Спорт
Три тима бараат да се провери легалноста на болидот на Хас
Три Формула 1-тима побараа објаснување од ФИА за легалноста на болидот на Хас за 2022, тврди угледниот германски магазин „Авто мотор унд спорт“ откога малиот американски тим имаше сензационален почеток на сезоната.
Хас минатата сезона станаа првиот тим што не освои поени по шест години во Ф1 откако Никита Мазепин и Мик Шумахер не беа ниту блиску до топ-10. Оваа сезона поддржани од спонзорските пари на семејството на Мазепин (кои компанијата си ги бара назад откако тој беше отпуштен) и со техничка поддршка од Ферари, Хас има освоено поени во две од првите три трки со значително посилен болид.
„Хас направи огромен чекор напред од последното место. Тоа е интересен чекор. Организација од 2.000 луѓе каков што е нашиот тим треба да научи многу од толку мал тим. Мора да завршија одлична работа“, изјави шефот на Мерцедес, Тото Волф.
Шефот на Алпине, Отмар Шафнуер, кој беше на чело на Рејсинг поинт во 2020 кога беа обвинети дека го копираат болидот на Мерцедес од 2019, вели дека е јасно оти Хас имал предност.
„Хас е мал тим кој скокна од последно до трето место во текот на зимата. Сите се изненадени, но јас го очекуваав тоа бидејќи промените ги фаворизираат тимовие што имаат врски со големите тимови“, изјави Шафнауер.
Иако не е јасно кои тимови бараат објаснување од ФИА, се верува дека Мекларен, Мерцедес, Астон Мартин и Алпине се меѓу оние што се незадоволни од развојот на настаните.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Спорт
(Видео) Вардар без пораз до есенската круна
Вардар по пауза од шест години ја освои есенската титула во домашниот шампионат. Првото место, црвено-црните го обезбедија со победата над Македонија ЃП. Веднаш зад Вардар, со бод помалку, есенскиот дел го заврши Струга Трим Лум.
Фудбалерите на Вардар, по пресврт, славеа победа на гостувањето кај Македонија ЃП. Вардар победи со 2:1, со головите на Омерагиќ во 63-та и 66-та минута, откако екипата од Ѓорче Петров водеше со голот на Есупињан вод 54-та минута.
!function(r,u,m,b,l,e){r._Rumble=b,r[b]||(r[b]=function(){(r[b]._=r[b]._||[]).push(arguments);if(r[b]._.length==1){l=u.createElement(m),e=u.getElementsByTagName(m)[0],l.async=1,l.src=”https://rumble.com/embedJS/u4″+(arguments[1].video?’.’+arguments[1].video:”)+”/?url=”+encodeURIComponent(location.href)+”&args=”+encodeURIComponent(JSON.stringify([].slice.apply(arguments))),e.parentNode.insertBefore(l,e)}})}(window, document, “script”, “Rumble”);
Rumble(“play”, {“video”:”v70g5q4″,”div”:”rumble_v70g5q4″});
Вардар во 16 натпревари освои 42 бода, забележа 13 победи и три пати одигра нерешено. Македонија ЃП, со 15 поени се наоѓа на деветото место, во зависност од резултатот на Пелистер, може да назадува една позиција.
Струга, 13-та победа во есенскиот дел од сезоната ја забележа во Кавадарци, против Тиквеш. Голот вреден три бода го постигна Хамза во 36-та минута.
Табела:

Спорт
Нов скандал во Лион: Фиктивни трансфери вредни 120 милиони евра
Олимпик Лион повторно се поврзува со скандалозна афера. Како што објавија француските медиуми, станува збор за проневера, која се случила во периодот кога клубот го водеше Џон Текстор. Наводно, откриени се фиктивни трансфери вредни повеќе од 120 милиони евра.
Во последните неколку дена, Олимпик Лион контактираше со неколку компании кои ги купија долговите на Ботафого, кој исто така е во сопственост на Текстор, барајќи исплата на пари за трансфери на играчи кои никогаш не пристигнале во Франција.
Француските медиуми објавуваат дека меѓу тие играчи се споменуваат Луис Енрике, Игор Жесус и Саварињо. Според достапната документација, тие играчи требало да бидат дел од внатрешни трансфери во рамките на групацијата „Игл“.
Целиот скандал излезе во јавноста со протекување на преписка која на прв поглед не изгледа безопасна. Анализата покажа дека документите всушност кријат сериозни финансиски проблеми за францускиот клуб.
Лион едвај избегна испаѓање во втората лига минатата година. Откако беше поднесена жалба, казната на Лион беше намалена, а клубот се обврза да работи штедливо и рационално. Сега старите проблеми се враќаат како бумеранг, секако во најлош можен момент за клуб кој се обидува финансиски да се стабилизира и да ја врати довербата на навивачите.
„Лекип“, тврди дека оваа документација покажува наводни трансфери иако никогаш не била идеја овие играчи да играат за Лион. Главното прашање е дали станува збор за случајна грешка, недоразбирање или многу свесна намера и проневера?
Како што е наведено, во оваа скандалозна приказна се вклучени и трети страни. Компаниите што ги купија долговите на Ботафого ги сакаат своите пари, а Лион сè уште официјално молчи.
Стручњаци од Франција веруваат дека ова би можело да се претвори во еден од најголемите финансиско-административни скандали во поновата историја на европскиот фудбал. И тоа не само затоа што станува збор за огромна сума пари, туку и поради сложеноста на водењето бизнис во една сопственичка структура.
Foto/ EPA
Спорт
Мекларен: Ќе користиме тимски наредби за наш возач да биде шампион
Мекларен е подготвен да го „искористи“ Оскар Пјастри за да му помогне на Ландо Норис да ја освои светската титула овој викенд на патеката „Јас Марина“ во Абу Даби, доколку Пјастри се најде во ситуација повеќе да не е во конкуренција да стане шампион.
Во Мекларен велат дека борбата меѓу возачите била дозволена во текот на целата сезона, дека и на Ландо Норис и на Оскар Пјастри им била дадена најдобра можна шанса да ја освојат титулата.
Пред последната трка, ситуацијата е таква што Норис има 16 поени предност пред Пјастри, меѓу нив е и бранителот на титулата Макс Ферстапен, кој е 12 поени зад Норис.
„Додека двајцата возачи имаат шанса да бидат шампиони, ќе направиме сè како порано – тие имаат слобода да се тркаат. Доколку работите се развијат за време на трката така што ќе стане јасно дека само еден од нив може да биде шампион, ќе направиме сè за нашиот возач да ја освои титулата“, рече Зек Браун, извршниот директор на Мекларен.
„Ќе се водиме со здрав разум, нема да ја отфрлиме можноста нашиот возач да биде шампион поради петтото или шестото место или кое било место, ако се случи еден од возачите да остане без шанса“, додаде тој.
А ситуациите во кои од Пјастри би можело да се побара да се откаже од позицијата за Ферстапен да не биде шампион се многубројни.
Најочигледното сценарио е секако она во кое Ферстапен победува, Пјастри е втор или трет, а Норис е четврти. Во таа ситуација, Норис треба да заврши трет за да биде шампион. Сега е сосема јасно дека во тој случај Мекларен би му наредил на Пјастри да му ја препушти позицијата на Норис.
Браун вели дека Пјастри би прифатил тимска наредба:
„Нашите возачи отсекогаш ги почитувале желбите на тимот, како што ние ги почитуваме нивните желби. Не се сомневам дека доколку треба нашите возачи ќе работат во најдобар интерес на тимот.“
Ако го прашате Ландо Норис – тоа е непристојно прашање и тој самиот „никогаш не би побарал такво нешто“.
Инаку Норис доминираше на првите два слободни тренинзи, пред Ферстапен, додека Пајстри возеше само на вториот (првиот тренинг во неговиот болид го возеше Пато О’Ворд) и заврши на 11-то место.
Првите два тренинга покажаа дека Икс-фактор може да биде Џорџ Расел во Мерцедес, кој беше шестти и трети. На вториот тренинг беше за само 16 илјадити делови од секудата побавен од Ферстален.

