Спорт
Маса на суд ќе ја бара титулата на Хамилтон од 2008 година

Фелипе Маса, поранешниот возач на ферари, на суд ќе ја бара титулата која во 2008 година ја освои Луис Хамилтон, тогаш возач на мекларен.
По интервјуто со поранешниот шеф на Ф1, Берни Еклстоун, во кое тој призна дека трката во која Британецот профитирал и освоил клучни поени требало да биде откажана, Фелипе Маса, 15 години подоцна најави тужба.
Во 2008 година, Хамилтон ја освои првата од седумте шампионски титули во една од најнеизвесните и најконтроверзните сезони во историјата. На крајот имаше само еден поен повеќе од Маса, откако на последната трка во сезоната во последниот свиок го престигна Тимо Глок. Маса сега тврди дека Хамилтон немаше да биде во таква позиција на последната трка доколку не се случеше инцидент во Сингапур, во режија на тимот на Рено.
Премиерната трка за Големата награда на Сингапур остана запаметена по аферата „Крашгејт“, односно намерна несреќа предизвикана од Нелсон Пике јуниор, со цел да му помогне на тимскиот колега Фернандо Алонсо да победи.
Пике јуниор добил инструкции од шефот на тимот Флавио Бријаторе. Поради судирот безбедносното возило излезе на патеката, а Ферари погреши во тактиката на боксот, па по менувањето на гумите Маса од првата падна на 13. позиција и остана без бодови, додека Хамилтон заврши на третото место.
Таму Британецот изгради разлика од шест поени што се покажа како клучна, но не требаше да биде затоа што трката требаше да биде откажана, како што Еклстоун потврди во интервју за Ф1 Инсајдер. Пике подоцна призна дека му било наложено од тимот да излета за да ја намести трката и да му овозможи на Алонсо да победи.
Пике тоа го откри дури следната година, а Еклстоун вели дека тој и претседателот на ФИА, Макс Мозли знаеле за тоа претходно, но одлучиле да не прават ништо.
„Мозли и јас бевме информирани во текот на сезоната за тоа што се случи во Сингапур. Пике јуниор му кажал на својот татко дека тимот побарал од него да удри во ѕидот за безбедносното возило да излезе на патеката и на тој начин да му помогне на Алонсо.
Решивме да не правиме ништо затоа што сакавме да го заштитиме нашиот спорт од голем скандал, па го убедив таткото на Пике да молчи до понатамошно известување. Тогаш важеше правилот дека конечниот поредок останува непроменет по доделувањето на наградите. Така Хамилтон го доби трофејот и се беше во ред.
Немаме доволно информации за да започнеме истрага. Според статутот на ФИА, под такви услови требаше да ја откажеме трката во Сингапур. Тоа значи дека таа не требаше да се смета за генерален пласман, односно светски шампион ќе станеше Фелипе Маса, а не Луис Хамилтон“, изјави Еклстоун.
Откако го слушнал ова, Маса решил да ги истражи сите правни опции за да се бори за правда 15 години подоцна, бидејќи тогаш адвокатите го увериле дека ништо не може да се смени откако ќе биде прогласен победникот.
„Многу е тажно да се дознае дека трката требаше да биде откажана и дека јас ќе станев шампион. На крајот, јас бев тој кој загуби најмногу со тој резултат“, изјави Маса за „Аутоспорт“, иако признава дека и самиот не верува дека нешто може да се промени.
„Правдата е важна. Мислам дека ако сте казнети за нешто што не е ваша вина, ако тоа е последица на грабеж, украдена трка, правдата мора да биде задоволена. Единствената правилна одлука беше да се откаже таа трка“, изјави Маса.
Во 2008 година, Маса беше најблиску до шампионската титула во Формула 1. Хамилтон по 2008 година, освои уште шест титули помеѓу 2014 и 2020 година и се изедначи со Михаел Шумахер како најтрофеен возач во Ф1 историјата. Ако по некое чудо тужбата на Маса помине, Шумахер повторно ќе биде сам на врвот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Спорт
Полуфинални дуели на Евробаскетот – Во центарот на вниманието е дуелот Грција-Турција

До крајот на Евробаскет 2025 останаа да се одиграат уште четири натпревари. Денес на програмата се полуфиналните натпревари на шампионатот во Рига, во кои ќе се натпреваруваат Финска – Германија и Турција и Грција.
Јасно е дека очите на јавноста ќе бидат вперени во второто полуфинале, пресметката на соседите. Сè е подготвено за уште еден епски судир.
Турција ја победи Полска во четвртфиналето со 91:77, по одличната игра на Шнегун, кој забележа трипл дабл (19 поени, 12 скока и 10 асистенции). Грција ја победи Литванија со 87:76 во четвртфиналето, предводена од Јанис Адетокумба, чии поени на крајот го решија натпреварот.
Во последните осум меѓусебни натпревари, Грција ја победи Турција исто толку пати, вклучувајќи ги и пријателските. Интересно е и тоа што Грците не загубиле од Турција во официјален натпревар од 2010 година. Тогаш на Светското првенство во Истанбул, Турците победија со 76:65, а подоцна го освоија среброто.
Пред овој дуел, Турците имаат голем проблем бидејќи Чеди Осман се повреди против Полска и прашањето е колку долго и дали воопшто ќе биде на теренот.
„Тој прими терапија, но не можеше да тренира со тимот. Ќе знаеме каква е неговата повреда и дали ќе биде подготвен за натпреварот, непосредно пред почетокот“, рече селекторот Ергин Атаман.
Чеди Осман е еден од најзаслужните за досегашниот настап на Турција на првенството – тој има просек од 14,9 поени, 2,4 скока и 1,6 асистенции по натпревар, со дури 51 процент успешност во шутот за три поени.
Од друга страна, Грција се потпира на Јанис Адетокумбо, кој постојано покажува дека е лидер на оваа грчка селекција.
Грција и Турција полуфиналето ќе го започнат во 20 часот, претходно во 16 часот својот меч ќе го започнат Финска и Германија.
Спорт
Ферари останува без двајца клучни инжинери

Италијанските медиуми донесуваат вести што ги загрижуваат фановите. Двајца истакнати експерти од одделот за погонски единици на Ферари ќе го напуштат тимот од Маранело.
Според извештаите на „Кориере дело Спорт“ и порталот „Ауторејсер“, Ферари наскоро ќе остане без Волф Цимерман и Ларс Шмит.
Двајцата се клучни луѓе во одделот за развој на мотори, а наводно ги чека нов предизвик во „Ауди“.
Германскиот производител го презема тимот Стејк оваа зима и веќе започна да го формира својот тим. Точниот датум на нивното заминување од Маранело сè уште не е познат.
Цимерман, лидер на проектот за погонски единици на Ферари, се смета за вистински иноватор во светот на моторите во Ф1. Неговото заминување се смета за особено чувствително за Скудерија.
Сепак, развојот на моторите за 2026 година го води Енрико Гвалтиери, што му дава на Ферари одреден континуитет.
Шмит е главен инженер за развој на перформансите на моторот со внатрешно согорување.
Заедно со Цимерман, се очекува тој да го зајакне проектот Ф1 на Ауди.
Цимерман и Шмит повторно ќе соработуваат со Матија Биното, кој го напушти Ферари на крајот од 2023 година.
Спорт
Јунајтед го испрати Онана во Трабзон

Голманот на Манчестер Јунајтед, Андре Онана, се пресели во турскиот Трабзонспор до крајот на сезоната.
„Скај Спортс“, објави дека Трабзонспор ќе ја покрие целата плата на Онана за време на неговиот престој во клубот.
По низа грешки, Онана го изгуби местото на голот на Јунајтед, а оваа сезона одигра само еден натпревар за Манчестер Јунајтед, во Лига купот, во поразот од четвртолигашот Гримсби по изведувањето на пенали.
На голот, Алтај Бајиндир ги започна сите три натпревари во Премиер лигата против Арсенал, Фулам и Барнли.
Онана ја започна својата кариера во Ајакс, а на Олд Трафорд дојде од Интер во јули 2023 година за 47,2 милиони фунти.
Одигра 50 натпревари за репрезентацијата на Камерун.