Соопштенија
90 години OPEL OLYMPIA: пионер на современо автомобилско производство

· Opel ‘Type Olympia’ 1935: првото возило со сериско производство со самоносечка целосно челична каросерија
· Револуционерната Olympia: патентиран пионер, „високо-летач“ и филмски херој
· Opel Astra денес: бестселер во компактната класа со најсовремени технологии
Спортски и елегантни, ултрамодерни и со врвни технологии како што е приспособливите Intelli-Lux Pixel светла: Opel Astra и Astra Sports Tourer се вистинското решение за речиси секоја потреба. Ова го обезбедува и широката палета на погонски единици понудени за најпродаваните модели во компактната класа. Последната генерација на Astra е достапна со електричен погон, како plug-in hybrid, како hybrid со технологија од 48 V и со високо ефикасен мотор со внатрешно согорување.
Еден конкретен модел на Opel е заслужен за денес да е достапна таквата разновидност на модерни и економични верзии на возила: тоа е Opel ‘Type Olympia’ од 1935 година. Пред 90 години, тој ги постави темелите за модерно производство на автомобили со заштеда на време и трошоци. Opel Olympia беше првиот германски автомобил од масовно производство со самоносечка целосно челична каросерија.
Со тоа се овозможи воведување на така наречен „брак“ во производство, концепт што ќе направи технолошка историја и ќе продолжи да ја обликува иднината на масовното производство на автомобили до ден денес.
Револуционерно: врвни возни перформанси и економичност благодарение на новиот дизајн
1935 година започна со голем удар за автомобилскиот свет: Opel ја претстави „Type Olympia“ од 1,3 литри на саемот за автомобили во Берлин. Иновативниот модел влезе во сериско производство во април. Почна како кабриолет, а набрзо потоа се произведуваше и со затворен лимен покрив. Извонредната работа во врска со Olympia не е само тоа што таа подоцна стана првиот автомобил што го преминал Атлантскиот Океан до Јужна Америка со воздушен „брод“.
Тоа беше и првото масовно произведено возило во Германија со самоносечка целосно челична каросерија, за кое Opel доби лиценца. Изразено фигуративно, каросеријата и шасијата беа споени во самоносечка структура како елементите на авионот. Овој технички концепт означи прекин со конвенционалните конструктивни техники во производството на автомобили. Предностите на овој конструктивен принцип, кој во тоа време беше револуционерен, а сега се користи стандардно, се повеќекратни.
Металниот скелет на самоносечката каросерија се состои од профилни светла, кои се поврзани меѓу себе како во конструкцијата на авионот, што резултира со помала маса. Со максимална тежина од само 835 kg, Olympia тежи 135 kg помалку од својот претходник врз основа на профилирана шасија со истиот мотор. Резултатот е зголемување на перформансите при возење со истиот мотор, како и намалена потрошувачка на гориво.
Сето ова ја направи Olympia не само најекономична произведена лимузина во класата во тоа време, туку и најбрза. Првичниот 1,3-литарски мотор од 18 kW (24 КС) го забрзува возилото до максимална брзина до 95 km/h. Во исто време Olympia имаше потрошувачка на гориво во просек од 9,5 литри на 100 km. Тогашниот нов автомобил понуди дополнителни иновации, со речиси непроменето растојание од подот, неговиот центар на гравитација беше околу 15 сантиметри понизок од претходниот модел на Opel со 1,3 литарски мотор. Удобната синхронизирана суспензија на Opel исто така обезбеди стабилно и безбедно управување. Производителот од Rüsselsheim го опиша резултатот од сите овие мерки на следниов начин: „дури и при големи брзини можете да возите на свиоци, Olympia е отпорна на свиоци“.
Со меѓуоскино растојание од 2,37m и вкупна должина од само 3,95m, Olympia беше исто така многу агилна. Високите стандарди кои Opel ги постави за овој модел ги потврдија и магазините за автомобили. Списанието „Motor and Sport“ напиша: „возечките перформанси се многу импресивни за автомобил од 1,3 литри и му овозможуваат на возачот да помине подолги релации“.
Импресивно внатре и надвор: новиот дизајн обезбедува поголема безбедност и удобност
Сепак, не беа само извонредните перформанси и држењето на патот што ја направија Olympia совршен автомобил за патување во 1930-тите, нејзината внатрешност исто така импресионираше со својата удобност и практичност. „Тапацираните седишта се покриени со кадифе, потпирачите за грб на предните седишта може да се преклопат нанапред, задните седишта се толку погодно димензионирани во ширина и длабочина што имате целосна слобода на движење и не чувствувате никакви напрегања при возењето“, стои во современите изјави.
Дизајнот на самоносечка каросерија исто така ја зголеми безбедноста на патниците. Покривот беше направен од едно парче челик и му даде на автомобилот дополнителна стабилност. Во областа на предниот профил однапред одредена точка на прекршување апсорбира дел од енергијата на ударот во случај на судир. Така беа создадени крутата патничка кабина и зона на удар. Новиот модел беше исто така прекрасно дизајниран: Olympia ги интегрираше предните светла во каросеријата за прв пат
Olympia како пионер: почеток на модерното производство на автомобили
Сепак, самоносечката целосно челична каросерија не само што го направи автомобилот полесен, побезбеден и поудобен, туку овозможи и современо производство на возила во големи серии, кои станаа стандардни во сите фабрики за автомобили ширум светот во следните децении. Се роди таканаречениот„брак“ (спојување) помеѓу каросеријата и моторите.
Овој метод на производство, кој исто така беше патентиран тогаш, ја прослави својата премиера пред 90 години. За прв пат, целосно претходно склопените оски и мотори повеќе не беа процврстени во немонтираната шасија, туку беа подогнати во каросеријата, кои беа внесени одозгора на подвижни синџири, користејќи хидраулични маси за подигање. Целиот процес на производство беше побрз и поефикасен, а и клиентите имаа економски придобивки преку пристапни цени. Лимузината Olympia со две врати и лимузината Cabriolet со две врати беа достапни од 2.500 марки, 350 марки помалку од претходниот модел со 1,3 литатски мотор.
Покрај револуцијата во дизајнот и производствениот процес со Olympia, Opel имаше уште една причина за славење во 1935 година: брендот беше првиот германски производител на автомобили што ја надмина границата од 100.000 возила во годишното производство.
Спектакуларна поставка: Opel Olympia во воздух и на филм
Opel знаеше како соодветно да ја позиционира Olympia. Во 1936 година, Olympia беше првиот автомобил кој буквално се издигна до небо. Во внатрешноста на познатиот воздушен „брод“ LZ 129 Hindenburg, 500.000-тиот Opel од почетокот на производството на автомобили стигна до Рио де Жанеиро. По само три дена во воздух и поминати 10.000 километри, Hindenburg слета во јужноамериканската метропола со Opel Olympia. Воодушевените Бразилци го прославија пристигнувањето и со големи овации ја придружуваа турнејата на Olympia низ улиците на Рио. Така, Opel Olympia патуваше повисоко и подалеку од кој било автомобил досега.
Olympia единаесет години подоцна стана извонреден протагонист во секој поглед. Во филмот ‘In those days’ (Во тие денови) од 1947 година, приказната за изминатата деценија беше симболично раскажана од перспектива на Opel Olympia и нејзините многубројни искуства. Така, автомобилот стана главен „лик“ на филмот. Неконвенционалниот наративен стил беше привлечен, а филмот последователно беше вклучен дури и во училишните програми преку државните медиуми.
Во меѓувреме, успешната приказна на Olympia продолжи со несмалено темпо: најновите генерации на модели на Opel продолжија да го носат името Olympia до раните 1970-ти, како одраз на иновативното инженерство, квалитет и доверливост. Истите квалитети беа отелтворение со децении па сè до ден денес. Почнувајќи од бестселерот на Opel кој постојано се развива од компактна класа, најпрвин познат како Kadett, а денес како ултрамодерна Astra.
За ЕУРОИМПЕКС Компанијата Еуроимпекс е основана 1990 година како мала трговска фирма за увоз-извоз. Започнува скромно и по осамостојувањето на Македонија, Еуроимпекс е првата приватна компанија чие работење е насочено кон трговија со автомобили и моторни возила од лесна категорија уште од далечната 1992 година, со првиот увоз на Peugeot автомобили.
Соработката со брендот Opel ја започнува кон крајот на 2020та година со што прераснува во Генерален увозник и дистрибутер на брендот OPEL за Македонија, Србија, Црна Гора, Косово и Албанија; Овој успех го круниса 30 годишниот јубилеј на Еуроимпекс кој беше одбележан истата година.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Соопштенија
Прилепска Пиварница добитник на платинеста награда за извонредност во квалитет и безбедност на храна од PepsiCo за 2024 година

Со гордост објавуваме дека Прилепска Пиварница е добитник на највисокото признание од PepsiCo – BEVERAGES Caleb Bradham Quality & Food Safety Excellence Award for 2024, платинеста награда за извонредност во категоријата „Пијалаци“. Ова престижно признание ја потврдува нашата посветеност кон врвниот квалитет, безбедноста на храната и на пијалаците, како и постојаното подобрување на производствените процеси.
Прилепска Пиварница е едната од само две фабрики во Европа што ја добиваат платинестата награда, од вкупно 28 наградени производители на храна и пијалаци низ светот. Наградите се доделуваат во четири категории: платинеста, златна, сребрена и бронзена, и ги препознаваат најдобрите производствени капацитети на PepsiCo за извонредни резултати во областа на квалитетот и безбедноста.
Платинестата награда им се доделува на најдобрите од најдобрите, одбрани меѓу златните добитници според строги критериуми, какви што се: AIB International оцена над 925, перформанси на квалитетот и безбедноста на храната и на пијалаците над 98%, без повлекувања или поплаки од потрошувачи.
Дополнително, Прилепска Пиварница се истакна со континуирано подобрување на процесите, најдобри перформанси во контролата на параметрите од 3C (capability, control, consumer) платформата и перформансот според AIB, намалување дефекти поврзани со изгледот на пакувањата, како и со спроведување иницијативи за одржливост, заштита на животната средина и социјална одговорност.
„Оваа награда е уште една потврда за посветеноста и стручноста на нашиот тим. Горди сме што ја носиме платинестата награда во Македонија и ќе продолжиме да бидеме препознатлив пример за извонредност и на европско и на глобално ниво“ – изјави Панде Самарџиоска, заменик-генерален директор.
ПР
Соопштенија
Чуварите на мудроста третпат ќе ги отворат срцата и умовите пред младите

Некои од најуспешните и највлијателни луѓе и професионалци од Македонија ќе ги отворат срцата и умовите на третото издание на конференцијата „Чувари на мудроста“, организирана од Халкбанк, која ќе се одржи на 28 мај на Економскиот факултет во Скопје.
Оваа конференција прерасна во вистински мост помеѓу генерациите – таа нуди уникатна можност да се учи од мудроста на докажани бизнис лидери, уметници, професори, автори и визионери кои оставиле длабока трага со своето делување во земјата и светот.
На конференцијата говорниците ќе ги пренесат своите животни и професионални совети на младите, ќе зборуваат за почетоците, предизвиците и клучните моменти што ги обликувале како личности.
Дали постои рецепт за успех? Што ги мотивирало да не се откажат? Низ искрени и отворени разговори, „Чуварите на мудроста“ ќе ги споделат своите животни приказни, драгоцени искуства и искрени совети – не само со студентите, туку и со сите што сакаат да растат, учат и да се инспирираат.
Како и на претходните две изданија, конференцијата ќе биде во формат на форум што ги обединува сите кои веруваат во моќта на знаењето и животното искуство. Со отворени разговори, прашања и дискусии, сите присутни ќе можат да се вклучат и да споделат свое размислување или прашање.
Во текот на наредните неколку дена ќе бидат најавени говорниците на конференцијата, како и темите на панелите. Конференцијата „Чувари на мудроста“ е бесплатна и отворена за сите заинтересирани. Но, заради ограничениот капацитет, истите треба да го пријават своето присуство со пополнување онлајн формуларот за регистрација.
Дојдете и бидете дел од настанот којшто не само што инспирира, туку и обединува. Мудроста нема возраст – таа се создава и негува кога младоста и зрелоста ќе си подадат рака.
Соопштенија
Самит на Македонија 2025 – Просперитет, технологија, иновации

На 12-ти и 13-ти мај, во хотелот „Мериот“ во Скопје, ќе се одржи 14-то издание на Самитот на Македонија2025. На настанот се очекува да присуствуваат над 550 гости, домашни и меѓународни лидери, претставници на домашни компании и компании од регионот и дијаспората, претставници на академската заедница, невладини организации, како и млади лидери.
Официјалното отворање на Самитот е закажано за 12-ти мај со воведни обраќања на претседателот на Одборот на директори на Македонија2025, Виктор Мизо и извршната директорка, проф. д-р Никица М. Блажевски.
Главните теми на Самитот ќе бидат обработени во 14 панел сесии на кои ќе учествуваат 36 врвни говорници од Македонија и светот. Фокусот ќе биде ставен на потребата од забрзан економски раст и моделите како тој да се оствари, како и на дигиталната трансформација, иновациите, привлекувањето странски инвестиции и борбата против корупцијата. На панелите и преку интервјуа со глобални и домашни лидери, ќе се дискутираат конкретни решенија и добри меѓународни практики за конкурентна, одржлива и поврзана Македонија.
Во рамки на Самитот, ќе се организираат и пет лидерски средби, два настани за вмрежување и осум засебни обуки и работилници за компании, млади таленти и владини институции. На овие настани ќе присуствуваат говорниците од Самитот и членовите на Одборот на директори на Македонија2025. Активностите поврзани со Самитот ќе завршат на 15-ти мај.
Самитот на Македонија2025 е регионален настан со најдолга традиција чија цел е размена на искуства и нови трендови, вмрежување на компаниите од регионот и дијаспората, како и инспирирање на промени во Југоисточна Европа.
Повеќе информации за Самитот се достапни на веб-страница на Македонија2025: https://macedonia2025.com/summit-2025/.
ПР