Соопштенија
90 години OPEL OLYMPIA: пионер на современо автомобилско производство

· Opel ‘Type Olympia’ 1935: првото возило со сериско производство со самоносечка целосно челична каросерија
· Револуционерната Olympia: патентиран пионер, „високо-летач“ и филмски херој
· Opel Astra денес: бестселер во компактната класа со најсовремени технологии
Спортски и елегантни, ултрамодерни и со врвни технологии како што е приспособливите Intelli-Lux Pixel светла: Opel Astra и Astra Sports Tourer се вистинското решение за речиси секоја потреба. Ова го обезбедува и широката палета на погонски единици понудени за најпродаваните модели во компактната класа. Последната генерација на Astra е достапна со електричен погон, како plug-in hybrid, како hybrid со технологија од 48 V и со високо ефикасен мотор со внатрешно согорување.
Еден конкретен модел на Opel е заслужен за денес да е достапна таквата разновидност на модерни и економични верзии на возила: тоа е Opel ‘Type Olympia’ од 1935 година. Пред 90 години, тој ги постави темелите за модерно производство на автомобили со заштеда на време и трошоци. Opel Olympia беше првиот германски автомобил од масовно производство со самоносечка целосно челична каросерија.
Со тоа се овозможи воведување на така наречен „брак“ во производство, концепт што ќе направи технолошка историја и ќе продолжи да ја обликува иднината на масовното производство на автомобили до ден денес.
Револуционерно: врвни возни перформанси и економичност благодарение на новиот дизајн
1935 година започна со голем удар за автомобилскиот свет: Opel ја претстави „Type Olympia“ од 1,3 литри на саемот за автомобили во Берлин. Иновативниот модел влезе во сериско производство во април. Почна како кабриолет, а набрзо потоа се произведуваше и со затворен лимен покрив. Извонредната работа во врска со Olympia не е само тоа што таа подоцна стана првиот автомобил што го преминал Атлантскиот Океан до Јужна Америка со воздушен „брод“.
Тоа беше и првото масовно произведено возило во Германија со самоносечка целосно челична каросерија, за кое Opel доби лиценца. Изразено фигуративно, каросеријата и шасијата беа споени во самоносечка структура како елементите на авионот. Овој технички концепт означи прекин со конвенционалните конструктивни техники во производството на автомобили. Предностите на овој конструктивен принцип, кој во тоа време беше револуционерен, а сега се користи стандардно, се повеќекратни.
Металниот скелет на самоносечката каросерија се состои од профилни светла, кои се поврзани меѓу себе како во конструкцијата на авионот, што резултира со помала маса. Со максимална тежина од само 835 kg, Olympia тежи 135 kg помалку од својот претходник врз основа на профилирана шасија со истиот мотор. Резултатот е зголемување на перформансите при возење со истиот мотор, како и намалена потрошувачка на гориво.
Сето ова ја направи Olympia не само најекономична произведена лимузина во класата во тоа време, туку и најбрза. Првичниот 1,3-литарски мотор од 18 kW (24 КС) го забрзува возилото до максимална брзина до 95 km/h. Во исто време Olympia имаше потрошувачка на гориво во просек од 9,5 литри на 100 km. Тогашниот нов автомобил понуди дополнителни иновации, со речиси непроменето растојание од подот, неговиот центар на гравитација беше околу 15 сантиметри понизок од претходниот модел на Opel со 1,3 литарски мотор. Удобната синхронизирана суспензија на Opel исто така обезбеди стабилно и безбедно управување. Производителот од Rüsselsheim го опиша резултатот од сите овие мерки на следниов начин: „дури и при големи брзини можете да возите на свиоци, Olympia е отпорна на свиоци“.
Со меѓуоскино растојание од 2,37m и вкупна должина од само 3,95m, Olympia беше исто така многу агилна. Високите стандарди кои Opel ги постави за овој модел ги потврдија и магазините за автомобили. Списанието „Motor and Sport“ напиша: „возечките перформанси се многу импресивни за автомобил од 1,3 литри и му овозможуваат на возачот да помине подолги релации“.
Импресивно внатре и надвор: новиот дизајн обезбедува поголема безбедност и удобност
Сепак, не беа само извонредните перформанси и држењето на патот што ја направија Olympia совршен автомобил за патување во 1930-тите, нејзината внатрешност исто така импресионираше со својата удобност и практичност. „Тапацираните седишта се покриени со кадифе, потпирачите за грб на предните седишта може да се преклопат нанапред, задните седишта се толку погодно димензионирани во ширина и длабочина што имате целосна слобода на движење и не чувствувате никакви напрегања при возењето“, стои во современите изјави.
Дизајнот на самоносечка каросерија исто така ја зголеми безбедноста на патниците. Покривот беше направен од едно парче челик и му даде на автомобилот дополнителна стабилност. Во областа на предниот профил однапред одредена точка на прекршување апсорбира дел од енергијата на ударот во случај на судир. Така беа создадени крутата патничка кабина и зона на удар. Новиот модел беше исто така прекрасно дизајниран: Olympia ги интегрираше предните светла во каросеријата за прв пат
Olympia како пионер: почеток на модерното производство на автомобили
Сепак, самоносечката целосно челична каросерија не само што го направи автомобилот полесен, побезбеден и поудобен, туку овозможи и современо производство на возила во големи серии, кои станаа стандардни во сите фабрики за автомобили ширум светот во следните децении. Се роди таканаречениот„брак“ (спојување) помеѓу каросеријата и моторите.
Овој метод на производство, кој исто така беше патентиран тогаш, ја прослави својата премиера пред 90 години. За прв пат, целосно претходно склопените оски и мотори повеќе не беа процврстени во немонтираната шасија, туку беа подогнати во каросеријата, кои беа внесени одозгора на подвижни синџири, користејќи хидраулични маси за подигање. Целиот процес на производство беше побрз и поефикасен, а и клиентите имаа економски придобивки преку пристапни цени. Лимузината Olympia со две врати и лимузината Cabriolet со две врати беа достапни од 2.500 марки, 350 марки помалку од претходниот модел со 1,3 литатски мотор.
Покрај револуцијата во дизајнот и производствениот процес со Olympia, Opel имаше уште една причина за славење во 1935 година: брендот беше првиот германски производител на автомобили што ја надмина границата од 100.000 возила во годишното производство.
Спектакуларна поставка: Opel Olympia во воздух и на филм
Opel знаеше како соодветно да ја позиционира Olympia. Во 1936 година, Olympia беше првиот автомобил кој буквално се издигна до небо. Во внатрешноста на познатиот воздушен „брод“ LZ 129 Hindenburg, 500.000-тиот Opel од почетокот на производството на автомобили стигна до Рио де Жанеиро. По само три дена во воздух и поминати 10.000 километри, Hindenburg слета во јужноамериканската метропола со Opel Olympia. Воодушевените Бразилци го прославија пристигнувањето и со големи овации ја придружуваа турнејата на Olympia низ улиците на Рио. Така, Opel Olympia патуваше повисоко и подалеку од кој било автомобил досега.
Olympia единаесет години подоцна стана извонреден протагонист во секој поглед. Во филмот ‘In those days’ (Во тие денови) од 1947 година, приказната за изминатата деценија беше симболично раскажана од перспектива на Opel Olympia и нејзините многубројни искуства. Така, автомобилот стана главен „лик“ на филмот. Неконвенционалниот наративен стил беше привлечен, а филмот последователно беше вклучен дури и во училишните програми преку државните медиуми.
Во меѓувреме, успешната приказна на Olympia продолжи со несмалено темпо: најновите генерации на модели на Opel продолжија да го носат името Olympia до раните 1970-ти, како одраз на иновативното инженерство, квалитет и доверливост. Истите квалитети беа отелтворение со децении па сè до ден денес. Почнувајќи од бестселерот на Opel кој постојано се развива од компактна класа, најпрвин познат како Kadett, а денес како ултрамодерна Astra.
За ЕУРОИМПЕКС Компанијата Еуроимпекс е основана 1990 година како мала трговска фирма за увоз-извоз. Започнува скромно и по осамостојувањето на Македонија, Еуроимпекс е првата приватна компанија чие работење е насочено кон трговија со автомобили и моторни возила од лесна категорија уште од далечната 1992 година, со првиот увоз на Peugeot автомобили.
Соработката со брендот Opel ја започнува кон крајот на 2020та година со што прераснува во Генерален увозник и дистрибутер на брендот OPEL за Македонија, Србија, Црна Гора, Косово и Албанија; Овој успех го круниса 30 годишниот јубилеј на Еуроимпекс кој беше одбележан истата година.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Соопштенија
Европски младински олимписки фестивал (EYOF) 2025 во Скопје и Куманово: ќе учествуваат 50 делегации од повеќе европски земји

Најголемиот младински спортски настан во Европа, кој ги поврзува учесниците во духот на олимпизмот, пријателството, меѓусебната почит и поддршка, ќе се одржи во Скопје, Куманово и Осиек (Хрватска), од 20 до 26 јули 2025 година.
На традиционалниот престижен олимписки фестивал ќе учествуваат 50 делегации од повеќе европски земји, над 4000 спортисти на возраст од 14 – 18 години, нивни тренери и тимови за поддршка и околу 700 волонтери, кои ќе се натпреваруваат во 15 спортски индивидуални и групни дисциплини: атлетика, пливање, гимнастика, џудо, велосипедизам, маунтајн бајк, ракомет, одбојка, баскет 3х3, бадмингтон, стрелаштво, кајак слалом, теквондо и пинг – понг.
Претстојната манифестација беше повод за денешната прес – конференција во Општина Куманово, еден од градовите домаќини на спорсткиот собир, на која присуствуваа раководителот на Секторот за култура, спорт, социјална заштита, заштита на децата и здравствена заштита, Александар Крстевски, директорот на ЈП Куманово паркинг – Куманово, Андреја Маџовски и претставници од EYOF.
Соопштенија
Родителите од Кочани: Мицкоски ни рече да си одредиме цена за нашите деца

Родителите на загинетите деца во пожарот во дискотеката „Пулс“ во Кочани велат дека нивното барање со државниот врв, завршило со средба со премиерот, Христијан Мицкоски, на која како што тврдат, се соочиле со навреда и газње по нивната болка.
На 1 јули, тие испратиле барање до премиерот Христијан Мицкоски, претседателката Гордана Сиљановска-Давкова и претседателот на Собранието Африм Гаши. По две недели, единствен одговор добиле од кабинетот на премиерот, кој закажал состанок на 7 јули во Скопје.
И покрај нивната желба средбата да се одржи во Кочани, им било соопштено дека безбедносните услови не дозволуваат патување на премиерот, па состанокот се одржал во Владата.
На средбата, премиерот рекол дека барањето го гледа за првпат, а во врска со барањето за еднократна парична помош, изјавил: „Ова барање е исто како предлогот на СДСМ, само што вие немате ставено цена. Одредете си цена за вашите деца.“, тврдат родителите.
Велат дека тоа е навреда што никогаш нема да ја заборават и порачаа: „Доста е! Доста со манипулации. Доста со потценување на нашата болка. Доста со лаги и игри врз сметка на животите на нашите деца!“
Потенцираат дека немаат политички агенди и дека нивната единствена цел е правда за 62-те млади животи кои загинале.
„Нашите деца се херои. Ако вие не знаете да ја водите државата, ако не знаете да обезбедите правда… отстапете го вашето место на некој што знае, што умее, што има совест и храброст.“
Родителите го повикуваат премиерот и институциите да престанат со одолговлекување, додавајќи дека судскиот процес уште не започнал, а осомничените шетаат слободно.
Меѓу нивните барања се еднократна парична помош за секое погодено семејство, преку Фонд за итна поддршка, како и право на предвремено пензионирање или инвалидска пензија за родителите на починатите поради траумата низ која поминуваат и неспособноста да работат.
Соопштенија
Tefal store powered by Neptun ја отвора својата прва монобренд-продавница во Скопје

Францускиот бренд Tefal, кој речиси 70 години произведува садови за готвење и мали апарати за домаќинство, со гордост информира за големото отворање на својата прва моно-бренд продавница Tefal powered by Neptun, сместена во East Gate Mall, најголемиот шопинг центар во регионот.
Големото отворање на Tefal Store powered by Нептун во East Gate Mall (кат -1) ќе биде на 09.07.2025 (среда) во 12:00 часот. Првите 50 купувачи на денот на отворањето со сметка над 2.999 денари добиваат подарок.
Потенцијалните купувачи ги очекуваат многу изненадувања, награди и попусти до 50%. Погледнете леток на Tefal store powered by Neptun со промотивни цени од 09.07-13.07.2025.
Tefal е дел од групацијата SEB, што вклучува иновативни производи под бројни брендови како Rowenta, Krups, WMF итн.
Секоја година, повеќе од 200 милиони производи од групацијата SEB се продаваат во повеќе од 150 земји глобално, а до денес, Tefal, со своите 150 патенти, има продадено над 1,5 милијарди садови за готвење низ целиот свет.
Новата моно-бренд продавница, прва од ваков вид за брендот во нашата земја, претставува важен чекор во експанзијата на Tefal низ Југоисточна Европа, носејќи ја својата светски позната технологија, дизајн на производи и иновации директно до македонските потрошувачи.
„Отворањето на нашата прва официјална моно-бренд продавница Tefal Store powered by Neptun во Македонија претставува стратешка пресвртница за Tefal во регионот. Балканскиот пазар има огромен потенцијал, а нашата земја е во срцето на тој раст. Целосно сме посветени на градење долгорочна видливост на Tefal преку силни локални партнерства и директно малопродажно присуство. Нашата цел е да обезбедиме секој потрошувач да има пристап до безбедни и иновативни производи што го подобруваат нивното секојдневно искуство“, изјави Гоце Боцески – Генерален директор на Neptun, стратегиски партнер на Tefal за Македонија.
Категориите на Tefal вклучуваат мали кујнски апарати, апарати за одржување на домот, лична нега и садови за готвење – практични и ефикасни производи, усогласени со клучните општествени и еколошки предизвици.
Зад уредите, Tefal изгради репутација за квалитет, издржливост и доверба – вредности што овозможија лојалност на упатените потрошувачи што трагаат по попријатен, похармоничен и поисполнет живот.
Со силен фокус на иновации, безбедност и одржливост, Tefal е глобално признат во редефинирање на начинот на кој луѓето ги користат иновациите и го извлекуваат максимумот од нив секој ден.
„Горди сме што ја отвораме првата официјална моно-бренд продавница на Tefal во регионот, на 120 м² – токму тука во Скопје, во трговскиот центар East Gate. Ги покануваме сите да ја посетат и да ги истражат Tefal, Rowenta, Krups, WMF и да ја испробаат возбудливата технологија што ја носиме во ова инспиративно ново поглавје.
Во текот на изминатите неколку години, македонските потрошувачи покажаа неверојатен ентузијазам за високо квалитетни и безбедни производи, па така отворањето моно-бренд продавница беше природен чекор, што ни дава можност да го подобриме искуството во живо и да го претставиме целиот спектар на нашите најнови решенија – под еден покрив“, дополнува Гоце Боцески – Генерален директор на Neptun.
Купувачите што ќе ја посетат продавницата ќе можат да пробаат, тестираат и купуваат производи лично, со помош на високо обучен продажен персонал, кој ќе им обезбеди помош, демонстрации и најдобри совети.
(ПР)