Соопштенија
Светска премиера по повод 50-годишнината: новиот Golf е поатрактивен, интелигентен и поефикасен од кога било досега

•Нов хардвер и софтвер: Golf ќе биде опремен со систем за инфозабава од следната генерација, кој ќе има брз процесор, интуитивно ракување, интелигентен гласовен асистент IDA и интеграција ChatGPT.
•Надградба на дизајнот: новиот Golf има поостар преден дел, 3D светлосна графика на задните светла и, за прв пат, осветленo лого на Volkswagen на предната страна.
•Нов plug-in хибрид: целосно електричен опсег од околу 100 km и вкупен опсег од 1.000 km, плус функција за DC брзо полнење со капацитет за полнење од 50 kW.
•Првиот Golf излезе од производната лента во Волфсбург пред 50 години, а вкупно над 37 милиони единици се продадени ширум светот.
Golf оваа година го слави својот 50-ти роденден – а Volkswagen лансира подобрена верзија на својот бестселер по повод годишнината. Во Македонија ќе биде достапен во втората половина од 2024 годината. Новиот Golf импресионира со инфозабавниот систем од следната генерација, поинтуитивен оперативен концепт, поостриот преден и заден дизајн, како и ефикасни системи за возење. Тие вклучуваат plug-in хибридни погони со зголемен досег на целосно електрична енергија од околу 100 километри. Покрај тоа, за прв пат, предниот дел на Golf го краси осветленото лого на Volkswagen.
Томас Шафер, извршен директор на Volkswagen Патнички Возила: „ Golf е во срцето на брендот Volkswagen веќе половина век, нудејќи прифатлива мобилност за сите на највисоко технолошко ниво. Ова е токму она на што сега го градиме со новата еволутивна фаза – со уште поголема ефикасност, удобност и квалитет и нов оперативен концепт. Golf не станува ништо подобар од ова“.
Имелда Лабе, член на Управниот одбор на Volkswagen за продажба, маркетинг и постпродажба: „Со Golf, напишавме уникатна успешна приказна. Golf се залага за брендот Volkswagen како ниеден друг модел. Автомобил за сите генерации. И ова е случај веќе 50 години. Со континуираниот технички развој на новиот Golf, сега додаваме уште едно поглавје на оваа успешна приказна“.
Обновени предни и задни и нов дизајн на светлата. Новиот Golf и новиот Golf Variant може да се препознаат по нивниот нов преден дел. Визуелно дефинираните карактеристики го вклучуваат логото на Volkswagen, кое за прв пат се осветлува на Golf, и ново-дизајнираните LED фарови. Најдобрите Q.LIGHT LED matrix светла вклучуваат ново долго светло со високи перформанси со опсег до 500 m. Нов дизајн добија и IQ.LIGHT 3D LED светлосните групи за задни светла во двете верзии на каросеријата.
Нов инфозабававен систем и интеграција на ChatGPT. Во внатрешноста, серијата модели располага со ново развиен, интуитивен инфозабавен систем со слободно стоечки екран на допир (дијагонала на екранот до 32,8 см). Ова има ергономски оптимизирани и осветлени лизгачи на допир за контрола на температурата и јачината на звукот во основата.
Новини се и подобрениот повеќе-функционален волан и новиот гласовен асистент IDA. Користејќи природен јазик, IDA може да се користи не само за контрола на функциите како што се климатизацијата, телефонот или системот за навигација, туку и за пристап до онлајн информации од сите можни области – од временски прогнози до прашања со општо знаење. Golf во иднина ќе ја има најновата генерација на инфозабавниот систем. Ова го интегрира четботот заснован на вештачка интелигенција ChatGPT во гласовниот асистент IDA. Прикажана на CES (Consumer Electronics Show) во Лас Вегас на почетокот на јануари, функцијата може беспрекорно да пристапи до постојано растечката база на податоци за вештачка интелигенција. Патниците можат да комуницираат со автомобилот користејќи природен јазик и да истражуваат содржини што им се читаат на глас додека патуваат.
Паркирањето е олеснето благодарение на новите помошни системи. Маневрирањето со Golf и Golf Variant е олеснето со новите помошни системи, како што е подобрената функција Park Assist Plus. Кога возите покрај паркинг простор, може да открие дали просторот е доволно голем и соодветно да ја започне постапката за паркирање. Го презема управувањето, како и забрзувањето и сопирањето. Сè што треба да направи возачот е да го следи процесот на паркирање. Покрај тоа, Park Assist Pro за прв пат ќе биде достапен за Golf, овозможувајќи им на возачите да го водат возилото во и надвор од паркинг местата со својот паметен телефон. Возилото може да се извади од паркинг просторот од далечина, на пример, ако просторот за паркирање е многу тесен. Друга нова карактеристика е системот „Area View“ – овде се создава сеопфатен поглед од 360 степени со спојување на четири камери, а соодветната слика се пренесува на екранот на допир на инфозабавниот систем. Ова го олеснува гледањето на рабовите и ознаките на паркинг просторот.
Нова палета на погонски единици. Новите plug-in хибридни погони во Golf нудат зголемена моќност и електричен опсег од околу 100 km, а дополнително се опремени со DC функција за брзо полнење. Високо ефикасните благи хибридни погони од 48 V се особено привлечни за возачите кои немаат ѕидна кутија за полнење дома. Вкупно девет различни опции – благ хибрид (eTSI), plug-in хибрид (eHybrid и GTE), бензинец со турбо полнач (TSI) и турбо дизел (TDI) – ќе бидат достапни за производната линија во фазата на лансирање. Golf GTI стана уште поспортски со дополнителна моќност во споредба со неговиот претходник. Дополнителни деривати на Golf ќе бидат воведени сукцесивно во текот на 2024 година.
50 години Golf – историја на бестселерот
Првиот Golf произведен во серија беше изграден во фабриката на Volkswagen во Волфсбург на крајот на март 1974 година. Официјалното лансирање започна во мај. Пред ова, Beetle, а со тоа и комбинацијата на мотор поставен одзади и погон на задните тркала го обликуваа брендот Volkswagen со децении. На почетокот на 1970-тите, првиот Golf – како и Passat, Scirocco и Polo – го означи почетокот на новата ера: онаа на моторот поставен напред и погонот на предните тркала. Модерниот и безбеден концепт на погонски систем, големата флексибилност со задната врата и преклопениот потпирач за грб на задните седишта и дизајнот беа толку убедливи што милионитиот Golf излезе од производната лента до октомври 1976 година.
Но, тоа беше само почеток: во седумте генерации што следеа, Golf секогаш беше тој што ја правеше достапната мобилност со највисоките стандарди на технологија достапна за секого. Доаѓаше со технологија како што се контролиран катализатор и ефикасни погонски системи, а дополнително нудеше безбедносни карактеристики како што се системот против блокирање на сопирањето, воздушните перничиња или првиот систем за погон на сите тркала во производната линија. Тајната зад успехот на Golf се должи и на фактот дека дизајнерите ја пренеле ДНК од првата генерација на неговите наследници, со што го негувале класичниот дизајн на Golf.
Удобноста, квалитетот и иновативните системи за помош добиваа значење со секоја генерација и продолжуваат да поставуваат стандарди денес. Во текот на изминатите 50 години, Golf стана високо-технолошка компактна класа сама по себе – оваа дури стана позната како „класа на Golf“ по само неколку години. Моделот има освоено безброј награди и компаративни тестови дома и во странство. Следеа различни деривати како што се Variant, Cabriolet и Sportsvan; целосно електричните e-Golf и спортските модели, со кратенката GTI, GTD, GTE и водечкиот Golf R брзо се етаблираа. Golf беше еден од првите автомобили во сегментот кој понуди асистирано возење преку Travel Assist. Друга иновација во Golf беше дебито на технологијата Car2X, која може да обезбеди однапред предупредување за опасности.
До денес, повеќе од 37 милиони Golf се продадени во осум генерации. Golf е цврст столб за марката Volkswagen и секогаш може да се прилагоди како двигател на иновациите. Со новата еволутивна фаза, брендот се надоврзува токму на тоа – со зголемена ефикасност, удобност и квалитет и паметен оперативен концепт.
ПР текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Соопштенија
Пецаков: Охрид ќе продолжи да се развива, со визија за модерен, дигитален, економски и зелен град

Горд сум на сѐ што успеавме да реализираме. Нашата работа се гледа во секое поле: од изградба и реконструкција на училишта и градинки, преку подобрување на патната инфраструктура, до инвестиции во спортот, културата и животната средина. Сето тоа придонесе за поквалитетен живот на сите охриѓани, вели Кирил Пецаков, кандидат за градоначалник на Охрид од редовите на ВМРО-ДПМНЕ.
„Кога ја презедовме општината, долгот изнесуваше околу 14 милиони евра, без долговите на јавните претпријатија. Веднаш пристапивме кон финансиска консолидација и планови за раздолжување. За помалку од две ипол години, сметката на општина Охрид беше одблокирана, а потоа ги консолидиравме и јавните претпријатија, што доведе од друга страна, до целосно раздолжување на ЈП „Нискоградба“ а секако и финансиска стабилизација на останатите јавни претпријатија. Ова домаќинско работење значеше и крај на непотребното вработување. За првпат, по четири години, вкупниот број на вработени во сите јавни претпријатија и локалната самоуправа е намален за 70 лица“.
Овој успех, додава тој, ни овозможи да започнеме со реализација на капитални проекти кои беа ветување со децении наназад. Докажавме дека можеме и знаеме да направиме промени. Овие успеси се резултат на заедничката енергија, транспарентност и одговорно управување.
Нашата мисија не завршува тука. Ова е само почеток, а пред нас стојат нови предизвици и уште поголеми цели. Новата изборна програма е плод на темелна анализа, со визија за модерен, дигитален, економски силен и зелен Охрид, кој живее во хармонија со своето езеро и културно наследство“.
Во програмата, како што рече, голем дел од енергијата е посветен на изградба на современа општинска инфраструктура.
„Реконструкција на Кеј „Македонија“ и дел од булеварот „Туристичка“.
Изградба на уште една катна гаража во спортискиот комплекс „Билјанини Извори“ и на Младински културен центар.
Уредување на кејот во Пештани и уредување на градскиот пазар.
Проекти за канализација и патишта во Трпејца, Долно Лакочереј, Орман, Чекоштина и другите населени места.
Инвестиции во училиштата и детските градинки, вклучувајќи и поставување на фотоволтаици за енергетска ефикасност.
Ќе го воведеме Охрид во дигитална ера. Ќе ги дигитализираме јавните услуги и ќе ја зголемиме транспарентноста. Ќе воведеме QR-кодови за документи, плаќање на такси преку СМС и дигитализација на седниците на Советот. Граѓаните ќе можат електронски да ги поднесуваат барањата и да го следат статусот на своите предмети.
Ќе ја поддржуваме локалната економија со поддршка на малите бизниси и занаетчиството, како и со привлекување на странски инвестиции. Ќе формираме локален иновациски фонд за млади претприемачи.
Нашата цел е чиста, зелена и енергетски ефикасна општина, за што веќе Советот на општина Охрид ја изгласа физибилити студијата. Продолжуваме со организација на редовни акции за чистење на езерскиот брег, поставување на модерни корпи за селекција на отпад и засадување на нови дрвја. Ќе работиме за заштита на езерото преку строга контрола на отпадните води и ќе ги субвенционираме граѓаните за соларните панели.
Во областа на туризмот, ќе ја промовираме нашата дестинација како одржлива и инклузивна. Ќе изработиме стратегија за туризам 2025-2030, со фокус на еко, културен и авантуристички туризам.
Културата е срцето на Охрид, па затоа планираме реконструкција на домовите за култура во Љубаништа, Кошишта и Радојца Новичиќ. Ќе ја поддржуваме традицијата, и покрај постоечките Вино фест, Охрид Ватер Фестивал, Џез фестивал, како и Коктел фест, ќе воведуваме и нови настани, како што е Охридски џез фестивал со интернационална вечер и Фестивал на креативни индустрии.
Оваа програма е посветена на сите вас, драги сограѓани, со цел да го направиме Охрид уште подобро место за живеење. Таа е наша заедничка обврска и наш пат кон просперитетна иднина.
Пред четири години, чесно и достоинствено ја побарав вашата доверба. Денес, повторно стојам гордо, со исправена глава. Охрид не смее да застане. Охрид мора да продолжи да се развива! Знаеме како, покажавме дека умееме и продолжуваме уште помотивирани и со побогато искуство. Заедно, за уште поубав Охрид“, вели Пецаков.
Соопштенија
Каде завршија 1,4 милиони евра за чистење на градот да одгворат Османи и ДУИ, побара Влен

Портпаролот на Локалниот штаб на ВЛЕН во Чаир, Сабри Азири, на денешната прес конференција го обвини кандидатот на ДУИ за градоначалник на
општина Чаир, Бујар Османи, за директна одговорност на неговата партија за мизерната состојба со хигиената во Скопје, особено во Чаир.
Според него, наместо да се грижат за општината, кадрите на ДУИ со години го саботирале функционирањето на ЈП “Комунална Хигиена“ и ја претвориле
во извор на злоупотреби со милионски тендери. “Кандидатот за градоначалник на Чаир, Бујар Османи, изминативе денови излегува пред јавноста претставувајќи се како загрижен родител и како лекар револтиран од нечистотијата во општината. Тој еднаш го нарече Чаир
„Кандахар“, а потоа изјави дека ова е највалканата општина во Скопје.
Но, граѓаните на Чаир треба да ја знаат вистината: за состојбата со нечистотијата е одговорна токму партијата на Османи и нивните кадри.
Наместо да се грижат за Чаир, тие со години го саботираа неговото функционирање и дозволија сериозни злоупотреби во јавното претпријатие
задолжено за чистотата на градот – ЈП „Комунална хигиена“ – Скопје. Само од јануари оваа година се склучени договори во вредност од над 1,4
милиони евра и тоа: 422 илјади евра за сервисирање на возила, 276 илјади евра за гуми, 253 илјади евра за контејнери за отпад и друга опрема, 192
илјади евра за четки и други делови. Значи, потрошени се цели 1,4 милиони евра од парите на граѓаните. А сепак, реалноста е сосема
поинаква – Скопје, а особено Чаир, се дави во ѓубре.“, изјави Азири.
Тој нагласи дека тендерите се користат за збогатување на партиски семејства и за клиентелистички договори, посочувајќи го и договорот од
12 илјади евра за “интелектуални услуги“ со компанијата „Хели Консалт“, во сопственост на синот на Блерим Беџети.
“Ова се „резултатите“ од милионските тендери: камиони и возила во катастрофална состојба, кои не можат да ја извршат ни најосновната
функција – чистење на градот. Додека граѓаните живеат во нечистотија, тендерите на „Комунална хигиена“ се користат за збогатување на партиски
семејства и за клиентелистички договори. Да потсетиме – постои и договор од 12 илјади евра за „интелектуални услуги“ со фирмата Heli Consult, во
сопственост на синот на Блерим Беџети.“, додаде портпаролот на ВЛЕН.
Азири ја заврши изјавата со порака до Бујар Османи дека тој и неговите сопартијци треба да им дадат објаснување на жителите на Чаир за ова и
дека на 19 октомври граѓаните на Скопје и Чаир ќе имаат можност “да го исчистат не само ѓубрето, туку и оние кои со години ја користеа
општината за тендери и политички профити“.
“Затоа денес јавно му порачуваме на Бујар Османи: Вие им должите на жителите на Чаир објаснување! Како е можно да се потрошат 1,4 милиони
евра за сервисирање на возниот парк, а возилата да бидат во ваква скандалозна состојба? И како имате храброст, без срам, да излегувате со
футуристички ветувања и празни зборови? Почитувани граѓани, не е доволно да се игра улогата на загрижен лекар кога си дел од самиот проблем. На
19 октомври, граѓаните на Скопје и Чаир имаат можност да го исчистат градот – не само од ѓубрето, туку и од оние кои со години го користат за
тендери и политички профити.“, потенцираше Азири.
Соопштенија
Трајановски: Контрола врз загадувачите и редовно чистење на дивите депонии

Контрола врз загадувачите и редовно чистење на дивите депонии ветува Александар Трајановски, кандидат за градоначалник на општина Аеродром од ДСМ.
„Аерозагадувањето е сериозен проблем за здравјето на граѓаните, не само во Општина Аеродром, туку и на ниво на целото Скопје. Во зимскиот период, алармот за загаден воздух е многу висок. Нашите деца, повозрасните, хронично болните, сите ние ја чувствуваме оваа закана врз здравјето и квалитетот на живот. Како општина, мораме да преземеме одговорност. Затоа, планираме контрола на загадувачите и редовно чистење на дивите депонии. Ќе воспоставиме континуиран мониторинг на сите регистрирани и потенцијални извори на загадување, со транспарентни податоци достапни за граѓаните. Паралелно, ќе понудиме субвенции за граѓаните кои ќе преминат на еколошки системи за затоплување, со што директно ќе се намали емисијата на штетни честички. Општината ќе вложи и во едукација: подигање на еколошката свест преку кампањи, работилници и училишни програми. Борбата против загадувањето е заедничка задача“, вели тој.