Свет
(Видео) „Боинг“ принудно слета откако му се запали мотор на лет од Грција со 273 патници
Авион на „Кондор ерлајнс“ на пат од Грција кон Германија мораше да изврши итно слетување во Италија бидејќи еден од моторите се запали кратко по полетувањето. Инцидентот предизвика паника кај патниците, а еден од нив дури и испратил проштални пораки до своите најблиски од страв, пишува „Њујорк пост“.
„Боинг 757“ со 273 патници и осум членови на екипажот летал од Крф до Дизелдорф во саботата. Проблемите започнале на надморска височина од речиси 11.000 метри кога дошло до прекин на протокот на воздух во турбината. Кратко по 20:00 часот по локално време, преплашените патници забележале пламен што излегува од десната страна на авионот.
A Condor Airlines flight was forced to make an emergency landing in Italy after the plane’s engine had burst into flames shortly after takeoff — prompting one terrified passenger to send out “goodbye texts” to loved ones.
The Boeing 757 carrying 273 passengers and 8 crew members… pic.twitter.com/63rdBoPiHV
— Chat News Hub (@chatnewshub) August 19, 2025
Паниката во кабината брзо се проширила.
„Беше неверојатно ужасно искуство. Веќе испратив пораки за збогум затоа што си реков: „Сега е готово.“, рекол еден патник.
Снимките од инцидентот, снимени од сведоци на земја, беа објавени на социјалните мрежи, на кои се гледа како десниот мотор на авионот повремено исфрла пламен со гласни звуци слични на експлозија.
Yesterday, Condor flight #DE3665, a Boeing 757-300 (D-ABOK) from Corfu to Düsseldorf, suffered engine surges shortly after takeoff with flames and loud bangs reported from the right engine.
The crew shut it down, declared an emergency, and safely diverted to Brindisi, Italy,… pic.twitter.com/5spEYF8uKf— Turbine Traveller (@Turbinetraveler) August 17, 2025
Пилотите реагирале брзо и го пренасочиле авионот кон аеродромот Бриндизи во јужна Италија, каде што слетал безбедно во 20:15 часот, 40 минути по полетувањето.
Авиокомпанијата го потврди инцидентот и изјави дека дефектот е предизвикан од „хемиска реакција што се случила во комората за согорување“ и прекин во снабдувањето со воздух на моторот.
Тие нагласија дека патниците и екипажот во ниту еден момент не биле во опасност.
Сите патници биле превезени во Дизелдорф со друг авион следниот ден наутро.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
(Видео) „Мислев дека ова е крајот“: австралиски сурфер нападнат од ајкула, камерите снимиле се
Австралискиот сурфер Енди Мекдоналд за малку избегна смрт откако беше нападнат од голема бела ајкула во близина на Маргарет Ривер во Западна Австралија претходно оваа недела, објави Би-би-си.
Мекдоналд рече дека додека сурфал одеднаш видел ајкула како му се приближува. „Во тој момент помислив: ова е крајот на мојот живот“, рече тој, по што ајкулата го каснала за даската и го влечела во водата.
Тој почнал да клоца и да се бори со животното, обидувајќи се да го избрка.
🏄♂️A surfer in Australia survived a fight with a man-eating shark.
West Australian windsurfer Andy McDonald survived a terrifying encounter with a suspected great white shark near Margaret River. Caught on camera at Prevelly Beach, the shark bit his foil board, but thankfully, he… pic.twitter.com/VET2izAfNT
— News.Az (@news_az) November 11, 2025
Целата случка била снимена од сурферска камера поставена на брегот.
Потоа ајкулата се повлекла и нурнала подлабоко во океанот, оставајќи го Мекдоналд во голема мера неповреден. Иако даската била целосно уништена, тоа не го спречило брзо да се врати на своето хоби.
фото: принтскрин
Регион
(Видео) Дожд, корозија и несоодветна документација… што ја урна настрешницата во Нови Сад: нова анализа
Експертите од Градежниот факултет во Белград, доцентката Сања Фриц и редовна професорка Јелена Добриќ, ја анализираа достапната документација за уривањето на настрешницата на Железничката станица во Нови Сад и, гостувајќи во подкастот „Сфера“, открија исклучително загрижувачки информации.
Имено, работата на хидроизолацијата на покривот е извршена во декември 2022 година, во текот на кој во Нови Сад врнело 18 дена. Ова беше истиот месец кога работата одеднаш беше забрзана, а рокот за нејзино завршување беше скратен за осум месеци, пишува Нова.рс.
Дека декември не е идеално време за хидроизолација на покрив што протекува со години, веројатно му е јасно на секој лаик, но се чини дека тоа не ги загрижило изведувачите. Увид во еден од градежните дневници, кој беше дел од нецелосната документација, потврди дека работата се одвивала во месец со 18 дождливи денови, според Фриц и Добриќ.
Сомнителна хидроизолација и забрзана корозија
Професорите Фриц и Добриќ нагласија дека е клучно за истрагата точно да се утврди кога се случила корозијата во рамките на врските што ја поврзувале настрешницата со кровната конструкција. Тие објаснија дека, спротивно на популарното верување, корозијата не мора да се развива со децении, туку под одредени услови може да се развие само за неколку години.
Доказите исто така укажуваат дека водата била задржана во отворите на покривот, точно таму каде што биле прицврстени врските, иако оригиналниот дизајн предвидувал наклон за да се спречи ова.
„Брзината на развој на корозијата во голема мера зависи од степенот на агресивност на околината во која се наоѓа челичната компонента и апсолутно не е точно дека овој период е секогаш неколку децении, но може да биде и значително пократок. Затоа, важно е да се одговори на прашањето кога се случила корозијата. Дали се случила пред или за време на периодот на реконструкција на зградата“, рече проф. д-р Јелена Добриќ.
Таа додаде дека достапната документација јасно покажува дека дождовницата била задржана на покривот, а по отстранувањето на слоевите на покривот, забележано е и присуство на вода над армирано-бетонската плоча.
„Период проследен со дожд“
„Ова е важно бидејќи според документацијата што ја анализиравме, беше утврдено дека периодот на поправка на покривот, односно отстранување на старите слоеви и поставување на нови, иако ова е на рамниот дел од покривот, за пилениот дел од покривот сметаме дека старите слоеви дури и не се отстранети, е извршен во периодот од септември 2022 до март 2023 година. Овој период бил проследен со врнежи од дожд, што значи дека постојат индикации дека регуларноста на поправката на покривот е доведена во прашање“, објасни Добриќ.
Нејзината колешка Сања Фриц откри клучен детаљ. „Работите за хидроизолација на покривот беа извршени во декември 2022 година. Самиот факт дека вакви работи се изведуваат во декември ни беше сомнителен. Ова е тој декември во кој рокот за завршување на работите беше значително скратен за осум месеци.
Ги преклопивме податоците од градежниот дневник за временските услови со податоците од Хидрометеоролошкиот завод и дојдовме до заклучок дека од сите работни денови во тој декември, дури 18 беа дождливи. Понекогаш со поголем, понекогаш со помал интензитет. Дали е можно да се хидроизолира покривот за време на врнежи“, се прашуваше Фриц.
Недостаток на документација и скратени рокови
Професорката Фриц нагласи дека имале пристап само до еден градежен дневник, иако во записникот од состанокот е наведено дека секој подизведувач го чувал својот. „Имаме изјава потпишана од сите учесници на состанокот, но ги немаме градежните дневници на подизведувачите. Ги имаме градежните дневници само на еден подизведувач“, рече Фриц.
Иницијативата на властите од декември 2022 година да го скратат рокот за работата за седум до осум месеци, без позната причина, е особено парадоксална, особено затоа што првично беше одобрено продолжување на рокот.
„Дури и немаме распоред на работата. Првичниот распоред беше доставен, но не и корегиран, по одобреното скратување на работата, што е неопходно според договорот. Тој не е јавно достапен“, истакна Фриц. Покрај тоа, од огромната количина објавена документација, само мал процент се однесува на самата зграда на станицата.
Една дозвола за повеќе проблеми
Како еден од изворите на проблемот, Фриц го наведува фактот дека за целиот комплексен проект е издадена само една дозвола, иако тој се состоел од различни елементи – од реконструкцијата на железницата до изградбата и реновирањето на згради, вијадукти и мостови.
„За сè е издадена само една дозвола, наместо неколку, според намената. Ова, верувам, создаде општа конфузија кај сите, инвеститорот, проектантот… Имаме случај каде што сосема различни објекти се третираат исто, наместо секој објект да има независна техничка контрола“, рече Сања Фриц.
Според Јелена Добриќ, таков пристап создал простор за „акумулација на грешки“. „Веројатноста за превид е зголемена. Имаме јасна и достапна проектна документација, додека градежната документација не е јасна, што е важно за утврдување на причината за уривањето. Засега, причината за уривањето е корозијата, додека другите фактори што доведоа до уривање на настрешницата не се доволно детално објаснети во тој наод“, смета Добриќ.
Конечно, Фриц посочи уште еден парадокс – Обвинителството излезе со предложеното обвинение на 30 декември, иако документацијата се дополнуваше се до 6 март 2025 година.
фото: принтскрин
Свет
Венецуела мобилизира 200.000 војници: „Подготвени сме за американската закана“
Венецуелската влада најави масовно распоредување трупи низ целата земја како директен одговор на континуираното американско поморско и воздушно присуство покрај брегот.
Министерот за одбрана Владимир Падрино Лопез изјави дека речиси 200.000 припадници на вооружените сили се мобилизирани низ целата земја во вежба што ја опиша како контрамерка против „заканите“ од САД.
„Речиси 200.000 војници се распоредени низ целата земја за оваа вежба“, изјави Падрино Лопез за државната телевизија, додавајќи дека операцијата се спроведува заедно со редовните активности на вооружените сили и дека тие се подготвени за каква било закана што доаѓа од САД.
Овој потег беше проследен со законска акција. Националното собрание на Венецуела денес донесе закон за зајакнување на одбранбената стратегија на земјата против натрупувањето американски трупи.
Претседателот на Националното собрание, Хорхе Родригез, изјави дека законот воспоставува нов начин на справување со распоредувањата, извршувањето на наредбите, движењето на трупите и, пред сè, односот меѓу народот и вооружените сили.
Распоредувањето на венецуелската војска се совпадна со пристигнувањето на еден од најмоќните воени бродови во светот, „УСС Џералд Р. Форд“, во регионот, што предизвика загриженост за можна воена ескалација. Американската морнарица го потврди влегувањето на носачот на авиони во зоната на одговорност на Јужната команда на САД, која ги опфаќа Латинска Америка и Карибите.
САД велат дека најголемото воено распоредување во Карибите во последните децении има за цел борба против трговијата со дрога. Мисијата вклучуваше најмалку 19 напади врз бродови во меѓународни води, во кои се вели дека загинале најмалку 75 лица.
Венецуелскиот претседател Николас Мадуро ги отфрли обвинувањата за трговија со дрога, велејќи дека САД водат војна против неговата земја со цел да го отстранат од власт.
фото: принтскрин

