Спорт
Формула 1 воведува ограничување на буџетот на 145 милиони долари
Светскиот моторспорт совет (ВМСЦ) на ФИА преку електронско гласање ги усвои промените на спортските, техничките и финансиските правила во Формула 1 шампионатот, и можеби најзначајно го ограничи буџетот на Формула 1 тимовите.
Формула 1 од следната сезона првпат во историјата ќе воведе ограничување на буџетот на тимовите на 145 милиони долари, а ќе развие ие „хендикеп-систем“ за развојот на болидите на поуспешните тимови. Буџетот ќе биде ограничен на 145 милиони долари во 2021, 140 милиони долари во 2022 и 135 милиони долари за 2023-25 со максимум од 21 трки по сезона.
Во 2021 година исто така ќе има и „аеродинамички хендикеп“, односно тимовите ќе можат да ја развиваат својата аеродинамика на болидот во однос на тоа каде ќе завршат во сезоната. Со „токен“ системот за 2021 тимовите ќе можат да прават само минимални подобрувања на болидот од 2020 за следната сезона.
Тие кои бараа намалување на трошоците се пресреќни.
„Формула 1 денеска победи! Ова е клучен момент во историјата на нашиот спорт. Формула 1 подолго време не е финансиски оддржлива и без акција ќе се загрозеше самото постоење на спортот“, вели шефот на Мекларен, Зек Браун.
Формула 1 претходно се согласи за ограничен буџет од 175 милиони долари за следната сезона, но поради кризата со корона вирусот тимовите кои имаат седиште во Велика Британија се најдоа во тешка финансиска ситуација, приморувајќи подрастично намалување на трошоците.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Спорт
Гвардиола откри кој е еден од најпаметните играчи што ги тренирал
Менаџерот на Манчестер Сити, Пеп Гвардиола, има исклучително мислење за актуелниот капитен на својот тим, Бернардо Силва. Шпанецот беше особено расположен по големата победа над англискиот шампион Ливерпул (3:0) во 11-то коло од Премиер лигата.
По овој натпревар, јубилеен 1.000-ти во неговата тренерска кариера, тој зборуваше со пофалби за неколку фудбалери со кои соработувал во претходните години, но особено го пофали Португалецот.
„Бернардо Силва е вистински фудбалски мајстор. Темпо, освојување на топката, забрзување и забавување, интуиција за гледање на просторот и како да управува во дадена ситуација, тој поседува сè. Слободно можам да кажам дека тој е еден од најпаметните играчи што некогаш сум ги сретнал“, рече Пеп Гвардиола.
Бербардо Силва се мачеше со својата форма минатата година, но оваа сезона е капитен на тимот.
„Не му беше лесно минатата сезона. Понекогаш ми велеше: „Пепе, исцрпен сум. Мојот ум повеќе не е тука, ниту моите нозе.“
Бернардо Силва (31) е производ на лисабонска Бенфика, но за овој клуб играше кратко време. Тој дојде во Манчестер Сити во 2017 година од Монако за 50 милиони евра. Оттогаш, одигра 422 натпревари за „Граѓаните“ во сите натпреварувања, со учинок од 73 гола и 75 асистенции.
Спорт
Првиот човек на Ферари им порача на Хамилтон и Леклер да возат, не да зборуваат
Претседателот на Ферари, Џон Елкан, ги нападна Луис Хамилтон и Шарл Леклер по Големата награда на Бразил, на која дуото на Ферари не успеа да ја заврши главната трка.
Тој им даде ист совет на двајцата во многу лоша сезона за Скудерија.
„Во Формула 1, од една страна, имаме механичари кои си ја завршија работата, и во квалификациите и во пит-лејнот. Инженерите го направија истото, а автомобилот покажа очигледни подобрувања. Останатите не ги исполнија очекувањата“, рече Елкан, додавајќи
„Луси и Шарл треба да се фокусираат на возењето и да зборуваат помалку. На Ферари му се потребни возачи кои помалку размислуваат за себе, а повеќе за тимот. Сè уште имаме неколку трки и не е невозможно да завршиме втори во конкуренцијата на конструктори“, додаде тој.
Ферари моментално е на четвртата позиција во шампионатот на конструктори во Формула 1, со 362 поени, четири помалку од Ред Бул и 36 од Мерцедес. Во пласманот на возачи, Леклер е петти со 214 поени, а Хамилтон е шести со 148.
Спорт
Авто-слалом во Кичево: Возбудливо натпреварување со јангтајмери со над 40 учесници
Во рамки на годинешниот календар на Националната Федерација на историски возила на Македонија, на 8 и 9 ноември се одржаа третото и четвртото TSD (брзина, спретност и прецизност) авто-слалом натпреварување – Кичево 3 и 4. Настаните се дел од шампионатот на Македонија за 2025 година во оваа категорија.

По повеќе години пауза, Кичево повторно го почувствува духот на моторните трки – на стартот се појавија околу 40 натпреварувачи од различни клубови, распределени по класи според кубикажата. И покрај лошите временски услови, бројна публика ги бодреше учесниците до самиот крај.
🏆 Резултати
Класа 1 (до 1200 cm³)
Александар Марковски – Пежо 205 (ОТК Скопје)
Класа 2 (до 1600 cm³)
Мојсије Милосавлевски – Даихатсу Шараде (ОТК Скопје)
Владимир Кулушиќ – Рено Меган (ОТК Класика Прилеп)
Даниел Даневски – Пежо 206 (ОТК Скопје)
Класа 3 (над 1600 cm³)
Кире Ставров – Фијат Пунто (ОТК Класика Прилеп)
Кристијан Василев – Ауди 80 (ОТК Скопје)
Лазар Стојаноски – Нисан Премиера (ОТК БМВ Скопје)
Класа 4 (тркачки возила)
Влатко Костовски – Опел Астра (ОТК Скопје)
Мојсије Милосавлевски – Југо 55 (ОТК Скопје)
Димитар Димески – Фијат Сеиченто (ОТК Класика Прилеп)

Пласман на клубови:
ОТК Скопје
ОТК Класика Прилеп
ОТК БМВ Скопје
Натпреварите ги отворија градоначалникот Александар Јовановски и претседателот на Федерацијата, Мојсије Милосавлевски, кои ги претставија идеите за ревитализација и мултифункционалност на автодромот Кичево.


