стагнација а можеби и благо опаѓање. Секако безбедносните глобални кризи го отежнуваат економскиот амбиент и предвидливоста што секогаш може да повлијае и на цените на енергенсите, да создаде потешкотии кај ланците на испораки но и да повлијае на достапноста на одредени материјали.
Очекуваме во 2024 година да продолжиме по патеката на континуираниот раст базиран на можностите од нашите тековни инвестиции во новите производни капацитети и опреми и вложувањата во развојно-истражувачките проекти, на тој начин создавајќи конкурентно портфолио и можности за ширење на пазарите. За остварување на овие цели ќе продолжиме и со нови вработувања во земјава но и на странските пазари, притоа континуирано вложувајќи во подигнување и усовршување на нивото на знаења и вештини на нашите вработени и градење на таленти.
ПР текст
.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Соопштенија
Инвестирајте како гејмер: 5 P2P стратегии позајмени од светот на стратегиските игри
Ако знаете како да изградите совршен build во League of Legends, да издржите долг raid во World of Warcraft или да победите во StarCraft со паметна стратегија – честитки, веќе имате предност во светот на P2P инвестирањето. Да, сериозно. Во суштина, и игрите и P2P инвестициите бараат исто нешто: тактика, анализа, трпение и добри P2P стратегии.
Финансискиот пазар е како една голема, сложена стратегиска игра: добивате ресурси (вашите пари), мора да ги распределите (инвестирате) и, што е најважно, да ги избегнувате опасностите (ризикот).
Разликата е само што наместо XP, тука заработувате реален пасивен приход. Ако сакате да ја пренесете вашата “in-game” интелигенција во реалниот свет, време е да го откриете финанскиот “playbook” што го користат паметните инвеститори.
Од гејминг до инвестирање – иста логика, различна арена со вистинските P2P стратегии
Многу често најнеочекуваните светови се среќаваат во средината, а кога станува збор за игрите и инвестирањето – стратегијата е таа заедничка точка. Стратегијата е клучна за успех било да сте гејмер или инвеститор. Еве ги 5-те P2P стратегии што звучат како од светот на гејмерите – но функционираат совршено и во светот на P2P инвестирањето.
1. Диверзификацијата е вашиот „Heal Potion“
Во секоја добра стратегиска игра, никогаш не одите во битка без вашиот Heal Potion. Тоа е вашата “back-up” линија, начинот да се вратите во игра кога сте под најголем напад. Истото важи и за инвестирањето – диверзификацијата е вашиот штит против неочекувани загуби.
Во P2P светот, тоа значи: не вложувајте сè во еден заем. Наместо тоа, поделете го вашиот капитал на повеќе мали инвестиции во различни заеми, категории и оригинатори. На тој начин, ако некој заем не се отплати во целост, останатите продолжуваат да ви носат добивка.
Pro Tip: Како искусен RPG играч, секогаш ги делите вашите Skill Points на повеќе статистики (сила, интелигенција, одбрана). Така, поделете го вашиот капитал на повеќе заеми – за да бидете силни во сите области!
2. Реинвестирањето е вашиот „XP Grinding Loop“
Секој гејмер знае дека вистинскиот напредок не доаѓа од еден quest, туку и од постојано фармање XP. Во P2P светот, тоа се вика реинвестирање. Кога добивате месечни исплати од заемите, наместо да ги повлечете, повторно инвестирајте ги во нови заеми.
Така создавате loop на раст – каде што секоја добивка ви носи уште поголема добивка. Ова е вашата верзија на level up – само што наместо нов меч или spell, добивате поголемо портфолио и стабилен пасивен приход.
Pro Tip: Ако сте играч што сака да има контрола врз build-от, можете рачно да избирате заеми. Но ако сакате да го играте „финансискиот sandbox“ на полесен начин – вклучете ја функцијата Auto Invest, внесете ги подесувањата за автоматско инвестирање и гледајте како профитот расте.
3. Деталите на заемот се вашиот „Item Stats Screen”
Секој искусен гејмер знае – пред да го екипирате новиот меч, штит или оклоп, мора да го отворите Item Stats Screen-от. Не е доволно само да гледате дека мечот изгледа убаво – мора да ги проверите статистиките: attack power, durability, speed, special bonuses. Еден предмет може да изгледа моќно, но да не одговара на вашиот play style. Истото важи и за P2P инвестициите.
Пред да кликнете „Купи кредит”, проверете ги сите детали на заемот – тоа е вашиот финансиски Item Stats Screen. На P2P.mk, секој заем има јасно прикажани клучни информации:
· Шифра на кредит – Уникатен ID за следење (како item code во инвентарот)
· Финансиско друштво (Оригинатор) – Кој издава заем (вашиот “vendor” или “guild”)
· Годишна каматна стапка – Колку заработувате годишно (вашата “damage stat”)
· Рок на отплата (месеци) – Колку долго траат исплатите (вашата “cooldown time”)
· Износ на кредит – Вкупна сума на заемот
· Месечен прилив – Колку добивате секој месец (вашиот recurring income)
· Вкупен прилив – Што добивате на крај (total reward за мисијата)
Не вложувајте во заем само затоа што има висока каматна стапка – проверете ги сите детали! Може заемот да има одличен „attack stat” (14% камата), но долг рок што не одговара на вашата стратегија. Или можеби износот е премногу голем за вашиот капитал за диверзификација.
Pro Tip: Како што анализирате дали новата опрема одговара на вашиот build пред да ја купите, така анализирајте дали заемот одговара на вашето портфолио. Проверете ги сите stats, споредете ги со другите достапни заеми, и одлучете дали е вистинскиот “item” за вашата стратегија. Паметните инвеститори не кликаат импулсивно – тие проучуваат, споредуваат, и избираат стратешки.
4. Гаранцијата за Откуп е вашиот „Checkpoint“ (Точка на Спас)
Во секоја тешка Campaign, Checkpoint-от е клучниот елемент што ви овозможува да преживеете. Тоа е точка на спасување; ако изгубите, не почнувате од самиот почеток. Гаранцијата за откуп (BuyBack Guarantee) е вашиот финансиски Checkpoint.
Вие можете да се фокусирате на стратегијата за раст, а не на мониторинг на поединечни заемопримачи. Со оваа заштита, вашите инвестирани средства се чувствуваат речиси исто толку сигурно како и во банка, но со потенцијал за далеку повисок принос.
Pro Tip: Паметните играчи секогаш имаат backup план.
5. Фокусирајте се на вашиот „End-Game“ (Крајна Цел)
Во секоја игра, вистинските шампиони не се оние што трчаат најбрзо – туку оние што играат паметно на долг рок. Истото важи и за P2P инвестирањето.
Немојте да очекувате “instant wins” или “cheat codes” за брзо богатство. Наместо тоа, размислувајте како стратег што планира неколку потези однапред. Колку подолго останете во играта со паметна стратегија, толку повеќе можете да акумулирате. Вашата трпеливост и дисциплина се вашето најсилно оружје – тоа е вашата „ultimate ability”.
Pro Tip: Поставете си реална цел на 6, 12 или 24 месеци. Гледајте на секој месец како нова рунда – и оставете вашите пари да работат за вас. Но имајте реални очекувања: P2P не е магија, туку алатка за диверзификација на вашето инвестициско портфолио.
Оптимизирајте ги вашите инвестиции со вистинските P2P стратегии
P2P инвестирањето не е брзо збогатување (no quick cheat codes). Тоа е долгорочна, одмерена стратегија која константно генерира приход. Тоа е како да ја градите вашата base – малку по малку, но стабилно и со растечка моќ.
Време е да ги извадиме тие вештини од виртуелниот свет и да ги примениме таму каде што навистина се важни: во градењето на вашиот финансиски раст. Со P2P.mk, првата македонска peer-to-peer платформа, инвестирањето станува едноставно и забавно. Започнете да инвестирате со вашите P2P стратегии денес на P2P.mk.
(ПР)
Соопштенија
Wolt+ и во Македонија: нула денари достава со месечна претплата
Wolt ја активира претплатничката услуга Wolt+ во Македонија, наменета за корисници кои нарачуваат храна, намирници и производи од локалните продавници присутни на платформата. Со Wolt+, сите нарачки од партнерите обележани со W+ во апликацијата се испорачуваат со нула денари надомест за достава. Месечната претплата изнесува 199 денари, со можност за годишен пакет по намалена цена, а новите корисници можат да го пробаат сервисот бесплатно во период од два месеци.
Нула надомест за достава кај W+ партнерите кои се квалификуваат, транспарентни минимални износи, двомесечен бесплатен пробен период и можност за откажување во секое време директно во апликацијата.
![]()
За корисниците кои почесто нарачуваат, Wolt+ се „исплатува“ со околу 2–3 нарачки месечно, според вообичаените трошоци за достава. Платформата со W+ ги обележува рестораните и продавниците кои се наоѓаат на растојание до 5км од корисникот на апликацијата, а минимален износ во кошничката е 350 денари за ресторани, 350 денари за продавници и 700 денари за намирници. По активирање на претплатата, корисникот во апликацијата веднаш може да види кои партнери се означени со W+. Апликацијата овозможува претплатата да се откаже во секое време преку корисничкиот профил. Wolt+ се обновува автоматски, а со членството можете да го управувате или да го откажете во секое време од табот Wolt+ во вашиот профил.
Wolt+ е осмислен со јасна корист за потрошувачите, како намалување на вкупните трошоци за достава за оние кои нарачуваат почесто, со едноставни правила видливи во апликацијата и транспарентни услови за откажување.
Но, бенефитот од платформата го чувствуваат и партнерите – рестораните и продавниците кои немаат потреба да инвестираат во сопствена онлајн продавница, а стигаат до многу поголем број потрошувачи. Платформата ја зголемува видливоста на малите бизниси, а со тоа и бројот на нивни потрошувачи. Сега со обележувањето на рестораните, маркетите и специјализираните продавници со W+ значка се зголемуваат и можностите за ексклузивни понуди за потрошувачите. Со приклучување на Wolt+, корисниците откриваат повеќе омилени места што се во околината, што за партнерите значи почести посети од потрошувачи и повисока фреквенција на нарачки.
![]()
„Со Wolt+ сакавме преку намалување на трошоците за достава на корисниците на платформата Wolt да им овозможиме уште поудобно и подостапно искуство при нарачување. Најголеми придобивки имаат оние што користат почесто, но и повремените корисници остваруваат значајни заштеди. Во повеќето случаи, членството се исплатува по само две до три нарачки месечно. Бенефитот не е само за потрошувачите, рестораните и продавниците добиваат поголема видливост и повисока побарувачка. Нашите партнери се задоволни и веќе забележуваат значителен пораст на нарачките,“ изјави Ѓорѓе Давидовиќ, генерален менаџер за Србија и Wolt Македонија.
Претплата важи само за државата каде е купена претплатата, а правилата, минималните износи и опсезите може да се ажурираат во секое време. Сите детали важечките услови се достапни во апликацијата и на веб-страницата на Wolt.
Wolt е технолошка компанија со седиште во Хелсинки, со мисија да донесе радост, едноставност и заработка во соседствата ширум светот. Wolt развива платформа за развој на локалната економија која ги поврзува луѓето што сакаат да нарачаат храна, намирници и други производи со луѓе заинтересирани да ги продаваат и испорачуваат. Wolt е основан во 2014 година и во 2022 се здружи со DoorDash, кој во 2025 година ја заврши аквизицијата на Deliveroo. Денес, Wolt е дел од DoorDash семејството и работи во повеќе од 30 земји.
(ПР)
Соопштенија
Освоена ЏОКЕР-премија со 6 погодоци во вредност од 3.152.640 денари
87. коло од Лото 7 израдува еден среќен добитник, кој ја освои премијата од играта на среќа Џокер, во вредност од 3.152.640 денари. Уплатата е извршена во продажното место „Димпо“ во Битола. Иако добитникот не се согласи за јавно објавување на неговите податоци, тој сподели со нас дека за него оваа добивка претставува уште една потврда дека секогаш треба да се верува во среќата.
Продажното место „Димпо“ во Битола е познато по среќните добивки од игрите на среќа на Државна лотарија. Таму е „изгребана“ и најголемата премија од инстант лотаријата – 10.000.000 денари од инстант лозот „Мега Милионер“.
Од почетокот на приредувањето на играта на среќа Џокер во 2010 година, во рамките на Ново Лото 7/34, освоени се вкупно 17 Џокер премии, а ова е 11-та освоена Џокер премија од почетокот на приредувањето на Лото 7 во 2019 година.
Уплата на еден Џокер број чини 30 денари, а може да донесе вредна добивка. Џокерот се избира по компјутерски пат, а бидејќи среќата знае да изненади, не треба да се пропушта шансата со одиграна лото-комбинација да се уплати и еден Џокер број.
Во Делчево се освоени две Џокер премии, по една Џокер премија е освоена во Струмица, Берово, Кавадарци, Свети Николе, Струга, Крушево, Пехчево и Битола и седум во Скопје. Првата премија од играта на среќа Џокер беше постигната во Делчево.
Среќата е насекаде со Државна лотарија!
(ПР)

