Соопштенија
90 години OPEL OLYMPIA: пионер на современо автомобилско производство

· Opel ‘Type Olympia’ 1935: првото возило со сериско производство со самоносечка целосно челична каросерија
· Револуционерната Olympia: патентиран пионер, „високо-летач“ и филмски херој
· Opel Astra денес: бестселер во компактната класа со најсовремени технологии
Спортски и елегантни, ултрамодерни и со врвни технологии како што е приспособливите Intelli-Lux Pixel светла: Opel Astra и Astra Sports Tourer се вистинското решение за речиси секоја потреба. Ова го обезбедува и широката палета на погонски единици понудени за најпродаваните модели во компактната класа. Последната генерација на Astra е достапна со електричен погон, како plug-in hybrid, како hybrid со технологија од 48 V и со високо ефикасен мотор со внатрешно согорување.
Еден конкретен модел на Opel е заслужен за денес да е достапна таквата разновидност на модерни и економични верзии на возила: тоа е Opel ‘Type Olympia’ од 1935 година. Пред 90 години, тој ги постави темелите за модерно производство на автомобили со заштеда на време и трошоци. Opel Olympia беше првиот германски автомобил од масовно производство со самоносечка целосно челична каросерија.
Со тоа се овозможи воведување на така наречен „брак“ во производство, концепт што ќе направи технолошка историја и ќе продолжи да ја обликува иднината на масовното производство на автомобили до ден денес.
Револуционерно: врвни возни перформанси и економичност благодарение на новиот дизајн
1935 година започна со голем удар за автомобилскиот свет: Opel ја претстави „Type Olympia“ од 1,3 литри на саемот за автомобили во Берлин. Иновативниот модел влезе во сериско производство во април. Почна како кабриолет, а набрзо потоа се произведуваше и со затворен лимен покрив. Извонредната работа во врска со Olympia не е само тоа што таа подоцна стана првиот автомобил што го преминал Атлантскиот Океан до Јужна Америка со воздушен „брод“.
Тоа беше и првото масовно произведено возило во Германија со самоносечка целосно челична каросерија, за кое Opel доби лиценца. Изразено фигуративно, каросеријата и шасијата беа споени во самоносечка структура како елементите на авионот. Овој технички концепт означи прекин со конвенционалните конструктивни техники во производството на автомобили. Предностите на овој конструктивен принцип, кој во тоа време беше револуционерен, а сега се користи стандардно, се повеќекратни.
Металниот скелет на самоносечката каросерија се состои од профилни светла, кои се поврзани меѓу себе како во конструкцијата на авионот, што резултира со помала маса. Со максимална тежина од само 835 kg, Olympia тежи 135 kg помалку од својот претходник врз основа на профилирана шасија со истиот мотор. Резултатот е зголемување на перформансите при возење со истиот мотор, како и намалена потрошувачка на гориво.
Сето ова ја направи Olympia не само најекономична произведена лимузина во класата во тоа време, туку и најбрза. Првичниот 1,3-литарски мотор од 18 kW (24 КС) го забрзува возилото до максимална брзина до 95 km/h. Во исто време Olympia имаше потрошувачка на гориво во просек од 9,5 литри на 100 km. Тогашниот нов автомобил понуди дополнителни иновации, со речиси непроменето растојание од подот, неговиот центар на гравитација беше околу 15 сантиметри понизок од претходниот модел на Opel со 1,3 литарски мотор. Удобната синхронизирана суспензија на Opel исто така обезбеди стабилно и безбедно управување. Производителот од Rüsselsheim го опиша резултатот од сите овие мерки на следниов начин: „дури и при големи брзини можете да возите на свиоци, Olympia е отпорна на свиоци“.
Со меѓуоскино растојание од 2,37m и вкупна должина од само 3,95m, Olympia беше исто така многу агилна. Високите стандарди кои Opel ги постави за овој модел ги потврдија и магазините за автомобили. Списанието „Motor and Sport“ напиша: „возечките перформанси се многу импресивни за автомобил од 1,3 литри и му овозможуваат на возачот да помине подолги релации“.
Импресивно внатре и надвор: новиот дизајн обезбедува поголема безбедност и удобност
Сепак, не беа само извонредните перформанси и држењето на патот што ја направија Olympia совршен автомобил за патување во 1930-тите, нејзината внатрешност исто така импресионираше со својата удобност и практичност. „Тапацираните седишта се покриени со кадифе, потпирачите за грб на предните седишта може да се преклопат нанапред, задните седишта се толку погодно димензионирани во ширина и длабочина што имате целосна слобода на движење и не чувствувате никакви напрегања при возењето“, стои во современите изјави.
Дизајнот на самоносечка каросерија исто така ја зголеми безбедноста на патниците. Покривот беше направен од едно парче челик и му даде на автомобилот дополнителна стабилност. Во областа на предниот профил однапред одредена точка на прекршување апсорбира дел од енергијата на ударот во случај на судир. Така беа создадени крутата патничка кабина и зона на удар. Новиот модел беше исто така прекрасно дизајниран: Olympia ги интегрираше предните светла во каросеријата за прв пат
Olympia како пионер: почеток на модерното производство на автомобили
Сепак, самоносечката целосно челична каросерија не само што го направи автомобилот полесен, побезбеден и поудобен, туку овозможи и современо производство на возила во големи серии, кои станаа стандардни во сите фабрики за автомобили ширум светот во следните децении. Се роди таканаречениот„брак“ (спојување) помеѓу каросеријата и моторите.
Овој метод на производство, кој исто така беше патентиран тогаш, ја прослави својата премиера пред 90 години. За прв пат, целосно претходно склопените оски и мотори повеќе не беа процврстени во немонтираната шасија, туку беа подогнати во каросеријата, кои беа внесени одозгора на подвижни синџири, користејќи хидраулични маси за подигање. Целиот процес на производство беше побрз и поефикасен, а и клиентите имаа економски придобивки преку пристапни цени. Лимузината Olympia со две врати и лимузината Cabriolet со две врати беа достапни од 2.500 марки, 350 марки помалку од претходниот модел со 1,3 литатски мотор.
Покрај револуцијата во дизајнот и производствениот процес со Olympia, Opel имаше уште една причина за славење во 1935 година: брендот беше првиот германски производител на автомобили што ја надмина границата од 100.000 возила во годишното производство.
Спектакуларна поставка: Opel Olympia во воздух и на филм
Opel знаеше како соодветно да ја позиционира Olympia. Во 1936 година, Olympia беше првиот автомобил кој буквално се издигна до небо. Во внатрешноста на познатиот воздушен „брод“ LZ 129 Hindenburg, 500.000-тиот Opel од почетокот на производството на автомобили стигна до Рио де Жанеиро. По само три дена во воздух и поминати 10.000 километри, Hindenburg слета во јужноамериканската метропола со Opel Olympia. Воодушевените Бразилци го прославија пристигнувањето и со големи овации ја придружуваа турнејата на Olympia низ улиците на Рио. Така, Opel Olympia патуваше повисоко и подалеку од кој било автомобил досега.
Olympia единаесет години подоцна стана извонреден протагонист во секој поглед. Во филмот ‘In those days’ (Во тие денови) од 1947 година, приказната за изминатата деценија беше симболично раскажана од перспектива на Opel Olympia и нејзините многубројни искуства. Така, автомобилот стана главен „лик“ на филмот. Неконвенционалниот наративен стил беше привлечен, а филмот последователно беше вклучен дури и во училишните програми преку државните медиуми.
Во меѓувреме, успешната приказна на Olympia продолжи со несмалено темпо: најновите генерации на модели на Opel продолжија да го носат името Olympia до раните 1970-ти, како одраз на иновативното инженерство, квалитет и доверливост. Истите квалитети беа отелтворение со децении па сè до ден денес. Почнувајќи од бестселерот на Opel кој постојано се развива од компактна класа, најпрвин познат како Kadett, а денес како ултрамодерна Astra.
За ЕУРОИМПЕКС Компанијата Еуроимпекс е основана 1990 година како мала трговска фирма за увоз-извоз. Започнува скромно и по осамостојувањето на Македонија, Еуроимпекс е првата приватна компанија чие работење е насочено кон трговија со автомобили и моторни возила од лесна категорија уште од далечната 1992 година, со првиот увоз на Peugeot автомобили.
Соработката со брендот Opel ја започнува кон крајот на 2020та година со што прераснува во Генерален увозник и дистрибутер на брендот OPEL за Македонија, Србија, Црна Гора, Косово и Албанија; Овој успех го круниса 30 годишниот јубилеј на Еуроимпекс кој беше одбележан истата година.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Соопштенија
На 8 септември Маврово ќе биде повторно во знакот на Халк вело-грин

На 8 септември, во Маврово ќе се одржи традиционалната хронометар велосипедска трка Халк Вело Грин, која веќе шеста година по ред ја организира Халкбанк во рамките на својата еко платформа – ХалкЕко.
Со цел непречено и безбедно одвивање на трката, на 8 септември сообраќајот ќе биде затворен на патниот правец од хотелот „Спорт“ до Леуново во двете насоки, во периодот од 09:00 до 16:30 часот.
Почетокот на трката е закажан за 10:00 часот, а стартната и целната позиција ќе биде паркингот пред хотел „Спорт“. Како и секоја година, така и сега, настанот ќе ги обедини љубителите на велосипедизмот, од најмалите учесници, преку рекреативците, до професионалните натпреварувачи.
Средствата од котизациите традиционално се наменуваат за пошумување, а така ќе биде и овојпат. На тој начин, спортскиот настан Халк Вело Грин останува верен на својата еко мисија и претставува пример како спортот и општествената одговорност можат да одат рака под рака.
Халк Вело Грин не е само спортски предизвик, туку и вистински празник на спортот, природата и дружењето. Покрај возбудливите натпревари, во текот на целиот ден учесниците и посетителите ќе можат да уживаат во свежиот воздух, убавините на Националниот парк Маврово и во атмосфера исполнета со позитивна енергија. За сите гости, поддржувачи и пријатели на велосипедистите е подготвена и забавна програма со Викса, ди-џеј Oky Doky, Jojo’s BBQ и маскотата на Халкбанк – Халки, кои што ќе ја направат манифестацијата уште поубава и незаборавна.
Халкбанк ги поканува сите љубители на велосипедизмот, спортот и природата да присуствуваат на овој уникатен настан и да бидат дел од заедничко искуство што инспирира, мотивира и носи позитивни промени.
(ПР)
Соопштенија
Бизнис-кредит од Mint Credit – ваш бизнис, ваше темпо

Дали сте стартап со големи планови или веќе успешен бизнис што сака да се прошири? Со Mint Credit, вашата амбиција добива финансиска поддршка. Нашиот бизнис кредит е можноста што секој претприемач ја заслужува кога има јасна визија, но му недостасуваат средства за да ја реализира. Mint Credit е финансискиот партнер кој ви го дава потребниот поттик за раст.
Бизнис Кредит од Mint Credit – Зошто е совршениот избор за вашиот бизнис Бизнис кредитот од Mint Credit е финансиски производ создаден за правни лица. Тој е дизајниран за да ви овозможи брз и лесен пристап до средства кои ви се потребни за инвестирање, проширување или едноставно за одржување на дневната ликвидност на вашето претпријатие.
За разлика од другите финансиски решенија, овој кредит за бизниси е специјално креиран за да одговори на динамичните потреби на современите компании.
Тоа е можност да го развиете вашиот бизнис, да купите нова опрема, да вработите нови луѓе или да отворите нова локација. Бизнис кредитот ви дава финансиска слобода да дејствувате брзо и ефикасно, без да мора да чекате.
Што нудиме со нашиот бизнис кредит?
Со Mint Credit знаете дека нема чекање со недели или месеци – тука сме да реагираме брзо, затоа што времето е најважниот ресурс на секој бизнис. Со нашите бизнис кредити за правни лица, вашата компанија може да добие финансиска поддршка тогаш кога ви е најпотребна.
· Износ до 1.000.000 МКД – за вашите бизнис проекти и проширувања.
· Рок на отплата до 60 месеци – планирајте долгорочно и без притисок.
· Грејс период до 24 месеци – дополнителна флексибилност.
· Каматна стапка од 9% – транспарентни услови, без непријатни изненадувања.
· Брза постапка – добивате одговор и средства без непотребна бирократија.
Како функционира? Брзината е клучот!
Целиот процес за добивање на кредит за бизнис е максимално поедноставен и забрзан. Нема долги редови, нема чекање со недели. Со нас, времето работи за вас.
1. Аплицирајте онлајн: Започнете со апликација со само неколку кликови на нашата веб-страна Mint Credit. Нашиот дигитален пристап овозможува брзо пополнување на сите потребни информации.
2. Брза проценка: Нашата напредна технологија овозможува брза проценка на вашата апликација. Нема чекање со денови или недели. Ние се стремиме да ви дадеме одговор во најкраток можен рок.
3. Исплата без чекање: Штом вашата апликација е одобрена, средствата се исплаќаат веднаш. Тоа значи дека веднаш ќе можете да почнете да ја користите финансиската поддршка за да ги остварите вашите бизнис цели.
Кој може да аплицира за финансирање на бизниси?
Секое правно лице кое има јасна визија и амбиција може да аплицира за кредит кај нас. Без разлика дали сте стартап кој штотуку започнува или веќе стабилна компанија што сака да се прошири, Mint Credit е тука да ве поддржи.
Овој брз пристап кон финансирање за бизниси е посебно важен за стартапите, кои честопати се соочуваат со итни финансиски потреби за да го одржат темпото на раст.
Стартапите се срцето на иновациите, но често им недостасува почетен капитал. Со Mint Credit добивате финансиска стабилност уште од самиот почеток . Нашиот кредит за бизниси е вистинскиот одговор за да го претворите вашиот потенцијал во реалност.
Предности на бизнис кредитот
1. Финансиска сигурност – добивате капитал што ви овозможува да инвестирате без да го загрозите тековното работење.
2. Можност за развој – дополнителните средства ви овозможуваат нови инвестиции и проширување на пазарот.
3. Долгорочна стабилност – со рок до 60 месеци, можете лесно да го планирате отплаќањето.
4. Поддршка за раст – нашите кредити за правни лица се наменети да ја зајакнат вашата компанија и да ви овозможат да постигнете повеќе.
5. Поддршка за визионери – кредит за стартапи којшто верува во вашата идеја уште пред да стане голема приказна.
Mint Credit – Вашиот партнер за успех!
Mint кредитот за бизниси е креиран со разбирање на предизвиците со кои се соочуваат бизнисите. Mint Credit ви нуди можност да го финансирате вашиот бизнис план, да ги покриете првичните трошоци и да го започнете вашиот бизнис со полна пареа.
Време е да ги реализирате вашите амбиции. Контактирајте нè денес и дознајте како нашиот бизнис кредит може да го трансформира вашиот бизнис.
За повеќе информации контактирајте нè на телефон 15 107, или во некоја од нашите филијали ширум државата.
(ПР)
Соопштенија
Во рударството постои и дозвола што нема печат, туку се темели на доверба од заедницата

Не секоја лиценца ја издава министерство или влада. Во рударството постои и дозвола што нема печат, туку се темели на доверба од заедницата. Таа „општествена лиценца“ се стекнува тешко и бара секојдневно вложување: транспарентност во податоците, технички решенија што го намалуваат влијанието и можната штета, и претворање на ветувањата во мерливи резултати. Истата оваа „лиценца“ се губи лесно. Без неа, дури и најпримерниот проект може да остане блокиран на хартија.
Малиот столб што држи голема тежина во македонската економија
Рударството во Македонија е мал, но стабилен столб на индустријата. Последниот извештај на Државниот завод за статистика покажа дека во јули 2025 индустриското производство пораснало за 4,1% на годишно ниво, додека секцијата „Рударство и вадење камен“ паднала за 10,4%. Овие осцилации упатуваат на циклични промени, како цените на металите и енергијата, но и на структурни предизвици како квалитет на руда, стареење на постројки и повисоки еколошки стандарди. Вредноста за домашната економија е очигледна: рударството носи стабилни приходи за општините и неколку илјади работни места, но довербата останува кревка. „Општествената дозвола“ кај нас сè уште е во развој и се надградува врз постојните законски решенија и обврски за секоја компанија. Најголемите домашни рударски оператори имаат А интегрирана еколошка дозвола, која обврзува на заштита на животната средина и здравјето на луѓето. Компаниите инвестираат во локални проекти, поддржуваат спорт, училишта и стипендираат студенти, но вредноста често не е доволно видлива и мерлива за јавноста. Со други зборови, постојат добри практики, но недостасува систем што ќе ги претвори во правило, а не во исклучок.
Австрија – рударство „рамо до рамо“ со заштитени подрачја
Австрија не е „совршена“, но покажува коегзистенција: рудници што работат крај заштитени подрачја со јасни правила, транспарентност и туристичка валоризација. Волфрам Митерсил е подземен рудник веднаш до националниот парк Хое Тауерн. Клучната иновација е преработката во подземни простории на околу осумстотини метри длабочина, со што се скратуваат транспортните рути, се намалува потрошувачката на енергија и се намалува површинскиот „отпечаток“ поради помалку сообраќај, намалени бучава и прашина. Тоа е инженерски дизајн што ја носи операцијата подлабоко без ширење на траги на површината.
Рудникот за железо Ерцберг е голем терасен коп во Штаерска, сместен внатре во УНЕСКО геопаркот „Штаерска Ајзенвурцен“. Наместо класична дистинкција „индустрија“ против „природа“, таму доминира логиката да се заштити животната средина преку користење на знаењето и индустриското наследство, кои нераскинливо се поврзани со геотуризмот, јавни тури и образовни содржини. Ерцберг е долгорочен сосед на заштитено подрачје и коегзистенцијата опстојува бидејќи правилата се транспарентни, економската корист е валоризирана, а рекултивацијата се планира уште во експлоатациона фаза.
Германија: долги хоризонти, рехабилитација и мерливи обврски
Во Лужица, источна Германија, каде со децении површински се ископуваше лигнит, регионот постепено се претвора во мрежа од езера, шуми и туристичка инфраструктура. Не станува збор за импровизација, туку ова е резултат на долгорочна програма за трансформација на пејсажот и рехабилитација на теренот. „Општествената лиценца“ се потпира и на идејата дека во рударството мора да се има јасна слика што ќе биде тука по завршетокот и плански да се работи.
Во Рур и Северна Рајна–Вестфалија, RWE го гради наративот на рехабилитација со конкретни проекти. На локацијата Хамбах, по завршување на експлоатацијата се планира вештачко езеро од речиси четириесет квадратни километри, со долгорочно полнење од Рајна и подигање на подземните води, а паралелно се спроведуваат шумарски и аграрни рекултивации. Иако во минатото биле критикувани за „отпечатокот“ врз околината, сега поентата е на планот за нов пејзаж, на деталите за полнење на езерото, потребното време и еконмската валоризација преку туризам и услуги.
Дека европските држави лекции ги извлекувале од сопствените лоши искуства, покажува и долгогодишниот спор за засолување на водотеците на реката Вера, доведе до конкретна рамка за намалување на истекувањата и управување со солените води. Компанијата со еколошките организации постигна договор до крајот на 2027 постепено да се намалува испустот.
Во Лужица, операторот LEAG јавно презема обврска по завршувањето на рударските активности да го пошуми теренот, да ги уредат езерата и креираат услови за туризам.
Бугарија – технички решенија како „виза“ за општествена лиценца
Дека ова не се случува само во високоразвиените европски држави, пример е рударството во соседството. Во Бугарија рударството ја отвори новата, современа страница на користење на рудата. На пример, во рудникот за бакар и злато Челопеч, се преземени сериозни чекори за сведување на индустриски испусти на отпадни води на нула и за стопроцентно враќање на откривката под земја. Ова радикално ја намалува веројатноста за негативно влијание врз животната средина преку таканаречени „кисели дождови“. Истовремено рударската компанија ја зголемува стабилноста на масивот и ја сведува на минимум потребата од големи површински јаловишта. Овој пристап е пример за „затворени кругови“, каде што отпадот станува конструктивен материјал, а не ризик.
Во Крумовград, на Ада Тепе, наместо класичен јаловишен базен се користат сушени јаловини со интегрирано управување со води, висок степен на рециклирање на процесната вода и мал траен отпечаток. Проектот е моделиран со ограничувања, бидејќи се наоѓа во заштитената зона Натура 2000, па технологијата е избрана да го следи тој факт.
Формулата за доверба
Воспоставувањето систем на „општествена лиценца“ значи осовременување на рудниците во целина. Германските искуства покажуваат дека рехабилитацијата станува веродостојна ако е врзана за конкретни рокови и нова економска вредност по завршувањето на рударските активности. Австрија и Бугарија покажуваат дека инженерството и транспарентноста не се „меки“ теми, туку со нив се гради и инфраструктура за довербата. Ако ги земеме овие лекции сериозно, македонското рударство може да ја надмине поларизацијата и да има рудници што оставаат трага во буџетот и во локалниот развој, а не во природата.
Фотографијата е од интернет-страницата на RWE и прикажува рекултивација на теренот на локацијата Хамбах