Соопштенија
Јунајтед груп Б.В. продолжи со успешен раст во 2023 година со рекордни резултати

- Консолидираниот приход на Групацијата за 2023 порасна за 7% на годишно ниво на 2.791 милиони евра
- Прилагодениот EBITDAal на Консолидираната група се зголеми за 7% во 2023 година на 988 милиони евра
– Водечката телекомуникациска и медиумска компанија во Југоисточна Европа, Јунајтед Груп, постигна рекордни финансиски резултати за финансиската 2023 година. Групацијата оствари раст од 7% на приходите и EBITDAal на 2.791 милиони евра, односно 988 милиони евра. Приспособувајќи се за влијанието на продажбата на портфолиото на кули во август 2023 година, Групацијата постигна природен EBITDAal раст од 10% во 2023 година.
Генерално, сите деловни единици на Групацијата постигнаа силен раст на приходите. За овие резултати особено придонесе:
1) континуираното проширување на базата на мобилни пост-пејд претплатници на клучните пазари на Групацијата;
2) голема побарувачка за IT решенија и опрема за B2B, особено во Грција; и
3) растот на Јунајтед Медиа поради зголеменото медиумско рекламирање и продажба.
EBITDAal имаше корист од истите фактори кои поддржуваат силен раст на приходите и проактивно управување со трошоците, што и овозможи на Групацијата да ги одржи маргините на EBITDAal на 35%, и покрај инфлацискиот притисок.
„2023 година беше година на стратешка интеграција на нашите превземања во Грција, Бугарија и Хрватска, со сите големи иницијативи, вклучително и синергии на трошоците, остварени до крајот на годината. Дополнително, нашите понатамошни инвестиции во оптичката и 5G технологијата, како и клучните аквизиции во спектарот, придонесоа за зајакнување на нашата позиција на сите големи пазари“, изјави Викторија Боклаг, извршен директор на Јунајтед Груп. „Во ова предизвикувачко опкружување, продолживме да поттикнуваме силен раст со доследно спроведување на нашата стратегија за обезбедување на супериорни производи и услуги на модерна и робусна инфраструктура.“
Интегриран бизнис модел како клучна разлика
Јунајтед Груп континуирано постигнува долгорочен раст. Како водечка телекомуникациска и медиумска компанија во Југоисточна Европа, Јунајтед Груп им обезбедува на своите пазари најголема широкопојасна мрежа, најсовремена фиксна и мобилна конекција, производство на ТВ содржини, емитување и стриминг на големи спортски и забавни формати и многу од најсигурните портали за вести на овие пазари. Во 2023 година, повеќе од 5,30 милиони домаќинства се потпираа на широкопојасните и телекомуникациските услуги на Јунајтед Груп, додека мобилните услуги достигнаа над 7,34 милиони претплатници. Посветеноста на компанијата за вкрстена продажба на пакети, вклучително и конвергенција на фиксната и мобилната телефонија, е клучен двигател на овој континуиран успех. Дополнително, Јунајтед Медиа допира до 8,2 милиони домаќинства преку своите канали, додека домашниот тим за производство на содржини создава привлечна содржина за своите Pay-TV канали, што доведе до историски пораст на претплатите на Pay-TV. Јунајтед Медиа моментално произведува приближно 50% од вкупната содржина во своето ТВ портфолио, вклучувајќи FTA (Free-to-air) услуги и платени ТВ операции, со исклучок на спортските канали, а нејзините главни програми во ударен термин обично добиваат помеѓу 25% и 40% удел во главните пазари каде што работи нејзиниот медиумски сегмент.
Докажан успех во превземањата на други компании
Од 2000 година, Јунајтед Груп успешно заврши близу 150 аквизиции, од кои пет во 2023 година. Главната пресвртница е успешното завршување на стекнувањето на Bulsatcom EOOD, третиот по големина бугарски снабдувач на фиксни телекомуникациски услуги, во февруари 2024 година. Стратешкото купување ќе и овозможи на компанијата да го прошири својот опсег на адресибилни домаќинства во Бугарија и да им понуди на корисниците на Bulsatcom производи и услуги на Јунајтед Груп за кои има побарувачка.
Отклучување на потенцијалот за понатамошен раст
Јунајтед Груп забележа значително подобрување во оперативниот готовински тек во текот на 2023 година, поттикнат од растот на EBITDA и намалувањето на CAPEX (од 27% од приходите во 2022 година на 23% во 2023 година, делумно поттикнато од падот на капитализираните залихи акумулирани во очекување на понудата синџирот на прекини за време на годините на пандемијата на КОВИД). Што е најважно, во 2023 година Јунајтед Груп ја искористи големата побарувачка за инфраструктура на телекомуникациските кули и го продаде своето неосновно портфолио на кули за приходи од 1,2 милијарди евра. Тие приходи беа искористени за значително намалување на долговите на бизнисот, за возврат ослободувајќи го готовинскиот тек за идниот раст. На 31 декември 2023 година, нето потпората (односот на нето долгот на Групацијата со годишниот прилагоден EBITDAal за последните два квартали) се намали на 4,20x, во споредба со 4,96x на 31 декември 2022 година. Рејтинг агенциите го потврдија кредитниот рејтинг на Јунајтед Груп од B2 (стабилен) / B (позитивен) (Moody’s / S&P).
Главните пресвртници во 2024 година
Јунајтед Груп направи значителен напредок во 2023 година, што ја позиционираше за континуиран успех во првиот квартал од 2024 година. Вложените напори се исплатеа бидејќи ја обезбеди позицијата на втор по големина мобилен оператор во Словенија. Ова достигнување ја одразува посветеноста на компанијата за проширување на своето влијание во регионот. Инвестицијата на Јунајтед Груп во инфраструктура од оптички влакна до дома (FTTH) ја поттикна да стане втор најголем снабдувач на мрежа FTTH во Грција, нагласувајќи ја амбицијата на компанијата да донесе интернет конекција со голема брзина за грчките домаќинства. Стратешкиот потег за преземање на Bulsatcom веќе ја зацврсти нејзината позиција како најголем оператор во Бугарија. Со интегрирање на операциите на Bulsatcom, Јунајтед Груп сака да ги подобри своите услуги и да достигне поширока база на корисници.
ПР текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Соопштенија
„Алкалоид“ и Универзитетот „Гоце Делчев“ од Штип потпишаа меморандум за соработка

Меморандумот се однесува на реализацијата на заеднички проекти за стручноапликативни и научноистражувачки работи, а во фокусот ќе биде имплементацијата на одржливи фармацевтски пакувања, која ќе се спроведува во неколку фази до 2030 година.
Ректорот на Универзитетот „Гоце Делчев“ (УГД) од Штип, Проф. д-р Дејан Мираковски; Деканката на Факултетот за медицински науки при Универзитетот, Проф. д-р Милка Здравковскa, и Генералниот директор/Претседател на УО на „Алкалоид“ АД Скопје, Живко Мукаетов потпишаа Меморандум за соработка, чија цел е реализирање заеднички проекти за унапредување и продлабочување на меѓусебната соработка и експертиза.
Покрај студиските програми, тековните програми за практикантство, како и соработката на специјалистички трудови и докторски дисертации, Универзитетот „Гоце Делчев“ од Штип и „Алкалоид“ ќе започнат проект за имплементација на одржливи пакувања за фармацевтските производи на компанијата, кој ќе се одвива во период од 5 години и ќе се спроведува во три фази.
Имено, станува збор за исполнување на сообразноста со новата регулатива на Европската Унија за одржливи пакувања [Packaging and Packaging Waste Regulation (EU) 2025/40 (PPWR)], која стапи во сила на 11 февруари годинава, а со која фармацевтските индустрии се обврзани до 2030 година за своите производи да имаат пакувања кои ќе бидат подготвени за рециклирање, а производите кои нема да имаат таква опција ќе бидат забранети за пласман на пазарите во ЕУ и пошироко. До 2035 година 55% од сите амбалажи во фармацевтската индустрија ќе треба да бидат рециклирачки, а до 2038 година пазарите на Унијата ќе дозволат пласирање само фармацевтски производи чии амбалажи имаат оценки за рециклирање А и Б.
Со оглед на фактот дека фармацевтската индустрија е една од најстрого регулираните индустрии во светот, вклучувањето на академската заедница е еден од неопходните предуслови за поефикасно и целесообразно имплементирање на овој обемен и комплексен проект. Носители на проектите опфатени со Меморандумот за соработка од страна на „Алкалоид“ се Одделот за глобален развој и Одделот за контрола на квалитет, а од страна на Универзитетот „Гоце Делчев“ од Штип, покрај Ректорот и Деканката на Факултетот за медицински науки, вклучени се и Доцент д-р Ивана Митревска и Асистент Дино Карпичаров како надлежни за целокупната имплементација на активностите. Целта на проектот за одржливи пакувања на фармацевтските производи ќе биде да се минимизира негативното влијание врз животната средина и да се овозможи максимално искористување на ресурсите, што претставува една од главните цели на кружната економија и еден од клучните принципи на политиката за еколошко, општествено и корпоративно управување (ESG), втемелена во корпоративната пракса на „Алкалоид“
ПР
Соопштенија
ОКТА доделува стипендии за постдипломски студии на УКИМ и во странство

ОКТА АД – Скопје, и оваа година продолжува со поддршка на талентираните студенти преку доделување стипендии за постдипломски студии за академската 2025/2026 година.
Во рамките на заедничката платформа на Групацијата HELLENiQ ENERGY, на која што компанијата и припаѓа, ќе бидат доделени две стипендии за редовни постдипломски студии со максимално времетраење од две години. Меѓународната стипендија нуди можност за аплицирање на универзитети во една од следните земји: Грција, Германија, Италија, Белгија, Швајцарија, Норвешка, Холандија, Данска и Англија. Втората стипендија, која се однесува на студии на Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“ – Скопје, опфаќа повеќе насоки на Градежниот, Машинскиот, Факултетот за електротехника и информатички технологии или на Технолошко-металуршкиот факултет.
Право на аплицирање имаат дипломирани студенти или студенти во последна година на прв циклус студии, на возраст до 30 години (или до 32 со релевантно професионално искуство), со просек 8/10 и со упис или писмо за прифаќање на постдипломска програма од Универзитетите од странство.
„Нашата заложба за поддршка на образованието и поттикнување на следната генерација лидери е суштината на нашите вредности. Со оваа програма за стипендирање, имаме за цел да придонесеме во развојот на талентирани поединци кои можат да поттикнат иновации и извонредност во нивните области. Веруваме дека инвестирањето во образованието е долгорочна инвестиција во иднината на нашата индустрија и општеството во целина“, изјави Димитри Пасхос, Главен извршен директор на ОКТА АД – Скопје.
За условите на конкурсот и за начинот на аплицирање заинтересираните можат да добијат повеќе информации на ЛИНКОТ . Крајниот рок за пријавување е 18 мај 2025 година.
Стипендиите се доделуваат во рамки на долгорочната заложба на ОКТА за поддршка на образованието, што пак е еден од главните столбови на стратегијата на компанијата за општествена одговорност. Како дел од оваа иницијатива, и во соработка со УКИМ, ОКТА досега има доделено 42 стипендии за втор циклус на студии, а повеќе од 100 студенти имале можност за практична работа во компанијата.
ПР
Соопштенија
Моќта на зелената терапија – македонските планини може да бидат лек за стресот

Во срцето на Балканот, Македонија се појавува како скриен драгоцен камен, богат со природни убавини кои не само што пленат со својата убавина, туку и нудат вистинска терапија за современиот човек. Се додека модерниот живот ја окупира нашата секојдневна реалност со неговата брзина и притисоци, вистинскиот лек за душата може да се најде во тивката, но моќна сила на природата.
Македонските планини, со своите чисти зелени простори, нудат прибежиште за луѓето кои бараат смиреност, баланс и здрава дистанца од стресот на урбаниот живот.
Зелената терапија, која вклучува шетања во природа, планинарење или дури и медитација во шумите, се покажа како моќно средство за подобрување на менталното здравје и физичката кондиција. Во Македонија, можностите за ова се бројни.
Од незаборавните врвови на Шар Планина до спокојните шуми на Јакупица, природата овде не само што им нуди на посетителите убава панорама, туку им дава и простор за духовно обновување.
Зелената терапија има глобално признание и се применува низ светот. Во Јапонија, практиката на „шумска бања“, веќе со децении претставува културна и терапевтска активност. Шетањето низ шумите на Јапонија се смета за терапевтски процес кој го намалува стресот, ја намалува концентрацијата на хормонот на стрес, кортизол, и ја подобрува општата благосостојба. Подобрувањето на менталното здравје преку природата е исто така почеста пракса во Велика Британија, каде NHS активно го препорачува користењето на паркови и шумски патеки за поддршка на луѓе кои страдаат од депресија и анксиозност. Ваквите програми за зелена терапија се исто така присутни во САД, Шведска, Германија и Канада, каде што лекари препорачуваат шетање и активности на отворено за подобрување на психичката и физичката благосостојба.
Нашите планини, кои се потценуваат како терапевтска дестинација, всушност имаат капацитет да бидат сигурно место за сите кои сакаат да се ослободат од стресот и да се вратат кон природната рамнотежа.
Заради сето ова, од исклучителна важност е да ги зачуваме овие прекрасни природни резерви. СКОПСКО, најпознатото македонско пиво, нe потсетува дека природата не е само нешто што го уживаме, туку и нешто што треба да го чуваме. Кампањата со слоганот „Наша гордост, но и наша одговорност“ апелира до сите нас да се погрижиме за македонските планини. Со секое купено СКОПСКО или СКОПСКО смут во стаклена амбалажа, се издвојува по еден денар за заштита на нашето природно наследство. Како што велат од СКОПСКО: „Секој денар вложен во оваа иницијатива е чекор поблиску до долгорочната заштита на нашето природно богатство.“
ПР