Спорт
Историска победа на Audi на релито Дакар

· Audi RS Q e-tron победи на најтешкото пустинско рели со иновативен погонски систем
· Карлос Саинц и Лукас Круз ја постигнаа четвртата лична победа
· Гернот Делнер: „Ауди повторно постави пресвртница“
Audi пишува историја: за прв пат, прототип со ниски емисии со електричен погон, батерија со висок напон и енергетски конвертор победи на најтешкото пустинско рели во светот со Audi RS Q e-tron. Шпанците Карлос Саинц и Лукас Круз ја обезбедија првата победа на Audi на релито Дакар по околу 7.900 километри со водство од 1 час и 20 минути. Финишот ја минаа и Матијас Екстром и Емил Бергквист.
„Честитки за тимот на Audi Sport за победата на релито Дакар“, рече Гернот Долнер, претседател на Управниот одбор на AUDI AG.
„Audi уште еднаш постави пресвртница во мотоспортот. Победата на најтешкото пустинско рели во светот со електрифицирано возење е видлив „Vorsprung durch Technik“ и го покажува патот кон нашата електрична иднина“. Audi RS Q e-tron има електричен погон на сите тркала. Снабдувањето со енергија е обезбедено со високонапонска батерија и енергетски конвертор што работи на преостанатото гориво базирано на гориво, со што се заштедува 60 проценти од емисиите на CO2 во споредба со конвенционалните горива.
„Со нашиот револуционерен електрифициран погон, го надминавме еден од најголемите предизвици во мотоспортот по само три години. На тој начин ја продолжуваме долгата серија пионерски достигнувања кои отсекогаш го карактеризирале Audi во четири децении мотоспорт. Би сакал да му се заблагодарам на целиот тим за оваа извонредна изведба во особено тешко издание на релито Дакар“, вели Оливер Хофман, член на Управниот одбор на AUDI AG, Технички развој.
На релито Дакар, Audi се спротивстави на двете марки Тојота и Форд, како и искусните противници од Продрајв, кои се покажаа како тешки предизвикувачи.
Карлос Саинц/Лукас Круз го обезбедија своето големо водство откако беа во водство без прекин од шестата етапа. За двајцата Шпанци, кои завршија на првото место во 2010, 2018 и 2020 година, ова е четврти успех со различна марка, вклучувајќи го и вториот од групацијата Фолксваген.
Сепак, двократниот светски шампион во рели Саинз и неговиот искусен совозач не можеа да бидат сигурни до кратко пред крајот.
Со Себастиен Лоеб/Фабијан Луркин од Тимот BRX, тие имаа силни гонители кои продолжија да ја намалуваат разликата додека нивниот болид не претрпе штета на претпоследниот ден.
„Тоа беше огромно претставување на тимот“, рече шефот на Audi Motorsport, Ролф Михл. „Сите се здружија за да го направат овој историски резултат возможен за Audi. Голема благодарност до овој прекрасен тим. Денеска напишавме ново поглавје за Audi, но и во историјата на релито Дакар“.
Дневните етапи, често со повеќе од 400 километри, две маратонски етапи со ограничена или дури и без мрежа, како и 4.600 темпирани километри и вкупно 7.883 километри го карактеризираа релито Дакар во 2024 година.
Остри патишта и чакал, но и високи синџири од дини во Празниот кварт на Арапскиот Полуостров и често тешката навигација бараа сè од тимовите. Карлос Саинц, кој на 61 година се навраќа на рели кариерата која се протега околу четири децении, забележа вкупно осум дена во водство со Лукас Круз на дванаесетте етапи.
Audi Sport дозволи високо ефикасниот Audi RS Q e-tron да созрее за да може да победи во рок од само три години.
Под техничко раководство на д-р Леонардо Паскали, Audi Sport ја постави следната историска пресвртница со иновативниот погон: откако quattro погонот на сите тркала се промени релито засекогаш во 1980-тите и последователно постигна победи и титули во изобилство на патеката, Audi покажа голема иновативна сила во Ле Ман.
Ефикасниот TFSI погон, електрифицираниот погон на сите тркала e-tron quattro и индивидуалните технологии како што се LED matrix светла и ласерското светло на Audi значат високо ниво на иновативна сила и „Vorsprung durch Technik“.
Првиот целосно електричен тркачки автомобил на Audi тогаш го имаше своето деби во Формула Е, пред марката да се соочи со екстремните предизвици на релито Дакар и успешно да го заврши како прв производител со електричен погон.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Спорт
Две лица загинаа на рели

Двајца гледачи загинаа, а еден беше тешко повреден во несреќа што се случи за време на релито во Пуи-де-Дом во Франција.
Француската полиција објави дека за време на релито во близина на Амберт во централна Франција, еден од автомобилите излетал од патеката и удрил во гледачите.
Две лица загинале на лице место, а еден гледач бил тешко повреден и префрлен со хеликоптер во локална болница.
„Несреќата се случила околу 10:30 часот наутро во Ле Крос. Автомобилот излетал од патот. Две лица загинале, едно е префрлено со хеликоптер во болница. Другото лице, возачот на автомобилот, претрпел полесни повреди и е префрлен во болницата Амберт. Седум други лица претрпеле шок, но не се повредени“, објавија организаторите.
Фото/ Принскрин
Спорт
(Видео) Рашфорд одигра 33 минути на дебито за Барселона

Фудбалерите на Барселона го победија Висел Кобе со 3:1 во пријателски натпревар во Јапонија, а Маркус Рашфорд дебтираше за шпанскиот тим.
Рашфорд се приклучи на Барселона како позајмен играч од Манчестер јунајтед минатата недела. Англичанецот влезе во игра на почетокот на второто полувреме.
Интересно е што тој одигра само 33 минути, сè до 78-та минута кога беше заменет од Дро Фернандес, кој го постигна третиот гол во 87-та минута.
Барселона поведе во 33-та минута кога Ерик Гарсија постигна гол, а Таисеи Мијаширо израмни десет минути подоцна.
Водството на Барселона го врати Руни Барги во 77-та минута, пред Фернандес да го постави конечниот резултат.
Натпреварот требаше да се игра на почетокот на неделата, но беше одложен бидејќи Барселона го обвини промотерот за сериозно прекршување на договорот.
Фото/ Принскрин
Спорт
Пјастри го победи Норис во Белгија

Оскар Пјастри е победник на трката за Големата награда на Белгија. До осмата победа во кариерата, Австралиецот дојде пред тимскиот колега, Кандон Норис, кој започна од пол-позицијата и возачот на Ферари, Шарл Леклер.
Траката во Белгија доцнеше 76 минути поради силниот дожд, започна зад возилото за безбедност, а кога по два круга возачите добија дозвола да се тркаат, во првиот круг Пјастри го нападна Норис ја презеде лидерската позиција и победи.
До крајот на трката немаше возбудувања, Леклер успеа да се одбрани од Макс Ферстапен, кој немаше проблем со Џорџ Расел. Шестото место му припадна на Алекс Албон од Вилијамс.
Луис Хамилтон успеа од 18.место и старт од пит-стопот да дојде до седмата позиција.
Бодови во Белгија освоија Лијам Лосон (Рејсрнг Булс), Габриел Бортолето (Кик Заубер) и
Пјер Гасли (Алпин).
Пјастри по оваа трка ја зголеми предноста во генералниот пласман во однос на Норис на 16 поени.
Наредната недела на програмата е Големата награда на Унгарија.
Фото/ Принскрин