Свет
Научник тврди: Мистеријата на Бермудскиот Триаголник е решена!
Од мистериозни исчезнувања на авиони до морничави бродови без екипаж, Бермудскиот Триаголник со децении го освојуваше вниманието како место на некои од најнеобичните феномени на Земјата. Сега еден научник тврди дека конечно пронашол рационално објаснување за мистеријата што го мачи светот повеќе од еден век.
Триаголникот помеѓу Флорида, Порторико и Бермуда е познат по многубројни фатални несреќи, што предизвика многубројни теории за паранормалното. Но д-р Сајмон Боксал, океанограф на Универзитетот во Саутемптон, верува дека одговорот не лежи во вонземјаните или фантастичните димензии, пишува „Дејли мејл“. Според него, причината за исчезнувањата во областа се таканаречените џиновски бранови.
Овие ненадејни, огромни бранови – познати и како екстремни бури – може да бидат двојно повисоки од околните бранови и да достигнат висина до 30 метри. Не само што се екстремно стрмни туку често доаѓаат од неочекувани насоки, без оглед на преовладувачкиот ветер.
Д-р Боксал тврди дека брод заглавен на патот на таков бран би можел да потоне за неколку минути. Мистеријата на Бермудскиот Триаголник доби посебен замав по исчезнувањето на американскиот брод USS Cyclops во 1918 година. Овој голем носач на јаглен, кој служел како брод за снабдување на морнарицата за време на Првата светска војна, исчезнал без трага или сигнал за помош додека пловел од Бразил кон Соединетите Американски Држави. И покрај обемното пребарување, бродот долг 165 метри и неговите 306 члена на екипажот никогаш не биле пронајдени. Се развиле многу теории за таквото ненадејно исчезнување, од вонземјани до временски дупки. Сепак, д-р Боксал верува дека Cyclops веројатно настрадал од разорен џиновски бран.
Во документарецот „Мистеријата на Бермудскиот Триаголник“ тој објаснува дека областа е особено склона кон вакви бранови поради судирот на бури од север и од југ, со дополнителни временски нарушувања од областа на Флорида. Тој и неговиот тим изградија намален модел на USS Cyclops за да тестираат како би се однесувал во услови на џиновски бран. Се покажа дека поради неговото рамно дно и големата маса бродот бргу бил преплавен.
Боксал продолжува да објаснува дека бранот може да биде толку стрмен што бродот би останал заглавен помеѓу два врва на брановите, со неговиот труп изложен и неподдржан во средината. Во таква ситуација,ж бродот би можел да се скрши на половина. „Овие бранови се неверојатно стрмни и високи – некои се евидентирани и над 30 метри“, рече Боксал. „Ако бродот наиде на ваков бран, може да потоне во рок од две до три минути“. Тоа исто така би објаснило зошто многу бродови и авиони никогаш немале време да повикаат помош – тие, едноставно, би исчезнале без предупредување. „Колку е поголем бродот, толку се поразорни последиците“, додава Боксал.
И покрај неговите тврдења, некои научници не го сметаат Бермудскиот Триаголник за нешто посебно. Многу истражувачи истакнуваат дека бројот на несреќи во областа не е поголем отколку во другите делови од океанот со густ сообраќај.
Националната океанска и атмосферска администрација на САД (NOAA) наведува: „Нема докази дека Бермудскиот Триаголник доживува повеќе необјаснети исчезнувања отколку другите големи и прометни делови од океанот“. Исто така, податоците од британската осигурителна компанија „Лојдс од Лондон“ покажуваат дека стапката на загуби на бродови во Бермудскиот Триаголник е во согласност со глобалниот просек. Инцидентите што се случуваат обично може да се припишат на природни феномени, како што се џиновските бранови, или, едноставно, на фактот дека пловидбата во Карипското Море е исклучително тешка. NOAA додава: „Факторите на животната средина би можеле да ги објаснат повеќето, ако не и сите, исчезнувања. Големиот број острови во Карипското Море создава многубројни плитки области, што претставуваат сериозен ризик за морскиот сообраќај“.
фото: принтскрин
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Кинески астронаути заробени во вселената откако беа погодени од вселенски отпад
Тројца кинески астронаути – Ванг Џие, Чен Жонгруи и Чен Донг – ќе мора да го продолжат својот престој на вселенската станица Тјангонг откако нивниот модул за враќање беше погоден од сомнително парче вселенски отпад, соопшти Кинеската вселенска агенција (CMSA).
Инцидентот се случил само неколку часа пред закажаното враќање на Земјата, што довело до одложување на мисијата Шенжоу-20. Засега не е познато колку е оштетена капсулата или кога екипажот ќе може да се врати.
Астронаутите кои престојуваат во Тјангонг од 24 април успешно ги предадоа должностите на новиот екипаж на Шенжоу-21, кој пристигна на 31 октомври. CMSA изјави дека во моментов се спроведува детална анализа на влијанието и проценка на ризикот за да се обезбеди безбедноста на сите шест астронаути на станицата.
Досега, кинеските власти не објавија никакви дополнителни информации за обемот на штетата или новиот датум на враќање.
Фото: принтскрин
Свет
ЕУ постигна договор за поврзување на Киев со Европскиот фонд за одбрана
Украина ќе биде поврзана со Европскиот фонд за одбрана – ова е вклучено во привремениот договор постигнат меѓу Советот на ЕУ и Европскиот парламент за мерки за стимулирање на инвестициите во одбраната во тековниот буџет на ЕУ со планот „Вооружете ја Европа“.
Одлуката ја нагласува континуираната посветеност на ЕУ кон безбедноста, отпорноста и постепената интеграција на Украина во европската одбранбена индустриска база.
За таа цел, двете институции се согласија да ја прошират финансиската поддршка на ЕУ во рамките на Хоризонт Европа за претпријатија со двојна намена и претпријатија поврзани со одбраната.
Договорот мора повторно да биде одобрен од Советот и Европскиот парламент пред официјално да стапи во сила.
Свет
Полска и Романија воведуваат нов систем на оружје за одбрана од руски беспилотни летала
Полска и Романија воведуваат нов систем на оружје за одбрана од руски беспилотни летала, по серијата повреди на воздушниот простор на земјите-членки на НАТО во последните неколку месеци.
Системот „Меропс“ со седиште во САД, доволно мал за да се смести во задниот дел на пикап со средна големина, може да идентификува беспилотни летала и да им се приближи, користејќи вештачка интелигенција за навигација кога сателитските и електронските комуникации се прекинати, објавува АП.
Покрај распоредувањето во Полска и Романија, „Меропс“ ќе го користи и Данска, изјавија воени претставници на НАТО, истакнувајќи дека одлуката е донесена како дел од напорите за зајакнување на одбраната на источниот дел на алијансата.
Целта е границата со Русија да биде толку полна со оружје што Русија дури и да не помисли на инвазија, од Норвешка на север до Турција на југ, изјавија претставници. Потребата за ваков вид технологија стана очигледна откако околу 20 руски беспилотни летала влегоа во полскиот воздушен простор на почетокот на септември.
Авиони од повеќе милиони долари мораа да одговорат на беспилотни летала вредни десетици илјади долари.
Подоцна, Романија се соочи и со упад на беспилотни летала, додека аеродромите во Копенхаген, Минхен, Берлин и Брисел беа привремено затворени поради беспилотни летала.
Беспилотни летала се забележани и во близина на воени бази во Белгија и Данска, според написите.
Фото: принтскрин

