Свет
Ватикан соопшти дека папата Франциско е во стабилна здравствена состојба и имал мирна ноќ
Папата Франциско е во стабилна здравствена состојба и имаше мирна ноќ, соопшти денеска Ватикан.
„Ноќта беше мирна, папата се уште се одмора“, се вели во соопштението на Ватикан.
Папата Франциско (88) на 14 февруари беше примен во римската болница „Агостино Џемели“ со тешки респираторни проблеми кои брзо прераснаа во пневмонија на двете белодробни крила, што му го отежна дишењето.
Ватикан вчера соопшти дека втор ден по ред на папата му е потребна неинвазивна, механичка вентилација.
Папата Франциско не е виден во јавноста откако беше примен во болница, што е негово најдолго отсуство од почетокот на мандатот во март 2013 година.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
(Видео) Маж несоодветно ја допрe претседателката на Мексико среде улица
Додека претседателката на Мексико, Клаудија Шејнбаум, разговараше со граѓани во Мексико Сити, еден маж ненадејно помина зад неа, се обиде да ја бакне во образ и да ја допре за градите.
Обезбедувањето веднаш реагираше и го тргна човекот.
На снимката се слуша како Шејнбаум мирно вели „Не грижете се“, додека го одбива напаѓачот и продолжува да се насмевнува.
Шејнбаум често влегува меѓу народот, се ракува и фотографира со граѓани — исто како и нејзиниот претходник Андрес Мануел Лопез Обрадор.
Свет
Американците без плата, откажани летови: владата на САД е во блокада веќе 36 дена
Блокадата на американската федерална управа е најдолгата во историјата на САД, влегувајќи во својот 36-ти ден во среда, бидејќи Конгресот и понатаму нема одобрено федерален буџет. Претходното најдолго затворање во историјата на САД беше за време на првиот мандат на претседателот Доналд Трамп, кој затвори многу федерални операции повеќе од пет недели кон крајот на 2018 и почетокот на 2019 година.
Колку долго ќе трае прекинот на работата зависи од тоа дали двете страни можат да постигнат договор. Се очекува Сенатот да одржи нови рунди гласања во среда, додека Претставничкиот дом, вториот дом на Конгресот, не е закажан да се состане оваа недела, иако би можел да се состане во зависност од околностите.
Поради блокадата федералната влада е без средства за секојдневна работа и плати. Федералните трошоци практично се запрени, ставајќи ги во опасност многу агенции и канцеларии. Само оние агенции што се сметаат за неопходни се исклучок. Ова станува сè поочигледно во секојдневниот живот во САД.
Многу федерални вработени не ги добиле своите плати од октомври. На некои аеродроми има долги редици бидејќи пријавувањето на патниците не се одвива како и обично. Поради недостиг на контролори на летање кои побарале други работни места, секој ден се откажуваат бројни летови.
Оние кои зависат од помошта во храна во моментов мора да чекаат подолго за неа. Несуштинските институции мораа да ги затворат или да ги испратат своите вработени на присилен одмор.
Конгресот на САД требаше да се согласи за нов федерален буџет до крајот на септември, но привремениот буџетски предлог предложен од Републиканската партија на Трамп не го доби потребното мнозинство. Предлогот на демократите претходно беше отфрлен.
фото: принтскрин
Регион
Планот на ЕК предвидува: Со воз од Софија до Атина за 6 часа
Патувањето со воз од Софија до Атина ќе трае 6 часа, според планот на Комисијата за револуција на брзите железници во Европа. До 2040 година, патувањата на новата TEN-T мрежа ќе се одвиваат со возови со брзина од над 200 километри на час, а инвестициите во зелени горива ќе го трансформира воздухопловството и поморскиот транспорт, пишува БНР.бг.
Патувањето со воз од Софија до Атина ќе биде скратено на 6 часа наместо сегашните 13 часа и 40 минути. Планот за брза железница презентиран од Европската комисија има амбиција да ги поврзе клучните европски престолнини со мрежа од возови што сообраќаат со брзина од над 200 километри на час до 2040 година. Мерките се дел од сеопфатен транспортен пакет со кој Брисел се стреми кон поефикасен, одржлив и конкурентен транспортен систем во ЕУ.
Времето на патување на другите линии исто така ќе биде намалено. На пример, линијата Берлин-Копенхаген ќе биде 4 часа наместо 7, а новите прекугранични линии ќе го поврзуваат Париз со Лисабон преку Мадрид, како и со главните градови на балтичките држави.
Паралелно со планот за железница, Комисијата усвои и План за инвестиции во одржлив транспорт, насочен кон горивата во воздухопловниот и поморскиот сектор.
За да се постигнат целите во рамките на механизмите RefuelEU Aviation и FuelEU Maritime, на ЕУ ќе ѝ бидат потребни 20 милиони тони одржливи горива до 2035 година, што бара инвестиции од над 100 милијарди евра.

