Свет
„Кога ја најдовме подморницата, следуваше тишина“ – три месеци по имплозијата на „Титан“, спасувачите раскажаа низ што поминувале
Потрагата по подморницата „Титан“ беше една од централните теми на светските медиуми неколку дена во јуни. Туристички брод со пет патници до потонатиот брод „Титаник“ изгуби контакт со површината, а спасувачите почнаa трка со времето за да го спасат екипажот.
Сега спасувачите, кои ги пронајдоа остатоците од подморницата „Титан“ на „Оушнгејт“, раскажаа за „Скај њуз“ како се одвивала потрагата и го опишаа моментот кога сфатиле дека се изгубила сета надеж.
Бродот исчезна на 18 јуни при обиколка на остатоците од „Титаник“ на 3.800 метри под површината на Атлантскиот Океан. Цената на експедицијата беше 250.000 долари од човек, а избезумената потрага по знаци на живот траеше четири дена.
Меѓу патниците беше Стоктон Раш, извршен директор на „Оушнгејт“. Заедно со Раш, беа таткото и синот Шахзад и Сулеман Давуд од Пакистан, кои живеат во Британија, британскиот милијардер Хамиш Хардинг и францускиот пилот на подморница Пол-Анри Наргеолет.
Имаше надеж дека по некое чудо трупот на подморницата е недопрен и дека оние што се внатре сѐ уште се живи и чекаат помош. Но, кога тимот предводен од експертот за длабочините на морето, Џеси Дорен, конечно, ги доби резултатите, тие немаа добри вести. На речиси 500 метри од остатоците на „Титаник“, пронајден е „Титан“.
„Нашиот единствен фокус беше што побргу да стигнеме до нив. Немаше сомнеж, да беа таму, ќе ги најдевме. Цело време мислевме на нив и нивните семејства. Знаевме дека имаме само една шанса“, рече тој.
По неколкудневни напори за пребарување и спасување, спасувачката подморница „Одисеја“ стигна до дното на морето. Спасувачкиот тим потоа замолчел бидејќи знаел што пронашле.
„По пристигнувањето до подморницата, следуваше тишина“, се сеќава Ед Касано, директор на компанијата за истражување на длабочините на морето, Pelagic Research Services, која беше вклучена во спасувањето.
Подморницата претрпе катастрофална имплозија, односно насилен внатрешен колапс, заклучија американските власти. Сите пет лица починале веднаш.
„Сите тие се професионалци, но тоа влијаеше на нас. Ни требаше момент за навистина да разбереме и да размислиме што значи тоа“, додаде тој.
„Поминавме четири-пет дена во очекување да отидеме таму и да направиме чудо. Очигледно, нашето чувство на разочарување бледнее во споредба со чувствата на луѓето блиски до семејствата на загинатите“, вели Дорен.
Неколку дена подоцна, Ед Касано им се обрати на медиумите за да опише што се случило. Задушувајќи ги солзите, тој се извини и рече дека членовите на неговиот тим се справуваат со многу емоции.
Поминаа речиси три месеци од катастрофата, но сѐ уште има отворени прашања што се случило и зошто. Истрагата на канадскиот одбор за безбедност на транспортот продолжува. Водени се прелиминарни разговори и испитани се остатоци од подморницата.
Истрагата нема да ја доведе во прашање вината или одговорноста, кривична или граѓанска, туку се води со надеж дека вакво нешто никогаш повеќе нема да се повтори.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Судот во Нови Сад ја прекина постапката против Горан Весиќ и уште двајца обвинети за падот на настрешницата
Вонстепениот совет на Вишиот суд во Нови Сад ја прекина кривичната постапка против поранешниот министер за градежништво Горан Весиќ, неговата поранешна помошничка Анита Димоски и поранешната директорка на Железничката инфраструктура на Србија, Јелена Танасковиќ, во случајот со падот на настрешницата на железничката станица.
Тие беа обвинети за тешко кривично дело предизвикување општа опасност.
Во своето образложение, судот наведе дека нема доволно докази за да се поткрепи основано сомнение дека обвинетите ги сториле кривичните дела за кои се сметаат за одговорни.
Со одлуката на судот им е укината мерката за домашен притвор на Танасковиќ, Спремиќ, Гавриловиќ и Тодоровиќ. Со наредба на Врховниот суд на Србија во Белград, Анита Димоски и Горан Весиќ остануваат во домашен притвор.
Паралелно, судот во Нови Сад ги потврди обвиненијата против седум други обвинети во случајот со трагедијата на железничката станица.
На 1 ноември минатата година, 16 лица загинаа, а едно лице беше тешко повредено при падот на бетонската настрешница на неодамна реновираната зграда на станицата. Инцидентот предизвика масовни протести во Србија , предводени главно од студенти, кои бараа оставка на владата и закажување предвремени парламентарни избори.
Агенцијата Франс Прес прецизира дека одлуката на судот во Нови Сад не е конечна, а обвинителството веќе ја објави својата намера да поднесе жалба.
Свет
Франција започнува изградба на најголемиот европски воен брод
Франција започнува изградба на нов носач на авиони со нуклеарен погон, проект вреден околу 10 милијарди евра, кој треба да го замени постојниот носач Шарл де Гол, пуштен во употреба во 2001 година. Новиот брод, познат како PA-NG (Porte-Avions Nouvelle Génération), ќе биде значително поголем и помоќен и ќе стане најголемиот воен брод некогаш изграден во Европа.
PA-NG ќе биде долг околу 310 метри, со депласман од 78.000 тони и капацитет за околу 2.000 членови на екипажот. Франција, која заедно со САД е единствената земја што користи нуклеарен погон за носачи на авиони, со овој проект покажува дека и понатаму смета на овие пловечки платформи како клучен елемент на воената моќ.
Проектот е дел од поширок глобален тренд, при што повеќе држави инвестираат во нови носачи на авиони. САД ја модернизираат својата флота, Кина и Индија развиваат нови проекти, а Турција најави изградба на сопствен носач на авиони.
Depositphotos
Свет
Алжир ја прогласи француската колонизација за злосторство, бара извинување и репарации
Алжирскиот парламент едногласно усвои закон со кој француската колонизација на земјата се прогласува за злосторство, барајќи од Франција официјално извинување и репарации. Одлуката е донесена во услови на дипломатска криза меѓу двете земји и има силен политички и симболичен карактер.
Во законот се наведува дека Франција сноси правна одговорност за своето колонијално минато во Алжир и за трагедиите што ги предизвикала, вклучително и нуклеарни тестови, вонсудски убиства, физичко и психолошко мачење и систематско ограбување на ресурсите.
Претседателот на парламентот, Ибрахим Бугали, изјави дека гласањето испраќа јасна порака дека алжирската национална меморија не може да биде избришана или предмет на преговори.
Француската колонијална власт во Алжир траела од 1830 до 1962 година и кулминирала со војната за независност од 1954 до 1962 година. Според алжирските податоци, во војната загинале 1,5 милиони луѓе, додека француски историчари проценуваат околу 500.000 жртви, од кои 400.000 Алжирци.
Францускиот претседател Емануел Макрон претходно ја нарече колонизацијата „злосторство против човештвото“, но без официјално извинување. Француското Министерство за надворешни работи одби да го коментира гласањето, наведувајќи дека станува збор за внатрешна политичка расправа во Алжир.
Историчарот Хосни Китоуни оцени дека законот нема меѓународен правен ефект и не е обврзувачки за Франција, но дека неговото политичко и симболично значење е големо.
depositphotos

