Европа
(Видео) Италијанците првпат тестираа лебдечки воз на традиционална железница

Италијанската компанија IronLev првпат тестира технологија за магнетна левитација на традиционалната железничка инфраструктура тврдејќи дека открила решение што не бара скапи приспособувања на пругата. Компанијата го прикажа видеото од тестот на саемот LetExpo2024 во регионот Венето.
На видеото се гледа прототип на воз тежок еден тон, кој се движи со брзина од 70 километри на час на пруга во внатрешноста на Венеција. Технологијата на магнетна левитација создава воздушна перница, која физички го одвојува возилото од патеката намалувајќи ги триењето, бучавата и вибрациите, а со тоа и потрошувачката на енергија и трошоците за одржување на возот и инфраструктурата.
Кина го користи речиси две децении, но во ограничен обем. Многу земји сакаат да развијат железнички мрежи засновани на технологија за магнетна левитација, но нејзиното усвојување е попречено од високите трошоци и потребата од изградба на нова железничка инфраструктура.
🚨🇮🇹A FLYING TRAIN? Italy Tests Hover Train Technology
IronLev successfully conducted a test of magnetic levitation train on an existing railway track, aiming to lower costs and energy consumption in the rail industry.
‘Back to the Future’ is finally happening!
Sources:… pic.twitter.com/EeaFzvvLMH
— Mario Nawfal (@MarioNawfal) March 12, 2024
„Тестот на IronLev го претставува првиот и единствен случај на примена на магнетна левитација на постојна железница, без модификации и интеграција на помошни елементи“, рече директорот на Институтот за механичка интелигенција.
Во претходните тестови магнетното поле беше создадено со поддршка на ад хок-инфраструктура, која често се состои од намотки направени од спроводливи материјали и вклучува значително повисоки трошоци од традиционалните железници.
„Некои од нашите конкуренти спроведоа тестови на шини специјално приспособени за возила базирани на технологија за магнетна левитација. Покажавме дека нашето возило може да левитира на постојните шини“, изјави за „Ројтерс“ претседателот на IronLev, Адријано Џирото.
„Ова очигледно значи дека нашата технологија е лесна за употреба“, додаде Џирото. Целта на IronLev е за неколку години да развие тест-возило што ќе тежи до 20 тони и ќе може да развие брзина до 200 километри на час, рече тој. Технологијата веќе се користи во пракса, при преместување на тешки прозорци и лифтови и транспорт на товари во индустриски постројки.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Ватикан: Папата Франциско и понатаму критично

Состојбата на папата Франциско останува „критична“ откако денеска претрпе „продолжена респираторна криза слична на астма“, соопшти Ватикан. Папата е „полош од вчера“ и доби трансфузија на крв, се вели во соопштението.
Ватикан извести дека 88-годишниот папа бил свесен и се наоѓал во својата фотелја, но му бил потребен „висок проток“ на кислород, а неговата прогноза „останува неизвесна“.
Папата се лекува од билатерална пневмонија во болницата Гемели во Рим.
Трансфузијата на крв била неопходна поради нискиот број на тромбоцити, поврзан со анемија, соопшти Ватикан.
„Состојбата на Светиот Отец останува критична“, се вели во соопштението.
„Папата не е надвор од животна опасност. Светиот Отец останува присебен, но е полошо од вчера“, се додава.
Папата беше примен во болница на 14 февруари, откако неколку дена имаше тешкотии со дишењето.
Европа
Полска ја демантира веста за одземањето на „Старлинк“ од Украина: „Ние им го купивме“

Полска ќе продолжи да плаќа за „Старлинк“ за Украинците, изјави министерот за дигитални прашања Кшиштоф Гавковски по извештаите во медиумите дека САД би можеле да ја исклучат „Старлинк“ од воена Украина, пренесува полската ТВП.
Старлинк е мобилен рутер кој овозможува пристап до сателитски интернет, од кој украинската војска зависи за комуникација на бојното поле. Мрежата е во сопственост на американскиот милијардер Илон Маск, кој моментално го предводи новоформираното американско Министерство за ефикасност на владата.
Тројца извори запознаени со ова прашање денеска изјавија за Ројтерс дека американските претставници кои бараат пристап до клучните минерали во Украина почнале да се закануваат со „неизбежно исклучување“ доколку не се постигне договор.
Таа закана ја упати и Кит Келог, американскиот пратеник за Украина и Русија, за време на разговорите во Киев во четвртокот.
Нацртот на првиот договор бараше Украина да обезбеди на САД 50 отсто од профитот од експлоатацијата на ретки метали и други природни ресурси. Првата верзија на договорот предвидува и сите спорови да се решаваат на суд во Њујорк.
Украинскиот претседател Володимир Зеленски го отфрли првичниот договор.
Извор на Ројтерс рече дека загубата на „Старлинк“, која обезбедува поврзување за војската и клучната инфраструктура, ќе биде „тежок удар“ за украинската војска.
Гавковски реагираше на извештајот на Ројтерс на социјалната мрежа Икс. Тој напиша дека Полска е таа што ги купила уредите „Старлинк“ и ги предала на Украина.
Polska kupiła Starlinki, które przekazała Ukrainie. Płacimy i dalej będziemy płacić abonament za internet satelitarny dla Ukrainy. Nie wyobrażam sobie, że ktoś może zdecydować się na zerwanie umowy biznesowej za usługę komercyjną, której stroną jest Polska.
— Krzysztof Gawkowski (@KGawkowski) February 22, 2025
„Ние плаќаме и ќе продолжиме да плаќаме претплата за сателитски интернет за Украина. Не можам да замислам дека некој ќе одлучи да го раскине деловен договор за комерцијална услуга во која Полска е страна“, додаде тој.
Во 2024 година, полското Министерство за дигитални прашања изјави дека финансирало 20.000 терминали на „Старлинк“. Исто така, го финансира одржувањето на овие системи на постојана основа.
Европа
Зеленски: На светот му треба гаранција дека Русија повеќе не може никому да донесе смрт

На светот му е потребна гаранција дека Русија повеќе нема да може да им носи уништување на другите народи, изјави украинскиот претседател Володимир Зеленски во вечерното видео обраќање, пренесува Укринформ.
„Безбедносните гаранции се она што го обединува огромното мнозинство. На Европа, Америка и на сите наши партнери во светот им треба заедничко разбирање за тоа како да се осигураат дека Путин никогаш повеќе не може да измами никого и дека Русија повеќе не може да носи смрт на другите народи – од Украина и Европа до Сирија, Блискиот Исток и Африка“, нагласи Зеленски.
Според Укринформ, Зеленски додаде дека во изминатите 30 години, светот бил сведок на уништување и смрт премногу пати, а Русија стои зад тоа – преку својата армија, разузнавачки служби и платеници.
„На светот му требаат гаранции – и јас сум благодарен на сите што го поддржуваат овој напор“, нагласи Зеленски.