Свет
Научник тврди: Мистеријата на Бермудскиот Триаголник е решена!

Од мистериозни исчезнувања на авиони до морничави бродови без екипаж, Бермудскиот Триаголник со децении го освојуваше вниманието како место на некои од најнеобичните феномени на Земјата. Сега еден научник тврди дека конечно пронашол рационално објаснување за мистеријата што го мачи светот повеќе од еден век.
Триаголникот помеѓу Флорида, Порторико и Бермуда е познат по многубројни фатални несреќи, што предизвика многубројни теории за паранормалното. Но д-р Сајмон Боксал, океанограф на Универзитетот во Саутемптон, верува дека одговорот не лежи во вонземјаните или фантастичните димензии, пишува „Дејли мејл“. Според него, причината за исчезнувањата во областа се таканаречените џиновски бранови.
Овие ненадејни, огромни бранови – познати и како екстремни бури – може да бидат двојно повисоки од околните бранови и да достигнат висина до 30 метри. Не само што се екстремно стрмни туку често доаѓаат од неочекувани насоки, без оглед на преовладувачкиот ветер.
Д-р Боксал тврди дека брод заглавен на патот на таков бран би можел да потоне за неколку минути. Мистеријата на Бермудскиот Триаголник доби посебен замав по исчезнувањето на американскиот брод USS Cyclops во 1918 година. Овој голем носач на јаглен, кој служел како брод за снабдување на морнарицата за време на Првата светска војна, исчезнал без трага или сигнал за помош додека пловел од Бразил кон Соединетите Американски Држави. И покрај обемното пребарување, бродот долг 165 метри и неговите 306 члена на екипажот никогаш не биле пронајдени. Се развиле многу теории за таквото ненадејно исчезнување, од вонземјани до временски дупки. Сепак, д-р Боксал верува дека Cyclops веројатно настрадал од разорен џиновски бран.
Во документарецот „Мистеријата на Бермудскиот Триаголник“ тој објаснува дека областа е особено склона кон вакви бранови поради судирот на бури од север и од југ, со дополнителни временски нарушувања од областа на Флорида. Тој и неговиот тим изградија намален модел на USS Cyclops за да тестираат како би се однесувал во услови на џиновски бран. Се покажа дека поради неговото рамно дно и големата маса бродот бргу бил преплавен.
Боксал продолжува да објаснува дека бранот може да биде толку стрмен што бродот би останал заглавен помеѓу два врва на брановите, со неговиот труп изложен и неподдржан во средината. Во таква ситуација,ж бродот би можел да се скрши на половина. „Овие бранови се неверојатно стрмни и високи – некои се евидентирани и над 30 метри“, рече Боксал. „Ако бродот наиде на ваков бран, може да потоне во рок од две до три минути“. Тоа исто така би објаснило зошто многу бродови и авиони никогаш немале време да повикаат помош – тие, едноставно, би исчезнале без предупредување. „Колку е поголем бродот, толку се поразорни последиците“, додава Боксал.
И покрај неговите тврдења, некои научници не го сметаат Бермудскиот Триаголник за нешто посебно. Многу истражувачи истакнуваат дека бројот на несреќи во областа не е поголем отколку во другите делови од океанот со густ сообраќај.
Националната океанска и атмосферска администрација на САД (NOAA) наведува: „Нема докази дека Бермудскиот Триаголник доживува повеќе необјаснети исчезнувања отколку другите големи и прометни делови од океанот“. Исто така, податоците од британската осигурителна компанија „Лојдс од Лондон“ покажуваат дека стапката на загуби на бродови во Бермудскиот Триаголник е во согласност со глобалниот просек. Инцидентите што се случуваат обично може да се припишат на природни феномени, како што се џиновските бранови, или, едноставно, на фактот дека пловидбата во Карипското Море е исклучително тешка. NOAA додава: „Факторите на животната средина би можеле да ги објаснат повеќето, ако не и сите, исчезнувања. Големиот број острови во Карипското Море создава многубројни плитки области, што претставуваат сериозен ризик за морскиот сообраќај“.
фото: принтскрин
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Фон дер Лајен: На ЕУ ѝ се потребни договори со Индија за да ја намали зависноста од САД

Европската Унија мора да бара трговски договори со земји како Индија за да ја намали зависноста бидејќи повисоките царини за увоз од САД го принудуваат блокот да ги диверзифицира своите врски, изјави претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен.
„Сакаме да постигнеме договор со Индија оваа година“, рече Фон дер Лајен на конференција со германски бизнис-лидери додавајќи дека индискиот премиер Нарендра Моди ја уверил во својата посветеност на целта во телефонски разговор.
„Во преговори сме со Република Јужна Африка, Малезија, Обединетите Арапски Емирати и други“, додаде таа.
Фото: принтскрин
Европа
(Видео) Разбиена мрежа за шверц во Шпанија: кокаин скриен во лажни банани

Серија полициски операции во Шпанија доведоа до разбивањеголема криминална мрежа вклучена во шверц на кокаин од Јужна Америка во Европската Унија. Со поддршка на Европол шпанската „Гвардија цивил“ уапси 40 лица и заплени повеќе од два тона кокаин. Истрагите открија дека мрежата користела нови шверцерски патишта и иновативни методи за криење на дрогата, соопшти Европол.
Истрагата беше почната на почетокот на 2023 година кога „Гвардија цивил“ откри криминална група на Канарските Острови, која шверцувала кокаин. Осомничените ја добивале дрогата од шпанското копно скриена во тајни прегради на возила на патнички фериботи.
Понатамошната истрага откри дека ова е само една гранка на многу поголема криминална организација. Мрежата имала сложена структура, со разни ќелии одговорни за поединечни аспекти на бизнисот со дрога.
Едната ќелија, составена од албански државјани, била одговорна за извлекување кокаин од бродските контејнери што пристигнувале во шпанските пристаништа. Другата ќелија, составена од шпански и марокански државјани, ја транспортирала дрогата на разни локации во Шпанија, вклучувајќи ги и Канарските Острови.
Криминалната мрежа била исклучително иновативна во своите методи. Во еден случај шверцерите се обиделе да прошверцуваат кокаин скриен во лажни банани направени од смола, измешани со вистински банани во пратка од Еквадор. Во друг случај тие користеле софистициран систем од јажиња и куки за да прикачат вреќи со кокаин на труповите на бродовите, метод познат како паразитски шверц.
Истрагата исто така откри нов пат за шверц. Криминалците го користеле пристаништето Алхесирас во јужна Шпанија како влезна точка за пратки кокаин од Јужна Америка. Од таму дрогата била транспортирана до логистички центар во Гвадалахара пред да биде дистрибуирана во други делови од Шпанија и Европската Унија. Овој пат претставува отстапување од традиционалните влезни точки во северна Шпанија.
Успехот на оваа операција е резултат на одличната соработка помеѓу шпанската „Гвардија цивил“ и Европол. Европол ја олесни размената на информации, обезбеди аналитичка поддршка и испрати експерт во Шпанија за вкрстена проверка на оперативните информации со базите на податоци на Европол во реално време.
Операцијата зададе значаен удар на оваа криминална мрежа и обезбеди вредни разузнавачки информации за еволуирачките методи на шверцерите на кокаин. Полициските власти остануваат будни и продолжуваат да соработуваат во борбата против заканата од трговија со дрога во Европската Унија.
фото: принтскрин
Свет
Британски „Индипендент“: Западот е исплашен од антируската идеја за Полска

Воведувањето зона на забранети летови над Украина би довело до најголема ескалација во сегашната војна и би отворило пат за директен воен конфликт меѓу НАТО и Русија, пишува британскиот весник „Индипендент“.
Според анализата, секоја одлука за забрана на летови над украинска територија неизбежно би ги ставила силите на Северноатлантскиот сојуз во позиција да се спротивстават на руската авијација, што би значело влегување во активни борбени операции. „Тоа е сценарио кое би можело да ескалира во пошироки вооружени конфликти со непредвидливи последици“, пишува весникот повикувајќи се на проценките на експертите.
Во последните денови вниманието на Европа е насочено кон инцидентот во Полска кога неколку беспилотни летала беа соборени во ноќта на 10 септември. Варшава ја обвини Русија за инцидентот, а Министерството за одбрана на Руската Федерација негира каква било вмешаност нагласувајќи дека нејзината војска не испратила беспилотни летала преку полската граница.
Во пресрет на тој настан полскиот премиер Доналд Туск го нарече инцидентот провокација од страна на Москва. Во исто време, шефот на полската дипломатија, Радослав Сикорски, изјави дека Западот треба да размисли за воведување зона на забранети летови над Украина. Тој посочи дека Киев би можел да побара од своите сојузници да соборуваат беспилотни летала над територијата под украинска контрола доколку е потребно.
„Индепендент“ нагласува дека усвојувањето таков предлог драматично би ги зголемило влоговите во војната во Украина бидејќи НАТО би бил директно вклучен во воените операции. Аналитичарите предупредуваат дека секоја грешка или инцидент во такво сценарио би можел да доведе до неконтролирана ескалација и отворена војна на алијансата со Русија, што би имало глобални последици.
Фото: принтскрин