Соопштенија
Социо-економско влијание на Пивара Скопје: 139 милиони евра за домашната економија и 8700 поддржани работни места

Пивара Скопје во 2023 година креираше 139 милиони евра додадена вредност во македонската економија, што претставува 1% од БДП, од кои 71 милиони евра се даноци исплатени во државниот буџет.
Над 8700 работни места во земјава на директен или индиректен начин се одржуваат од остварените приходи на Пивара Скопје, за кои годишно се обезбедуваат плати во износ од 37 милион евра. Секое едно отворено место во Пивара поддржува уште 21 работно место во земјата. На секое потрошено евро од купувачите назад во општеството се враќаат 68%.
Ова се само дел од наодите содржани во новата Студија за социо-економско влијание на Пивара Скопје во С. Македонија, изработена од независната консултантска куќа „Стјуард Редквин“, преку анализа на податоците на работењето на компанијата во 2023 година. Целта на оваа Студија е на објективен и транспарентен начин, со помош на научен пристап, да се квантифицира и оцени придонесот и значењето на Пивара Скопје за развојот на македонската економија и просперитетот на заедницата.
„Денес ние не презентираме само резултати и бројки, туку низ аргументи раскажуваме приказна за визија, решителност и тимска работа која резултира во успех и достигнувања. Со оваа Студија која е изготвена од независни експерти и по меѓународни стандарди сакавме да го разбереме влијанието на Пивара Скопје и придонесот во економијата и заедницата – на аргументиран и професионален начин. Со цел да го измериме сопствениот прогрес, бидејќи веќе правевме ваква студија во 2017 година, а и да видиме каде сме во однос на другите компании, и во Македонија, а и пошироко во регионот и Европа. Така знаеме до кај сме стигнале, и појасно можеме да се стремиме кон нова, повисока цел и придонес“, истакна генералниот директор на Пивара Скопје, Душан Митрев, во своето обраќање на денешниот настан, пред голем број претставници од бизнис секторот, институциите, академската заедница, дипломати и граѓанскиот сектор.
„Наодите од Студијата за нас во Пивара Скопје се најдобрата потврда за нашиот успех, кој не е случаен и на кој сме особено горди. Нашиот успех се темели на четири столба кои останале непроменети повеќе од еден век, а тоа се: беспрекорниот квалитет на производите препознаен од потрошувачите, партнерскиот однос и креирањето заедничка вредност со купувачите, искрениот придонес за заедницата и нашиот тим Пиварци, кој е главната состојка на се што правиме. Секако и на големата поддршка и “know-how” што ја добиваме од двете глобални корпорации на кои припаѓаме – Coca-Cola HBC и Heineken, како и на соработката со голем број купувачи, добавувачи, со деловните асоцијации и комори, со државните институции, експертите, медиумите и граѓанскиот сектор. Сите Вие имате значаен удел во успехот на Пивара Скопје, и секој на свој начин – сите вие сте дел од Пивара Скопје“, рече Митрев и додаде дека „Мисијата на Пивара е повеќе од бизнис, тоа е обврска да се поттикнат позитивни промени“, како и дека ,„само со постојано вложување во луѓето, економијата, животната средина и заедницата можеме да бидеме успешни и заедно да придонесеме кон подобра иднина за сите нас“.
Горица Стојковиќ, генерален директор на The Coca-Cola Company за Србија, Црна Гора и Северна Македонија истакна дека оваа Студија е особено важна бидејќи дава можност да се види реалното влијание на Пивара Скопје во земјава.
„Студијата што ја презентираме денес укажува дека нашиот систем има длабоко вкоренето влијание врз економијата на Северна Македонија, преку вработување, даноци и поддршка за локалните добавувачи. Со своето работење во 2023 година, Пивара придонесе со 1% во вкупниот национален Бруто-домашен производ, а ова е само еден од показателите дека Пивара Скопје е важен столб на македонската економија. Нашиот придонес не е само економски. Ние длабоко веруваме дека успешен бизнис мора активно да инвестира во заедницата. Тоа го правиме преку нашите програми и иницијативи, кои вклучуваат инвестиции во млади луѓе, заштита на животната средина и волонтерство на вработените“, посочи Стојковиќ.
За обемот на влијанието на Пивара Скопје врз домашната економија говори и податокот дека компанијата остварува деловна соработка со над 1.000 домашни добавувачи, од кои годишно набавува стоки и услуги во вредност од над 46 милиони евра, како и со над 12.000 трговци на големо и мало, дистрибутери и компании од угостителско-туристичкиот сектор. Преку ваквата соработка, Пивара Скопје остварува директно и индиректно влијание врз развојот на неколку значајни сектори од домашната економија, како што се: трговскиот, секторот за деловни услуги, производниот, транспортниот и земјоделскиот сектор.
За „Моќта на партнерството низ синџирот на вредности на Пивара“ на панел говореа претставници на добавувачите, купувачите, големопродажните дистрибутери, институциите и граѓанскиот сектор, кои го истакнаа значењето на нивната соработка со Пивара Скопје и уделот на ваквото партнерство во постигнување на заедничките развојни цели и нивниот придонес за натамошно унапредување на целокупниот економски развој на земјата.
Пивара Скопје само во изминатите пет години инвестираше и 40 милиони евра во капитални проекти за одржлив раст и развој, а дополнително вложува над 200 илјади евра годишно во реализација на бројни општествено одговорни активности наменети за поддршка на заедницата.
Новата Студија за социо-економско влијание на Пивара Скопје е достапна на интернет-страницата на компанијата, ПОЛНА ЧАША: www.polnacasa.mk
ПР текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Соопштенија
Повик за македонските стартап-тимови: компанијата „Моцарт Србија“ го почнува четвртиот циклус на стартап-програмата „Универзум“ – пријавете се!

Универзумот продолжува да се шири! Компанијата Mozzart – Србија официјално го започна четвртиот последователен циклус на програмата за поддршка на стартап заедницата – Универзум, а пријавувањето е отворено до 11 мај на следниот линк.
Програмата е наменета за тимови чии производи се во завршна фаза на подготовка за излез на пазарот, но им недостига поддршка за првите чекори кон пазарот.
Стартапот што ќе победи ќе добие вредна парична награда од 20.000 евра, додека второ- и треторангираните тимови ќе добијат по 5.000 евра.
Оваа година освен во Србија, Универзум се шири и во регионот, па вратите на стартап заедницата на Mozzart се отворени и за тимови од Хрватска, Република Српска, Федерацијата БиХ, Црна Гора и Македонија.
Избраните стартапи за време на програмата ќе имаат пристап до:
· Специјализирани и прилагодени едукации
· Работа со посветени ментори
· Бесплатно користење на coworking простор
· Разни активности и настани за поврзување со алумни членови, експерти и дел од стартап екосистемот.
Универзум ќе ги води тимовите низ процесот до лансирање на производот, собирање повратни информации од пазарот и стекнување на првите корисници. Средината на октомври е резервирана за Demo Day, каде што тимовите ќе ги претстават своите идеи пред стручно жири.
Досега, преку Универзум поминале 23 тима, кои продолжуваат да ги развиваат своите иновативни решенија. Од „Tinder за вработување“ во ИТ индустријата и платформи за соларна енергија, до решенија за оптимизација на веб-страници, дигитализација на градинки, инвестиции во земјоделство, online купување, поврзување брендови со
инфлуенсери и гејминг платформи – бројни иновативни идеи оживеале во рамки на Универзум.
Проектот се реализира со поддршка и покровителство на Министерството за наука, технолошки развој и иновации на Република Србија, во рамките на Програмата за промоција и популаризација на иновациската дејност. Ова е втора година по ред како Министерството го поддржува Универзум, што потврдува колку е значаен и кредибилен овој програм на национално ниво. Во соработка со ICT Hub, веќе трета година по ред Универзум се потврдува како единствен и релевантен програм за стартапи во оваа фаза на развој.
ПР
Соопштенија
Македонскиот политиколошки форум објавува повик за доставување трудови

Македонски Политиколошки Форум, објави интернационален повик за доставување на академски трудови од областа на политологијата, правото и економијата.
Трудовите кои ќе бидат одобрени ќе бидат објавени во електронскиот зборник на Македонски Политиколошки Форум.
Право на учество имаат сите студенти и автори од земјава или странство, а трудовите задолжително мора да бидат на македонски или англиски јазик, во една од наведените области во самиот повик.
Сите заинтересирани имаат можност да испратат свој труд (индивидуално или група автори) најдоцна до 15 ти Мај 2025 година. Трудовите треба да ги исполнуваат условите наведени во повикот.
Повеќе информации може да добиете на следниот линк.
Соопштенија
Постигнат милион – актуелната OPEL CORSA апсолутен бестселер

· Омилена помеѓу клиентите: Corsa е најпродаваниот мал автомобил во Германија четири пати по ред
· Успех ширум Европа: актуелната Corsa исто така е на врвот во Велика Британија и Грција
· Рецептот за успех: флексибилна, агилна, ултрамодерна и со широк опсег на погонски системи од електричен и хибриден до верзии со ефикасни мотори со внатрешно согорување
Вредности (комбинирано) за Opel Corsa Electric со 100 kW (136 КС) според WLTP: потрошувачка на енергија 15.7-16.2 kWh/100 km, емисија на CO2 0 g/km; CO2 ознака: A.
Вредности (комбинирано) за Opel Corsa Electric со 115 kW (156 КС) според WLTP: потрошувачка на енергија 14.2-14.4 kWh/100 km, емисија на CO2 0 g/km; CO2 ознака: A.
Вредности (комбинирано) за Opel Corsa Hybrid со 81 kW (110 КС) според WLTP: потрошувачка на гориво 4.6 l/100 km, емисија на CO2 103-104 g/km; CO2 ознака: C.
Вредности (комбинирано) за Opel Corsa Hybrid со 107 kW (145 КС) според WLTP: потрошувачка на гориво 4.6-4.7 l/100 km, емисија на CO2 105 g/km; CO2 ознака: C.
Вредности (комбинирано) за Opel Corsa 1.2 со 74 kW (100 КС) според WLTP: потрошувачка на гориво 5.3-5.7 l/100 km, емисија на CO2 120-128 g/km; CO2 ознака: D.
Opel Corsa продолжува со својот успех уште посилно
Бестселерот на мали автомобили на Opel отсекогаш бил омилен меѓу клиентите и експертите. Сега Opel и Corsa го слават следниот голем успех: од лансирањето на актуелната генерација на F во 2019 година, повеќе од еден милион модели – Corsa ги напуштија производните ленти во фабриката во Zaragoza во Шпанија.
А побарувачката исто така се зголеми во првиот квартал од 2025 година: бројот на нови регистрации во Европа (Е29) се зголеми за 18 % во споредба со претходниот квартал. Од лансирањето на првата Corsa во 1982 година, ширум светот се продадени околу 15 милиони единици.
„Нашата Corsa е апсолутен бестселер. Милионитата Corsa од сегашната генерација покажува дека клиентите навистина го сакаат нашиот мал автомобил. Со својот свеж дизајн, достапните врвни технологии и високата флексибилност спакувана во компактни димензии, ги привлекува најразновидните групи клиенти. Оваа уникатна комбинација е основна гаранција за успех во нашето портфолио“, изјави Florian Huettl, извршен директор на Opel & Vauxhall и управен директор на Stellantis Германија.
Нејзиниот голем успех се одразува и со други бројки: според статистиката за регистрација на германската федерална управа за моторен транспорт (KBA), сегашната Corsa е најпродаваниот мал автомобил во Германија во последните четири години. Тој исто така беше најпродаваниот автомобил во својот сегмент во Велика Британија три години по ред (2021 до 2023 година). На овие два важни пазари, Corsa повторно го предводеше сегментот B во првиот квартал од 2025 година. Од јануари до март 2025 година, популарниот мал автомобил, исто така, влезе во првите три во својот сегмент во земјите како Хрватска, Холандија, Норвешка и Словенија. А во Грција, Corsa беше дури и најпродаваниот патнички автомобил на пазарот во 2023 година. Бројните награди од јавноста и експертите, како што е наградата „најдобар автомобил во класата“ за 2025 година за Opel Corsa Electric и „најдобро електрично градско возило“, се исто така доказ за нејзиниот успех.
Формула за успех: континуираниот развој на флексибилниот мал автомобил
Постојат повеќе причини за нејзиниот успех: сегашната генерација на Corsa импресионира со својот карактеристичен дизајн, вклучувајќи го предниот дел Opel Vizor, просторот за до пет лица и достапноста на врвни технологии како што се приспособливите Intelli-Lux Matrix светла без сјај што ги прави патувањата порелаксирани и безбедни. Клиентите, исто така, имаат екстремно широк избор : од две електрични верзии до модерни хибриди со технологија од 48 волти и ефикасни мотори со внатрешно согорување. Кај Corsa можете да го изберете вистинскиот погон за речиси секој клиент и потреба.
Opel континуирано го развива својот мал автомобил, што го прави уште поатрактивен и посоодветен за секојдневна употреба за клиентите. Земете ја Corsa Electric на пример: со својата батерија од 51 kWh и моќност од 115 kW (156 КС) сега овозможува опсег без емисии до 429 km (WLTP), што е околу 6 % или до 24 km повеќе од претходно. Најдобро од двата света, клиентите можат да уживаат во проширениот опсег без да се соочат со дополнителни трошоци.
Како специјално издание Opel Corsa YES, бестселерот на мали автомобили станува исклучително шарен со што ќе ги привлече Вашите погледи, а достапен е и како електрична верзија. Сето ова ја прави најновата генерација на Corsa омилена кај клиентите, што ќе ја продолжи успешната приказна во иднина.
ПР