Контакт

Соопштенија

СДСМ: Кадрите во преодната Влада се истите од режимот на Груевски

Објавено пред

Секојдневно се потврдува дека кадрите на ВМРО-ДПМНЕ во преодната Влада се остатоци од криминалниот режим на Никола Груевски, порачаа во соопштение од СДСМ додавајќи дека таков е случајот и со тимот на дополнителната заменик-министерка за финансии, Гордана Димитриеска-Кочовска.

dobivaj vesti na viber

„Кочовска во својот кабинет ги ангажирала Благоја Ташаминов и Мишо Николов. Благоја Ташаминов е човек на Никола Груевски и Ѓорге Иванов. Ташаминов во време на најкриминалното владеење на ВМРО-ДПМНЕ бил претседател на Комисијата за јавни набавки, но и близок соработник на Зоран Ставревски. Мишо Николов јавноста многу добро го памети по тоа што беше директор на Јавното сообраќајно претпријатие ‘Скопје’“. Додека Николов директоруваше во ЈСП, беа набавувани кинеските автобуси. Додека Николов раководеше со сообраќајното претпијатие, се возеа стари и нееколошки автобуси, а ЈСП градеше панорамско тркало за да му ги исполни желбите на Груевски“, стои во партиското соопштение, во кое се додава дека со ваква понуда на кадри Мицкоски и ВМРО-ДПМНЕ ќе доживеат убедлив пораз на предвремените избори.

Соопштенија

Стручна конференција „Нови екобетони за одржлив свет“ – иновативни технологии во градежништвото преку зајакнати партнерства

Објавено пред

Градежништвото е основен двигател на економскиот развој, па имплементацијата на иновативни решенија базирани на вештачка интелигенција кои ќе го унапредат процесот и ќе создадат можност за нови одржливи производи е од клучно значење. Во услови на голема транзиција во скоро сите сектори, од клучно значење е зајакнување на соработката помеѓу науката, компаниите и институциите. Само на тој начин може развојот да се насочи кон креирање на одржливост на долг рок, зајакнување на конкурентноста на компаниите и економски раст. Ова беа главните заклучоци на стручната конференција „Нови еко бетони за одржлив свет“ што се одржа денес во организација на ТИТАН Усје и Градежниот факултет при Универзитетот Св. Кирил и Методиј од Скопје.

dobivaj vesti na viber

На конференцијата која е организирана во рамки на обележувањето на 70-годишнината од основањето на ТИТАН Усје пред присутните се обрати главниот извршен директор на компанијата Константинос Николау.

„Иновациите и воведувањето на нови технологии се наш врвен приоритет и голем дел од инвестициите се насочени во тој правец. Во последните пет години, компанијата вложи повеќе од 6 милиони евра во дигитализација, решенија базирани на вештачка интелигенција, иновативни технологии и одржливи практики, вклучувајќи и еколошки типови цемент и обновливи извори на енергија, како што се соларната енергија и алтернативните горива. Титан Усје е пионер во примената на принципите на кружната економија, а како резултат на тоа компанијата ги редуцираше емисиите на CO₂ за 2.600 тони. Токму тоа нѐ мотивираше да ја интензивираме соработката со сите релевантни партнери, да го споделиме нашето искуство и знаење со пошироката заедница и да поттикнеме поголема соработка помеѓу инволвираните страни“, истакна Николаоу.

ТИТАН Усје планира да инвестира дополнителни 20 милиони евра во нови технологии и модернизација во следните три години, а со производство и пласман на пазарот на нови еко цементи, компанијата дополнително ги намали  CO₂  емисиите за повеќе од 40.000 тони.

„Живееме во услови на брзи и нагли промени што предизвикува неизвесност. Скоро сите сектори, вклучувајќи го и градежништвото мора да се адаптираат на овие промени. Па оттука, соработката е многу важна, бидејќи ќе ни овозможи заедно да го најдеме најдобриот начин кој ќе гарантира раст и во следниот период. Градежништвото е исправено пред два предизвика. Едниот е поврзан со климатските промени и потребата од поголема имплементација на еколошки производи. Вториот предизвик е поврзан со потребата да не се запоставуваат базичните принципи на градежништвото – стручност, стандарди, свест и совест. За одржливо градежништво се потребни и двата аспекта и уверен сум дека со ваков тип на соработка во голема мерка ќе придонесеме за развој кој ќе се движи во вистинска насока“, истакна деканот на Градежниот факултет при УКИМ, проф. д-р Горан Марковски. За да ја потенцира важноста од стручноста во градежништвото и употребата на квалитетни и еколошки бетони, Марковски стави маска од диносаурус, алудирајќи дека ако не се грижиме за животната средина ќе имаме иста судбината на диносаурусите.

На првиот панел на тема Како до иднина со нула емисии – Истражување на можностите за одржливо градежништво настапија Деканот на градежниот факултет проф.д-р Горан Марковски, проф. д-р Петер Марк од СР Германија, проф. д-р  Снежана Маринковиќ од Република Србија, Христофорос Вулгарис од Титан и Иван Ангелов од Титан Усје. Говорниците преку своите стручни презентации ја подвлекоа важноста од употребата на еколошки бетони и градежни материјали за да се обезбеди одржлив развој и заштита на животната средина. Во таа насока акцент беше ставен на регулативата во земјава, но и во Европската унија, во насока на редуцирање на CO₂ емисиите. Законот за климатска акција кој е во работна верзија треба да ја зајакне домашната регулатива, а голем исчекор се очекува да има и воведувањето на СИБАМ системот. Покрај регулативата, говорниците се осврнаа и на значењето на новите технологии и зајакнување на стандардизацијата за да се обезбеди одржливост и на  градежништвото и на еко системите.

На вториот панел на тема Иднината на градежништвото – Бизнис стратегии и политики за зелена транзиција говореа директорот на Фабрика Карпош Силјан Михајловски, комерцијалниот директор на Адинг Даниел Цеков, главниот извршен директор на ТИТАН Усје Константинос Николауд-р Џевад Кицера, директор на Институтот за стандардизација и  Маја Дојчиновска Колиќ од Институтот за стандардизација.

Поголема имплементација на стандардите, тесно усогласување на развојот на индустријата во целосен склад со развојот на заедницата и животната средина и размена на искуства и знаења за најновите трендови во индустријата, беа во фокусот на овој панел.

Во насока на интензивирање на соработката помеѓу приватниот сектор и научната јавност, ТИТАН Усје започна соработка со Градежниот факултет при Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“ која се реализира преку проектот „Знаење + CO₂ -“– со знаење и иновативност до помалку CO2. Токму оваа конференција е дел од овој проект, но предвидени се и многу други. Активностите на проектот се одвиваат преку три главни модули: Едукативен модул – организирање курсеви, практикантски програми, теренски посети и поткасти; Модул за истражување и развој – мултидисциплинарни истражувања и отворање на паметна лабораторија и Модул за подигнување на свеста – младински натпревари, годишна изложба и други активности.

ПР објава

Прикажи повеќе...

Соопштенија

„Нови бетони за одржлив свет“ – конференција за најновите трендови во градежништвото

Објавено пред

ТИТАН Усје и Градежниот факултет од Скопје организираат стручна Конференција „Нови бетони за одржлив свет“. Конференцијата ќе се одржи утре, четврток (13.03.2025) во хотел Александар Палас, со почеток од 10.00 часот.

dobivaj vesti na viber

На свеченото отворање ќе говорат Константинос Николау – главен извршен директор на Титан Усје и проф. д-р Горан Марковски – декан на Градежен факултет Скопје.

На првиот панел на тема Како до иднина со нула емисии – Истражување на можностите за одржливо градежништво ќе настапат Деканот на градежниот факултет проф. д-р Горан Марковски, проф. д-р Петер Марк од СР Германија, проф. д-р Снежана Маринковиќ од Република Србија, Христофорос Вулгарис од Титан и Иван Ангелов од Титан Усје.

На вториот панел на тема Иднината на градежништвото – Бизнис стратегии и политики за зелена транзиција ќе говорат техничкиот директор на Гранит Андреј Сарафимовски, директорот на Фабрика Карпош Силјан Михајловски, комерцијалниот директор на Адинг Даниел Цеков, главниот извршен директор на ТИТАН Усје Константинос Николау и Маја Дојчиновска Колиќ од Институтот за стандардизација.

ПР

Прикажи повеќе...

Соопштенија

90 години OPEL OLYMPIA: пионер на современо автомобилско производство

Објавено пред

· Opel ‘Type Olympia’ 1935: првото возило со сериско производство со самоносечка целосно челична каросерија

dobivaj vesti na viber

· Револуционерната Olympia: патентиран пионер, „високо-летач“ и филмски херој

· Opel Astra денес: бестселер во компактната класа со најсовремени технологии

Спортски и елегантни, ултрамодерни и со врвни технологии како што е приспособливите Intelli-Lux Pixel светла: Opel Astra и Astra Sports Tourer се вистинското решение за речиси секоја потреба. Ова го обезбедува и широката палета на погонски единици понудени за најпродаваните модели во компактната класа. Последната генерација на Astra е достапна со електричен погон, како plug-in hybrid, како hybrid со технологија од 48 V и со високо ефикасен мотор со внатрешно согорување.

Еден конкретен модел на Opel е заслужен за денес да е достапна таквата разновидност на модерни и економични верзии на возила: тоа е Opel ‘Type Olympia’ од 1935 година. Пред 90 години, тој ги постави темелите за модерно производство на автомобили со заштеда на време и трошоци. Opel Olympia беше првиот германски автомобил од масовно производство со самоносечка целосно челична каросерија.

Со тоа се овозможи воведување на така наречен „брак“ во производство, концепт што ќе направи технолошка историја и ќе продолжи да ја обликува иднината на масовното производство на автомобили до ден денес.

Револуционерно: врвни возни перформанси и економичност благодарение на новиот дизајн

1935 година започна со голем удар за автомобилскиот свет: Opel ја претстави „Type Olympia“ од 1,3 литри на саемот за автомобили во Берлин. Иновативниот модел влезе во сериско производство во април. Почна како кабриолет, а набрзо потоа се произведуваше и со затворен лимен покрив. Извонредната работа во врска со Olympia не е само тоа што таа подоцна стана првиот автомобил што го преминал Атлантскиот Океан до Јужна Америка со воздушен „брод“.

Тоа беше и првото масовно произведено возило во Германија со самоносечка целосно челична каросерија, за кое Opel доби лиценца. Изразено фигуративно, каросеријата и шасијата беа споени во самоносечка структура како елементите на авионот. Овој технички концепт означи прекин со конвенционалните конструктивни техники во производството на автомобили. Предностите на овој конструктивен принцип, кој во тоа време беше револуционерен, а сега се користи стандардно, се повеќекратни.

Металниот скелет на самоносечката каросерија се состои од профилни светла, кои се поврзани меѓу себе како во конструкцијата на авионот, што резултира со помала маса. Со максимална тежина од само 835 kg, Olympia тежи 135 kg помалку од својот претходник врз основа на профилирана шасија со истиот мотор. Резултатот е зголемување на перформансите при возење со истиот мотор, како и намалена потрошувачка на гориво.

Сето ова ја направи Olympia не само најекономична произведена лимузина во класата во тоа време, туку и најбрза. Првичниот 1,3-литарски мотор од 18 kW (24 КС) го забрзува возилото до максимална брзина до 95 km/h. Во исто време Olympia имаше потрошувачка на гориво во просек од 9,5 литри на 100 km. Тогашниот нов автомобил понуди дополнителни иновации, со речиси непроменето растојание од подот, неговиот центар на гравитација беше околу 15 сантиметри понизок од претходниот модел на Opel со 1,3 литарски мотор. Удобната синхронизирана суспензија на Opel исто така обезбеди стабилно и безбедно управување. Производителот од Rüsselsheim го опиша резултатот од сите овие мерки на следниов начин: „дури и при големи брзини можете да возите на свиоци, Olympia е отпорна на свиоци“.

Со меѓуоскино растојание од 2,37m и вкупна должина од само 3,95m, Olympia беше исто така многу агилна. Високите стандарди кои Opel ги постави за овој модел ги потврдија и магазините за автомобили. Списанието „Motor and Sport“ напиша: „возечките перформанси се многу импресивни за автомобил од 1,3 литри и му овозможуваат на возачот да помине подолги релации“.

Импресивно внатре и надвор: новиот дизајн обезбедува поголема безбедност и удобност

Сепак, не беа само извонредните перформанси и држењето на патот што ја направија Olympia совршен автомобил за патување во 1930-тите, нејзината внатрешност исто така импресионираше со својата удобност и практичност. „Тапацираните седишта се покриени со кадифе, потпирачите за грб на предните седишта може да се преклопат нанапред, задните седишта се толку погодно димензионирани во ширина и длабочина што имате целосна слобода на движење и не чувствувате никакви напрегања при возењето“, стои во современите изјави.

Дизајнот на самоносечка каросерија исто така ја зголеми безбедноста на патниците. Покривот беше направен од едно парче челик и му даде на автомобилот дополнителна стабилност. Во областа на предниот профил однапред одредена точка на прекршување апсорбира дел од енергијата на ударот во случај на судир. Така беа создадени крутата патничка кабина и зона на удар. Новиот модел беше исто така прекрасно дизајниран: Olympia ги интегрираше предните светла во каросеријата за прв пат

Olympia како пионер: почеток на модерното производство на автомобили

Сепак, самоносечката целосно челична каросерија не само што го направи автомобилот полесен, побезбеден и поудобен, туку овозможи и современо производство на возила во големи серии, кои станаа стандардни во сите фабрики за автомобили ширум светот во следните децении. Се роди таканаречениот„брак“ (спојување) помеѓу каросеријата и моторите.

Овој метод на производство, кој исто така беше патентиран тогаш, ја прослави својата премиера пред 90 години. За прв пат, целосно претходно склопените оски и мотори повеќе не беа процврстени во немонтираната шасија, туку беа подогнати во каросеријата, кои беа внесени одозгора на подвижни синџири, користејќи хидраулични маси за подигање. Целиот процес на производство беше побрз и поефикасен, а и клиентите имаа економски придобивки преку пристапни цени. Лимузината Olympia со две врати и лимузината Cabriolet со две врати беа достапни од 2.500 марки, 350 марки помалку од претходниот модел со 1,3 литатски мотор.

Покрај револуцијата во дизајнот и производствениот процес со Olympia, Opel имаше уште една причина за славење во 1935 година: брендот беше првиот германски производител на автомобили што ја надмина границата од 100.000 возила во годишното производство.

Спектакуларна поставка: Opel Olympia во воздух и на филм

Opel знаеше како соодветно да ја позиционира Olympia. Во 1936 година, Olympia беше првиот автомобил кој буквално се издигна до небо. Во внатрешноста на познатиот воздушен „брод“ LZ 129 Hindenburg, 500.000-тиот Opel од почетокот на производството на автомобили стигна до Рио де Жанеиро. По само три дена во воздух и поминати 10.000 километри, Hindenburg слета во јужноамериканската метропола со Opel Olympia. Воодушевените Бразилци го прославија пристигнувањето и со големи овации ја придружуваа турнејата на Olympia низ улиците на Рио. Така, Opel Olympia патуваше повисоко и подалеку од кој било автомобил досега.

Olympia единаесет години подоцна стана извонреден протагонист во секој поглед. Во филмот ‘In those days’ (Во тие денови) од 1947 година, приказната за изминатата деценија беше симболично раскажана од перспектива на Opel Olympia и нејзините многубројни искуства. Така, автомобилот стана главен „лик“ на филмот. Неконвенционалниот наративен стил беше привлечен, а филмот последователно беше вклучен дури и во училишните програми преку државните медиуми.

Во меѓувреме, успешната приказна на Olympia продолжи со несмалено темпо: најновите генерации на модели на Opel продолжија да го носат името Olympia до раните 1970-ти, како одраз на иновативното инженерство, квалитет и доверливост. Истите квалитети беа отелтворение со децении па сè до ден денес. Почнувајќи од бестселерот на Opel кој постојано се развива од компактна класа, најпрвин познат како Kadett, а денес како ултрамодерна Astra.

За ЕУРОИМПЕКС Компанијата Еуроимпекс е основана 1990 година како мала трговска фирма за увоз-извоз. Започнува скромно и по осамостојувањето на Македонија, Еуроимпекс е првата приватна компанија чие работење е насочено кон трговија со автомобили и моторни возила од лесна категорија уште од далечната 1992 година, со првиот увоз на Peugeot автомобили.

Соработката со брендот Opel ја започнува кон крајот на 2020та година со што прераснува во Генерален увозник и дистрибутер на брендот OPEL за Македонија, Србија, Црна Гора, Косово и Албанија; Овој успех го круниса 30 годишниот јубилеј на Еуроимпекс кој беше одбележан истата година.

ПР

Прикажи повеќе...

Најново

Македонија20 минути

Подготвителната седница за Законот за јазиците ќе се емитува во живо: „Секој граѓанин ќе гледа и слуша како ја водиме постапката“

Претседателот на Уставниот суд, Дарко Костадиновски, на брифинг со новинарите информираше за одржување на претстојната Подготвителна седница за Законот за...

Македонија2 часа

Мицкоски: Предупредив дека народот може да се самоорганизира и да протестира, желен е за правда, не правам упад во судската власт

Најавите за протести премиерот Христијан Мицкоски вели дека се предупредување за незадоволството кај народот доколку сами не се повлечат од...

Македонија2 часа

Бугарија испрати јасна политичка порака дека не се посветени на изградбата на Коридорот 8, вели Николоски, кој алармирал во банките за пренамената на средствата

Министерот за транспорт и врски Аленсандар Николоски утрово алармирал во двете банки со кои земјава има потпишано договори за кредит...

Македонија2 часа

Ќе биде потпишан договор со многу моќна европска земја и ќе се мери во милијарди, рече Мицкоски

Премиерот Христијан Мицкоски, одговарајќи на новинарско прашање, информира дека очекува многу добри вести за македонските граѓани во текот на април...

Свет3 часа

Tрамп: Покварениот Џо Бајден нѐ доведе во вистински хаос со Русија

Американскиот претседател Доналд Трамп го повика својот претходник, Џо Бајден, во објава на социјалните мрежи. „Покварениот Џо Бајден нè внесе...

Македонија4 часа

СДСМ: Министерката Јаневска скучила договор со „Пуцко петрол“ од 40 илјади евра

Продолжуваат партиските преписки за тоа кој, каков договор склучил со „Пуцко Петрол“, чијшто сопственик, Асмир Јахоски, е осомничен во случајот...

Европа5 часа

(Фото) Украинците оставија многу моќно оружје во Курск, Русите објавија фотографии

Кон крајот на минатиот месец, на 25 февруари, елитната руска група за беспилотни летала – Центарот за напредни беспилотни системи...

Македонија5 часа

(Видео) Стојаноски: Благодарение на СДС и ДУИ, „Пуцко петрол“ успевал за една година да го зголеми приходот 40 проценти

„Откако пред некој ден син на пратеник од ДУИ, сопственик на Пуцко петрол како мерка доби домашен притвор за случај...

Македонија5 часа

Левицата предложи 18 месеци платено породилно отсуство: Овој закон ќе ја подобри положбата на мајките и семејството и ќе создаде темели за решавање на најголемите демографски проблеми

„Во време кога Македонија се соочува со сериозна демографска криза, Левица предложи нов закон за 18 месеци платено породилно отсуство,...

Македонија7 часа

ДУИ: Секој обид за оспорување на Законот за употреба на јазиците е обид за оспорување на Охридскиот договор и уставниот поредок на Северна Македонија

„Денес ја одбележуваме четвртата годишнина од потпишувањето на Законот за употреба на јазиците – моментот кога беше заокружен легислативниот дел...

Македонија7 часа

„Судскиот совет не е приватен дуќан на кадрите на Заев и Груби – разрешените членови мора да заминат“, велат од ВМРО-ДПМНЕ

„ВМРО-ДПМНЕ најостро реагира на обидите на разрешените членови на Судскиот совет да ја узурпираат институцијата, спротивно на волјата на Собранието...

Македонија8 часа

„Имаме најскапи патарини во регионот, а ужасни патишта: пратениците да гласаат за нашиот предлог за 50 отсто поевтини патарини“, бара партијата Левица

„На 19 март, во Собранието ќе се гласа за предлог-законот на пратеничката група на Левица, кој предвидува намалување на патарините...

Македонија8 часа

СДСМ: Милиони во омилени фирми на власта, до кога ќе молчи Јавното обвинителство за тендерските шеми на ДПМНЕ?

СДСМ јавно прашува: До кога Јавното обвинителство ќе молчи за тендерските шеми и скандали на ДПМНЕ? „Случаите со милионските зделки...

Свет8 часа

Венс: Би бил шокиран доколку Трамп сака да го премести нуклеарното оружје подалеку на исток во Европа

Потпретседателот на САД, Џеј Ди Венс рече дека би бил шокиран доколку претседателот Доналд Трамп сака нуклеарното оружје да го...

Македонија8 часа

„Огромен интерес и внимание за македонската делегација на глобалниот самит во Баку“: Сиљановска и Божиновска во центарот на глобалните дискусии

Огромен интерес за македонската делегација на XII Global Baku Forum – присуството на македонската делегација, официјалните и неформалните средби на...

Европа9 часа

(Видео) Погодена рафинерија во Русија, гори огромен резервоар за гас

Украинците во текот на ноќта со беспилотни летала ја нападнаа руската рафинерија Туапсе во Краснодарската територија. Според руските канали на...

Свет9 часа

(Видео) Џеј-Ди Венс исвиркан на концертот на Националниот симфониски оркестар во Вашингтон

Американскиот потпретседател Џеј Ди Венс беше пречекан со свирежи и негодувања од публиката по пристигнувањето на концертот на Националниот симфониски...

Свет10 часа

Кина, Иран и Русија почнаа разговори за иранските нуклеарни прашања

Високи дипломати од Иран, Русија и Кина се собраа денеска во Пекинг на разговори за нуклеарните прашања на Техеран, објави...

Свет10 часа

(Видео) Патниците бегаа преку крилото на авионот: се запали моторот на „боинг“ во Денвер

Млазен мотор на Американ ерлајнс се запалил откако авионот принудно слетал во Денвер, принудувајќи ги патниците да се евакуираат користејќи...

Свет21 час

Разговаравме за деловите од Украина што ќе се задржат и за оние што ќе бидат изгубени, вклучена е и електрана, рече Трамп

Американскиот претседател Доналд Трамп даде изјава во Белата куќа во која ги коментираше преговорите со Русија за ставање крај на...