Свет
Варшава под вода по ноќното невреме, сообраќајот парализиран

Утрово, по ноќното невреме невидено во последните 40 години, Варшава осамна со поплавени клучни патишта, поради што полицијата ги повика возачите да не користат автомобили, туку само јавен превоз.
Во последните 24 часа во некои делови на Варшава наврнале 120 литри вода на метар квадратен, а на аеродромот Окенќе се забележани 93,8 литри вода на метар квадратен. Тој аеродром е отворен, но приодните патишта се поплавени.
Претходниот рекорд – 69 литри на метар квадратен за 24 часа – беше забележан во јули 1987 година.
Количината на дожд што падна во Варшава во претходните 24 часа паѓа во просек во текот на два месеци.
Водата поплави и еден од важните тунели, поради што сообраќајот во градот на источниот брег на Висла беше целосно парализиран, додека во другите делови беше тешко да се движи.
Полјаците масовно споделуваат слики од улици претворени во реки и заробени автомобили на социјалните мрежи.
Противпожарната единица утринава соопшти дека се испумпува вода на 70 места во градот и дека до вечер ќе биде повлечена доколку денеска нема дожд.
Градоначалникот на Варшава Рафал Цашковски ги пофали надлежните и апелираше граѓаните да ги остават возилата дома.
„Штом патиштата бидат проодни, ќе почнеме со чистење на улиците и паркинзите. Да почекаме да видиме колкава е штетата. После тоа може да се зборува за обештетување“, рече Цашковски на прес-конференцијата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Американскиот амбасадор во Израел ја исмеа Франција: Ако Макрон може да „прогласи“ постоење на држава, можеби Велика Британија може да ја „прогласи“ Франција за своја колонија“

Во низ објави на социјалната мрежа X, американскиот амбасадор во Израел, Мајк Хакаби, ја исмеа најавата на францускиот претседател Емануел Макрон дека Париз ќе признае палестинса држава во септември, пишува „Тајмс оф Израел“.
„Колку генијално! Ако Макрон може само да „прогласи“ постоење на држава, можеби Велика Британија може да ја „прогласи“ Франција за своја колонија!“, напиша тој.
Тој додаде во следна објава: „Едностраното „прогласување“ на Макрон за „палестинска“ држава не кажа каде би била таа држава. Сега можам ексклузивно да откријам дека Франција ќе ја понуди Француската ривиера, а новата држава ќе се вика „Franc-en-Stine“, додаде тој во следна објава.
Франција ќе ја признае палестинската држава на Генералното собрание на ОН во Њујорк во септември, објави вчера францускиот претседател Емануел Макрон на социјалните медиуми, предизвикувајќи жестоки критики од Израел и воодушевување од Палестинците.
„Верен на мојата историска посветеност на праведен и траен мир на Блискиот Исток, одлучив Франција да ја признае Државата Палестина. Ќе го дадам официјалното соопштение на Генералното собрание на Обединетите нации во септември“, напиша францускиот шеф на државата на X и Инстаграм.
До денес, најмалку 142 земји признале палестинска држава, според АФП. САД и Израел се одлучно против таков проект.
„Итна потреба денес е да се стави крај на војната во Газа и да се спаси цивилното население“, нагласи францускиот претседател на X.
Во овој контекст, „конечно мора да изградиме палестинска држава, да ја обезбедиме нејзината одржливост и да обезбедиме дека со прифаќање на нејзината демилитаризација и целосно признавање на Израел, таа придонесува за безбедноста на сите на Блискиот Исток“, додаде тој.
Фото: принтскрин
Свет
Стармер: Страдањето и гладот што се случуваат во Газа се неописливи

Британскиот премиер Кир Стармер изјави дека страдањето и гладот што се случуваат во Газа се „неопислива и неоправдана“ хуманитарна катастрофа.
Во писмена изјава, Стармер го повика Израел итно да дозволи помош да влезе во палестинската енклава, објави Ројтерс.
„Страдањето и гладот што се случуваат во Газа се неописливи и неоправдани. Иако ситуацијата е сериозна веќе некое време, таа достигна нови длабочини и продолжува да се влошува. Сведоци сме на хуманитарна катастрофа“, рече Стармер.
Британскиот премиер изјави дека денес ќе одржи итен телефонски разговор со своите француски и германски партнери, за да разговараат што може да се направи за „да се запре убивањето и да им се обезбеди на луѓето храна што им е очајно потребна“, пренесува Танјуг.
Фото: принтскрин
Свет
ФАА: Авионот на „Ер Индија“ не се урнал поради механички дефект

Шефот на Федералната администрација за воздухопловство на САД (ФАА) изјави дека смртоносната несреќа на Боинг 787 на „Ер Индија“ минатиот месец најверојатно не била предизвикана од механички проблем или ненамерно движење на единицата за контрола на горивото или прекинувачот.
Брајан Бедфорд им рече на новинарите на маргините на авиосаемот во Висконсин дека ФАА може да потврди со висок степен на доверба дека немало механички проблем со единицата за контрола на горивото во авионот.
Тој нагласи дека вработените во ФАА ги отстраниле единиците, ги тестирале и им дозволиле на инспекторите да влезат во авионите и да ги проверат, додавајќи дека проблемот не се должи на ненамерна манипулација со контролите за гориво.
Истрагата за несреќата на „Ер Индија“, во која загинаа 241 лице во авионот и 19 на земја, е фокусирана на прекинувачите за контрола на горивото на „Боинг 787“.
„Боинг“ и „Ер Индија“ сè уште не ги коментираа обвинувањата.
Прекинувачите нормално го контролираат протокот на гориво до моторите на авионот, дозволувајќи им на пилотите да ги стартуваат или запрат на земја или рачно да интервенираат при дефекти на моторот во лет.
„Ер Индија“ оваа недела соопшти дека авиокомпанијата ги завршила превентивните инспекции на механизмот за заклучување на прекинувачите за контрола на горивото на сите авиони 787 и 737, без да бидат идентификувани проблеми.
Прелиминарниот извештај на Одделот за истрага на воздушни несреќи на Индија претходно овој месец покажа дека прекинувачите за гориво се исклучиле речиси истовремено кратко време по полетувањето, предизвикувајќи губење на моќноста на моторите.
Ројтерс минатата недела објави дека видео од пилотската кабина од летот на „Ер Индија“ од Ахмедабад до Лондон сугерира дека пилотот го исклучил доводот на гориво до моторите.
Фото: принтскрин