Соопштенија
Заштита или естетика – што е на прво место при изборот на фасада?

Првиот впечаток на секоја куќа, дури и за обични минувачи, е фасадата. Таа е лицето на секоја куќа. Но, покрај убавината, фасадата игра клучна функционална улога при заштита на објектот од секакви надворешни влијанија. Доколку дојдовте до ставката поставување фасада на вашата новоградба или планирате реставрација на постојната фасада, во продолжение какви фасадни системи и какви материјали постојат на пазарот, кој се нивните карактеристики, за да можете да го направите вистинскиот избор.
Фасадата е надворешниот елемент на куќата што во голема мера влијае на нејзиниот целокупен изглед. Го заштитува градежниот објект од неповолни временски влијанија како температурни промени, силен ветер, снег, дожд, град. Покрај тоа, нејзината улога е термички да го заштити објектот и да обезбеди соодветна звучна изолација.
Најпопуларен тип на фасада е контактна или демит фасада
Контактната фасада или демит фасадата е најпопуларниот избор кај нас. Демит или контактна фасада, се состои од неколку елементи, од кои еден е термо изолациски панел.
Кај овој вид на фасада изолацијата, која во главно е стиропор, се лепи директно на надворешниот ѕид. Така поставените плочи од стиропор потоа се фиксираат со специјални клинови. Следува заштитната мрежа за армирање и зајакнување на површината на фасадата. Вака обложените надворешни ѕидови се глетуваат за завршен слој, а потоа следи естетскиот дел – бојадисување на фасадата со избраната боја.
Наместо стиропор може да се користи и камена волна, која, благодарение на карактеристиките, е подобро решение. Таа, пред сè, паропропустлива и им овозможува на ѕидовите да „дишат“, обезбедува поефикасна звучна изолација бидејќи густата структура на камената волна ефикасно ја апсорбира бучавата, погодна е за тешко достапни места, т.е. места на кои стиропорот не е соодветен. Тука е и еколошкиот фактор: бидејќи се добива од природен камен, камената волна е природен материјал, додека стиропорот се добива од преработка на нафта.
Фасади со изолација изработени од стиропор се поевтина опција и овозможуваат побрза работа. Доколку како термо изолационен материјал се користи минерална волна, цената на фасадниот систем се зголемува за околу 40%.
Контактните фасади ја подобруваат енергетската ефикасност на зградата, со што се заштедуваат трошоците за греење и климатизација. Траат повеќе од 30 години и овозможуваат брзо враќање на инвестицијата.
По не популарни, но исклучително енергетски ефикасни решенија се вентилациони фасади. Тие постигнуваат заштеда на енергија потребна за греење и ладење за околу 30%.
Клучот е во постоењето вентилација или воздушен слој со дебелина од 2 до 5 цм. Овој слој се наоѓа помеѓу ѕидот на зградата и надворешната фасадна обвивка. Обезбедува непречен проток на воздух, што овозможува ефикасно отстранување на влагата. На овој начин се спречува развојот на мувла и плесна Во текот на летото воздушниот слој ја задржува топлината, па не навлегува во внатрешноста, што ја намалува потребата за климатизација. Во зима, тоа придонесува за топлинска изолација на зградата. Вентилираната фасада има одлична звучна изолација и долг работен век кој надминува 50 години.
За разлика од демит фасадата, кај вентилираната фасада, изолациониот слој не се поставува директно на надворешните ѕидови, туку на скелетот, т.е. на потпорната под конструкција, која механички се прицврстува. Потоа се поставува топлинска изолација помеѓу скелетот, односно хоризонталните и вертикалните профили, за да нема празнини помеѓу нив.
Потоа следи вградување на паропропустлива-водопропустлива фолија, која го спречува навлегувањето на влага во изолациониот слој, а истовремено обезбедува непречен проток на водената пареа од внатрешноста кон воздушниот слој. Потоа, следува воздушен слој со вентилациони отвори кои служат за влез и излез на воздух, најчесто поставени на врвот и на дното на фасадата. Надворешната фасадна обвивка доаѓа на крајот и може да биде изработена од разни материјали – камен, метал, стакло, дрво…
Вентилираната фасада има и значителни недостатоци во однос на демит фасадата – таа е двојно поскапа и зафаќа повеќе простор, односно подебела е.
За кој тип на фасада и да се одлучите, најважно е вашиот мајстор за фасада правилно да ја изведе. Само доколку професионално се постават сите фасадни слоеви, ќе се спречи појавата на топлински мостови и ќе се обезбеди долг животен век на фасадата.
Материјали за фасади
Спомнавме кои изолациони материјали може да се користат при изведба на фасади. Сепак, важно е да се споменат и некои други материјали како стакло, дрво…
Стаклени фасади се најчест избор за модерни згради, особено деловни простории. Тоа е само носечка, целосно застаклена фасадна конструкција. Кај стаклена фасада, хоризонталните и вертикалните алуминиумски профили кои ги раздвојуваат стаклените панели можат да бидат видливи (континуирана стаклена фасада), или невидливи однадвор (структурна стаклена фасада). Алуминиумските профили можат да бидат видливи само со минимална ширина по рабовите на елементите, а тогаш зборуваме за полу структурна стаклена фасада. Стаклените фасади може да бидат вентилирани, односно да имаат воздушен простор помеѓу два слоја стакло. Станува збор за дупли стаклени фасади.
Метални фасади се направени од сендвич панели со термичко полнење. Нивните облоги обично се направени од челични или алуминиумски плочи.
Дрвени фасади се традиционален избор и најчесто може да се видат во планинските предели. Кај нив се употребуваат профилирани даски или дрвени плочи. Тие се еден вид вентилирани фасади. Дрвените фасади имаат повисока цена од металните фасади.
Совети за избор на боја на фасада
Се препорачува при изборот на бојата за фасадата да не се водите исклучиво од актуелните трендови, туку да се земе предвид бојата на покривот, бојата на надворешната столарија и оградата на дворот. Имајте ги на ум околните куќи, за вашата да не „штрчи“ премногу, но и количината на светлина на која е изложена вашата куќа.
ПР текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Соопштенија
3,2,1… летото ни дојде – време е да ја подготвите вашата торба за плажа со „Зегин“

Пред да тргнете на плажа или да се упатите кон вашата следна авантура, бидете сигурни дека вашата торба е полна со основните работи што ќе ве одржат сјајни, заштитени и ќе придонесат да се чувствувате удобно во својата кожа.
Од глава до пети Зегин се грижи за вас- од креми за сончање до хидратантни производи за нега на кожа и коса, како и производи за здравје.
Кои се производите потребни за вашата летна торба за убаво и мирно лето, прочитајте на следниов линк.
(ПР)
Соопштенија
30 години „Кожувчанка“ – јубилеј на успех, партнерство и визија

Компанијата Кожувчанка денес го одбележа својот голем јубилеј – 30 години постоење со ПР настан на кој присуствуваа партнери, пријатели, новинари, претставници од институции и деловни соработници од земјата и странство.
Повод
Настанот се одржа по повод три децении успешна работа на Кожувчанка -компанија која од 1995 година израсна од локален производител во бренд со национално и меѓународно признание. Присутните имаа можност да слушнат инспиративни обраќања од водечките луѓе од компанијата, нејзини долгогодишни партнери, како и претставници од институциите.
Г-дин Бранко Азески, Претседател на Стопанската комора на Македонија
Г-динот Азески ја имаше таа чест прв да се обрати. Тој ја потенцираше улогата на компанијата Кожувчанка како пример за успешно македонско претпријатие. Исто, говореше и се осврна на одличната соработка помеѓу Комората и Кожувчанка низ годините, потенцирајќи ја нивната заедничка заложба за подобрување на деловната клима и охрабрување на другите домашни брендови.
Г-ѓа Јанинка Чупаркоска, Генерален менаџер на Компанијата Кожувчанка
Во своето обраќање, г-ѓа Чупаркоска ја истакна благодарноста кон сите кои се дел од 30-годишната приказна на Кожувчанка – вработените, потрошувачите и партнерите:
„Тоа што не’ прави посебни и истрајни сето ова време пред сè се луѓето – нашите верни потрошувачи, посветеноста на нашите вработени, како и поддршката од нашите партнери и соработници.“
Таа се осврна на почетоците од 1995 година, кога Кожувчанка започнала со неколку вработени и еден производ, а денес брои преку 70 производи, присутни во секојдневието на македонските семејства и пошироко.
Исто, зборуваше за постојаните инвестиции во производство, квалитет и одржливост, како и за извозните успеси на компанијата.
Г-дин Марио Маис, Маркетинг менаџер на Sinalco International Brands
Г-дин Маис, долгогодишен стратешки партнер на Компанијата преку брендот Sinalco, зборуваше за исклучителната доверба и професионалната соработка која трае веќе две децении.
Тој ја истакна Кожувчанка како пример за лојалност, квалитет и стабилен развој на локалниот пазар:
„Соработката со Кожувчанка не е само деловен однос – тоа е долгорочно партнерство засновано на доверба, визија и заеднички успеси. Вашата истрајност и интегритет се инспирација.“
На крај од говорот кажа за важноста на синергијата помеѓу локалните производители и глобалните брендови, и ја најави подготвеноста од Sinalco International Brands за нови, заеднички проекти со компанијата Кожувчанка.
Г-дин Митко Јанчев, Градоначалник на Општина Кавадарци
Митко Јанчев со голема емоција зборуваше за почетоците на компанијата, визијата на неговите татко и чичко и патот до денешниот успех:
„Со голема чест и особена гордост ви се обраќам денес, на денот кој е од голема важност за мене и мојата фамилија – 30 години од постоењето на Кожувчанка.“
Тој го најави и новиот бренд – Aqua Mila, природна изворска вода која го носи името на неговата ќерка:
„Со ова претставување на нашиот нов производ пред вас, сакам да ѝ го честитам роденденот и на мојата ќерка Мила по која е крстен овој бренд.“
Јанчев објави и планирана соработка со СОС Детското село, со цел поддршка на децата и вложување во нивната иднина:
„Тоа е она на кое сум најмногу горд – на моето семејство, на компанијата и на луѓето-партнери со кои секојдневно учествуваме во градење на подобро општество за сите.“
На крај, изрази благодарност кон сите потрошувачи, соработници и пријатели на компанијата:
„Се гордеам и сум благодарен на сите вас – наши пријатели и соработници, на нашите верни потрошувачи и на сите што веруваат во оваа наша приказна.“
За Кожувчанка
Основана во 1995 година, Кожувчанка денес е еден од лидерите во македонската индустрија за производство на вода, алкохолни и безалкохолни пијалаци, со портфолио од над 70 производи и присуство на повеќе странски пазари. Компанијата е позната по квалитет, иновации и општествена одговорност, како и по своите долгорочни партнерства – како со Sinalco, така и со многу локални дистрибутери и институции.
(ПР)
Соопштенија
За Халкбанк – Важни се луѓето и сето она што ги обединува

Ова лето, неколку внимателно одбрани настани низ Македонија носат дух на автентичност, инспирација и заедништво. Поддршката на Халкбанк не е случајна – туку доследна и долгорочна, насочена кон вредностите што ја прават заедницата поцврста. Со вложување во културата, во моментите на поврзување и во сите облици на социјално живеење, банката го живее својот слоган – Важни се луѓето.
Во Скопје, Street Food Festival, кој се одржа од 18 до 22 јуни, претставува урбано собиралиште каде што вкусовите, музиката и добрата енергија се преплетуваат во едно современо искуство. Како партнер на фестивалот, Халкбанк понуди и дополнителна вредност за учесниците, односно секое плаќање со Халкбанк картичка овозможуваше учество во интерактивна активација со награди, поттикнувајќи ја непосредната поврзаност со посетителите и збогатувајќи го фестивалското доживување.
На 21 и 22 јуни, во природниот амбиент на Пелинце Пикник, љубителите на културни настани, музика и семејна дружба имаа можност да уживаат во настан што го негува духот на блискост и заедништво. Поддршката од Халкбанк претставува продолжение на заложбата за градење автентични вредности низ социјални и културни формати.
Во јули, Ohrid Beach Film Festival (23–27 јули) повторно ќе ја оживее магијата на филмот под отворено небо, покрај Охридското езеро. Настанот го афирмира младиот авторски израз и ја збогатува домашната културна сцена, а поддршката на Халкбанк ја рефлектира мисијата на банката, да биде активен партнер во развојот на културата и креативната индустрија.
Во време кога секоја форма на поврзување добива ново значење, овие настани се потсетник дека заедничките доживувања имаат трајна вредност. А таму каде што тие се создаваат, ќе продолжи да биде присутна и банката.
(ПР)