Европа
(Видео) Италијанците првпат тестираа лебдечки воз на традиционална железница
Италијанската компанија IronLev првпат тестира технологија за магнетна левитација на традиционалната железничка инфраструктура тврдејќи дека открила решение што не бара скапи приспособувања на пругата. Компанијата го прикажа видеото од тестот на саемот LetExpo2024 во регионот Венето.
На видеото се гледа прототип на воз тежок еден тон, кој се движи со брзина од 70 километри на час на пруга во внатрешноста на Венеција. Технологијата на магнетна левитација создава воздушна перница, која физички го одвојува возилото од патеката намалувајќи ги триењето, бучавата и вибрациите, а со тоа и потрошувачката на енергија и трошоците за одржување на возот и инфраструктурата.
Кина го користи речиси две децении, но во ограничен обем. Многу земји сакаат да развијат железнички мрежи засновани на технологија за магнетна левитација, но нејзиното усвојување е попречено од високите трошоци и потребата од изградба на нова железничка инфраструктура.
🚨🇮🇹A FLYING TRAIN? Italy Tests Hover Train Technology
IronLev successfully conducted a test of magnetic levitation train on an existing railway track, aiming to lower costs and energy consumption in the rail industry.
‘Back to the Future’ is finally happening!
Sources:… pic.twitter.com/EeaFzvvLMH
— Mario Nawfal (@MarioNawfal) March 12, 2024
„Тестот на IronLev го претставува првиот и единствен случај на примена на магнетна левитација на постојна железница, без модификации и интеграција на помошни елементи“, рече директорот на Институтот за механичка интелигенција.
Во претходните тестови магнетното поле беше создадено со поддршка на ад хок-инфраструктура, која често се состои од намотки направени од спроводливи материјали и вклучува значително повисоки трошоци од традиционалните железници.
„Некои од нашите конкуренти спроведоа тестови на шини специјално приспособени за возила базирани на технологија за магнетна левитација. Покажавме дека нашето возило може да левитира на постојните шини“, изјави за „Ројтерс“ претседателот на IronLev, Адријано Џирото.
„Ова очигледно значи дека нашата технологија е лесна за употреба“, додаде Џирото. Целта на IronLev е за неколку години да развие тест-возило што ќе тежи до 20 тони и ќе може да развие брзина до 200 километри на час, рече тој. Технологијата веќе се користи во пракса, при преместување на тешки прозорци и лифтови и транспорт на товари во индустриски постројки.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
ЕУ ѝ постави ултиматум на Украина
Киев мора да преземе решителни мерки за гонење на корумпирани политичари и бизнисмени ако Украина сака да се приклучи на Европската Унија, предупреди висок функционер во Брисел. Пораката доаѓа во време кога се зголемува притисокот врз украинскиот претседател Володимир Зеленски поради растечкиот број обвинувања за корупција што го потресоа неговиот најблизок круг, објавува Политико.
Во интервју за порталот, европскиот комесар за правда, Мајкл Мекграт, изјави дека европските влади нема да поддржат земја-кандидат како Украина да се приклучи на блокот од 27 земји, освен ако не докаже дека има ефикасен систем за искоренување на криминалот во самиот врв на општеството.
Мекграт зборуваше одговарајќи на прашања за заговор за проневера на околу 100 милиони долари од енергетскиот сектор на Украина. Истрагата се проширува за да вклучи и високи функционери блиски до Зеленски и неговата влада. Кратко по изјавите на Мекграт, антикорупциските истражители ги претресоа и канцелариите на еден од најмоќните советници на Зеленски, Андриј Јермак, како дел од тековната истрага. Јермак потоа поднесе оставка.
Обвинувањата доаѓаат во особено чувствително време за Украина, бидејќи американскиот претседател Доналд Трамп врши притисок врз Зеленски да прифати мировен договор што би можел да бара од него да отстапи територија на Русија. Во исто време, напредокот на Украина на нејзиниот пат кон ЕУ е забавен од противењето на Унгарија.
Еднакви стандарди за сите
Комесарот Мекграт нагласи дека истите правила важат за сите оние кои сакаат да се приклучат кон Унијата. „Мора да постои робустен систем во секоја земја-кандидат за справување со наводни случаи на корупција на високо ниво“, рече тој. „Мора да имате робустен систем за истраги и на крајот за гонења и пресуди, а докажана евиденција во таа област е нешто што го бараме од сите наши земји-членки, а секако и од оние кои сакаат да се приклучат кон Европската Унија“.
Тој додаде дека „владеењето на правото и судските реформи се во срцето на процесот на пристапување“ и дека ЕУ имала „многу отворен и искрен однос со украинските власти“ во врска со поставените барања. Тој предупреди дека стандардите за владеење на правото мора да ги исполнат сите земји што се приклучуваат. „Ако не ги исполнат, тогаш нема да ја добиете поддршката од земјите-членки на Европската Унија за да продолжите напред по патот на пристапување“, беше јасен.
На прашањето дали Украина прави доволно, Мекграт рече дека верува оти Киев вложува „најдобри напори“ за борба против корупцијата. „Тоа е патување и ние внимателно ги следиме случувањата и остануваме во постојан контакт со украинските власти за прашања што ни доаѓаат до знаење или што се објавуваат јавно“, заклучи тој.
фото: ЕПА
Европа
Протече германски одбранбен план: Подготовка за можен конфликт со Русија
Германија се подготвува за можна војна со Русија со масивен одбранбен план кој предвидува движење на до 800.000 војници на НАТО низ нејзината територија, открива протечен документ на Бундесверот од 1.200 страници. До неодамна таен, таканаречениот Оперативен план на Германија (OPLAN DEU) сега јасно ја дефинира улогата на земјата како клучен центар за одбраната на НАТО во случај на вооружен конфликт, во пристап што потсетува на Студената војна, објавува Euronews.
Планот, изготвен пред околу две и пол години, сега се спроведува „со полна брзина“ поради предупредувањата од германските претставници дека Русија би можела да биде подготвена да нападне членка на НАТО уште во 2028 година. Целта е да се обезбеди брзо политичко донесување одлуки во кризни ситуации и да се овозможи координирано и ефикасно дејствување.
Холистички пристап и современи предизвици
Според документ на Бундесверот, OPLAN DEU е дизајниран да ги усогласи „способностите за ладен старт, борбената подготвеност и отпорноста“ на Германија со денешните безбедносни предизвици. Планот има „холистички пристап“, тесно поврзувајќи ги цивилните и воените функции.
Иако концептот потсетува на стратегиите од Студената војна, тој е ажуриран за да се справи со современите предизвици како што се застарената инфраструктура, бирократските пречки и недостигот на персонал. Имплементацијата на планот може да биде попречена од уривање на мостови, тесни тунели и пропаѓање на пристаништата, како и од ограничени воени капацитети и лоша координација со цивилните агенции.
Вежба „Red Storm Bravo“
Кон крајот на септември, командата на Хамбург ја спроведе вежбата „Red Storm Bravo“ за да ги тестира распоредувањата на трупите. Портпаролот рече дека вежбата вклучувала симулирано пристигнување на силите на НАТО кои се движеле кон исток во колона.
Сепак, конвојот, кој требало да патува без запирање, бил забавен од долги празнини помеѓу возилата, симулиран напад со беспилотни летала и организиран протест, поминувајќи помалку од десет километри за два часа. Протечениот оперативен план забележува дека ваквите вежби покажуваат како дури и основните операции можат да застојат во вистинска криза.
Вклучување на приватниот сектор
За да ги надмине овие предизвици, OPLAN DEU во голема мера се потпира на приватни компании. На пример, Rheinmetall е задолжен за обезбедување привремени кампови, снабдување војници и поставување клучна инфраструктура како што се тушеви, бензински пумпи и теренски кујни. Планот, исто така, ја наведува саботажата на критичната инфраструктура како што се железниците и патиштата како една од најголемите закани.
Затоа, се бара употреба на беспилотни летала за рано откривање и справување со вакви закани. Пол Штробел, портпарол на германската компанија за беспилотни летала Quantum Systems, рече дека беспилотните летала што се продаваат на Бундесверот не смеат да летаат над населени области и мора да бидат законски опремени со позициони светла, што укажува на технички и правни предизвици што сè уште постојат.
Последното лето на мирот?
Германските власти предупредија дека Русија би можела да биде подготвена да нападне членка на НАТО уште во 2029 година, а актите на саботажа и шпионажа се сметаат за можни предупредувачки знаци. Германскиот министер за одбрана Борис Писториус неодамна изјави за Frankfurter Allgemeine Zeitung дека Русија „брзо ги гради своите арсенали и покрај војната во Украина“.
Писториус, исто така, ја посочи можноста дека нападот врз алијансата би можел да се случи порано. „Воените експерти и разузнавачките служби можат грубо да проценат кога Русија ќе ги обнови своите вооружени сили доволно за да нападне членка на НАТО на исток“, рече тој. „Секогаш сме велеле дека тоа би можело да биде од 2029 година. Сега некои сугерираат дека тоа би можело да се случи уште во 2028 година, а неколку воени историчари дури тврдат дека минатото лето можеби било последното лето на мир“.
фото: ЕПА
Европа
Мерц и Голоб бесни на Орбан: „Тој долго време не игра за европскиот тим“
Германскиот канцелар Фридрих Мерц го критикуваше патувањето на унгарскиот премиер Виктор Орбан во Москва денес по средбата со словенечкиот премиер Роберт Голоб во Берлин.
„Орбан отпатува во Москва веднаш откако Унгарија го презеде претседателството со ЕУ, и да се потсетиме дека неколку дена подоцна, следеа најтешките руски напади врз Украина. Да се надеваме дека тоа нема да се случи овој пат“, рече Мерц на заедничката прес-конференција по средбата со словенечкиот премиер Роберт Голоб.
Мерц рече дека Орбан отпатувал во Москва „без европски мандат“ и не „се договорил со нас“.
Голоб рече дека „Орбан одамна веќе не игра во европскиот тим“. „Не очекуваме никаква корист или предност од ова патување. Орбан дејствува во свои интереси“, рече Голоб.
И Мерц и Голоб ја нагласија потребата од брз договор за замрзнатите руски средства во Европската Унија како еден од механизмите за запирање на војната во Украина.
„Мораме да направиме сè што е во наша моќ за да ја запреме оваа војна. А за да го постигнеме тоа, употребата на руски средства е, според мене, соодветен и правилен инструмент“, рече Мерц.
Тој нагласи дека ги разбира резервите на Белгија, каде што се наоѓа компанијата „Еуроклир“ која ги контролира замрзнатите средства на Русија, но нагласи дека решението е сè поитно.
„Аргументите на Белгија ми се јасни, но имаме и добри аргументи“, рече Мерц во врска со разговорите што ги имал со белгискиот премиер Барт де Вевер. Белгија се плаши од одмазда од Москва во случај на употреба на замрзнати руски средства.
фото: ЕПА

